stdClass Object ( [id] => 142013 [title] => MALA ZEMLJA ZA VELIKU KUPNJU Gradi se još 11 šoping-centara, a veliki lanci odjeće otvaraju stotine trgovina [alias] => mala-zemlja-za-veliku-kupnju-gradi-se-jos-11-soping-centara-a-veliki-lanci-odjece-otvaraju-stotine-trgovina [catid] => 244 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => U Hrvatskoj, prema posljednjim podacima, trgovački centri zauzimaju površinu od oko 900.000 četvornih metara! Ta brojka govori da smo, u odnosu na broj stanovnika, među vodećim zemljama u Europi po broju šoping-kvadrata.

Također, Hrvati su pri vrhu europske ljestvice po potrošnji na odjeću - na “krpice” trošimo dvostruko više od, primjerice, Poljaka.

Iako ekonomisti, ali i građani, ne vide potrebu za novim trgovačkim centrima u zemlji - tvrde da bi radije razvijali industriju i proizvodnju, a ne prodaju jeftine kineske odjeće - U Hrvatskoj i dalje niču golemi trgovački centri i lanci.

Neki od njih su se samo specijalizirali za odjeću. Tako je njemački tekstilni div “Kik” prije nekoliko dana otvorio pet novih prodavaonica odjeće po pristupačnim cijenama, a najavljuje ih se još 100.

Također, izvještava nas Milica Rakuša Martulaš iz Hrvatske gospodarske komore, očekuje nas otvaranje još desetak megacentara u zemlji, među ostalima “Mall of Split” u Splitu, “Supernova” u Šibeniku, “City Point” u Varaždinu, “Histria Mall” u Istarskoj županiji, “Ikea” u Rugvici, “Supernova” u Buzinu, “Lumini” u Varaždinu, “Vendi Park” u Slavonskom Brodu, “Zapadni trgovački centar” u Rijeci, “City Center one East” u Zagrebu, “Šijana centar” u Puli.

Najavljuje se i otvaranje još nekoliko zabavnih trgovačkih parkova, kao i centara koji će biti isključivo građeni u središtima gradova, poput projekta Tome Horvatinčića “Cvjetni” u Zagrebu.

Istraživanje nezavisne agencije “CB Richard Ellisa” pokazalo je, kažu nam u HGK, da Hrvatska (zasad) ima 250 metara četvornih trgovačkih centara na 1000 stanovnika, dok je prosjek zemalja članica Europske unije 190 kvadrata na 1000 stanovnika.

Izgradnjom novih centara Hrvatska bi se za nekoliko godina mogla popeti u sam europski vrh po broju šoping-kvadrata, štoviše mogli bismo imati više od 300 četvornih metara na 1000 stanovnika, što bi cijelu zemlju svrstalo u šoping-meku.

Tome u prilog idu i podaci bečke konzultantske kuće “RegioPlan”, koji pokazuju da je Zagreb prestigao Beč po broju kvadrata trgovačkih centara na 1000 stanovnika. U Zagrebu na 1000 stanovnika dolazi 555 četvornih metara trgovačkih centara.

“RegioPlan” navodi i da prosječna hrvatska obitelj na odjeću izdvoji oko 930 eura na godinu, dok Poljaci potroše tek 520 eura. Većina odjeće se, napomenimo, kupuje u trgovačkim centrima.

Što misli HGK, je li naša zemlja prezasićena trgovačkim centrima?

- Iako prevladava mišljenje da je U Hrvatskoj tržište trgovačkih centara zasićeno, procjenjuje se da prostora za nove centre ipak ima, posebno u manjim županijskim centrima - kaže nam Milica Rakuša Martulaš iz HGK, dok se s njom ne slaže ekonomski strateg SDP-a Branko Grčić.

- Država ima instrumente da može utjecati na pojedine sektore, pa bi trebala ugraditi mehanizme koji više podupiru industriju i proizvodnju. Trgovački centri ne mogu riješiti deficit u platnoj bilanci i brzo rastući vanjski dug, ali industrija može - kaže Grčić, navodeći da nema ni interesa za novim centrima.

- Otiđite do centra “Joker”, gdje sam nedavno bio zaprepašten činjenicom da se nekih četiri ili pet trgovina zatvorilo. Pretpostavljam zbog otvaranja “City Center one”. Tako će se isto u “Cityju” možda zatvoriti trgovine kad nikne još jedan novi veliki centar. Trgovački centri teško mogu opstati, ali ne isključujem da neki od njih niču iz špekulativnog kapitala, jedino u tome vidim razlog njihova pojavljivanja - kaže Grčić.

SAŠA JADRIJEVIĆ TOMAS, FOTO: ARHIV CROPIX

"Većinu robe nabavljaju iz Kine"

Sjedište tekstilnog “diskontera” “Kika”, koji je prije nekoliko dana otvorio trgovine u Solinu, Zagrebu, Osijeku, Sisku i Slavonskom Brodu, u njemačkom je Bönenu.

Taj lanac nudi povoljno i iznimno jeftino širok asortiman odjevnih predmeta za cijelu obitelj, iako se najviše obraćaju majkama s djecom.

“Kik” je trenutno jedan od najbrže rastućih diskontera u EU-u, imaju 3000 prodavaonica, a godišnje otvaraju i do 200 novih. Prihod im je oko milijardu eura godišnje.

Što se tiče dolaska njemačkog “Kika” u Hrvatsku, ili nekog drugog sličnog trgovačkog lanca koji po niskim cijenama prodaje odjeću, mi u “Galebu” smo uvijek otvoreni za suradnju, međutim te tvrtke imaju centralnu nabavu, a većinu robe nabavljaju iz Kine.

Oni se nama ne javljaju jer “Galeb” proizvodi kvalitetnu robu, dok oni odjevne predmete dobivaju jeftino iz Kine, a kvaliteta te robe odgovara i cijeni - kaže nam Josip Aračić, voditelj službe pripreme proizvodnje, plana i razvoja u omiškom proizvođaču rublja “Galeb”, koji zapošljava oko 370 djelatnika.

Aračić navodi da imaju dobru suradnju s tvrtkama koje traže kvalitetniju, a time i nešto skuplju odjeću.

12 milijardi kuna godišnje

- Gradi se 11 novih trgovačkih centara u zemlji.

- Otkupljuje se zemlja i za nekoliko trgovačkih parkova u kojima će se, osim kupnje, nuditi i pregršt zabavnih sadržaja.

- U HGK nas izvještavaju da će u središtima velikih gradova, po uzoru na projekt Tome Horvatinčića “Cvjetni”, niknuti centri isključivo namijenjeni centrima gradova.

- Hrvati na odjeću troše najviše u regiji; prosječna obitelj tako izdvoji oko 930 eura na godinu, dok Slovaci potroše 750, Česi 580, a Poljaci tek 520 eura.

- Prema procjenama nezavisnih agencija, naši građani u šoping-centrima ostave oko 12 milijardi kuna godišnje. 

Na Mejašima niče "Mall of Split"


Iako je u Splitu nedavno otvoren “City Center one”, već se najavljuje otvaranje velikog trgovačkog centra “Mall of Split” u kvartu Mejaši, uz križanje Ulice Domovinskog rata i Zbora narodne garde.

Centar će, kažu investitori, na 61.420 kvadrata prostora sadržavati: 200 prodajnih prostora, 2320 parkirališnih mjesta, širok izbor kafića i restorana s terasama, nove modne brendove, kinokompleks s 11 kinodvorana, disco-kuglanu, dječji zabavni svijet i kasino.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Hrvatska (zasad) ima 250 metara četvornih trgovačkih centara na 1000 stanovnika, dok je prosjek zemalja članica Europske unije 190 kvadrata na 1000 stanovnika [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => zagreb je po broju PRODAVAONICA prestigao beč, a split je na najboljem putu da prestigne i metropolu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-09-05 17:30:18 [created_by] => 33 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-09-14 00:59:59 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-09-05 19:11:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 10456 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 244 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz poslovnog sektora [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, poslovni sektor, biznis, business [secure] => 0 [page_title] => Biznis [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/09/04/Novosti/SHOPAHOLIC_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "405x292" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8076409 Threads: 8 Questions: 1605649254 Slow queries: 4912466 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112676406 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 57 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/biznis/mala-zemlja-za-veliku-kupnju-gradi-se-jos-11-soping-centara-a-veliki-lanci-odjece-otvaraju-stotine-trgovina-142013 [printLink] => /vijesti/biznis/mala-zemlja-za-veliku-kupnju-gradi-se-jos-11-soping-centara-a-veliki-lanci-odjece-otvaraju-stotine-trgovina-142013?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 156562 [name] => šopingcentri [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sopingcentri [link] => /tag/sopingcentri ) [1] => stdClass Object ( [id] => 224818 [name] => šopingcentar [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sopingcentar [link] => /tag/sopingcentar ) [2] => stdClass Object ( [id] => 272354 [name] => trgovina [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => trgovina [link] => /tag/trgovina ) [3] => stdClass Object ( [id] => 343801 [name] => šoping [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => soping [link] => /tag/soping ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Hrvatska (zasad) ima 250 metara četvornih trgovačkih centara na 1000 stanovnika, dok je prosjek zemalja članica Europske unije 190 kvadrata na 1000 stanovnika [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => zagreb je po broju PRODAVAONICA prestigao beč, a split je na najboljem putu da prestigne i metropolu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => MALA ZEMLJA ZA VELIKU KUPNJU Gradi se još 11 šoping-centara, a veliki lanci odjeće otvaraju stotine trgovina [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-18-42-23-33 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/09/04/Novosti/SHOPAHOLIC_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/09/04/Novosti/SHOPAHOLIC_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}U Hrvatskoj, prema posljednjim podacima, trgovački centri zauzimaju površinu od oko 900.000 četvornih metara! Ta brojka govori da smo, u odnosu na broj stanovnika, među vodećim zemljama u Europi po broju šoping-kvadrata.

Također, Hrvati su pri vrhu europske ljestvice po potrošnji na odjeću - na “krpice” trošimo dvostruko više od, primjerice, Poljaka.

Iako ekonomisti, ali i građani, ne vide potrebu za novim trgovačkim centrima u zemlji - tvrde da bi radije razvijali industriju i proizvodnju, a ne prodaju jeftine kineske odjeće - U Hrvatskoj i dalje niču golemi trgovački centri i lanci.

Neki od njih su se samo specijalizirali za odjeću. Tako je njemački tekstilni div “Kik” prije nekoliko dana otvorio pet novih prodavaonica odjeće po pristupačnim cijenama, a najavljuje ih se još 100.

Također, izvještava nas Milica Rakuša Martulaš iz Hrvatske gospodarske komore, očekuje nas otvaranje još desetak megacentara u zemlji, među ostalima “Mall of Split” u Splitu, “Supernova” u Šibeniku, “City Point” u Varaždinu, “Histria Mall” u Istarskoj županiji, “Ikea” u Rugvici, “Supernova” u Buzinu, “Lumini” u Varaždinu, “Vendi Park” u Slavonskom Brodu, “Zapadni trgovački centar” u Rijeci, “City Center one East” u Zagrebu, “Šijana centar” u Puli.

Najavljuje se i otvaranje još nekoliko zabavnih trgovačkih parkova, kao i centara koji će biti isključivo građeni u središtima gradova, poput projekta Tome Horvatinčića “Cvjetni” u Zagrebu.

Istraživanje nezavisne agencije “CB Richard Ellisa” pokazalo je, kažu nam u HGK, da Hrvatska (zasad) ima 250 metara četvornih trgovačkih centara na 1000 stanovnika, dok je prosjek zemalja članica Europske unije 190 kvadrata na 1000 stanovnika.

Izgradnjom novih centara Hrvatska bi se za nekoliko godina mogla popeti u sam europski vrh po broju šoping-kvadrata, štoviše mogli bismo imati više od 300 četvornih metara na 1000 stanovnika, što bi cijelu zemlju svrstalo u šoping-meku.

Tome u prilog idu i podaci bečke konzultantske kuće “RegioPlan”, koji pokazuju da je Zagreb prestigao Beč po broju kvadrata trgovačkih centara na 1000 stanovnika. U Zagrebu na 1000 stanovnika dolazi 555 četvornih metara trgovačkih centara.

“RegioPlan” navodi i da prosječna hrvatska obitelj na odjeću izdvoji oko 930 eura na godinu, dok Poljaci potroše tek 520 eura. Većina odjeće se, napomenimo, kupuje u trgovačkim centrima.

Što misli HGK, je li naša zemlja prezasićena trgovačkim centrima?

- Iako prevladava mišljenje da je U Hrvatskoj tržište trgovačkih centara zasićeno, procjenjuje se da prostora za nove centre ipak ima, posebno u manjim županijskim centrima - kaže nam Milica Rakuša Martulaš iz HGK, dok se s njom ne slaže ekonomski strateg SDP-a Branko Grčić.

- Država ima instrumente da može utjecati na pojedine sektore, pa bi trebala ugraditi mehanizme koji više podupiru industriju i proizvodnju. Trgovački centri ne mogu riješiti deficit u platnoj bilanci i brzo rastući vanjski dug, ali industrija može - kaže Grčić, navodeći da nema ni interesa za novim centrima.

- Otiđite do centra “Joker”, gdje sam nedavno bio zaprepašten činjenicom da se nekih četiri ili pet trgovina zatvorilo. Pretpostavljam zbog otvaranja “City Center one”. Tako će se isto u “Cityju” možda zatvoriti trgovine kad nikne još jedan novi veliki centar. Trgovački centri teško mogu opstati, ali ne isključujem da neki od njih niču iz špekulativnog kapitala, jedino u tome vidim razlog njihova pojavljivanja - kaže Grčić.

SAŠA JADRIJEVIĆ TOMAS, FOTO: ARHIV CROPIX

"Većinu robe nabavljaju iz Kine"

Sjedište tekstilnog “diskontera” “Kika”, koji je prije nekoliko dana otvorio trgovine u Solinu, Zagrebu, Osijeku, Sisku i Slavonskom Brodu, u njemačkom je Bönenu.

Taj lanac nudi povoljno i iznimno jeftino širok asortiman odjevnih predmeta za cijelu obitelj, iako se najviše obraćaju majkama s djecom.

“Kik” je trenutno jedan od najbrže rastućih diskontera u EU-u, imaju 3000 prodavaonica, a godišnje otvaraju i do 200 novih. Prihod im je oko milijardu eura godišnje.

Što se tiče dolaska njemačkog “Kika” u Hrvatsku, ili nekog drugog sličnog trgovačkog lanca koji po niskim cijenama prodaje odjeću, mi u “Galebu” smo uvijek otvoreni za suradnju, međutim te tvrtke imaju centralnu nabavu, a većinu robe nabavljaju iz Kine.

Oni se nama ne javljaju jer “Galeb” proizvodi kvalitetnu robu, dok oni odjevne predmete dobivaju jeftino iz Kine, a kvaliteta te robe odgovara i cijeni - kaže nam Josip Aračić, voditelj službe pripreme proizvodnje, plana i razvoja u omiškom proizvođaču rublja “Galeb”, koji zapošljava oko 370 djelatnika.

Aračić navodi da imaju dobru suradnju s tvrtkama koje traže kvalitetniju, a time i nešto skuplju odjeću.

12 milijardi kuna godišnje

- Gradi se 11 novih trgovačkih centara u zemlji.

- Otkupljuje se zemlja i za nekoliko trgovačkih parkova u kojima će se, osim kupnje, nuditi i pregršt zabavnih sadržaja.

- U HGK nas izvještavaju da će u središtima velikih gradova, po uzoru na projekt Tome Horvatinčića “Cvjetni”, niknuti centri isključivo namijenjeni centrima gradova.

- Hrvati na odjeću troše najviše u regiji; prosječna obitelj tako izdvoji oko 930 eura na godinu, dok Slovaci potroše 750, Česi 580, a Poljaci tek 520 eura.

- Prema procjenama nezavisnih agencija, naši građani u šoping-centrima ostave oko 12 milijardi kuna godišnje. 

Na Mejašima niče "Mall of Split"


Iako je u Splitu nedavno otvoren “City Center one”, već se najavljuje otvaranje velikog trgovačkog centra “Mall of Split” u kvartu Mejaši, uz križanje Ulice Domovinskog rata i Zbora narodne garde.

Centar će, kažu investitori, na 61.420 kvadrata prostora sadržavati: 200 prodajnih prostora, 2320 parkirališnih mjesta, širok izbor kafića i restorana s terasama, nove modne brendove, kinokompleks s 11 kinodvorana, disco-kuglanu, dječji zabavni svijet i kasino.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/mala-zemlja-za-veliku-kupnju-gradi-se-jos-11-soping-centara-a-veliki-lanci-odjece-otvaraju-stotine-trgovina-142013 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=217bb79dc75c8a71008d7261b9c6013e5ea700df [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=MALA+ZEMLJA+ZA+VELIKU+KUPNJU+Gradi+se+jo%C5%A1+11+%C5%A1oping-centara%2C++a+veliki+lanci+odje%C4%87e+otvaraju+stotine+trgovina&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fmala-zemlja-za-veliku-kupnju-gradi-se-jos-11-soping-centara-a-veliki-lanci-odjece-otvaraju-stotine-trgovina-142013 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fmala-zemlja-za-veliku-kupnju-gradi-se-jos-11-soping-centara-a-veliki-lanci-odjece-otvaraju-stotine-trgovina-142013 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Hrvatska (zasad) ima 250 metara četvornih trgovačkih centara na 1000 stanovnika, dok je prosjek zemalja članica Europske unije 190 kvadrata na 1000 stanovnika [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => zagreb je po broju PRODAVAONICA prestigao beč, a split je na najboljem putu da prestigne i metropolu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Bizniszagreb je po broju PRODAVAONICA prestigao beč, a split je na najboljem putu da prestigne i metropolu

MALA ZEMLJA ZA VELIKU KUPNJU Gradi se još 11 šoping-centara, a veliki lanci odjeće otvaraju stotine trgovina

Piše PSD.
5. rujna 2011. - 21:11
U Hrvatskoj, prema posljednjim podacima, trgovački centri zauzimaju površinu od oko 900.000 četvornih metara! Ta brojka govori da smo, u odnosu na broj stanovnika, među vodećim zemljama u Europi po broju šoping-kvadrata.

Također, Hrvati su pri vrhu europske ljestvice po potrošnji na odjeću - na “krpice” trošimo dvostruko više od, primjerice, Poljaka.

Iako ekonomisti, ali i građani, ne vide potrebu za novim trgovačkim centrima u zemlji - tvrde da bi radije razvijali industriju i proizvodnju, a ne prodaju jeftine kineske odjeće - U Hrvatskoj i dalje niču golemi trgovački centri i lanci.

Neki od njih su se samo specijalizirali za odjeću. Tako je njemački tekstilni div “Kik” prije nekoliko dana otvorio pet novih prodavaonica odjeće po pristupačnim cijenama, a najavljuje ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 20:42