Nakon višegodišnjih neuspjelih nastojanja, među kojima je i pokušaj kupnje dijela poslovnog kompleksa “Adriachema”, dok ovaj još nije bio ni u stečaju, solinski je proizvođač konačno uspio naći odgovarajući prostor, i to baš u Kaštelima.
Radi se o pogonu u kojemu je smještena tvrtka “Remont” u stečaju, ali “Remont” nije i vlasnik nekretnine, tako da je jednogodišnji najam, s mogućnošću produženja, dogovoren s vlasnikom, a to je “Konstruktor”- kazuje Nenad Sušanj, član Uprave “Ad brodova” zadužen za prodaju i marketing.
Brižine po mjeri
U slučaju korektne ponude, “Ad brodovi” su zainteresirani i za kupnju ovoga prostora, ali do tada na lokaciji u Solinu ostaje pogon laminacije (izrada trupova i palube), zbog složenih tehnoloških i sigurnosnih uvjeta kakvih za sada u Sućurcu nema.“Ad brodovi” su odavno prerasli proizvodni prostor u Solinu, a da je nova lokacija nužna pokazalo se po povratku prve 20-metarske jedrilice sa sajma, pojašnjava Sušanj.
Za završetak ove jedrilice trebala je velika hala, a ova na Brižinama pokazala se idealnom, ne samo za završetak nego i za daljnju proizvodnju ovih jedrilica.
“Ad brodovi” godišnje proizvedu 50 jedrilica dužine od 10 do 20 metara, koje se prodaju po cijeni od 90.000 eura bez PDV-a najjeftiniji do 1,4 milijuna eura najskuplji dvadesetmetarski brod. Zanimljivo je da su najskuplji prvi našli kupce.
Jedan je, naime, već prodan, a preostala dva su kaparirani.
Zapošljavaju 118 radnika,a uskoro će oko 200
- Sada nam je potreban novi investicijski ciklus - naglašava Sušanj - jer imamo kapaciteta graditi i do stotinu brodova godišnje.Planom smo do 2016. predvidjeli izići na tržište s dva nova modela, a tada bi se broj zaposlenih sa sadašnjih 118 povećao na oko 200. Jedan od uvjeta za realizaciju toga plana jest i konačno rješenje prostora.
Tvrtka je, prema kazivanju našega sugovornika, pokušala sudjelovati u natječajima za korištenje sredstava iz EU fondova, no bezuspješno.
Iz investicijskih fondova mogu se, naime, dobiti bespovratna sredstva za nabavu opreme, no problem je u tome što zbog specifične djelatnosti “Ad brodovi” sami izrađuju opremu, kalupe primjerice.
Vlasnik Prevent DEV“Ad brodove” 2002. godine osnovala je tvrtka “Ad plastik”. Od 2003. “Ad brodovi” postaju samostalni, a 2008. kupuje ih “Prevent DEV”, njemačka korporacija u 100-postotnom privatnom vlasništvu. Zanimljivo je da “Prevent” ima tvrtku i u BiH koja je s 5000 zaposlenih najveća privatna tvrtka u toj zemlji. |
‘Maestral’ se vraća u HrvatskuKad je “Prevent” 2008. kupio “Ad brodove”, u Zagrebu je ugašen pogon za proizvodnju gumenjaka i u cijelosti preseljen u BiH, u Visoko. Od ovoga ljeta, međutim, “Maestral”, najpoznatiji od svih domaćih gumenjaka, vraća se u “Ad brodove” i proizvodit će se u Sućurcu. Godišnja proizvodnja ovih čamaca kreće se između 100 i 150 komada. |