stdClass Object ( [id] => 220702 [title] => Catherine Deneuve za 'Slobodnu': Danas je jako teško naći dobar scenarij [alias] => catherine-deneuve-za-slobodnu-danas-je-jako-tesko-naci-dobar-scenarij [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Predsjednik Europske filmske akademije Wim Wenders uzeo je riječi mnogih u dvorani Haus der Berliner Festspiele kad se s bine obratio legendarnoj francuskoj glumici Catherine Deneuve, ovogodišnjoj dobitnici posebne EFA-ine nagrade za životno djelo. Wendersa je Deneuvina “chilling performance“ ostavila bez teksta kad je jednog dana, u 2 sata poslije ponoći, u kinu pogledao “Odvratnost“ Romana Polanskog. Plakao je kad ju je vidio u Truffautovoj “Sireni s Mississippija“.

- A to je bio samo početak tvojih nijansiranih uloga – nastavio je Wenders gledajući Deneuve ravno u oči s pozornice.
- Više od pola stoljeća, 100 filmova i 100 glavnih uloga kasnije, ti si bez sumnje jedna od najekstraordinarnijih glumica na planetu, kraljica europskog filma, a istovremeno najljepša žena na svijetu, osoba s velikom unutrašnjom snagom, inteligentna, zabavna, enigmatična – poznati je njemački filmaš s pravom nahvalio Francuskinju koja bi “sjajila i da se u dvorani ugase svjetla“. Deneuve je sjajila i davajući intervjue u berlinskom hotelu “Concorde“ popodne prije EFA-ine svečane dodjele nagrada, iako je djelovala da je vagala što će reći, bila je odmjerena, sažeta i da – “enigmatična“.

- Ovo je posebna nagrada i veoma mi je važna, lijepo ju je primiti kao “hommage“, ali malo me je strah. Čini se kao da predstavlja kraj nečega - započinje Deneuve naglašavajući da je glumila u “malo više“ od 100 filmova, a za najvažniju ulogu ističe onu u filmu “Cherbourški kišobrani“ (1964.) zato što je “upoznala redatelja Jacquesa Demyja koji me je trasirao kao glumicu i danas ima bitno mjesto u mom glumačkom životu“.
'Cherbourški kišobrani', njezina najvažnija uloga
- Snimanje je bilo vrlo neobično iskustvo. Bila sam mlada kad sam upoznala Demyja, imala nekih 18 godina. Znala sam da je snimio film “Lola“. Bio mi je interesantan način na koji je on mene gledao i kako sam ja gledala na njegove filmove koje sam naučila na pamet – prisjetila se nakratko velikog režisera.

Deneuve ne misli da će EFA-ina specijalna nagrada revaluirati neke njezine ranije, starije uloge, ali svjesna je da kritičari pišu različito o filmovima na svako novo gledanje.

- Ponekad se zna dogoditi da se o nekom filmu na Cannesu napiše jedno, a nekoliko mjeseci kasnije drugo kad bude pušten u kino. Dvadeset godina kasnije, može biti nešto posve treće – rekla je francuska diva koja je važne uloge igrala već u dobi od 19 godina i na njih gleda kao na “portret sebe u mladosti“, a sad je “odrasla, sazrijela i promijenila se“.

- Bila sam mlađa, tad je bilo dosta drukčije. Danas znam više stvari, ljudi, znam kako čitati scenarij, izazivam se više. Preferiram gledati naprijed, a ne unatrag. Ponekad se morate zagledati u prošlost zbog nekih stvari, no ja volim gledati u blisku budućnost i živjeti u sadašnjosti – dodaje Deneuve i povjerava se da “nikad nije imala fantaziju da ostavi sve iza sebe“, jer snimanje filmova joj je još uvijek prioritet.
'Ljepotica dana' Luisa Bunuela
- Čitam dosta scenarija i nadam se pročitati jedan dobar, naći potencijalnu temu za film. Danas je vrlo teško, teže nego prije, naći dobar scenarij. Sad se pravi veći broj filmova nego. Pišu se scenariji, snimaju se filmovi, ali previše ih je. Neki bi možda trebali biti ponovno napisani ili snimljeni malo kasnije kad se dorade, no kompanije rade prebrzo i ne mogu si to priuštiti – opisuje moderne filmske tijekove i promjene u filmskom biznisu sve ove godine.

- Svi danas mogu koristiti kameru. Više je ljudi koji žele snimiti filmove, a imaju mogućnosti da ih snime gotovo s ničim. Ne morate imati producenta, dosta je da imate prijatelje. S tehničke strane također je velika razlika. Prisutnost kamera je golema. Sve je danas nekako bliže, intimnije. Ne mislim je li to dobro ili loše, jednostavno je tako kako jest – govori Catherine i veliča europski film.

- Europski film je drukčiji od američkog. Nismo na istoj valnoj duljini, iako nam je teže jer američki film ima razvijen sistem studija, distribucije, kina. Prisutan je zato i u Europi. No, europska kinematografija ima još dosta za ponuditi, što potvrđuje i dodjela nagrada EFA-e. Dobro je što EFA postoji i podsjeća ljude, javnost, da europski film egzistira na svijetu – drži Deneuve koja je glumila u američkim filmovima poput “Gladi“ (1983.) pokojnog Tonyja Scotta, no sve u svemu nije ih snimila preveliki broj.
Catherine i naš filmski kritičar u Berlinu
- Ponude nisu bile toliko interesantne za uloge na stranom jeziku, malo je dobrih bilo. Za karijeru u Americi trebalo bi ostati tamo još dugo vremena kad završite film, a ja sam uvijek bila nestrpljiva vratiti se u Francusku, biti s djecom – kaže glumica koja je dala mnoštvo intervjua u životu, no nikad bila zainteresirana za poziranje s klincima za novine.

- Djecu sam vodila sa sobom na setove. Sjećam se da sam htjela snimiti neke filmove, ali nisam željela napustiti zemlju i izbivati na duže vrijeme. Ipak, svatko mora živjeti svoj život, a moj je gluma. Ako odustanem od snimanja filmova, ne znači da bi bila bolja majka. Moraš podržavati djecu koju si rodio, ali i živjeti za sebe – mišljenja je Deneuve.

Je li danas teže mladim glumicama u odnosu na vrijeme kad je bila mlada, pitamo sugovornicu.
- Sad je puno teže. Ima više ljudi koji žele biti u filmskoj industriji. Karijere su kraće i brže, ne traju dugo kao nekoć, drukčije je vrijeme nego kad sam imala 20 godina – smatra ona, ali istodobno se slaže sa nama da je ovo dobro vrijeme za žene na filmu, ističući “moćnu“ dramu “Adelin život“, odnosno “hrabre, snažne“ uloge Adele Exarchopoulos i Lee Seydoux.


Zanimljivo, Deneuve ne bi dala savjet mladim glumicama, pa ni vlastitoj kćerki Chiari Mastroianni, plodu veze s čuvenim Marcellom, koja je debitirala s mamom u filmu “Moje najdraže godišnje doba“ (1993.) Andrea Techinea.
- Nikad ne dajem savjet iznad onoga “pokušavajte odlaziti na što više castinga i sretati ljude“. Bila bi možda pesimistična, ne znam. Savjet nikad nije isti, to je preosobno. Nešto što, primjerice, može biti dobro za moju kćer, može biti krivo za mene i obratno. Imamo drukčiji pristup filmu – veli Deneuve.

Doznali smo kako glumica nema neki posebni osobni moto sve ove godine. Za prilično važnu komponentu u karijeri ističe dobar odnos s agentom, kao i prijatelje koje uglavnom pita da čitaju scenarije i sluša njihove savjete, pa odlučuje o ulozi. Naprijed je nakon svih ovih godina gura interes za filmom, nešto čega se “ne može zasititi“ i stoga ne vjeruje da bi se “povukla u mirovinu“. Postoje li, međutim, uloge koje je žarko željela odigrati, a nije uspjela, zanimamo se.

- Vjerojatno postoje od niza filmova koje sam vidjela tijekom godina. Dobro je za glumca da misli o nečemu što je mogao napraviti, a nije. Voljela bih da sam snimila “Marnie“ Alfreda Hitchcocka. Baš bi rado odigrala tu ulogu, bila je odlična, kompleksna, još je to Hitchov film – otvorila se glumica. Deneuve je uistinu idealna da utjelovi hladnu “hičkokovsku plavušu“, jer joj i samoj mnogi tepaju da je “cool“.

- Možda sam hladna sada, a nisam bila prije sat vremena. Novinari i kritičari imaju mišljenje o Catherine Deneuve, znaju više o meni nego ja o njima. Treba znati na čemu ste i naučiti držati distanciju.

MARKO NJEGIĆ

Bogata karijera

Catherine Deneuve (r. 1943.) tijekom karijere je surađivala s velikim redateljima poput Luisa Bunuela (“Ljepotica dana“, “Tristana“), Francoisa Ozona (“8 žena“, “Trofejna žena“), Larsa Von Triera (“Ples u tami“), Arnauda Desplechina (“Kraljevi i kraljica“)... Dijelila je kadar s Gerardom Depardieuom, Alainom Delonom, Jean-Paul Belmondom, Yvesom Montandom, Geneom Kellyjem, Davidom Bowiejem, Geneom Hackmanom, Burtom Reynoldsom, Johnom Malkovichem... Bila je nominirana za Oscara za ulogu u “Indokini“, predložena za europskog Oscara (“8 žena“), BAFTA-u (“Belle De Jour“) i čak 11 francuskih Cesara, od čega je dva osvojila, a nagrađena je kao naj-glumica na festivalu u Veneciji (“Place Vendome“).
S Gerardom Depardieuom u 'Trofejnoj ženi' Francoisa Ozona

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EUROPSKA OSKAROVKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-12-15 21:00:16 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-12-16 19:07:30 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-12-16 20:48:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4956 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/12/05/REF/CatherineDeneuve.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x534" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15539720 Threads: 2 Questions: 3208485801 Slow queries: 7232843 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 236131629 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/catherine-deneuve-za-slobodnu-danas-je-jako-tesko-naci-dobar-scenarij-220702 [printLink] => /kultura/catherine-deneuve-za-slobodnu-danas-je-jako-tesko-naci-dobar-scenarij-220702?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 233397 [name] => europskioscar [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => europskioscar [link] => /tag/europskioscar ) [1] => stdClass Object ( [id] => 186576 [name] => CatherineDeneuve [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => catherinedeneuve [link] => /tag/catherinedeneuve ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EUROPSKA OSKAROVKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Catherine Deneuve za 'Slobodnu': Danas je jako teško naći dobar scenarij [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-05-46-15-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/12/05/REF/CatherineDeneuve.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/12/05/REF/CatherineDeneuve.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Predsjednik Europske filmske akademije Wim Wenders uzeo je riječi mnogih u dvorani Haus der Berliner Festspiele kad se s bine obratio legendarnoj francuskoj glumici Catherine Deneuve, ovogodišnjoj dobitnici posebne EFA-ine nagrade za životno djelo. Wendersa je Deneuvina “chilling performance“ ostavila bez teksta kad je jednog dana, u 2 sata poslije ponoći, u kinu pogledao “Odvratnost“ Romana Polanskog. Plakao je kad ju je vidio u Truffautovoj “Sireni s Mississippija“.

- A to je bio samo početak tvojih nijansiranih uloga – nastavio je Wenders gledajući Deneuve ravno u oči s pozornice.
- Više od pola stoljeća, 100 filmova i 100 glavnih uloga kasnije, ti si bez sumnje jedna od najekstraordinarnijih glumica na planetu, kraljica europskog filma, a istovremeno najljepša žena na svijetu, osoba s velikom unutrašnjom snagom, inteligentna, zabavna, enigmatična – poznati je njemački filmaš s pravom nahvalio Francuskinju koja bi “sjajila i da se u dvorani ugase svjetla“. Deneuve je sjajila i davajući intervjue u berlinskom hotelu “Concorde“ popodne prije EFA-ine svečane dodjele nagrada, iako je djelovala da je vagala što će reći, bila je odmjerena, sažeta i da – “enigmatična“.

- Ovo je posebna nagrada i veoma mi je važna, lijepo ju je primiti kao “hommage“, ali malo me je strah. Čini se kao da predstavlja kraj nečega - započinje Deneuve naglašavajući da je glumila u “malo više“ od 100 filmova, a za najvažniju ulogu ističe onu u filmu “Cherbourški kišobrani“ (1964.) zato što je “upoznala redatelja Jacquesa Demyja koji me je trasirao kao glumicu i danas ima bitno mjesto u mom glumačkom životu“.
'Cherbourški kišobrani', njezina najvažnija uloga
- Snimanje je bilo vrlo neobično iskustvo. Bila sam mlada kad sam upoznala Demyja, imala nekih 18 godina. Znala sam da je snimio film “Lola“. Bio mi je interesantan način na koji je on mene gledao i kako sam ja gledala na njegove filmove koje sam naučila na pamet – prisjetila se nakratko velikog režisera.

Deneuve ne misli da će EFA-ina specijalna nagrada revaluirati neke njezine ranije, starije uloge, ali svjesna je da kritičari pišu različito o filmovima na svako novo gledanje.

- Ponekad se zna dogoditi da se o nekom filmu na Cannesu napiše jedno, a nekoliko mjeseci kasnije drugo kad bude pušten u kino. Dvadeset godina kasnije, može biti nešto posve treće – rekla je francuska diva koja je važne uloge igrala već u dobi od 19 godina i na njih gleda kao na “portret sebe u mladosti“, a sad je “odrasla, sazrijela i promijenila se“.

- Bila sam mlađa, tad je bilo dosta drukčije. Danas znam više stvari, ljudi, znam kako čitati scenarij, izazivam se više. Preferiram gledati naprijed, a ne unatrag. Ponekad se morate zagledati u prošlost zbog nekih stvari, no ja volim gledati u blisku budućnost i živjeti u sadašnjosti – dodaje Deneuve i povjerava se da “nikad nije imala fantaziju da ostavi sve iza sebe“, jer snimanje filmova joj je još uvijek prioritet.
'Ljepotica dana' Luisa Bunuela
- Čitam dosta scenarija i nadam se pročitati jedan dobar, naći potencijalnu temu za film. Danas je vrlo teško, teže nego prije, naći dobar scenarij. Sad se pravi veći broj filmova nego. Pišu se scenariji, snimaju se filmovi, ali previše ih je. Neki bi možda trebali biti ponovno napisani ili snimljeni malo kasnije kad se dorade, no kompanije rade prebrzo i ne mogu si to priuštiti – opisuje moderne filmske tijekove i promjene u filmskom biznisu sve ove godine.

- Svi danas mogu koristiti kameru. Više je ljudi koji žele snimiti filmove, a imaju mogućnosti da ih snime gotovo s ničim. Ne morate imati producenta, dosta je da imate prijatelje. S tehničke strane također je velika razlika. Prisutnost kamera je golema. Sve je danas nekako bliže, intimnije. Ne mislim je li to dobro ili loše, jednostavno je tako kako jest – govori Catherine i veliča europski film.

- Europski film je drukčiji od američkog. Nismo na istoj valnoj duljini, iako nam je teže jer američki film ima razvijen sistem studija, distribucije, kina. Prisutan je zato i u Europi. No, europska kinematografija ima još dosta za ponuditi, što potvrđuje i dodjela nagrada EFA-e. Dobro je što EFA postoji i podsjeća ljude, javnost, da europski film egzistira na svijetu – drži Deneuve koja je glumila u američkim filmovima poput “Gladi“ (1983.) pokojnog Tonyja Scotta, no sve u svemu nije ih snimila preveliki broj.
Catherine i naš filmski kritičar u Berlinu
- Ponude nisu bile toliko interesantne za uloge na stranom jeziku, malo je dobrih bilo. Za karijeru u Americi trebalo bi ostati tamo još dugo vremena kad završite film, a ja sam uvijek bila nestrpljiva vratiti se u Francusku, biti s djecom – kaže glumica koja je dala mnoštvo intervjua u životu, no nikad bila zainteresirana za poziranje s klincima za novine.

- Djecu sam vodila sa sobom na setove. Sjećam se da sam htjela snimiti neke filmove, ali nisam željela napustiti zemlju i izbivati na duže vrijeme. Ipak, svatko mora živjeti svoj život, a moj je gluma. Ako odustanem od snimanja filmova, ne znači da bi bila bolja majka. Moraš podržavati djecu koju si rodio, ali i živjeti za sebe – mišljenja je Deneuve.

Je li danas teže mladim glumicama u odnosu na vrijeme kad je bila mlada, pitamo sugovornicu.
- Sad je puno teže. Ima više ljudi koji žele biti u filmskoj industriji. Karijere su kraće i brže, ne traju dugo kao nekoć, drukčije je vrijeme nego kad sam imala 20 godina – smatra ona, ali istodobno se slaže sa nama da je ovo dobro vrijeme za žene na filmu, ističući “moćnu“ dramu “Adelin život“, odnosno “hrabre, snažne“ uloge Adele Exarchopoulos i Lee Seydoux.


Zanimljivo, Deneuve ne bi dala savjet mladim glumicama, pa ni vlastitoj kćerki Chiari Mastroianni, plodu veze s čuvenim Marcellom, koja je debitirala s mamom u filmu “Moje najdraže godišnje doba“ (1993.) Andrea Techinea.
- Nikad ne dajem savjet iznad onoga “pokušavajte odlaziti na što više castinga i sretati ljude“. Bila bi možda pesimistična, ne znam. Savjet nikad nije isti, to je preosobno. Nešto što, primjerice, može biti dobro za moju kćer, može biti krivo za mene i obratno. Imamo drukčiji pristup filmu – veli Deneuve.

Doznali smo kako glumica nema neki posebni osobni moto sve ove godine. Za prilično važnu komponentu u karijeri ističe dobar odnos s agentom, kao i prijatelje koje uglavnom pita da čitaju scenarije i sluša njihove savjete, pa odlučuje o ulozi. Naprijed je nakon svih ovih godina gura interes za filmom, nešto čega se “ne može zasititi“ i stoga ne vjeruje da bi se “povukla u mirovinu“. Postoje li, međutim, uloge koje je žarko željela odigrati, a nije uspjela, zanimamo se.

- Vjerojatno postoje od niza filmova koje sam vidjela tijekom godina. Dobro je za glumca da misli o nečemu što je mogao napraviti, a nije. Voljela bih da sam snimila “Marnie“ Alfreda Hitchcocka. Baš bi rado odigrala tu ulogu, bila je odlična, kompleksna, još je to Hitchov film – otvorila se glumica. Deneuve je uistinu idealna da utjelovi hladnu “hičkokovsku plavušu“, jer joj i samoj mnogi tepaju da je “cool“.

- Možda sam hladna sada, a nisam bila prije sat vremena. Novinari i kritičari imaju mišljenje o Catherine Deneuve, znaju više o meni nego ja o njima. Treba znati na čemu ste i naučiti držati distanciju.

MARKO NJEGIĆ

Bogata karijera

Catherine Deneuve (r. 1943.) tijekom karijere je surađivala s velikim redateljima poput Luisa Bunuela (“Ljepotica dana“, “Tristana“), Francoisa Ozona (“8 žena“, “Trofejna žena“), Larsa Von Triera (“Ples u tami“), Arnauda Desplechina (“Kraljevi i kraljica“)... Dijelila je kadar s Gerardom Depardieuom, Alainom Delonom, Jean-Paul Belmondom, Yvesom Montandom, Geneom Kellyjem, Davidom Bowiejem, Geneom Hackmanom, Burtom Reynoldsom, Johnom Malkovichem... Bila je nominirana za Oscara za ulogu u “Indokini“, predložena za europskog Oscara (“8 žena“), BAFTA-u (“Belle De Jour“) i čak 11 francuskih Cesara, od čega je dva osvojila, a nagrađena je kao naj-glumica na festivalu u Veneciji (“Place Vendome“).
S Gerardom Depardieuom u 'Trofejnoj ženi' Francoisa Ozona

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/catherine-deneuve-za-slobodnu-danas-je-jako-tesko-naci-dobar-scenarij-220702 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=b6f21c719636e7b133dce35398f5af297f86a43e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Catherine+Deneuve+za+%26%23039%3BSlobodnu%26%23039%3B%3A+Danas+je+jako+te%C5%A1ko+na%C4%87i+dobar+scenarij&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fcatherine-deneuve-za-slobodnu-danas-je-jako-tesko-naci-dobar-scenarij-220702 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fcatherine-deneuve-za-slobodnu-danas-je-jako-tesko-naci-dobar-scenarij-220702 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EUROPSKA OSKAROVKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaEUROPSKA OSKAROVKA

Catherine Deneuve za 'Slobodnu': Danas je jako teško naći dobar scenarij

Piše PSD.
16. prosinca 2013. - 21:48
Predsjednik Europske filmske akademije Wim Wenders uzeo je riječi mnogih u dvorani Haus der Berliner Festspiele kad se s bine obratio legendarnoj francuskoj glumici Catherine Deneuve, ovogodišnjoj dobitnici posebne EFA-ine nagrade za životno djelo. Wendersa je Deneuvina “chilling performance“ ostavila bez teksta kad je jednog dana, u 2 sata poslije ponoći, u kinu pogledao “Odvratnost“ Romana Polanskog. Plakao je kad ju je vidio u Truffautovoj “Sireni s Mississippija“.

- A to je bio samo početak tvojih nijansiranih uloga – nastavio je Wenders gledajući Deneuve ravno u oči s pozornice.
- Više od pola stoljeća, 100 filmova i 100 glavnih uloga kasnije, ti si bez sumnje jedna od najekstraordinarnijih glumica na planetu, kraljica europskog filma, a istovremeno najljepša ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 07:46