Stil Prostorija

´Iza kulisa napretka'

Donosimo presjek najboljih radova poznatih domaćih brendova, inspirirajte se: hrvatski i regionalni dizajn s razlogom doživljavaju uzlet 

´Iza kulisa napretka'
SLAVONIKA kuhinja ´NUNC´
SLAVONIKA kuhinja ´NUNC´
Trifidae dizajn NumenForUse
NEVA stolac, dizajn RegularCompany za ARTISAN
Kolekcija ´Create your own universe´tvrtke ´VAU´
Proizvodnja u pogonu tvrtke ´Zanat´
Studio´Ilse_Being Human´za ´Zanat´
´OWL´
Kuhinja Slavonika tvrtke ´Nunc´
Ručna izrada tepiha u ´Regeneraciji´
Niko stolica, ´Kralj -Rex'
Trifidae fotelja- dizajn: NumenForUse
DAMA-T stolica, dizajn Ludovica Roberto Palomba za ´ZANAT´
NEVA fotelja, dizajn: RegularCompany za ´ARTISAN´
XYZ stol ´Element´
FKY naslonjač
Kalota kolekcija ´Mitja´
Proizvodnja ´Grupa´
Proizvodnja ´Mitja´
Tatjana Bartakovic s kolegama u studiju´BIRO´
Lounge fotelja ´Kralj Rex'
Monica Forster za ´ZANAT´

Presjek vrhunskog domaćeg i regionalnog dizajna posjetitelji će uskoro moći razgledati u sklopu izložbe "REBOOT: Iza kulisa napretka", koja će biti otvorena za vrijeme trajanja festivala "Dizajn Distrikt Zagreb", od 14. do 17. lipnja.

– Veliki je ovo trenutak za dizajn na ovim prostorima, koji do prije desetak godina gotovo da nije ni postojao, da bi danas, strelovitim vertikalnim razvojem, uspješno i "glasno" afirmirao najbolje od lokalnog – kazala nam je Tatjana Bartaković, autorica izložbe koja prvi put na jednome mjestu okuplja vodeće regionalne dizajn-brendove; iz BiH Zanat i Artisan, iz Slovenije Mitja i Rex-Kralj, te domaće Prostoria, Regeneracija, Element, Grupa, Vau, Nunc i Owl.

 

Novi koncepti

Rašireno mišljenje da je zbog visoke prodajne cijene vrhunski domaći dizajn teško dostupan prosječnom Hrvatu moglo bi se, kaže, promijeniti razgledanjem postava izložbe, koja, posvećujući pažnju proizvodnoj i istraživačkoj djelatnosti iza svakog novog koncepta, nudi razumijevanje i opravdanje investicije. Riječ je, kaže, bez iznimke o predmetima izrađenima od prirodnih materijala visoke kvalitete, kao što su masivno drvo, metal ili vuna, koji se potom dodatno površinski ručno obrađuju, te su dizajnirani i izrađeni da traju.

 

 

 

 


– Na pojedincu je da vrednuje čime želi oplemeniti život. Neki će skupljati za novi automobil, a drugi za skupe gadgete, torbu ili čizme, no sve je više onih koji će žudjeti za nekom kvalitetnom lampom ili stolicom i izdvajati dok ne skupe da se njome počaste – dodala je naša sugovornica, ističući kako se domaći dizajn bolje prodaje u inozemstvu, pogotovo u zapadnoj Europi, gdje je "publika" proteklih 70 godina odgajana uz dizajn, te zna prepoznati i cijeniti kvalitetan proizvod, dok je kod nas takva percepcija još u povojima.

 

 

 

Baštinske vrijednosti

No, priča koju grade regionalni dizajnerski brendovi, čiji se lokalni putevi razlikuju, ali podjednako ukazuju na to da je i usred urušenih struktura nužno i moguće podići novi sustav koji uspješno konkurira na najzahtjevnijim tržištima, dopire, kaže, i do domaćih kupaca, gdje, pogotovo u domeni turizma, vidi velik potencijal.

– Brendovi poput Zanata i Mitje kroz suvremeni dizajn promišljaju i reinterpretiraju lokalnu tradiciju kao dio identiteta.To je odličan način kako interpretirati baštinske vrijednosti na turistima zanimljiv način – objasnila je Bartaković, dodavši kako pogoni afirmiranih brendova, osim dizajnera, zapošljavaju i obrtnike poput stolara ili stručnjaka za drvorezbarenje, koji su danas deficitarna zanimanja, čime mladima otvaraju mogućnosti zapošljavanja u rastućoj industriji.

Vizualnoj atraktivnosti izložbe Reboot sigurno će pridonijeti i likovni postav koji je projektirao arhitektonski studio BIRO, a u kojem je finoća gotovih proizvoda naglašena postavom na meke crvene tepihe koje je Regeneracija izradila isključivo za izložbu. Vizualni identitet izložbe potpisuje Iva Hrvatin za Superstudio.

 

Naslovnica Prostorija