StoryEditorOCM
Auto motonovi standardi

Renault opsežno unaprijedio Captur, svestrani gradski model spreman je za otvorenu borbu s konkurencijom u segmentu

Piše Robert Radica
7. travnja 2024. - 10:30

Renault je prije pet godina godine predstavio potpuno novu, drugu generaciju Captura pravog predstavnika B-SUV segmenta. Svestran i multitalentiran, kompaktan izvana (4,23 m) i prostran iznutra, modularan za prilagodbu korisnicima, jednako se dobro osjeća u gradu ili izvan. Kupci cijene njegov visoki položaj za vožnju, koji omogućuje lak pristup vozilu i dobru preglednost ceste. Sve te kvalitete objašnjavaju uspjeh automobila koji je prodan u više od dva milijuna primjeraka u 90 zemalja diljem svijeta od lansiranja prve generacije prije deset godina.

Novi Captur, odnosno njegova opsežno unaprijeđena druga generacija upravo predstavljena, usvaja novi dizajnerski jezik koji je pokrenuo Gilles Vidal, Renaultov voditelj dizajna. Igrajući se svjetlom i materijom s napetim linijama i preciznim detaljima, novi jezik stvara stilskiji i dinamičniji učinak. Sa svojim novim prednjim dijelom, novi Captur dobiva vrhunski izgled.

Prema riječima njegovih kreatora, novi Renault Captur će nastavit postavljati standarde u urbanim SUV vozilima, tržištu koje čini polovicu ukupne prodaje u B-segmentu, koji sam čini 30 posto ukupnog tržišta. Novi Captur zadržava svoju svestranost, dvobojne boje karoserije i izdašan unutarnji prostor, zajedno s nizom opreme visoke tehnologije.

image
Renault

Uz ove kvalitete, koje su sve dio njegove DNK, Captur nove generacije dobiva niz novih značajki. Izražajniji iznutra i izvana, stil donosi jedinstvenu notu elegancije i sportskog duha s novom završnom obradom Esprit Alpine. Kabina je predstavljena novim presvlakama i novim zaslonima na kontrolnoj ploči.

Dostupan ovisno o verziji, multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom pruža najbolje u ugrađenoj tehnologiji s Android Automotive 12, prvim u svijetu u B segmentu. Potpuno nova elektronička arhitektura podiže sigurnost na novu razinu, s nizom najnovije generacije pomoći u vožnji uključujući funkciju prediktivne hibridne vožnje i Active Driver Assist, za razinu 2 autonomne vožnje.

Ovisno o zemlji prodaje, novi Renault Captur biti će dostupan s nizom od pet motora, uključujući opciju potpunog hibrida E-Tech od 145 KS, koju je već npr. odabralo preko 41 posto kupaca u Francuskoj. Za veći užitak u vožnji i dinamičniju vožnju, vozni je mehanizam revidiran, a servo upravljač ponovno kalibriran. Ovisno o verziji, sustav Extended Grip optimizira trakciju u svim uvjetima vožnje.

I dalje se proizvodi u tvornici u Valladolidu, a biti će dostupan u Europi od travnja 2024.

Novi prednji kraj poprima elegantniji, tehnološkiji izgled, s jednodijelnim logotipom Nouvel‘R ugrađenim u rešetku hladnjaka s više strana i višim, horizontalnijim poklopcem motora. Svi ovi detalji naglašavaju jači identitet novog Captura. Gornji dio rešetke stvara igru svjetla svojim reljefnim oblicima, te kontrastom između tamne sjajne pozadine i prozirnih umetaka. To izaziva višestruke refleksije preko rešetke hladnjaka, poput vala koji se širi od dijamanta u sredini prema prednjim svjetlima i braniku, sa svojim sićušnim reljefnim paralelogramima.

image
Renault

Očaravajući vizualni efekt stvoren kroz minuciozan proces dizajna koji uključuje svjetlo, materiju i teksturu. U svrhu hlađenja motora, prednji kraj ima vodoravni usisnik zraka iznad aerodinamičkog razdjelnika, s još jednim u braniku. Dva otvora za zrak smještena s obje strane prednjeg dijela, pored dnevnih svjetala, doprinose aerodinamici i hlađenju prednjih kočnica. Ovaj sofisticirani novi dizajn pridonosi luksuznijem dojmu novog Captura.

Nova prednja svjetla imaju potpuno LED tehnologiju kao standard na svim razinama opreme. Na isti način kao i na novom Cliju, LED dnevna svjetla poprimaju okomiti poludijamantni oblik, slobodno inspiriran logom marke. Prednja svjetla oživljavaju u novom slijedu dobrodošlice kada se vrata otključaju daljinski, stvarajući prijateljski, moderan učinak.

Kućište stražnjeg svjetla sada je prozirno, otkrivajući unutrašnjost svjetala. U kombinaciji s novim logotipom i redizajniranim difuzorom, ova značajka daje stražnjem kraju suvremeniji izgled s višom razinom percipirane kvalitete.

Završna obrada Evolution uključuje 17-colne Flexwheel kotače za ‘uljepšavanje‘ (17-colni aluminijski naplatci dostupni kao opcija) s mat crnom bojom na donjem dijelu karoserije i dugačkim crnim prednjim i stražnjim zaštitnim pločama.

Viša Techno završna obrada uključuje potpuno nove 18-colne aluminijske naplatke i crnu boju visokog sjaja na donjem dijelu karoserije i pojasu. Novi završni sloj Esprit Alpine odmah se može prepoznati, sa svojim logotipima u crnoj boji leda, okvirima prozora u crnoj boji visokog sjaja, 19-colnim kotačima specifičnog dizajna i veličine, aerodinamičnim spliterom te prednjim i stražnjim zaštitnim pločama s mat bojom Slate Grey.

Otmjeniji stil izvana također je vidljiv iznutra. Kabina poprima moderniji izgled s multimedijskim sustavom OpenR Link i novim zaslonima na armaturnoj ploči (do 10,25 inča). S novim presvlakama na svim razinama opreme, automobil dobiva vrhunski izgled i dojam. S bogatom standardnom opremom za sportski ugođaj interijera, nova završna obrada Esprit Alpine ‘poziva vas na cestu‘.

image
Renault

Novi Captur dobio je multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom (ovisno o izvedbi). Uključuje najbolju ugrađenu tehnologiju s Android Automotive 12. Prvo u svijetu za vozilo B-segmenta. U središtu glavne konzole, novi 10,4-inčni okomiti zaslon osjetljiv na dodir (960 x 1280 piksela) omogućuje korisnicima da iskoriste sve prednosti ekskluzivnog interaktivnog sadržaja, zajedno sa širokim rasponom usluga.

OpenR Link je jednostavan za korištenje i hiperpovezan, intuitivan za korištenje poput pametnog telefona. Osim što je potpuno prilagodljivo, sučelje je kompatibilno s Android Auto i Apple Carplay za žično i bežično povezivanje pametnog telefona.

Googleovim uslugama kao što su Google Maps, Google Assistant i preko 50 (ovisno o zemlji) Google Play aplikacija može se pristupiti dodirom prsta, baš kao na pametnom telefonu.

Što se tiče kapaciteta prtljažnika, novi Captur spada među najbolje na tržištu, s najvećim volumenom od 616 litara (536 dm³ VDA) kada se stražnja klupa gurne do kraja prema naprijed (dodatne 132 litre/114 dm³ VDA). Prtljažnik je modularan, sa stražnjom klupom koja se pomiče više od 16 cm i uklonjivom podnicom koja stvara ravan prostor. S preklopljenim stražnjim sjedalima (2/3-1/3 podijeljena), duljina tereta je 1,57 m.

Novi Captur je svestran s nizom modernih, učinkovitih pogonskih sklopova. Potpuni hibridni motor E-Tech od 145 KS zadovoljava najviše standarde u pogledu učinkovitosti goriva i emisije CO2, sa samo 105 g/km i tih je poput električnog automobila u gradu bez ograničenja punjenja. Dvogorivni benzinski i LPG (UNP) sustav nudi domet do 1100 km s dva spremnika. Trakcija se može optimizirati u svim okolnostima zahvaljujući Extended Grip (dostupno kao opcija samo s 18-colnim gumama za puni hibridni pogon).

image
Renault
image
Renault
image
Renault
image
Renault
image
Renault
image
Renault
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. svibanj 2024 15:35