stdClass Object ( [id] => 423726 [title] => Fenomen 'Lego': sretni što zarađuju manje [alias] => fenomen-lego-sretni-sto-zaraduju-manje [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Polugodišnji pad profita nije vijest koja bi obradovala vodeće ljude goleme većine tvrtki, no to nije slučaj s "Legom".

U danskoj su tvrtki, moglo bi se reći, s olakšanjem dočekali podatak o padu profita od blizu dva posto, na 524 milijuna dolara, u prvih šest mjeseci ove godine.

Razlog leži u činjenici da su u ovom proizvođaču popularnih igračaka upravo to i željeli kako bi dobili na vremenu da povećaju proizvodne kapacitete i tako odgovore rastućim zahtjevima sjevernoameričkog tržišta.

Rast prodaje

Grupacija "Lego" postala je najprofitabilniji svjetski proizvođač igračaka nadmašivši "Mattel", proizvođača lutaka Barbie, s 2,35 milijardi dolara prometa, prema "Mattelovih" 1,83 milijarde dolara.

"Lego" je povećavao prodaju u prosjeku za više od 15 posto godišnje u proteklih 12 godina, a taj je rast u 2015. iznosio 25 posto.

I dok je prodaja na najstarijim tržištima, u Europi i Aziji, i u prvoj polovini ove godine rasla dvoznamenkastim brojem, na američkom području nije bilo rasta prodaje.

Naime, "Lego" više jednostavno nije mogao proizvesti dovoljno igračaka i udovoljiti zahtjevima iz Sjeverne Amerike, najvećeg tržišta igračaka u 2015. godini, pa je učinio nešto neuobičajeno, bitno je smanjio marketinške aktivnosti kako bi zapravo odgovorio američke kupce od kupnje njihovih popularnih plastičnih kockica.

Fali im zraka

No, to je bio predah uoči novog zamaha, dio šire strategije. Kao dio globalnog investicijskog plana, tvrtka je uložila u svoju prvu tvornicu u Kini, povećala proizvodne kapacitete u Meksiku, te planira udvostručiti kapacitet tvornice u Mađarskoj i povećati proizvodnju u Danskoj.

U prvoj polovini ove godine "Lego" je zaposlio više od 3500 novih djelatnika, povećavši ukupni broj zaposlenika na 18.500.

– Moramo investirati kako bismo dobili prostora za disanje, ulaganje u ljude i infrastrukturu očito ima utjecaja na kratkoročni rast profita, ali je dio našeg dugoročnog plana kontinuiranog rasta – objasnio je za Reuters John Goodwin, šef financija danske tvrtke.

U "Legu" su uvjereni kako će dodatna proizvodnja uoči ovogodišnje blagdanske sezone dovesti do daljnjeg rasta prodaje i profita, a prije nešto više od desetljeća, 2003. godine, tvrtka je nakon užasne sezone prethodnog Božića bila pred bankrotom, suočena s rastućom konkurencijom videoigrica i interneta, ali i nizom pogrešnih odluka.

Jørgen čudotvorac

Sljedeće godine za direktora je imenovan Jørgen Vig Knudstorp koji je ponovno podigao tvrtku na noge poboljšanjem proizvodnje, smanjenjem troškova i boljim upravljanjem protoka novca.

Dovelo je to do stabilizacije, a zatim i početka kontinuiranog rasta temeljenog na istraživačkom radu kakav tvrtka nikad prije nije prakticirala – temeljitim studijama kako se djeca širom svijeta zapravo igraju. Dovelo je to do toga da danas posao ide "predobro".

"Lego" je uvelike profitirao i od suradnje s popularnim brendovima, među kojima su Star Wars, Angry Birds i Disney Princesses, u proizvodnju su uključene i slavne građevine, modeli Bijele kuće, vatrogasne postaje iz hita "Istjerivači duhova", Opera u Sydneyu itd.

Dominacija na svjetskom tržištu igračaka proširena je u šest Legoland tematskih parkova, 125 trgovina i na desetke videoigara, "Lego Movie" iz 2014. godine na svjetskim je kinoblagajnama zaradio 468,1 milijun dolara, a dogodine bi se u kinima trebao pojaviti "Lego Batman Movie"...

Brend moćniji i od Ferrarija

Osnovana 1932. godine u danskom selu Billundu, tvrtka "Lego" još uvijek je u većinskom vlasništvu potomaka svog osnivača, stolara Olea Kirka Christiansena koji je izrađivao drvene igračke. Dvije godine poslije tvrtka je nazvana "Lego", što je izvedenica danske fraze "leg godt", što bi se moglo prevesti kao "igraj se dobro".
"Lego" je 1947. proizvodnju proširio na plastične igračke, a dvije godine poslije počela se proizvoditi rana verzija sada svima dobro poznatih kockica za slaganje, kojih je do danas proizvedeno više od 600 milijardi komada. U veljači 2015. godine "Lego" je zamijenio "Ferrari" na prvoj poziciji najmoćnijih svjetskih brendova.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => STANJE NA TRŽIŠTU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-09-09 19:55:21 [created_by] => 3163 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-09-09 20:05:50 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-09-09 20:07:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2342 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2016\/09\/09\/shutterstock_164792168.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/09\/09\/barbie_lego26-150512.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/09\/09\/RTS8OWY.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/09\/09\/shutterstock_254980213.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["shutterstock_164792168","barbie_lego26-150512","RTS8OWY","shutterstock_254980213"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1260x840"},{"size0":"1260x840"},{"size0":"1260x840"},{"size0":"1260x840"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38301895 Threads: 3 Questions: 7091659947 Slow queries: 3298814 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608192161 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 57 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/fenomen-lego-sretni-sto-zaraduju-manje-423726 [printLink] => /mozaik/zivot/fenomen-lego-sretni-sto-zaraduju-manje-423726?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 68766 [name] => lego [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => lego [link] => /tag/lego ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => STANJE NA TRŽIŠTU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Fenomen 'Lego': sretni što zarađuju manje [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3163 [name] => Marija Čović [username] => marija-ovi [email] => marija-ovi@sd.hr [password] => $2y$10$7PNE1DYGzR71UkBIdOWYs.DbD8zG9H.RL2TYXIfO7QsnJveJNmMim [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marija-covic-3163 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1681 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/eb621dfb812b621676ad954686f6535d?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/09/09/shutterstock_164792168.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => shutterstock_164792168 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/09/09/shutterstock_164792168.jpg [title] => shutterstock_164792168 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/09/09/barbie_lego26-150512.jpg [title] => barbie_lego26-150512 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/09/09/RTS8OWY.jpg [title] => RTS8OWY ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/09/09/shutterstock_254980213.jpg [title] => shutterstock_254980213 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Polugodišnji pad profita nije vijest koja bi obradovala vodeće ljude goleme većine tvrtki, no to nije slučaj s "Legom".

U danskoj su tvrtki, moglo bi se reći, s olakšanjem dočekali podatak o padu profita od blizu dva posto, na 524 milijuna dolara, u prvih šest mjeseci ove godine.

Razlog leži u činjenici da su u ovom proizvođaču popularnih igračaka upravo to i željeli kako bi dobili na vremenu da povećaju proizvodne kapacitete i tako odgovore rastućim zahtjevima sjevernoameričkog tržišta.

Rast prodaje

Grupacija "Lego" postala je najprofitabilniji svjetski proizvođač igračaka nadmašivši "Mattel", proizvođača lutaka Barbie, s 2,35 milijardi dolara prometa, prema "Mattelovih" 1,83 milijarde dolara.

"Lego" je povećavao prodaju u prosjeku za više od 15 posto godišnje u proteklih 12 godina, a taj je rast u 2015. iznosio 25 posto.

I dok je prodaja na najstarijim tržištima, u Europi i Aziji, i u prvoj polovini ove godine rasla dvoznamenkastim brojem, na američkom području nije bilo rasta prodaje.

Naime, "Lego" više jednostavno nije mogao proizvesti dovoljno igračaka i udovoljiti zahtjevima iz Sjeverne Amerike, najvećeg tržišta igračaka u 2015. godini, pa je učinio nešto neuobičajeno, bitno je smanjio marketinške aktivnosti kako bi zapravo odgovorio američke kupce od kupnje njihovih popularnih plastičnih kockica.

Fali im zraka

No, to je bio predah uoči novog zamaha, dio šire strategije. Kao dio globalnog investicijskog plana, tvrtka je uložila u svoju prvu tvornicu u Kini, povećala proizvodne kapacitete u Meksiku, te planira udvostručiti kapacitet tvornice u Mađarskoj i povećati proizvodnju u Danskoj.

U prvoj polovini ove godine "Lego" je zaposlio više od 3500 novih djelatnika, povećavši ukupni broj zaposlenika na 18.500.

– Moramo investirati kako bismo dobili prostora za disanje, ulaganje u ljude i infrastrukturu očito ima utjecaja na kratkoročni rast profita, ali je dio našeg dugoročnog plana kontinuiranog rasta – objasnio je za Reuters John Goodwin, šef financija danske tvrtke.

U "Legu" su uvjereni kako će dodatna proizvodnja uoči ovogodišnje blagdanske sezone dovesti do daljnjeg rasta prodaje i profita, a prije nešto više od desetljeća, 2003. godine, tvrtka je nakon užasne sezone prethodnog Božića bila pred bankrotom, suočena s rastućom konkurencijom videoigrica i interneta, ali i nizom pogrešnih odluka.

Jørgen čudotvorac

Sljedeće godine za direktora je imenovan Jørgen Vig Knudstorp koji je ponovno podigao tvrtku na noge poboljšanjem proizvodnje, smanjenjem troškova i boljim upravljanjem protoka novca.

Dovelo je to do stabilizacije, a zatim i početka kontinuiranog rasta temeljenog na istraživačkom radu kakav tvrtka nikad prije nije prakticirala – temeljitim studijama kako se djeca širom svijeta zapravo igraju. Dovelo je to do toga da danas posao ide "predobro".

"Lego" je uvelike profitirao i od suradnje s popularnim brendovima, među kojima su Star Wars, Angry Birds i Disney Princesses, u proizvodnju su uključene i slavne građevine, modeli Bijele kuće, vatrogasne postaje iz hita "Istjerivači duhova", Opera u Sydneyu itd.

Dominacija na svjetskom tržištu igračaka proširena je u šest Legoland tematskih parkova, 125 trgovina i na desetke videoigara, "Lego Movie" iz 2014. godine na svjetskim je kinoblagajnama zaradio 468,1 milijun dolara, a dogodine bi se u kinima trebao pojaviti "Lego Batman Movie"...

Brend moćniji i od Ferrarija

Osnovana 1932. godine u danskom selu Billundu, tvrtka "Lego" još uvijek je u većinskom vlasništvu potomaka svog osnivača, stolara Olea Kirka Christiansena koji je izrađivao drvene igračke. Dvije godine poslije tvrtka je nazvana "Lego", što je izvedenica danske fraze "leg godt", što bi se moglo prevesti kao "igraj se dobro".
"Lego" je 1947. proizvodnju proširio na plastične igračke, a dvije godine poslije počela se proizvoditi rana verzija sada svima dobro poznatih kockica za slaganje, kojih je do danas proizvedeno više od 600 milijardi komada. U veljači 2015. godine "Lego" je zamijenio "Ferrari" na prvoj poziciji najmoćnijih svjetskih brendova.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
shutterstock_164792168 barbie_lego26-150512 RTS8OWY shutterstock_254980213
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/fenomen-lego-sretni-sto-zaraduju-manje-423726 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=c0c87663f47a8c0f8bc3f8318d815b8e79991cdc [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Fenomen+%26%23039%3BLego%26%23039%3B%3A+sretni+%C5%A1to+zara%C4%91uju+manje&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Ffenomen-lego-sretni-sto-zaraduju-manje-423726 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Ffenomen-lego-sretni-sto-zaraduju-manje-423726 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => STANJE NA TRŽIŠTU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
ŽivotSTANJE NA TRŽIŠTU

Fenomen 'Lego': sretni što zarađuju manje

9. rujna 2016. - 22:07
shutterstock_164792168

Polugodišnji pad profita nije vijest koja bi obradovala vodeće ljude goleme većine tvrtki, no to nije slučaj s "Legom".

U danskoj su tvrtki, moglo bi se reći, s olakšanjem dočekali podatak o padu profita od blizu dva posto, na 524 milijuna dolara, u prvih šest mjeseci ove godine.

Razlog leži u činjenici da su u ovom proizvođaču popularnih igračaka upravo to i željeli kako bi dobili na vremenu da povećaju proizvodne kapacitete i tako odgovore rastućim zahtjevima sjevernoameričkog tržišta.

Rast prodaje

Grupacija "Lego" postala je najprofitabilniji svjetski proizvođač igračaka nadmašivši "Mattel", proizvođača lutaka Barbie, s 2,35 milijardi dolara prometa, prema "Mattelovih" 1,83 milijarde dolara.

"Lego" je povećavao prodaju u prosjeku za više od 15 posto godišnje u pr...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 20:56