Prilozi Prostorija

Domaćih majstora djelo

Zavirite u impresivnu unutrašnjost hotela u centru Splita: ne morate nužno biti turisti 'duboka džepa', pionir zdravstvenog turizma u Dalmaciji nudi štošta i 'domaćima'

Domaćih majstora djelo

U situaciji kad nam je turizam postao vodeća gospodarska grana, a novi smještajni objekti konstantno niču duž obale (i ne samo tamo), hotele uglavnom doživljavamo kao "strana tijela", odnosno objekte namijenjene prvenstveno za uživanje stranim turistima koji kod nas dolaze na odmor. Gledamo ih s pristojne distance i kritiziramo njihov izgled. Uglavnom se pritom baziramo na analizi eksterijera, jer unutra rijetko kad i uđemo. Šteta, jer neki su hoteli stvarno mjesta koja se isplati posjetiti, a često nude i usluge koje mogu biti i zanimljive, ali i cjenovno prihvatljive domaćem stanovništvu.

Jedan od novijih hotela u Splitu je i hotel "Marvie", smješten odmah ispod bolničke zgrade KBC-a Split na Firulama, dolje na Zenti. Po našem sudu definitivno spada u kategoriju onih hotela u koje se isplati "poviriti" čak i ako niste stranac s dubokim džepom. Za početak, dočekat će vas otvorena velika podzemna garaža. Zapravo čak tri etaže javne garaže, što je pravi luksuz u današnje doba.

Kad ste tu važnu stavku riješili, možete na miru popiti kavu u restoranu Da'Mar, s čije sunčane južne terase pada prekrasan pogled na obližnju lučicu Zenta i na more udaljeno svega koju stotinu metara od hotela. Tamo smo i mi uživali u društvu Diane Rubić, direktorice ovoga hotela, prvog na području Dalmacije specijaliziranog za "health & wellness". Prevedeno, orijentiranog na opuštanje, zdravstvene usluge i liječenje od boljke suvremenog svijeta - kroničnog stresa.

Upravo time, mirom i opuštajućom atmosferom odiše kompletno hotelsko zdanje, a i samo ime hotela, govori nam direktorica, nije slučajno odabrano.


U cijelosti hrvatski proizvod

- Ime nosi značenje života uz more. Mar kao more i vie kao život. I time smo htjeli "predstaviti" mir, relaksaciju i pozitivan utjecaj na zdravlje, koji pružamo našim klijentima, turistima, mahom sa skandinavskog i britanskog tržišta, ali i domaćim ljudima koji su u kratko vrijeme od kada hotel radi, i to mahom usmenom predajom, u velikom broju već otkrili kvalitetu naših usluga - otkriva nam mlada direktorica.

Uglavnom su, baš kao i turisti koji ostavljaju odlične recenzije na buking platformama, oduševljeni i činjenicom da je "Marvie" zapravo u cijelosti hrvatski proizvod. Investitor i glavni izvođač radova je splitska tvrtka "Tromont", kompletan moderan i kvalitetan namještaj je izradila đakovačka tvrtka "Ancona", autorica fotografija koje krase hotelske sobe i zajedničke prostorije je Maja Prgomet, fotografkinja i predsjednica Fotokluba "Split", a splitski atelier "Šverko i Šverko" je angažiran da reprogramira neke sekvence projekta i ishodi potrebne izmjene i dopune građevinske dozvole, a sve prema prvonagrađenom radu po provedenom arhitektonsko urbanističkom natječaju.

Autor projekta interijera je arhitekt Antun Šverko, koji se već usavršio u projektiranju hotela i osjeća se njegov autorski rad. Evo što on kaže o ovome svome radu:

- Zbog nekih zahtjeva investitora, odnosno suvremenog hotelskog poslovanja, promjene u projektnoj dokumentaciji bile su nužne, a zbog kratkih su se rokova, odnosno želje da se uhvati dio sezone, trebale raditi u hodu kako se gradnja ne bi zaustavljala. Nekakva misao vodilja svih nas bila je implementirati vodu, odnosno more u cijelu priču. Počevši od imena hotela do sveprisutne plave boje u interijeru i na fasadi. Fasada je strukturalna i čini plašt u kombinaciji keramike i stakla. Jasno da je s južne strane naglasak na staklu jer imamo osjećaj da možemo uskočiti u more na Zenti. Stakla su zatamnjena tako da se iz soba može po najjačem suncu uživati u pogledu bez sunčanih naočala - navodi Šverko.

Budući da nam je želja bila napraviti mali odmak u postavi fasadnih elemenata, nekakvu zanimljivu temu smo pronašli u arhitektonskoj formi građevine koja ima naglašene lomove i posmike.


Kreativna gastronomija prilagođena svakom nepcu

- Velika vrijednost hotela, gdje možemo praktički udahnuti miris mora, su južne terase, odnosno balkoni s transparentnom ogradom od sajli, odnosno stakla i brodskim tikovim pašamanom - komentira arhitekt Šverko ovaj hotel koji se prostire na 9400 metara četvornih u sklopu kojih se nalazi i 76 smještajnih jedinica, od čega dva apartmana, krovna terasa s vanjskim bazenom te wellness na prostoru od 1200 metara četvornih sa spa i fitness prostorom.

Hotel je kategoriziran s četiri zvjezdice, a posebno su ponosni na hotelski restoran "Da'Mar", koji nudi kreativnu gastronomsku ponudu baziranu na modernoj kuhinji od najkvalitetnijih mediteranskih namirnica te su svim gostima na raspolaganju i usluge nutricionista za prilagođene režime prehrane.

U gastronomskoj ponudi prevladavaju bezglutenska jela budući da je i sam šef kuhinje Martin Grubiša intolerantan na gluten. Sve je ovo jamstvo dobroga rada.

- Prošlu sezonu smatramo "nultom" jer smo otvorili sredinom srpnja, i više je nego ispunila očekivanja. Kao i za cijelu destinaciju, predviđanja za ovu nadolazeću sezonu su odlična - optimistična je direktorica Diana Rubić.

 

Bogata zdravstvena ponuda
"Marvie Hotel & Health" prve je goste primio sredinom srpnja 2017., a radi tijekom cijele godine, pa njegovi zaposlenici imaju sreću da nisu sezonci nego rade cijelu godinu. Hotel je investicija domaće tvrtke "Tromont" d.o.o., koja je ujedno bila i glavni izvođač radova na ovom projektu realiziranom u suradnji s Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj, u vrijednosti od 105 milijuna kuna. Od drugih se prvenstveno razlikuje svojom zdravstvenom ponudom: segment medicinskog wellnessa i zdravstvenih usluga u sklopu hotela provode stručnjaci za fizikalnu medicinu i wellness tretmane partnerske tvrtke Aqua Med Medical Wellness, dok o dermatološko-estetskoj zdravstvenoj usluzi brinu profesionalci s dugogodišnjim iskustvom dermatološke poliklinike Mediderm.

˝Nemamo problema sa sezoncima˝
U smještajno-ugostiteljskom dijelu hotela trenutno je oko 35 djelatnika, a u zdravstvenom njih desetak.
- Kod nas je mali broj potrebnih sezonskih radnika, tako da smo cjelogodišnjim zaposlenjem bili konkurentni na tržištu te se nismo sreli s većinom izazova kao naši kolege - kaže Diana Rubić.

 

Naslovnica Prostorija