stdClass Object ( [id] => 194816 [title] => Kočnice su neispravne u nagibnim vlakovima HŽ-a! [alias] => kocnice-su-neispravne-u-nagibnim-vlakovima-hz-a [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Zbog problema s nagibnom tehnikom i osovinama na 200 vlakova „Regio swinger VT-612“, od kojih su 192 vlaka 2003. godine isporučena „Njemačkim željeznica“, a godinu poslije 8 njih „Hrvatskim željeznicama“; „Deutsche Bahn“ („Njemačke željeznice“) podigao je sudsku tužbu protiv proizvođača vlakova “Bombardier transportation“.

Kako izvještavaju njemački mediji, među njima i “Frankfurter Rundschau”, u tijeku su dva predmetna postupka, jedan pred okružnim sudom u Berlinu, a drugi pred okružnim sudom u Münchenu. „Njemačke željeznice“ traže od „Bombardiera“ čak 160 milijuna eura za naknadu štete. Vlakovi „Regio swinger“ voze najvećim dijelom u južnoj Njemačkoj. Kod vlakova su se, piše “Frankfurter Rundschau”, kontinuirano pojavljivali problemi s nagibnom tehnikom i osovinama. Kako pregovori s „Bombardierom“ nisu tekli uspješno, „Njemačke željeznice“ bile su prisiljene podnijeti tužbu.

Također, prema njemačkom dnevniku, kod spomenutih nagibnih vlakova koji se koriste u regionalnom i prigradskom prometu ponavljaju se problemi, među ostalim, i s kočnicama. Savezna uprava za željeznice naredila je da se najveća dopuštena brzina privremeno smanji i da se vlakovi češće servisiraju. U ovome slučaju „Njemačke željeznice“ još prikupljaju dokaze za pripremu tužbe kod pokrajinskog suda u Münchenu.

Njemačke novine također javljaju kako „Deutsche Bahn“ stalno isključuje nepouzdane nagibne vlakove. Zbog čestih kvarova, kod gotovo svih vlakova intervali servisiranja značajno su skraćeni. Do danas je i berlinska prigradska željeznica imala puno problema. „Deutsche Bahn“ i proizvođač vlakova međusobno se okrivljuju za probleme prigradskih vlakova u Berlinu. Dok DB predbacuje „Bombardieru“ da je isporučio loše vlakove, proizvođač, s druge strane, smatra DB odgovornim za kvarove zbog lošeg održavanja prigradskih vlakova. U njemačkim industrijskim krugovima, procjenjuju tamošnji mediji, računaju na mogućnost da bi se ove dvije tvrtke možda mogle na kraju sporazumjeti nagodbom.

Broj prigovora zbog nepouzdanih vlakova znatno se povećao u zadnjih nekoliko godina. Njemačka Savezna uprava za željeznice predbacuje „Bombardieru“ da, nasuprot prijašnjoj praksi, prebrzo stavlja vlakove u serijsku proizvodnju. Stoga se oni praktički testiraju na putnicima tijekom prometovanja prema voznom redu. Kao posljedica, vlakovi se kvare, a putnici su izloženi kašnjenjima. Srećom, bez kobnih posljedica za putnike kao u hrvatskom slučaju. Dok u Njemačkoj mediji javljaju o višemilijunskim tužbama zbog neispravnih nagibnih vlakova, iz HŽ-a su nam kratko poručili kako „nemaju spoznaja o navedenoj tužbi“.

HŽ, tvrtka koja je u državnom vlasništvu, nema spoznaje o tome, a imaju identične probleme s nagibnom tehnikom, kočnicama i osovinama na istim vlakovima koji zbog kvarova i neispravnosti nisu u upotrebi, a nadležno ministarstvo prometa ograničilo im je brzinu. Dok se DB bori za dobrobit svoje kompanije i traži naknadu štete od proizvođača za 160 milijuna eura, od 8 hrvatskih nagibnih vlakova, danas povremeno vozi jedan, koji uz ograničenu brzinu prometuje uz isključenu nagibnu tehniku pa ga se više ne može ni nazvati „nagibnim vlakom“. Treba napomenuti i to da su nagibni vlakovi „Regio Swinger“ građeni za visoke standarde modernih pruga, te nisu prilagođeni hrvatskima, jer neke, kao pruga Zagreb-Split, za pojedine dionice nemaju čak ni uporabnu dozvolu.

denis krnić

Retardant u Rudinama

Vještaci MUP-ova centra „Ivan Vučetić“ polaze od toga da je retardant “Flame-retardant TG300” prouzročio željezničku nesreću, budući da su ostali mogući uzroci odbačeni te nisu analizirani, pa su vještaci tako došli do spoznaje da je retardant jedini krivac. Odnosno, drugi mogući uzroci nesreće unaprijed su eliminirani, bez prethodne provjere. Kako drugačije protumačiti ono što je u ime svih vještaka jedan od njih, Davor Belas, na raspravi 5. srpnja 2011. g. rekao: “Mi u našim vještvima nismo ulazili u konstrukciju vlaka, pa ni u eventualne nedostatke opreme... Kako je evidentno da su nakon velike željezničke nesreće u Hrvatskoj, odnosno u Rudinama, vještaci samo vizualno pregledali vlak, postavlja se pitanje koliko je zbog proteka vremena i utjecaja atmosferskih (ne)prilika nepovratno uništen glavni dokazni materijal u Hrvatskoj. Ni iz sudskog postupka nije jasno zašto vještaci „Ivana Vučetića“ nisu pregledali nagibnu tehniku, ležajeve, kotače i osovine.


Narudžba za osam vlakova

Osam nagibnih vlakova koje je naručila Hrvatska zapravo su bili preostali vlakovi od ukupno 200 vlakova koje su naručile „Njemačke željeznice“. No, narudžba za zadnjih 8 vlakova je otkazana. Nakon što su godinu dana stajali, kupuje ih HŽ.


Skuplje nama nego Nijemcima

Neto vrijednost osam nagibnih vlakova HŽ-a u vrijeme kupnje (bez carine, kredita,...) iznosila je 34 milijuna eura ili 4,2 milijuna eura po vlaku. Usporedbe radi, „Njemačke željeznice“ svaki vlak su platile 2,7 milijuna eura. Ukratko, „Bombardier“ je vlakove skuplje prodao HŽ-u nego „Njemačkim željeznicama“.


Linić je bio šef Nadzornog odbora HŽ-a 2003. godine

Ugovor vrijedan 34 milijuna eura u srpnju 2003. potpisali su tadašnji predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić i Stefan Krenz, predsjednik Uprave “Bombardiera”. U to vrijeme predsjednik Nadzornog odbora HŽ-a bio je Slavko Linić, tada potpredsjednik SDP-ove vlade, danas ministar financija. U NO-u HŽ sjedio je u to vrijeme i HNS-ovac Radimir Čačić. Ugovor je sklopljen izravnom nagodbom, bez studije opravdanosti, a sama nabava vlakova danas se pokazala promašenom investicijom. Glavni cilj kupnje osam nagibnih vlakova bio je da se njihovom nabavom, te nikad obavljenom modernizacijom infrastrukture na Ličkoj pruzi, putovanje na relaciji Zagreb-Split skrati na četiri sata.





[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DEUTSCHE BAHN PODIGAO TUŽBU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-02-24 19:25:15 [created_by] => 32 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-02-25 23:59:37 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-02-24 23:08:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7079 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/02/24/Novosti/DIZANJE_VLAKA6-010809.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "700x466" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15328411 Threads: 4 Questions: 3183285732 Slow queries: 7142877 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235642849 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/hrvatska/kocnice-su-neispravne-u-nagibnim-vlakovima-hz-a-194816 [printLink] => /vijesti/hrvatska/kocnice-su-neispravne-u-nagibnim-vlakovima-hz-a-194816?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 287199 [name] => hž [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hz [link] => /tag/hz ) [1] => stdClass Object ( [id] => 171889 [name] => nagibnivlak [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => nagibnivlak [link] => /tag/nagibnivlak ) [2] => stdClass Object ( [id] => 171890 [name] => nagibnivlakovi [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => nagibnivlakovi [link] => /tag/nagibnivlakovi ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DEUTSCHE BAHN PODIGAO TUŽBU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kočnice su neispravne u nagibnim vlakovima HŽ-a! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-16-19-04-26-32 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/02/24/Novosti/DIZANJE_VLAKA6-010809.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/02/24/Novosti/DIZANJE_VLAKA6-010809.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Zbog problema s nagibnom tehnikom i osovinama na 200 vlakova „Regio swinger VT-612“, od kojih su 192 vlaka 2003. godine isporučena „Njemačkim željeznica“, a godinu poslije 8 njih „Hrvatskim željeznicama“; „Deutsche Bahn“ („Njemačke željeznice“) podigao je sudsku tužbu protiv proizvođača vlakova “Bombardier transportation“.

Kako izvještavaju njemački mediji, među njima i “Frankfurter Rundschau”, u tijeku su dva predmetna postupka, jedan pred okružnim sudom u Berlinu, a drugi pred okružnim sudom u Münchenu. „Njemačke željeznice“ traže od „Bombardiera“ čak 160 milijuna eura za naknadu štete. Vlakovi „Regio swinger“ voze najvećim dijelom u južnoj Njemačkoj. Kod vlakova su se, piše “Frankfurter Rundschau”, kontinuirano pojavljivali problemi s nagibnom tehnikom i osovinama. Kako pregovori s „Bombardierom“ nisu tekli uspješno, „Njemačke željeznice“ bile su prisiljene podnijeti tužbu.

Također, prema njemačkom dnevniku, kod spomenutih nagibnih vlakova koji se koriste u regionalnom i prigradskom prometu ponavljaju se problemi, među ostalim, i s kočnicama. Savezna uprava za željeznice naredila je da se najveća dopuštena brzina privremeno smanji i da se vlakovi češće servisiraju. U ovome slučaju „Njemačke željeznice“ još prikupljaju dokaze za pripremu tužbe kod pokrajinskog suda u Münchenu.

Njemačke novine također javljaju kako „Deutsche Bahn“ stalno isključuje nepouzdane nagibne vlakove. Zbog čestih kvarova, kod gotovo svih vlakova intervali servisiranja značajno su skraćeni. Do danas je i berlinska prigradska željeznica imala puno problema. „Deutsche Bahn“ i proizvođač vlakova međusobno se okrivljuju za probleme prigradskih vlakova u Berlinu. Dok DB predbacuje „Bombardieru“ da je isporučio loše vlakove, proizvođač, s druge strane, smatra DB odgovornim za kvarove zbog lošeg održavanja prigradskih vlakova. U njemačkim industrijskim krugovima, procjenjuju tamošnji mediji, računaju na mogućnost da bi se ove dvije tvrtke možda mogle na kraju sporazumjeti nagodbom.

Broj prigovora zbog nepouzdanih vlakova znatno se povećao u zadnjih nekoliko godina. Njemačka Savezna uprava za željeznice predbacuje „Bombardieru“ da, nasuprot prijašnjoj praksi, prebrzo stavlja vlakove u serijsku proizvodnju. Stoga se oni praktički testiraju na putnicima tijekom prometovanja prema voznom redu. Kao posljedica, vlakovi se kvare, a putnici su izloženi kašnjenjima. Srećom, bez kobnih posljedica za putnike kao u hrvatskom slučaju. Dok u Njemačkoj mediji javljaju o višemilijunskim tužbama zbog neispravnih nagibnih vlakova, iz HŽ-a su nam kratko poručili kako „nemaju spoznaja o navedenoj tužbi“.

HŽ, tvrtka koja je u državnom vlasništvu, nema spoznaje o tome, a imaju identične probleme s nagibnom tehnikom, kočnicama i osovinama na istim vlakovima koji zbog kvarova i neispravnosti nisu u upotrebi, a nadležno ministarstvo prometa ograničilo im je brzinu. Dok se DB bori za dobrobit svoje kompanije i traži naknadu štete od proizvođača za 160 milijuna eura, od 8 hrvatskih nagibnih vlakova, danas povremeno vozi jedan, koji uz ograničenu brzinu prometuje uz isključenu nagibnu tehniku pa ga se više ne može ni nazvati „nagibnim vlakom“. Treba napomenuti i to da su nagibni vlakovi „Regio Swinger“ građeni za visoke standarde modernih pruga, te nisu prilagođeni hrvatskima, jer neke, kao pruga Zagreb-Split, za pojedine dionice nemaju čak ni uporabnu dozvolu.

denis krnić

Retardant u Rudinama

Vještaci MUP-ova centra „Ivan Vučetić“ polaze od toga da je retardant “Flame-retardant TG300” prouzročio željezničku nesreću, budući da su ostali mogući uzroci odbačeni te nisu analizirani, pa su vještaci tako došli do spoznaje da je retardant jedini krivac. Odnosno, drugi mogući uzroci nesreće unaprijed su eliminirani, bez prethodne provjere. Kako drugačije protumačiti ono što je u ime svih vještaka jedan od njih, Davor Belas, na raspravi 5. srpnja 2011. g. rekao: “Mi u našim vještvima nismo ulazili u konstrukciju vlaka, pa ni u eventualne nedostatke opreme... Kako je evidentno da su nakon velike željezničke nesreće u Hrvatskoj, odnosno u Rudinama, vještaci samo vizualno pregledali vlak, postavlja se pitanje koliko je zbog proteka vremena i utjecaja atmosferskih (ne)prilika nepovratno uništen glavni dokazni materijal u Hrvatskoj. Ni iz sudskog postupka nije jasno zašto vještaci „Ivana Vučetića“ nisu pregledali nagibnu tehniku, ležajeve, kotače i osovine.


Narudžba za osam vlakova

Osam nagibnih vlakova koje je naručila Hrvatska zapravo su bili preostali vlakovi od ukupno 200 vlakova koje su naručile „Njemačke željeznice“. No, narudžba za zadnjih 8 vlakova je otkazana. Nakon što su godinu dana stajali, kupuje ih HŽ.


Skuplje nama nego Nijemcima

Neto vrijednost osam nagibnih vlakova HŽ-a u vrijeme kupnje (bez carine, kredita,...) iznosila je 34 milijuna eura ili 4,2 milijuna eura po vlaku. Usporedbe radi, „Njemačke željeznice“ svaki vlak su platile 2,7 milijuna eura. Ukratko, „Bombardier“ je vlakove skuplje prodao HŽ-u nego „Njemačkim željeznicama“.


Linić je bio šef Nadzornog odbora HŽ-a 2003. godine

Ugovor vrijedan 34 milijuna eura u srpnju 2003. potpisali su tadašnji predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić i Stefan Krenz, predsjednik Uprave “Bombardiera”. U to vrijeme predsjednik Nadzornog odbora HŽ-a bio je Slavko Linić, tada potpredsjednik SDP-ove vlade, danas ministar financija. U NO-u HŽ sjedio je u to vrijeme i HNS-ovac Radimir Čačić. Ugovor je sklopljen izravnom nagodbom, bez studije opravdanosti, a sama nabava vlakova danas se pokazala promašenom investicijom. Glavni cilj kupnje osam nagibnih vlakova bio je da se njihovom nabavom, te nikad obavljenom modernizacijom infrastrukture na Ličkoj pruzi, putovanje na relaciji Zagreb-Split skrati na četiri sata.





[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/kocnice-su-neispravne-u-nagibnim-vlakovima-hz-a-194816 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=10e21184a01255cb77f178e23d7545f53e722062 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ko%C4%8Dnice+su+neispravne+u+nagibnim+vlakovima+H%C5%BD-a%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fkocnice-su-neispravne-u-nagibnim-vlakovima-hz-a-194816 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fkocnice-su-neispravne-u-nagibnim-vlakovima-hz-a-194816 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DEUTSCHE BAHN PODIGAO TUŽBU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
HrvatskaDEUTSCHE BAHN PODIGAO TUŽBU

Kočnice su neispravne u nagibnim vlakovima HŽ-a!

Piše PSD.
25. veljače 2013. - 00:08
Zbog problema s nagibnom tehnikom i osovinama na 200 vlakova „Regio swinger VT-612“, od kojih su 192 vlaka 2003. godine isporučena „Njemačkim željeznica“, a godinu poslije 8 njih „Hrvatskim željeznicama“; „Deutsche Bahn“ („Njemačke željeznice“) podigao je sudsku tužbu protiv proizvođača vlakova “Bombardier transportation“.

Retardant u Rudinama

Vještaci MUP-ova centra „Ivan Vučetić“ polaze od toga da je retardant “Flame-retardant TG300” prouzročio željezničku nesreću, budući da su ostali mogući uzroci odbačeni te nisu analizirani, pa su vještaci tako došli do spoznaje da je retardant jedini krivac. Odnosno, drugi mogući uzroci nesreće unaprijed su eliminirani, bez prethodn...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. svibanj 2024 21:04