stdClass Object ( [id] => 213500 [title] => Nebeski junaci vratili se u Hrvatsku: Napravili smo ono za što smo obučeni i školovani! [alias] => nebeski-junaci-vratili-se-u-hrvatsku-napravili-smo-ono-za-sto-smo-obuceni-i-skolovani [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => NAJNOVIJE

- Mi smo školovani za ovakve situacije, napravili smo standardno svoj dio posla - skromno su poručili kapetan Zvonko Šitum i njegov kopilot Ivan Ivanković, hrabri dvojac koji je u petak navečer prizemljio zrakoplov Croatia Airlinesa u Zuerichu, a prenosi Jutarnji list.


Nakon što su gotovo cijeli dan proveli u razgovoru s istražiteljima koji utvrđuju uzroke ove nesreće u kojoj zahvaljujući sposobnosti posade nije bilo ozlijeđenih putnika kasno večeras četveročlana posada stigle je u Zagreb u pratnji predsjednika uprave nacionalne zrakoplovne kompanije Krešimira Kučka.

- Hvala dragom Bogu koji mi je dao vještinu letenja, državi koja je platila školovanje, obitelji, a posebno supruzi koja me trpila i Croatia Airlinesu koji mi je dao mogućnost da budem kapetan i zapovjednik takvog zrakoplova - rekao je Šitum.

I on i njegov kopilot tvrde kako ovom incidentu ne treba pridavati veliki značaj te da se nije dogodilo ništa neuobičajeno.

- Mi smo spremni u bilo kojem trenutku prizemljiti avion bez posljedica po putnike i zrakoplov. Radilo se o kvaru kojeg smo evo baš u 4. mjesecu vježbali na simulatoru pa smo bili potkovani - objašnjava Šitum.

Njegov kopilot Ivan Ivanković koji je potpuno smireno komunicirao s kontrolom leta u Zuerichu, iako su već znali da će morati sletjeti na trup, večeras je priznao da mu je sada teže ovako pred novinarima davati izjave nego što je bila ta incidentna situacija.

- Napravili smo ono za što smo obučeni i školovani. Odradili smo sve procedure, izukli smo maksimalno i sve je završilo priliočno dobro - kaže Ivanković.

Tvrdi kako nisu bili baš u panici. - Znali smo da ćemo sletjeti, samo nismo znali kako će to izgledati - priznaje.

Kapetan Šitum pak kaže kako piloti nemaju pravo na strah. - Jer, ako vas je strah onda ne možete raditi ovaj posao - kaže Šitum koji leti od 1992., a u Croatiji Airlines je posljednjih 13 godina.

Putnici su, tvrdi posada, bili prilično mirni, a nakon što su se iskrcali iz zrakoplova zahvaljivali su i čestitali posadi u kojoj su osim kapetana i kopilota bile i stjuardese Emina Savić i Dorica Šprem.

Unatoč incidentu koji je doživio sa Dashom, kapetan Šitum tvrdi kako taj tip aviona nije nesiguran. - Ovo se može dogoditi na bilo kojem avionu. U 22,5 godine Croatia Airlines nije imala prisilno slijetanje. Ponekad statistika mora odraditi svoj dio posla - kaže Šitum koji je večeras odmah nastavio dalje u Split k obitelji.

JL
FOTO: NEJA MARKIČEVIĆ / CROPIX


Sporni zrakoplovi

Avion Dash Croatia Airlinesa, prema neslužbenim informacijama, u posljednjih mjesec dana imao je još dvije manje nezgode.

Još dva puta, kako doznaje Jutarnji list, pojavili su se problemi s izvlačenjem prednje noge, međutim, nije poznato što su poduzeli u Croatia Airlinesu.

Croatia Airlines u svojoj floti ima šest aviona Dash Q400, kanadskog proizvođača Bombardier Aerospace i za njih, prema neslužbenim informacijama, plaćaju leasing ratu od prosječno 160 tisuća eura.

U pet godina šest aviona Dash imalo je 16 kvarova na prednjem stajnom trapu, uključujući i incident u Zürichu. - Ni u jednom od tih 16 manjih incidenata nije došlo do ozbiljnih problema. Ovo je prvi put da je pilot morao prisilno sletjeti. Ono što se ranije događalo bilo je to da bi trap zapeo ili ne bi mogao izaći, ali ti kvarovi trajali su samo po nekoliko sekundi - kaže naš izvor.

Prva dva kupljenja su 2008. i za njih leasing izlazi 2018., a posljednji su u flotu ušli 2010.

Avion koji je sletio na nos u Zürichu dobio je ime ‘Istra’, a uključen je u flotu Croatia Airlinesa 19. lipnja 2009. Bio je to četvrti model ovog tipa aviona koji je stigao u redove nacionalne aviokompanije. Vrijednost leasing ugovora za svih šest aviona je 115 milijuna eura.

Iako u CA tvrde kako je riječ o jednom od najsuvremenijih zrakoplova u svijetu, piloti i stjuardese dosad su u nekoliko navrata upozoravali na ozbiljne probleme Dashova.

Od prvog trenutka kada su avioni počeli stizati u Zagreb piloti su se žalili na perfomanse aviona. Aviomehaničari su pak tvrdili kako o njegovoj kvaliteti najbolje govori podatak da je za redovni godišnji pregled Q400 potrebno 25 dana, a za daleko veći Airbus 6 do 7 dana.

Piloti Croatia Airlinesa tvrde kako su ti zrakoplovi jako loše napravljeni pa se stalno kvare. Često se događa, svjedočili su piloti nacionalne zrakoplovne kompanije, da se kvare svi sustavi na zrakoplovu.

Tako, primjerice, ne radi indikator izvučenosti stajnog trapa, ili se trap počne sam od sebe izvlačiti i uvlačiti, zatim indikator krivo pokazuje da vrata zrakoplova nisu zatvorena. A premda su relativno novi, već se, tvrde piloti, na njima pojavljuje korozija i mikropukotine.

Stjuardese su u nedavnom štrajku tražile da im se za svaki let Dashom isplaćuje dodatak od 1000 kuna.

- Ti propelerci toliko su bučni i u njima su tolike vibracije da već nakon dva leta počneš imati užasne glavobolje. Bez tableta ih je teško izdržati. Događaju se kvarovi klime i grijanja. Zimi se cijev ne puni vodom da se ne smrznu, pa je praktički nemoguće prati ruke, što znači da se može govoriti i o nehigijenskim uvjetim - ispričala je za Jutarnji u vrijeme štrajka jedna stjuardesa.

RANIJE

Tri pegule u tri dana, svela bi se u jednu rečenicu sva sila nevolja koju je Croatia Airlines doživjela ovog vikenda.
Prvo su imali u petak problema sa polijetanjem zbog jata ptica koje su zavrludale oko aerodoroma, a onda se dogodio petak navečer i umalo tragedija.

Nevjerojatna smirenost i sposobnost pilota zrakoplova Zvonka Šituma i njegova kopilota Ivana Ivanovića spasila je putnike zrakoplova koji su trebali sletjeti u Zurichu. Nisu sletjeli po pravilima, već "nosom" zrakoplova, jer je prednji kotač otkazao poslušnost.

I onda se pegula s početka ovog teksta ponovila i u subotu. I to opet na istom tipu zrakoplova. Naime, zrakoplov tipa Dash Q 400 je poletio iz Zagrba prema Rimu, sa stajanjem u Dubrovniku. Sve je bilo uredu dok nisu
dosegnuli granice Vječnog grada.

- Poletjeli smo iz Dubrovnika oko 16 sati. Malo prije Rima kazali su nam da se vraćamo u Hrvatsku. Avion se okrenuo uz objašnjenje da je u pitanju nekakav tehnički kvar i da trebaju podršku u Hrvatskoj. U Split smo sletjeli oko 17.30 i rekli su da izađemo iz aviona - kazala je jedna putnica iz aviona za 24sata.

- Upalio se indikator greške u sustavu motora, kako rimska zračna luka nema tehničku podršku za takve kvarove, zrakoplov se vratio u Split, kazala nam je Ksenija Žlof, iz Službe za odnose s javnošću CA.

Kada se zrakoplov prizemljio, splitska je tehnička sčlužba detaljnim pregledom ustanovila kako - kvara nema. Pokvarila se vjerojatno samo indikataorska lampica. Avion je pregledan i vraćen u promet. Sletio je u
Rim sa troipolsatnim zakašnjenjem, a 72 putnika nisu osim toga doživjeli
nikakvu drugu neugodnost.

Nadamo se da je ovim gotovo sa pegulama. Priznati ćete da ih je bilo sasvim dovoljno.

M. Bu., PSD [video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => najnovije [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-09-28 20:16:26 [created_by] => 36 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-09-28 23:03:00 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-09-28 22:30:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 12243 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/09/28/cccc.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x536" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7357513 Threads: 2 Questions: 1524451764 Slow queries: 4634629 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110495282 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/hrvatska/nebeski-junaci-vratili-se-u-hrvatsku-napravili-smo-ono-za-sto-smo-obuceni-i-skolovani-213500 [printLink] => /vijesti/hrvatska/nebeski-junaci-vratili-se-u-hrvatsku-napravili-smo-ono-za-sto-smo-obuceni-i-skolovani-213500?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 367697 [name] => croatiaairlines [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => croatiaairlines [link] => /tag/croatiaairlines ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => najnovije [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Nebeski junaci vratili se u Hrvatsku: Napravili smo ono za što smo obučeni i školovani! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-11-11-00-47-36 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/09/28/cccc.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/09/28/cccc.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}NAJNOVIJE

- Mi smo školovani za ovakve situacije, napravili smo standardno svoj dio posla - skromno su poručili kapetan Zvonko Šitum i njegov kopilot Ivan Ivanković, hrabri dvojac koji je u petak navečer prizemljio zrakoplov Croatia Airlinesa u Zuerichu, a prenosi Jutarnji list.


Nakon što su gotovo cijeli dan proveli u razgovoru s istražiteljima koji utvrđuju uzroke ove nesreće u kojoj zahvaljujući sposobnosti posade nije bilo ozlijeđenih putnika kasno večeras četveročlana posada stigle je u Zagreb u pratnji predsjednika uprave nacionalne zrakoplovne kompanije Krešimira Kučka.

- Hvala dragom Bogu koji mi je dao vještinu letenja, državi koja je platila školovanje, obitelji, a posebno supruzi koja me trpila i Croatia Airlinesu koji mi je dao mogućnost da budem kapetan i zapovjednik takvog zrakoplova - rekao je Šitum.

I on i njegov kopilot tvrde kako ovom incidentu ne treba pridavati veliki značaj te da se nije dogodilo ništa neuobičajeno.

- Mi smo spremni u bilo kojem trenutku prizemljiti avion bez posljedica po putnike i zrakoplov. Radilo se o kvaru kojeg smo evo baš u 4. mjesecu vježbali na simulatoru pa smo bili potkovani - objašnjava Šitum.

Njegov kopilot Ivan Ivanković koji je potpuno smireno komunicirao s kontrolom leta u Zuerichu, iako su već znali da će morati sletjeti na trup, večeras je priznao da mu je sada teže ovako pred novinarima davati izjave nego što je bila ta incidentna situacija.

- Napravili smo ono za što smo obučeni i školovani. Odradili smo sve procedure, izukli smo maksimalno i sve je završilo priliočno dobro - kaže Ivanković.

Tvrdi kako nisu bili baš u panici. - Znali smo da ćemo sletjeti, samo nismo znali kako će to izgledati - priznaje.

Kapetan Šitum pak kaže kako piloti nemaju pravo na strah. - Jer, ako vas je strah onda ne možete raditi ovaj posao - kaže Šitum koji leti od 1992., a u Croatiji Airlines je posljednjih 13 godina.

Putnici su, tvrdi posada, bili prilično mirni, a nakon što su se iskrcali iz zrakoplova zahvaljivali su i čestitali posadi u kojoj su osim kapetana i kopilota bile i stjuardese Emina Savić i Dorica Šprem.

Unatoč incidentu koji je doživio sa Dashom, kapetan Šitum tvrdi kako taj tip aviona nije nesiguran. - Ovo se može dogoditi na bilo kojem avionu. U 22,5 godine Croatia Airlines nije imala prisilno slijetanje. Ponekad statistika mora odraditi svoj dio posla - kaže Šitum koji je večeras odmah nastavio dalje u Split k obitelji.

JL
FOTO: NEJA MARKIČEVIĆ / CROPIX


Sporni zrakoplovi

Avion Dash Croatia Airlinesa, prema neslužbenim informacijama, u posljednjih mjesec dana imao je još dvije manje nezgode.

Još dva puta, kako doznaje Jutarnji list, pojavili su se problemi s izvlačenjem prednje noge, međutim, nije poznato što su poduzeli u Croatia Airlinesu.

Croatia Airlines u svojoj floti ima šest aviona Dash Q400, kanadskog proizvođača Bombardier Aerospace i za njih, prema neslužbenim informacijama, plaćaju leasing ratu od prosječno 160 tisuća eura.

U pet godina šest aviona Dash imalo je 16 kvarova na prednjem stajnom trapu, uključujući i incident u Zürichu. - Ni u jednom od tih 16 manjih incidenata nije došlo do ozbiljnih problema. Ovo je prvi put da je pilot morao prisilno sletjeti. Ono što se ranije događalo bilo je to da bi trap zapeo ili ne bi mogao izaći, ali ti kvarovi trajali su samo po nekoliko sekundi - kaže naš izvor.

Prva dva kupljenja su 2008. i za njih leasing izlazi 2018., a posljednji su u flotu ušli 2010.

Avion koji je sletio na nos u Zürichu dobio je ime ‘Istra’, a uključen je u flotu Croatia Airlinesa 19. lipnja 2009. Bio je to četvrti model ovog tipa aviona koji je stigao u redove nacionalne aviokompanije. Vrijednost leasing ugovora za svih šest aviona je 115 milijuna eura.

Iako u CA tvrde kako je riječ o jednom od najsuvremenijih zrakoplova u svijetu, piloti i stjuardese dosad su u nekoliko navrata upozoravali na ozbiljne probleme Dashova.

Od prvog trenutka kada su avioni počeli stizati u Zagreb piloti su se žalili na perfomanse aviona. Aviomehaničari su pak tvrdili kako o njegovoj kvaliteti najbolje govori podatak da je za redovni godišnji pregled Q400 potrebno 25 dana, a za daleko veći Airbus 6 do 7 dana.

Piloti Croatia Airlinesa tvrde kako su ti zrakoplovi jako loše napravljeni pa se stalno kvare. Često se događa, svjedočili su piloti nacionalne zrakoplovne kompanije, da se kvare svi sustavi na zrakoplovu.

Tako, primjerice, ne radi indikator izvučenosti stajnog trapa, ili se trap počne sam od sebe izvlačiti i uvlačiti, zatim indikator krivo pokazuje da vrata zrakoplova nisu zatvorena. A premda su relativno novi, već se, tvrde piloti, na njima pojavljuje korozija i mikropukotine.

Stjuardese su u nedavnom štrajku tražile da im se za svaki let Dashom isplaćuje dodatak od 1000 kuna.

- Ti propelerci toliko su bučni i u njima su tolike vibracije da već nakon dva leta počneš imati užasne glavobolje. Bez tableta ih je teško izdržati. Događaju se kvarovi klime i grijanja. Zimi se cijev ne puni vodom da se ne smrznu, pa je praktički nemoguće prati ruke, što znači da se može govoriti i o nehigijenskim uvjetim - ispričala je za Jutarnji u vrijeme štrajka jedna stjuardesa.

RANIJE

Tri pegule u tri dana, svela bi se u jednu rečenicu sva sila nevolja koju je Croatia Airlines doživjela ovog vikenda.
Prvo su imali u petak problema sa polijetanjem zbog jata ptica koje su zavrludale oko aerodoroma, a onda se dogodio petak navečer i umalo tragedija.

Nevjerojatna smirenost i sposobnost pilota zrakoplova Zvonka Šituma i njegova kopilota Ivana Ivanovića spasila je putnike zrakoplova koji su trebali sletjeti u Zurichu. Nisu sletjeli po pravilima, već "nosom" zrakoplova, jer je prednji kotač otkazao poslušnost.

I onda se pegula s početka ovog teksta ponovila i u subotu. I to opet na istom tipu zrakoplova. Naime, zrakoplov tipa Dash Q 400 je poletio iz Zagrba prema Rimu, sa stajanjem u Dubrovniku. Sve je bilo uredu dok nisu
dosegnuli granice Vječnog grada.

- Poletjeli smo iz Dubrovnika oko 16 sati. Malo prije Rima kazali su nam da se vraćamo u Hrvatsku. Avion se okrenuo uz objašnjenje da je u pitanju nekakav tehnički kvar i da trebaju podršku u Hrvatskoj. U Split smo sletjeli oko 17.30 i rekli su da izađemo iz aviona - kazala je jedna putnica iz aviona za 24sata.

- Upalio se indikator greške u sustavu motora, kako rimska zračna luka nema tehničku podršku za takve kvarove, zrakoplov se vratio u Split, kazala nam je Ksenija Žlof, iz Službe za odnose s javnošću CA.

Kada se zrakoplov prizemljio, splitska je tehnička sčlužba detaljnim pregledom ustanovila kako - kvara nema. Pokvarila se vjerojatno samo indikataorska lampica. Avion je pregledan i vraćen u promet. Sletio je u
Rim sa troipolsatnim zakašnjenjem, a 72 putnika nisu osim toga doživjeli
nikakvu drugu neugodnost.

Nadamo se da je ovim gotovo sa pegulama. Priznati ćete da ih je bilo sasvim dovoljno.

M. Bu., PSD [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/nebeski-junaci-vratili-se-u-hrvatsku-napravili-smo-ono-za-sto-smo-obuceni-i-skolovani-213500 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=7fe915e79e0cbc2d214452820eca3c2bfbe8c726 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Nebeski+junaci+vratili+se+u+Hrvatsku%3A+Napravili+smo+ono+za+%C5%A1to+smo+obu%C4%8Deni+i+%C5%A1kolovani%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fnebeski-junaci-vratili-se-u-hrvatsku-napravili-smo-ono-za-sto-smo-obuceni-i-skolovani-213500 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fnebeski-junaci-vratili-se-u-hrvatsku-napravili-smo-ono-za-sto-smo-obuceni-i-skolovani-213500 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => najnovije [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Hrvatskanajnovije

Nebeski junaci vratili se u Hrvatsku: Napravili smo ono za što smo obučeni i školovani!

Piše PSD.
29. rujna 2013. - 00:30
NAJNOVIJE

- Mi smo školovani za ovakve situacije, napravili smo standardno svoj dio posla - skromno su poručili kapetan Zvonko Šitum i njegov kopilot Ivan Ivanković, hrabri dvojac koji je u petak navečer prizemljio zrakoplov Croatia Airlinesa u Zuerichu, a prenosi Jutarnji list.


Nakon što su gotovo cijeli dan proveli u razgovoru s istražiteljima koji utvrđuju uzroke ove nesreće u kojoj zahvaljujući sposobnosti posade nije bilo ozlijeđenih putnika kasno večeras četveročlana posada stigle je u Zagreb u pratnji predsjednika uprave nacionalne zrakoplovne kompanije Krešimira Kučka.

- Hvala dragom Bogu koji mi je dao vještinu letenja, državi koja je platila školovanje, obitelji, a posebno supruzi koja me trpila i Croatia Airlinesu k...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 13:00