stdClass Object ( [id] => 117136 [title] => KAO SPACE SHUTTLE Šibenik želi biti centar hrvatske autoindustrije [alias] => kao-space-shuttle-sibenik-zeli-biti-centar-hrvatske-autoindustrije [catid] => 244 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Tvrtka Dok-ing Automotive u šibenskoj poduzetničkoj zoni Podi namjerava graditi tvornicu koja će proizvoditi hrvatske električne automobile Doking XD. Radovi na izgradnji tvornice trebali bi početi sredinom iduće godine, a prvi hrvatski elektromobil s Poda planiran je za svibanj 2012. godine.

Tu su nam senzacionalnu vijest potvrdili dogradonačelnik Šibenika Franko Vidović i direktor PZ Podi Vjeko Kaleb, koji su prije nekoliko mjeseci prvi put razgovarali s predstavnicima Dok-inga, tvrtke sa sjedištem u Zagrebu, te ih proveli zonom Podi i Ražine kako bi na licu mjesta vidjeli pogodnosti lokacije.

Dugotrajni pregovori

-Pregovarali smo nekoliko mjeseci i mogu potvrditi da su pregovori završeni, a Dok-ing je objavio da definitivno dolazi na Pode - izjavio je za Slobodnu Dalmaciju direktor Vjeko Kaleb, najavljujući za idući tjedan dolazak predstavnika investitora u Šibenik, gdje će i službeno objaviti početak radova na izgradnji Tvornice automobila u šibenskoj poduzetničkoj zoni.

Kako saznajemo, u igri je bila i industrijska zona u Sisku, ali su investitori navodno od nje odustali zbog neprimjerenosti proizvodnje ekološkog automobila u najzagađenijem hrvatskom gradu.

Prvi hrvatski elektromobil tako će, bude li sve išlo prema planu, nositi oznaku “made in Šibenik”. Neslužbeno saznajemo da će se investicija provoditi u fazama.

U prvoj fazi je planirana proizvodnja električnih automobila, ograničene serije, jer je riječ o luksuznom, “drugom autu”, a ne proizvodu masovne potrošnje.
U drugoj fazi, Dok-ing Automotive, inače tvrtka svjetskog renomea u proizvodnji strojeva za razminiranje, u stopostotnom hrvatskom vlasništvu, namjerava na Podima pokrenuti i drugi proizvodni program, vjerojatno proizvodnju vjetorelektrana.

-Ako se dogodi ono što investitor najavljuje, bit će to revolucija i za Hrvatsku koja time ulazi u automobilsku industriju, ali i za šibensku zonu Podi kojoj bi to bio izniman marketinški vjetar u krila- komentirao je najave Dok-inga direktor Poda Vjeko Kaleb.

Pronašao prve kupce

Kako je riječ o investitoru koji uglavnom posluje na svjetskom tržištu, za pretpostaviti je i da bi njihov luksuzni električni trosjed brzo i lako našao kupce na ekološki osviještenom stranom tržištu.

Prototip prvog hrvatskog elektromobila, prema navodima Dok-ing-ovog kontruktora Alberta Saličunaja, predstavljen je na automobilskim sajmovima, a naročito je dobro primljen u Ženevi gdje su posjetitelji njime bili fascinirani.
Elektromobil je spreman za proizvodnju, a njegova šasija radit će se od aluminijskih profila što bi potencijalno moglo zaposliti i šibenske aluminijske kapacitete u TLM-u i ZG Montaži.

piše DAVORKA BLAŽEVIĆ

Nisam lud, proizvodit ću autobuse i za izvoz!

Malo poznati šibenski poduzetnik Stipe Protega iz Dubrave sprema se da u Šibeniku već iduće godine započne proizvodnju prvih hrvatskih autobusa i udari temelje autobusnoj, odnosno hrvatskoj automobilskoj industriji.

- Neću odustati, premda mi mnogi ovdašnji poduzetnici kažu da sam lud. Ismijavali su i Billa Gatesa kad je s kolegom u običnoj garaži, s posuđenih 500 dolara, pokretao biznis koji ga je učinio najbogatijim čovjekom na svijetu. Pismo namjere uputio sam gradskim i županijskim vlastima, te Razvojnoj agenciji Županije.

Obavio sam razgovore s bankarima, tvrtkama koje bi mogle sudjelovati u projektu, te stručnjacima s fakulteta. Napravio sam i model budućeg autobusa iz Šibenika kojeg ću predstaviti na Fakultetu strojarstva i brodogradnje. Analizirao sam, kako hrvatsko, tako i svjetsko tržište. Potražnja je takva da je gotovo nevjerojatno da u našoj zemlji nema takve tvornice - kaže Protega.

Kao iz rukava “sipa“ nam podatke. U Hrvatskoj je u pogonu 5046 registriranih autobusa prosječne starosti 12 godina, pet godina više od europskog prosjeka. Godišnje se u svijetu proizvede 120 tisuća autobusa, od čega 60 tisuća u Kini.

-U Srbiji danas ima pet tvornica autobusa. U njima radi gotovo tri tisuće radnika. To su Neobus iz Novog Sada, Ikarbus iz Zemuna, Vulović iz Kragujevca, FAP iz Priboja i Ristićbus iz Ivanjice. Samo Hrvatska nema svoje tvornice autobusa. Istina, imali smo TAZ i autobuse Dubrava - ističe Protega.

Kupovina podvozja

- Obavio sam bezbroj razgovora i potrošio na tisuće sati da provjerim utemeljenost svoje ideje. Kontaktirao sam s ljudima koji su radili u Tvornici autobusa Zagreb. Shvatio sam da bi se do prvog hrvatskog autobusa moglo doći na jednostavan način kako se radi u svijetu. Kupiš podvozje u kojemu je sve, od motora, do getribe, a onda na sve to praviš konstrukciju nadgradnje…

Ja sam kontaktirao više proizvođača u Njemačkoj. Nešto slično nudi i Volvo, Scanija...Međutim, draže bi mi bilo da u Hrvatskoj sami proizvedemo autobus. Kako? Podvozja bi mogla raditi ZG-Montaža, motore Torpedo iz Rijeke koji ima licencu Magirus Deutza. Getribe bi se mogle raditi u šibenskom Remontu, stakla Živko Mikulandra i njegova tvrtka Džambo staklo. Ivanal bi mogao lijevati aluminijske dijelove.

Za tapecirunge bi trebalo pokrenuti Reviju. Tu bi bilo posla za još 300-tinjak poduzetnika i obrtnika. Vrhunski potez za Šibenik bi bio da karoseriju radimo od aluminija. Ukoliko bi usvojili proizvodnju, ne samo da bi bili među rijetkima u svijetu, već bi za te projekte, kako tvrde iz šibenske Razvojne agencije, mogli dobiti novac iz EU fondova, kaže Protega.

Pregovori s bankama

Obavio sam razgovor s Jadranskom i Volsbankom, te dijelom poduzetnika koji su zainteresirani za projekt. Što se tiče lokacije, mogli bismo na Pode, ali to znači velika ulaganja u hale, a mi već imamo neiskorištenih u Šibeniku. Čim se vratim iz Zagreba, startam s gradnjom prototipa prvog hrvatskog autobusa.

Radit ću ga ovdje u svojem prostoru u Dubravi gdje sam inače radio podvozja za kamione, a sada tu remontiram nekoliko oštećenih autobusa. Iz Fridrishavena će stići podvozje. Poduzetnik Mikulandra će osigurati staklo. Sjedala, uvezena iz Kine, već me čekaju u Makarskoj. Taj prototip trebam certificirati u Muenchenu, a već iduće godine idem u proizvodnju.

Za početak s 50 radnika i 50 autobusa na godinu s ambicijom da godišnje uskoro proizvodim 300 autobusa, a to znači i posao za 300 radnika. U cijelom tom poslu najviše me brine kako ću pronaći 300 radnika spremnih da rade na tom projektu, kaže Stipe Protega.

M. DŽAMBO

Space Shuttle

Bilo bi lijepo kad bi bilo realno. Međutim, od početne faze dizajniranja i prvog konceptnog modela za pokazivanje, koji dosad nije prošao niti jedan bitan test dugačak je i neizvjestan put. Ne radi se o igrački, nego o punopravnom automobilu u prometu, među automobilima prosječne mase tonu i pol.

Dakle, koji će zadovoljiti seriju crash-testova, te imati odgovarajuća vozna svojstva, funkcionalnost i pouzdanost. Prije puštanja u proizvodnju radi se probna serija, koja mora proći barem milijun testnih kilometara. Paralelno se rade tržišne analize, planira godišnja proizvodnja i tek tada se pokreće proizvodnja.

Što manji punopravni auto, to je veći napor, financijski ulog, a i rizici. Koliko je ozbiljno napraviti punopravan mini-automobil, kakav želi Dok-Ing, pokazuje činjenica da je Daimler-Benz od 1980. do 1994. napravio seriju predserijskih modela i niti jednog nije pustio u promet. Potom su 1994. sklopili projekt sa magnatom Nicolasom Hayekom, vlasnikom Swatcha te su 1997. predstavili tržišni model i počeli ga proizvoditi 1998.

Godinama su pokrivali gubitke te se Swatch povukao, a tek je model iz 2006. počeo ostvarivati profit. To je jedini ozbiljni maleni automobil na tržištu, koji ima i električnu verziju, ako zanemarimo malene francuske i talijanske aute, koji su limitirani na 50 km/h i namijenjeni su samo za gradsku vožnju...

Zbog svega toga priča o električnom automobilu iz Šibenika, koji će se prodavati na tržištu, djeluje poput najave da ćemo u šibenskoj zoni pokrenuti proizvodnju druge generacije raketoplana Space Shuttle Discovery...

piše željko marušić

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZAGREBAČKA TVRTKA ‘DOK-ING’ NAJAVILA GRADNJU TVORNICE U PODUZETNIČKOJ ZONI PODI; PRVI DOMAĆI ELEKTROMOBIL STIŽE U SVIBNJU 2012. GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2010-11-17 18:53:56 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2010-11-23 01:10:55 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2010-11-17 19:41:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 10419 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 244 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz poslovnog sektora [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, poslovni sektor, biznis, business [secure] => 0 [page_title] => Biznis [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2010/11/17/Novosti/Auto02.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "468x310" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15355353 Threads: 2 Questions: 3185542918 Slow queries: 7150092 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235694239 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/biznis/kao-space-shuttle-sibenik-zeli-biti-centar-hrvatske-autoindustrije-117136 [printLink] => /vijesti/biznis/kao-space-shuttle-sibenik-zeli-biti-centar-hrvatske-autoindustrije-117136?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 132675 [name] => dok-ing [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => dok-ing [link] => /tag/dok-ing ) [1] => stdClass Object ( [id] => 169441 [name] => autoindustrija [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => autoindustrija [link] => /tag/autoindustrija ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZAGREBAČKA TVRTKA ‘DOK-ING’ NAJAVILA GRADNJU TVORNICE U PODUZETNIČKOJ ZONI PODI; PRVI DOMAĆI ELEKTROMOBIL STIŽE U SVIBNJU 2012. GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => KAO SPACE SHUTTLE Šibenik želi biti centar hrvatske autoindustrije [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-17-02-33-28-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/11/17/Novosti/Auto02.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/11/17/Novosti/Auto02.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Tvrtka Dok-ing Automotive u šibenskoj poduzetničkoj zoni Podi namjerava graditi tvornicu koja će proizvoditi hrvatske električne automobile Doking XD. Radovi na izgradnji tvornice trebali bi početi sredinom iduće godine, a prvi hrvatski elektromobil s Poda planiran je za svibanj 2012. godine.

Tu su nam senzacionalnu vijest potvrdili dogradonačelnik Šibenika Franko Vidović i direktor PZ Podi Vjeko Kaleb, koji su prije nekoliko mjeseci prvi put razgovarali s predstavnicima Dok-inga, tvrtke sa sjedištem u Zagrebu, te ih proveli zonom Podi i Ražine kako bi na licu mjesta vidjeli pogodnosti lokacije.

Dugotrajni pregovori

-Pregovarali smo nekoliko mjeseci i mogu potvrditi da su pregovori završeni, a Dok-ing je objavio da definitivno dolazi na Pode - izjavio je za Slobodnu Dalmaciju direktor Vjeko Kaleb, najavljujući za idući tjedan dolazak predstavnika investitora u Šibenik, gdje će i službeno objaviti početak radova na izgradnji Tvornice automobila u šibenskoj poduzetničkoj zoni.

Kako saznajemo, u igri je bila i industrijska zona u Sisku, ali su investitori navodno od nje odustali zbog neprimjerenosti proizvodnje ekološkog automobila u najzagađenijem hrvatskom gradu.

Prvi hrvatski elektromobil tako će, bude li sve išlo prema planu, nositi oznaku “made in Šibenik”. Neslužbeno saznajemo da će se investicija provoditi u fazama.

U prvoj fazi je planirana proizvodnja električnih automobila, ograničene serije, jer je riječ o luksuznom, “drugom autu”, a ne proizvodu masovne potrošnje.
U drugoj fazi, Dok-ing Automotive, inače tvrtka svjetskog renomea u proizvodnji strojeva za razminiranje, u stopostotnom hrvatskom vlasništvu, namjerava na Podima pokrenuti i drugi proizvodni program, vjerojatno proizvodnju vjetorelektrana.

-Ako se dogodi ono što investitor najavljuje, bit će to revolucija i za Hrvatsku koja time ulazi u automobilsku industriju, ali i za šibensku zonu Podi kojoj bi to bio izniman marketinški vjetar u krila- komentirao je najave Dok-inga direktor Poda Vjeko Kaleb.

Pronašao prve kupce

Kako je riječ o investitoru koji uglavnom posluje na svjetskom tržištu, za pretpostaviti je i da bi njihov luksuzni električni trosjed brzo i lako našao kupce na ekološki osviještenom stranom tržištu.

Prototip prvog hrvatskog elektromobila, prema navodima Dok-ing-ovog kontruktora Alberta Saličunaja, predstavljen je na automobilskim sajmovima, a naročito je dobro primljen u Ženevi gdje su posjetitelji njime bili fascinirani.
Elektromobil je spreman za proizvodnju, a njegova šasija radit će se od aluminijskih profila što bi potencijalno moglo zaposliti i šibenske aluminijske kapacitete u TLM-u i ZG Montaži.

piše DAVORKA BLAŽEVIĆ

Nisam lud, proizvodit ću autobuse i za izvoz!

Malo poznati šibenski poduzetnik Stipe Protega iz Dubrave sprema se da u Šibeniku već iduće godine započne proizvodnju prvih hrvatskih autobusa i udari temelje autobusnoj, odnosno hrvatskoj automobilskoj industriji.

- Neću odustati, premda mi mnogi ovdašnji poduzetnici kažu da sam lud. Ismijavali su i Billa Gatesa kad je s kolegom u običnoj garaži, s posuđenih 500 dolara, pokretao biznis koji ga je učinio najbogatijim čovjekom na svijetu. Pismo namjere uputio sam gradskim i županijskim vlastima, te Razvojnoj agenciji Županije.

Obavio sam razgovore s bankarima, tvrtkama koje bi mogle sudjelovati u projektu, te stručnjacima s fakulteta. Napravio sam i model budućeg autobusa iz Šibenika kojeg ću predstaviti na Fakultetu strojarstva i brodogradnje. Analizirao sam, kako hrvatsko, tako i svjetsko tržište. Potražnja je takva da je gotovo nevjerojatno da u našoj zemlji nema takve tvornice - kaže Protega.

Kao iz rukava “sipa“ nam podatke. U Hrvatskoj je u pogonu 5046 registriranih autobusa prosječne starosti 12 godina, pet godina više od europskog prosjeka. Godišnje se u svijetu proizvede 120 tisuća autobusa, od čega 60 tisuća u Kini.

-U Srbiji danas ima pet tvornica autobusa. U njima radi gotovo tri tisuće radnika. To su Neobus iz Novog Sada, Ikarbus iz Zemuna, Vulović iz Kragujevca, FAP iz Priboja i Ristićbus iz Ivanjice. Samo Hrvatska nema svoje tvornice autobusa. Istina, imali smo TAZ i autobuse Dubrava - ističe Protega.

Kupovina podvozja

- Obavio sam bezbroj razgovora i potrošio na tisuće sati da provjerim utemeljenost svoje ideje. Kontaktirao sam s ljudima koji su radili u Tvornici autobusa Zagreb. Shvatio sam da bi se do prvog hrvatskog autobusa moglo doći na jednostavan način kako se radi u svijetu. Kupiš podvozje u kojemu je sve, od motora, do getribe, a onda na sve to praviš konstrukciju nadgradnje…

Ja sam kontaktirao više proizvođača u Njemačkoj. Nešto slično nudi i Volvo, Scanija...Međutim, draže bi mi bilo da u Hrvatskoj sami proizvedemo autobus. Kako? Podvozja bi mogla raditi ZG-Montaža, motore Torpedo iz Rijeke koji ima licencu Magirus Deutza. Getribe bi se mogle raditi u šibenskom Remontu, stakla Živko Mikulandra i njegova tvrtka Džambo staklo. Ivanal bi mogao lijevati aluminijske dijelove.

Za tapecirunge bi trebalo pokrenuti Reviju. Tu bi bilo posla za još 300-tinjak poduzetnika i obrtnika. Vrhunski potez za Šibenik bi bio da karoseriju radimo od aluminija. Ukoliko bi usvojili proizvodnju, ne samo da bi bili među rijetkima u svijetu, već bi za te projekte, kako tvrde iz šibenske Razvojne agencije, mogli dobiti novac iz EU fondova, kaže Protega.

Pregovori s bankama

Obavio sam razgovor s Jadranskom i Volsbankom, te dijelom poduzetnika koji su zainteresirani za projekt. Što se tiče lokacije, mogli bismo na Pode, ali to znači velika ulaganja u hale, a mi već imamo neiskorištenih u Šibeniku. Čim se vratim iz Zagreba, startam s gradnjom prototipa prvog hrvatskog autobusa.

Radit ću ga ovdje u svojem prostoru u Dubravi gdje sam inače radio podvozja za kamione, a sada tu remontiram nekoliko oštećenih autobusa. Iz Fridrishavena će stići podvozje. Poduzetnik Mikulandra će osigurati staklo. Sjedala, uvezena iz Kine, već me čekaju u Makarskoj. Taj prototip trebam certificirati u Muenchenu, a već iduće godine idem u proizvodnju.

Za početak s 50 radnika i 50 autobusa na godinu s ambicijom da godišnje uskoro proizvodim 300 autobusa, a to znači i posao za 300 radnika. U cijelom tom poslu najviše me brine kako ću pronaći 300 radnika spremnih da rade na tom projektu, kaže Stipe Protega.

M. DŽAMBO

Space Shuttle

Bilo bi lijepo kad bi bilo realno. Međutim, od početne faze dizajniranja i prvog konceptnog modela za pokazivanje, koji dosad nije prošao niti jedan bitan test dugačak je i neizvjestan put. Ne radi se o igrački, nego o punopravnom automobilu u prometu, među automobilima prosječne mase tonu i pol.

Dakle, koji će zadovoljiti seriju crash-testova, te imati odgovarajuća vozna svojstva, funkcionalnost i pouzdanost. Prije puštanja u proizvodnju radi se probna serija, koja mora proći barem milijun testnih kilometara. Paralelno se rade tržišne analize, planira godišnja proizvodnja i tek tada se pokreće proizvodnja.

Što manji punopravni auto, to je veći napor, financijski ulog, a i rizici. Koliko je ozbiljno napraviti punopravan mini-automobil, kakav želi Dok-Ing, pokazuje činjenica da je Daimler-Benz od 1980. do 1994. napravio seriju predserijskih modela i niti jednog nije pustio u promet. Potom su 1994. sklopili projekt sa magnatom Nicolasom Hayekom, vlasnikom Swatcha te su 1997. predstavili tržišni model i počeli ga proizvoditi 1998.

Godinama su pokrivali gubitke te se Swatch povukao, a tek je model iz 2006. počeo ostvarivati profit. To je jedini ozbiljni maleni automobil na tržištu, koji ima i električnu verziju, ako zanemarimo malene francuske i talijanske aute, koji su limitirani na 50 km/h i namijenjeni su samo za gradsku vožnju...

Zbog svega toga priča o električnom automobilu iz Šibenika, koji će se prodavati na tržištu, djeluje poput najave da ćemo u šibenskoj zoni pokrenuti proizvodnju druge generacije raketoplana Space Shuttle Discovery...

piše željko marušić

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/kao-space-shuttle-sibenik-zeli-biti-centar-hrvatske-autoindustrije-117136 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9859bf25fd517c080e55427348cfa39730ad4c8b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=KAO+SPACE+SHUTTLE+%C5%A0ibenik+%C5%BEeli+biti+centar+hrvatske+autoindustrije&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fkao-space-shuttle-sibenik-zeli-biti-centar-hrvatske-autoindustrije-117136 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fkao-space-shuttle-sibenik-zeli-biti-centar-hrvatske-autoindustrije-117136 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZAGREBAČKA TVRTKA ‘DOK-ING’ NAJAVILA GRADNJU TVORNICE U PODUZETNIČKOJ ZONI PODI; PRVI DOMAĆI ELEKTROMOBIL STIŽE U SVIBNJU 2012. GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
BiznisZAGREBAČKA TVRTKA ‘DOK-ING’ NAJAVILA GRADNJU TVORNICE U PODUZETNIČKOJ ZONI PODI; PRVI DOMAĆI ELEKTROMOBIL STIŽE U SVIBNJU 2012. GODINE

KAO SPACE SHUTTLE Šibenik želi biti centar hrvatske autoindustrije

Piše PSD.
17. studenog 2010. - 20:41

Tvrtka Dok-ing Automotive u šibenskoj poduzetničkoj zoni Podi namjerava graditi tvornicu koja će proizvoditi hrvatske električne automobile Doking XD. Radovi na izgradnji tvornice trebali bi početi sredinom iduće godine, a prvi hrvatski elektromobil s Poda planiran je za svibanj 2012. godine.

Tu su nam senzacionalnu vijest potvrdili dogradonačelnik Šibenika Franko Vidović i direktor PZ Podi Vjeko Kaleb, koji su prije nekoliko mjeseci prvi put razgovarali s predstavnicima Dok-inga, tvrtke sa sjedištem u Zagrebu, te ih proveli zonom Podi i Ražine kako bi na licu mjesta vidjeli pogodnosti lokacije.

Dugotrajni pregovori

-Pregovarali smo nekoliko mjeseci i mogu potvrditi da su pregovori završeni, a Dok-ing je objavio da definitivno dolazi na Pode - izjavio je za Slobodnu Dalmaciju...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 04:33