Scena Mozaik

RENAULT CAPTUR 1.5 dCi EDC INITIALE PARIS

Najskuplja verzija prava je riznica opreme, dok je dizelaš od 90 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem vrlo štedljiv

RENAULT CAPTUR 1.5 dCi EDC INITIALE PARIS

Renault Captur prošao je proces obnove zadržavši pritom prepoznatljiv dizajn i praktičnost uz niz novih naprednih tehnologija.

Omiljenost kod kupaca, stečena u startu odlično pogođenog izgleda i tehničkih rješenja, bio je samo dodatni uteg dizajnerima i inženjerima koji se nisu smjeli upuštati u dublje promjene. Dorade su zato filigranske naravi, ali bolje upućenima u tajne povišenog i uvećanog Clija nisu promakle.

Tako su prednja dnevna svjetla intenzivne snage formirana u obliku velikog slova C, nove branike krase i trendovske svijetle plohe, a modernija je grafika svih glavnih svjetala. Blago redizajnirana maska sada ima više kroma.

Jedna od praktičnijih strana Captura je klizno stražnje sjedalo čime se podešava veličina putničkog i prtljažnog prostora, po potrebi. Osnovni obujam prtljažnika je 377 litara, a može se povećati do 445 litara.

Ovog puta testirali smo najskuplji Captur s opremom Initiale Paris i 1.5-litrenim dCi turbodizelašem od 90 “konja”, napravljenim po mjeri kupaca koji prvenstveno vole uživati u opremi, ali i smirenoj, ekonomičnoj vožnji.

Verzija Initiale Paris s dizelskim motorom i automatskim mjenjačem vrh je ponude i kao takva osjetno je skuplja od standardnih verzija i košta 24.200 eura. Istodobno, dizelaš s ručnim mjenjačem i osnovnom opremom Zen starta od 18.420 eura. Inače, o Capturu kao povišenoj inačici Clija već se sve zna.

Zgodan, udoban, praktičan i dobro opremljen, te pogonjen solidnim motorima, ali i ponekom manom, poput tvrde, pucketave plastike na neravninama. Puno je zanimljivije što se sve dobiva s 1.5-litrenim dCi turbodizelašem od 90 KS, uparenim s automatskim mjenjačem s dvije spojke, ali i najbogatijim paketom opreme Initiale Paris.

Pa krenimo redom. Najprije dobiva se puno toga. Najsnažniji, onaj prvi dojam ostavlja koža Nappa prošivena svijetlim koncem na udobnim sjedalima, vratima pa čak i armaturi, dvobojni interijer, dobar hi-fi sustav Bose koji prostranu unutrašnjost ispunjava zvukom male koncertne dvorane.

Solidna je i multimedijalna podrška s panoramskom kamerom. Tu su potom grijana prednja sjedala, grijani i automatski sklopivi vanjski retrovizori, automatsko parkiranje bez ruku, aluminijske papučice i obloge pragova s unutrašnje strane, logo Initiale utisnut u sjedala, pa i posebno dizajnirani tepisi.

Vanjski izgled također odskače s dvobojnom metalik karoserijom koja stiže bez doplate, a tu su i posebno dizajnirani 17-colni aluminijski naplaci, maska motora, također, žmigavci su “trčeći” u smjeru skretanja. Privatnost vožnje daju jače zatamnjena stražnja stakla. Šteta je jedino što nema uređaj za automatsko kočenje...

Dizelski 1.5-litreni agregat od 90 KS i s okretnim momentom od 220 Nm već pri 1750 “điri” u kombinaciji s automatskim 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (EDC) i nije toliko glamurozan kao oprema Initiale Paris.

Istodobno je solidna osnova za dovoljno brzu, a istodobno ekonomičnu i ležernu vožnju tako da je kao takav dobra podloga šminkerskom okruženju. Dobra usklađenost motora i mjenjača daje pristojne performanse, ali na autocesti ipak ne treba očekivati čuda.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 13,8 sekundi, za međuubrzanje od 60 do 100 km/h deset sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 172 km/h, što je prosječnom vozaču sasvim dovoljno. Više može zasmetati poneka neodlučnost mjenjača ili nešto sporije podizanje “điri”.

Moguće je i ručno “šaltanje”, ali ne uz pomoć polugica iza kola upravljača, nego ručicom mjenjača povlačeći je u plus ili minus, ovisno želite li ubaciti u niži ili viši stupanj prijenosa. Štedljivost je glavna vrlina ovog turbodizelaša od 90 “konja”.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16 V

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 90 KS pri 4000/min

Okretni moment: 220 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije 4120 x 1770 x 1560 mm

Međuosovinski razmak: 2610 mm

Prtljažnik: 377/445 l

Ubrzanje: 13,8 s

Najveća brzina: 172 km/h

Potrošnja: 5,8 l/100 km

Cijena: testni model 24.200 euraa

Naslovnica Mozaik