stdClass Object ( [id] => 1238477 [title] => Nogometne reklame nekada su bile prava mala remek-djela: prisjetite se nekih od najboljih koje su stekle kultni status među fanovima [alias] => nogometne-reklame-nekada-su-bile-prava-mala-remek-djela-prisjetite-se-nekih-od-najboljih-koje-su-stekle-kultni-status-medu-fanovima [catid] => 284 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Do Svjetskog prvenstva u Kataru ostalo je još samo dva tjedna, a to znači da ćemo sve češće gledati reklame raznoraznih tvrtki koje među svojim zaštitnim licima imaju i nogometaše. Jedna od njih je i ona za Pepsi, koji u svome “portfelju” između ostalih ima jednog od najboljih nogometaša u povijesti – Lionela Messija i vladara društvenih mreža – Paula Pogbu.

Iako je službeni sponzor Mundijala Coca-Cola, Pepsi je također izbacio svoju reklamu u kojoj ne spominje eksplicitno SP, ali čija se radnja evidentno odvija u Kataru. “Nutmeg Royale” snimljen je u stilu nekakve videoigre u kojoj Messi, Pogba i Ronaldinho pokušavaju što većem broju ljudi provući loptu kroz noge (“nutmeg” je engleska verzija našeg “tunela”), a iako će dinamična reklama zasigurno privući nove generacije – pogotovo ako znamo da se u njoj pojavljuju i dvojica nogometnih “influencera” - ona je ipak daleko od onih s početka 21. stoljeća koje su do danas ostale neprikosnoveni hitovi.

---

---

Nogometaši kao sudionici globalno najpopularnijeg sporta, čija velika natjecanja privlače najveći broj gledatelja uz Olimpijske igre, tijekom godina su se isprofilirali kao jedni od najprivlačnijih modela velikim brendovima, a to je posebno došlo do izražaja na prijelazu stoljeća, kada je televizija doživjela pravi “boom” sjajnih reklama.

Zlatno doba

U tome su prednjačili Nike i Pepsi, čije su marketinške kampanje u pravilu bile prava mala remek-djela, a zlatno doba reklama nogometne tematike trajalo je otprilike do 2010. godine, kada je američki proizvođač sportske opreme izbacio svoju kultnu “Write the Future” reklamu.

Pepsi je još od početka 2000-ih imao najveće nogometne zvijezde među plejadom svojih modela, a sve je počelo s reklamom kojom se najavio SP u Koreji i Japanu, u kojoj su David Beckham, Rui Costa, Raul i ostale zvijezde igrale protiv sumo boraca za limenku Pepsija.

Beckham, koji je tada već postao prvi pravi celebrity nogometaš, od toga je uprihodio dva milijuna funti, ali Pepsi se na neki način mogao osjećati prevarenim, jer je veznjak istovremeno reklamirao i Coca-Colu, koja je bila sponzor engleske reprezentacije.

---

---

Ta reklama bila je uvod u jedno od najvećih remek-djela koje je ikad proizašlo iz nogometno-korporacijske marketinške kuhinje. Naime, godinu dana kasnije, Pepsi je izašao sa sjajnom reklamom u stilu vesterna, u kojoj nogometaši Manchester Uniteda predvođeni Beckhamom upadaju u saloon u kojem sjede igrači Real Madrida i igraju poker.

Beckham naručuje Pepsi za šankom, ali mu ga Iker Casillas presreće, nakon čega ga Englez izaziva na duel. Dok se Beckham sprema izvesti udarac i zabiti gol Casillasu, vidimo odmetnika Rivalda koji to sve promatra, a nakon što Beckham i Casillas skinu svoju kaubojsku odjeću i šešir te ostanu u svojim dresovima, Englez zviždne svome konju koji iznenađenom Casillasu pogodi “rašlje”, odnosno razbije prozor u brijačnicu iz koje izađe ljutiti Roberto Carlos.

---

---

Slična ekipa okupljena je i godinu kasnije, u također sjajno produciranoj Pepsijevoj reklami čija se radnja ovoga puta događala u srednjem vijeku. U njoj se pojavio i čarobnjak Ronaldinho, a iako se radi o također sjajno izvedenoj ideji, ipak je dvoboj na Divljem zapadu do danas ostao standard prema kojem se mjere sve Pepsijeve reklame.

---

---

Ronaldinho je inače bio glavna zvijezda prvog videa u povijesti YouTubea koji je skupio milijun pregleda, a radi se o Nikeovoj reklami u kojoj Brazilac četiri puta zaredom iz voleja pogađa gredu a da mu lopta ne padne na tlo. Snimka doduše nije stvarna, jer čak ni Ronaldinho nije imao baš toliko čarolije u sebi, ali je sama ta dilema koja je vladala među nogometnim fanovima bila dovoljna da se Ronaldinhovo tehniciranje pretvori u najpopularniji video u početnim godinama YouTubea.

---

---

Kratki film

Nike je u prošlosti uglavnom pogađao “u sridu”, a nakon najave Svjetskog prvenstva 1998. reklamom u kojoj Brazilci tehniciraju na aerodromu - u režiji hongkonškog majstora akcije Johna Wooa - ususret Mundijalu četiri godine kasnije stigla nam je serija reklama za koju se rijetko tko neće složiti da se radi o najboljoj nogometnoj reklami ikada.

---

---

”Secret Tournament” snimljen je u režiji montipajtonovca Terryja Gilliama, a osim 24 možda i najveće zvijezde u tom trenutku, u ulozi suca našao se legendarni Eric Cantona. Budžet od čak 100 milijuna dolara donio nam je spektakl u kojem su ekipe sastavljene od tri igrača igrale na male golove u kavezu koji se nalazio u jednom brodu koji je plovio otvorenim morem. Igralo se po sistemu tko prije zabije gol, a gubitnike bi Cantone bacao u more.

Ekipe su imale prigodna imena - Triple Espresso, The Onetouchables, Toros Locos, Cerberus, Os Tornados, Funk Seoul Brothers, Tutto Bene i Equipo Del Fuego, a kroz pet različitih reklama popraćenih remiksom pjesme “A Little Less Conversation” Elvisa Presleyja mogli smo vidjeti sjajne poteze i Cantonine oduševljene reakcije.

---

---

- Integrirana nogometna marketinška inicijativa bila je najdetaljnija i najuspješnija globalna kampanja koju je Nike ikada napravio - rekao je tada predsjednik tvrtke Mark Parker.

Kao dio reklamne kampanje, Nike je diljem svijeta organizirao sličan turnir za djecu do 16 godina, pa je tako njih otprilike dva milijuna igralo “kavez” u Londonu, Pekingu, Mexico Cityju, Buenos Airesu, Montevideu, Los Angelesu, Madridu, Parizu, Rotterdamu, Santiagu, São Paulu, Seoulu, Tokiju, Berlinu i Rimu.

”Secret Tournament” do danas je ostao vjerojatno najbolja nogometna reklama ikada snimljena, iako je Nike u godinama koje su uslijedile sam sebi nametnuo popriličnu konkurenciju...

Prvo smo 2004. imali sjajnu reklamu u kojoj Thierry Henry bježi s loptom po kući dok ga hvataju igrači Manchester Uniteda, a onda smo četiri godine poslije dobili prvu reklamu koja je praktički bila kratki film. Reklamu “Take It to the Next Level” režirao je Guy Ritchie, a sjajan uradak ima posebno mjesto u srcima nogometnih fanova jer ste u njemu iz prvog lica prolazili put od lokalnog niželigaša do predstavljanja reprezentacije na Europskom prvenstvu.

---

---

Nakon što ste zabili gol iz slobodnog udarca na lokalnom “pašnjaku”, primijetio vas je Arsene Wenger koji vas je doveo u Arsenal. Tamo se niste baš najbolje snašli pa su vas u derbiju protiv Manchester Uniteda Wayne Rooney i Cristiano Ronaldo prolazili kao da vas nema. U jednom trenutku ste pali na stražnjicu od nemoći, a Portugalac vam je provokatorski poslao pusu.

Zlatanov posprdni smijeh

Zatim ste trenirali jače nego ikada, čak i povraćali iz prvog lica, ali i dalje to nije bilo to. Tako ste u susretu Lige prvaka protiv Intera skrivili gol te vam se Zlatan Ibrahimović posprdno nasmijao, dok je isfrustrirani Cesc Fabregas vikao na vas. Na kraju vam se ipak sve isplatilo jer ste došli do nizozemske reprezentacije i nastupa na Euru te dobili priliku izvesti sudbonosni slobodni udarac.

---

---

“Take It to the Next Level” možda je i najdostojniji konkurent “Secret Tournamentu”, iako ni “Write the Future” iz 2010. nije nimalo loša. Dapače, i ona je na svoj način genijalna...

Radi se o sjajnoj reklami koja najavljuje Svjetsko prvenstvo u Južnoj Africi, a u kojoj je glavna tema činjenica da u nogometu često milimetri ili sekunde rade razliku između heroja i onih koje će svijet za nekoliko dana zaboraviti.

Tako prvo vidimo kako Fabio Cannavaro s gol linije spašava pogodak i sprječava Didiera Drogbu da postane heroj nacije, a onda Rooneyjevo dodavanje presijeca Franck Ribery, što engleskog nogometaša navede na razmišljanje o propasti karijere, što ga onda toliko motivira da pretrči pola terena kako bi uklizao i oduzeo Francuzu loptu, nakon čega slijedi njegovo maštanje kako ga kraljica proglašava vitezom i cijeli svijet ga slavi. Zatim vidimo Cristiana Ronalda kako se pojavljuje u Simpsonima, nakon čega odlazi u kino na premijeru filma o njegovu životu u kojemu ga glumi Gael García Bernal...

---

---

Reklamu je inače režirao oskarovac Alejandro González Iñárritu (Birdman, Povratnik), a dobila je nagradu na Međunarodnom festivalu kreativnosti u Cannesu. Otprilike tri minute reklame snimalo se dva mjeseca, a s obzirom na to da se sve moralo uskladiti s obvezama igrača, kojima je sezona bila u punom jeku, ljudi iz Nikea su je prozvali logističkom noćnom morom. No, Iñárritu ni u jednom trenutku nije izgubio strpljenje i svijet je dobio pravo malo remek-djelo.

Na neki način je možda malo neobično što su reklame Pepsija i Nikea zaradile kultni status, jer se ne radi o službenim sponzorima velikih nogometnih natjecanja, već su to dugo vremena Coca-Cola i Adidas, ali s druge strane je jasno zašto se oni koji nisu službeni sponzori velikih natjecanja moraju malo više potruditi oko potrošača. Pepsi je tako 2017. doživotno vezao Messija ugovorom koji navodno teži 20 milijuna dolara godišnje.

No, i službeni sponzor lopte Svjetskog i Europskog prvenstva Adidas imao je svijetlih točaka. Tu se prvenstveno izdvaja sjajan reklamni uradak iz 2006. naziva Jose +10.

Nekada je bilo bolje

U njoj vidimo malenog Josea kako se s prijateljem igra s loptom ispred kuće, a u jednom trenutku dvojac odluči nabrojati svoju ekipu iz snova. Kako izgovore ime nogometaša, tako se on pojavi u dresu, spreman za igru. Jose, koji inače nosi retro dres njemačke reprezentacije, u jednom trenutku pozove Franza Beckenbauera, a nakon što mu se prijatelj grohotom nasmije, na teren stigne Beckenbauer iz svojih najboljih dana, također spreman za igru.

Reklama je snimana u stilu “FIFA Street”, revolucionarne i tada izuzetno popularne videoigre u kojoj su nogometaši odmjeravali snage na ulicama Rima, u dvorištima Mexico Cityja, londonskom metrou i ostalim urbanim lokacijama diljem svijeta, a napeta utakmica dođe svome kraju kada malog Josea majka s balkona pozove da dođe kući, na razočaranje Zinedinea Zidanea, Olivera Kahna, Franka Lamparda i ostalih zvijezda koje su se taman zagrijale.

---

---

Dojam je da se današnje reklame jednostavno ne mogu mjeriti s onima koje su oduševljavale gledatelje između 2000. i 2010., pa čak ni kada je riječ o tradicionalnim sponzorima Lige prvaka, kao što su primjerice Heineken ili MasterCard. Jedno od najpopularnijih piva na svijetu i poznata kartična kuća znali su imati reklame u američkom stilu koje su zabavljale gledatelje prije, za vrijeme i nakon utakmice, ali je posljednjih godina naglasak na prenošenju nekakvih poruka i slavljenju koječega.

Razmišljanje izvan okvira očigledno je izašlo iz mode i marketinškim stručnjacima postalo je jedino važno da reklama posluži svrsi, dok im je sasvim nebitno hoće li se godinama kasnije o njima pričati kao o remek-djelima koja imaju i svoju umjetničku vrijednost, bez obzira na to što im je primarni cilj prodati proizvod.

A to je velika šteta, jer neke od njih su bile toliko dobre da su s vremenom postale dio pop-kulture najvažnije sporedne stvari na svijetu.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ususret mundijalu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => ususret mundijalu 0 10903 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2022-10-26 06:46:07 [created_by] => 3244 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-11-06 11:03:00 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2022-11-06 11:03:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 57 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 284 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz sporta. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, sport [secure] => 0 [page_title] => Ostalo [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Nogometne reklame nekada su bile prava mala remek-djela: prisjetite se nekih od najboljih koje su stekle kultni status [metakey] => reklame, Pepsi, Nike, Adidas [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2022\/10\/26\/23713312.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["PROFIMEDIA"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

\u2019Nutmeg Royale\u2019 najnovija je reklama snimljena u stilu videoigre u kojoj Messi, Pogba i Ronaldinho poku\u0161avaju \u0161to ve\u0107em broju ljudi provu\u0107i loptu kroz noge<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1080","hd_23713312_1920.jpg":"1920x1080","k_23713312_1280.jpg":"1280x1280","k_23713312_1024.jpg":"1024x1024","k_23713312_640.jpg":"640x640","k_23713312_480.jpg":"480x480","k_23713312_340.jpg":"340x340","k_23713312_220.jpg":"220x220","o_23713312_1280.jpg":"1280x720","o_23713312_1024.jpg":"1024x576","o_23713312_640.jpg":"640x360","o_23713312_480.jpg":"480x270","o_23713312_340.jpg":"340x191","o_23713312_220.jpg":"220x123","h_23713312_1280.jpg":"1280x854","h_23713312_1024.jpg":"1024x683","h_23713312_640.jpg":"640x427","h_23713312_480.jpg":"480x320","h_23713312_340.jpg":"340x227","h_23713312_220.jpg":"220x147","pp_23713312_1280.jpg":"1280x1628","pp_23713312_1024.jpg":"1024x1303","pp_23713312_640.jpg":"640x814","pp_23713312_480.jpg":"480x611","pp_23713312_340.jpg":"340x432","pp_23713312_220.jpg":"220x280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 284 [name] => Ostalo [alias] => ostalo [description] => [parent] => 255 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 10 [params] => {"inheritFrom":"255","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7551139 Threads: 2 Questions: 1610795999 Slow queries: 4780833 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110779161 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 55 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sport/ostalo ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 284 [name] => Ostalo [alias] => ostalo [parent] => 255 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sport/ostalo ) ) [link] => /sport/ostalo/nogometne-reklame-nekada-su-bile-prava-mala-remek-djela-prisjetite-se-nekih-od-najboljih-koje-su-stekle-kultni-status-medu-fanovima-1238477 [printLink] => /sport/ostalo/nogometne-reklame-nekada-su-bile-prava-mala-remek-djela-prisjetite-se-nekih-od-najboljih-koje-su-stekle-kultni-status-medu-fanovima-1238477?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 294118 [name] => reklame [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => reklame [link] => /tag/reklame ) [1] => stdClass Object ( [id] => 261744 [name] => Pepsi [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pepsi [link] => /tag/pepsi ) [2] => stdClass Object ( [id] => 679321 [name] => Nike [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => nike [link] => /tag/nike ) [3] => stdClass Object ( [id] => 304090 [name] => adidas [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => adidas [link] => /tag/adidas ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ususret mundijalu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Nogometne reklame nekada su bile prava mala remek-djela: prisjetite se nekih od najboljih koje su stekle kultni status među fanovima [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3244 [name] => Antonio Juričić [username] => antonio.juricic [email] => antonio.juricic@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$EfPHFTDDDyEnAt6GxG/v8OKMNwatWMZsv1VzHzNngXCyPfRNhD8J2 [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/antonio-juricic-3244 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1759 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/4c52fb69d11d8f11fe97497705e7315e?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/10/26/23713312.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => PROFIMEDIA [mainImageDesc] =>

’Nutmeg Royale’ najnovija je reklama snimljena u stilu videoigre u kojoj Messi, Pogba i Ronaldinho pokušavaju što većem broju ljudi provući loptu kroz noge

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/10/26/23713312.jpg [title] =>

’Nutmeg Royale’ najnovija je reklama snimljena u stilu videoigre u kojoj Messi, Pogba i Ronaldinho pokušavaju što većem broju ljudi provući loptu kroz noge

PROFIMEDIA ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Do Svjetskog prvenstva u Kataru ostalo je još samo dva tjedna, a to znači da ćemo sve češće gledati reklame raznoraznih tvrtki koje među svojim zaštitnim licima imaju i nogometaše. Jedna od njih je i ona za Pepsi, koji u svome “portfelju” između ostalih ima jednog od najboljih nogometaša u povijesti – Lionela Messija i vladara društvenih mreža – Paula Pogbu.

Iako je službeni sponzor Mundijala Coca-Cola, Pepsi je također izbacio svoju reklamu u kojoj ne spominje eksplicitno SP, ali čija se radnja evidentno odvija u Kataru. “Nutmeg Royale” snimljen je u stilu nekakve videoigre u kojoj Messi, Pogba i Ronaldinho pokušavaju što većem broju ljudi provući loptu kroz noge (“nutmeg” je engleska verzija našeg “tunela”), a iako će dinamična reklama zasigurno privući nove generacije – pogotovo ako znamo da se u njoj pojavljuju i dvojica nogometnih “influencera” - ona je ipak daleko od onih s početka 21. stoljeća koje su do danas ostale neprikosnoveni hitovi.

---

---

Nogometaši kao sudionici globalno najpopularnijeg sporta, čija velika natjecanja privlače najveći broj gledatelja uz Olimpijske igre, tijekom godina su se isprofilirali kao jedni od najprivlačnijih modela velikim brendovima, a to je posebno došlo do izražaja na prijelazu stoljeća, kada je televizija doživjela pravi “boom” sjajnih reklama.

Zlatno doba

U tome su prednjačili Nike i Pepsi, čije su marketinške kampanje u pravilu bile prava mala remek-djela, a zlatno doba reklama nogometne tematike trajalo je otprilike do 2010. godine, kada je američki proizvođač sportske opreme izbacio svoju kultnu “Write the Future” reklamu.

Pepsi je još od početka 2000-ih imao najveće nogometne zvijezde među plejadom svojih modela, a sve je počelo s reklamom kojom se najavio SP u Koreji i Japanu, u kojoj su David Beckham, Rui Costa, Raul i ostale zvijezde igrale protiv sumo boraca za limenku Pepsija.

Beckham, koji je tada već postao prvi pravi celebrity nogometaš, od toga je uprihodio dva milijuna funti, ali Pepsi se na neki način mogao osjećati prevarenim, jer je veznjak istovremeno reklamirao i Coca-Colu, koja je bila sponzor engleske reprezentacije.

---

---

Ta reklama bila je uvod u jedno od najvećih remek-djela koje je ikad proizašlo iz nogometno-korporacijske marketinške kuhinje. Naime, godinu dana kasnije, Pepsi je izašao sa sjajnom reklamom u stilu vesterna, u kojoj nogometaši Manchester Uniteda predvođeni Beckhamom upadaju u saloon u kojem sjede igrači Real Madrida i igraju poker.

Beckham naručuje Pepsi za šankom, ali mu ga Iker Casillas presreće, nakon čega ga Englez izaziva na duel. Dok se Beckham sprema izvesti udarac i zabiti gol Casillasu, vidimo odmetnika Rivalda koji to sve promatra, a nakon što Beckham i Casillas skinu svoju kaubojsku odjeću i šešir te ostanu u svojim dresovima, Englez zviždne svome konju koji iznenađenom Casillasu pogodi “rašlje”, odnosno razbije prozor u brijačnicu iz koje izađe ljutiti Roberto Carlos.

---

---

Slična ekipa okupljena je i godinu kasnije, u također sjajno produciranoj Pepsijevoj reklami čija se radnja ovoga puta događala u srednjem vijeku. U njoj se pojavio i čarobnjak Ronaldinho, a iako se radi o također sjajno izvedenoj ideji, ipak je dvoboj na Divljem zapadu do danas ostao standard prema kojem se mjere sve Pepsijeve reklame.

---

---

Ronaldinho je inače bio glavna zvijezda prvog videa u povijesti YouTubea koji je skupio milijun pregleda, a radi se o Nikeovoj reklami u kojoj Brazilac četiri puta zaredom iz voleja pogađa gredu a da mu lopta ne padne na tlo. Snimka doduše nije stvarna, jer čak ni Ronaldinho nije imao baš toliko čarolije u sebi, ali je sama ta dilema koja je vladala među nogometnim fanovima bila dovoljna da se Ronaldinhovo tehniciranje pretvori u najpopularniji video u početnim godinama YouTubea.

---

---

Kratki film

Nike je u prošlosti uglavnom pogađao “u sridu”, a nakon najave Svjetskog prvenstva 1998. reklamom u kojoj Brazilci tehniciraju na aerodromu - u režiji hongkonškog majstora akcije Johna Wooa - ususret Mundijalu četiri godine kasnije stigla nam je serija reklama za koju se rijetko tko neće složiti da se radi o najboljoj nogometnoj reklami ikada.

---

---

”Secret Tournament” snimljen je u režiji montipajtonovca Terryja Gilliama, a osim 24 možda i najveće zvijezde u tom trenutku, u ulozi suca našao se legendarni Eric Cantona. Budžet od čak 100 milijuna dolara donio nam je spektakl u kojem su ekipe sastavljene od tri igrača igrale na male golove u kavezu koji se nalazio u jednom brodu koji je plovio otvorenim morem. Igralo se po sistemu tko prije zabije gol, a gubitnike bi Cantone bacao u more.

Ekipe su imale prigodna imena - Triple Espresso, The Onetouchables, Toros Locos, Cerberus, Os Tornados, Funk Seoul Brothers, Tutto Bene i Equipo Del Fuego, a kroz pet različitih reklama popraćenih remiksom pjesme “A Little Less Conversation” Elvisa Presleyja mogli smo vidjeti sjajne poteze i Cantonine oduševljene reakcije.

---

---

- Integrirana nogometna marketinška inicijativa bila je najdetaljnija i najuspješnija globalna kampanja koju je Nike ikada napravio - rekao je tada predsjednik tvrtke Mark Parker.

Kao dio reklamne kampanje, Nike je diljem svijeta organizirao sličan turnir za djecu do 16 godina, pa je tako njih otprilike dva milijuna igralo “kavez” u Londonu, Pekingu, Mexico Cityju, Buenos Airesu, Montevideu, Los Angelesu, Madridu, Parizu, Rotterdamu, Santiagu, São Paulu, Seoulu, Tokiju, Berlinu i Rimu.

”Secret Tournament” do danas je ostao vjerojatno najbolja nogometna reklama ikada snimljena, iako je Nike u godinama koje su uslijedile sam sebi nametnuo popriličnu konkurenciju...

Prvo smo 2004. imali sjajnu reklamu u kojoj Thierry Henry bježi s loptom po kući dok ga hvataju igrači Manchester Uniteda, a onda smo četiri godine poslije dobili prvu reklamu koja je praktički bila kratki film. Reklamu “Take It to the Next Level” režirao je Guy Ritchie, a sjajan uradak ima posebno mjesto u srcima nogometnih fanova jer ste u njemu iz prvog lica prolazili put od lokalnog niželigaša do predstavljanja reprezentacije na Europskom prvenstvu.

---

---

Nakon što ste zabili gol iz slobodnog udarca na lokalnom “pašnjaku”, primijetio vas je Arsene Wenger koji vas je doveo u Arsenal. Tamo se niste baš najbolje snašli pa su vas u derbiju protiv Manchester Uniteda Wayne Rooney i Cristiano Ronaldo prolazili kao da vas nema. U jednom trenutku ste pali na stražnjicu od nemoći, a Portugalac vam je provokatorski poslao pusu.

Zlatanov posprdni smijeh

Zatim ste trenirali jače nego ikada, čak i povraćali iz prvog lica, ali i dalje to nije bilo to. Tako ste u susretu Lige prvaka protiv Intera skrivili gol te vam se Zlatan Ibrahimović posprdno nasmijao, dok je isfrustrirani Cesc Fabregas vikao na vas. Na kraju vam se ipak sve isplatilo jer ste došli do nizozemske reprezentacije i nastupa na Euru te dobili priliku izvesti sudbonosni slobodni udarac.

---

---

“Take It to the Next Level” možda je i najdostojniji konkurent “Secret Tournamentu”, iako ni “Write the Future” iz 2010. nije nimalo loša. Dapače, i ona je na svoj način genijalna...

Radi se o sjajnoj reklami koja najavljuje Svjetsko prvenstvo u Južnoj Africi, a u kojoj je glavna tema činjenica da u nogometu često milimetri ili sekunde rade razliku između heroja i onih koje će svijet za nekoliko dana zaboraviti.

Tako prvo vidimo kako Fabio Cannavaro s gol linije spašava pogodak i sprječava Didiera Drogbu da postane heroj nacije, a onda Rooneyjevo dodavanje presijeca Franck Ribery, što engleskog nogometaša navede na razmišljanje o propasti karijere, što ga onda toliko motivira da pretrči pola terena kako bi uklizao i oduzeo Francuzu loptu, nakon čega slijedi njegovo maštanje kako ga kraljica proglašava vitezom i cijeli svijet ga slavi. Zatim vidimo Cristiana Ronalda kako se pojavljuje u Simpsonima, nakon čega odlazi u kino na premijeru filma o njegovu životu u kojemu ga glumi Gael García Bernal...

---

---

Reklamu je inače režirao oskarovac Alejandro González Iñárritu (Birdman, Povratnik), a dobila je nagradu na Međunarodnom festivalu kreativnosti u Cannesu. Otprilike tri minute reklame snimalo se dva mjeseca, a s obzirom na to da se sve moralo uskladiti s obvezama igrača, kojima je sezona bila u punom jeku, ljudi iz Nikea su je prozvali logističkom noćnom morom. No, Iñárritu ni u jednom trenutku nije izgubio strpljenje i svijet je dobio pravo malo remek-djelo.

Na neki način je možda malo neobično što su reklame Pepsija i Nikea zaradile kultni status, jer se ne radi o službenim sponzorima velikih nogometnih natjecanja, već su to dugo vremena Coca-Cola i Adidas, ali s druge strane je jasno zašto se oni koji nisu službeni sponzori velikih natjecanja moraju malo više potruditi oko potrošača. Pepsi je tako 2017. doživotno vezao Messija ugovorom koji navodno teži 20 milijuna dolara godišnje.

No, i službeni sponzor lopte Svjetskog i Europskog prvenstva Adidas imao je svijetlih točaka. Tu se prvenstveno izdvaja sjajan reklamni uradak iz 2006. naziva Jose +10.

Nekada je bilo bolje

U njoj vidimo malenog Josea kako se s prijateljem igra s loptom ispred kuće, a u jednom trenutku dvojac odluči nabrojati svoju ekipu iz snova. Kako izgovore ime nogometaša, tako se on pojavi u dresu, spreman za igru. Jose, koji inače nosi retro dres njemačke reprezentacije, u jednom trenutku pozove Franza Beckenbauera, a nakon što mu se prijatelj grohotom nasmije, na teren stigne Beckenbauer iz svojih najboljih dana, također spreman za igru.

Reklama je snimana u stilu “FIFA Street”, revolucionarne i tada izuzetno popularne videoigre u kojoj su nogometaši odmjeravali snage na ulicama Rima, u dvorištima Mexico Cityja, londonskom metrou i ostalim urbanim lokacijama diljem svijeta, a napeta utakmica dođe svome kraju kada malog Josea majka s balkona pozove da dođe kući, na razočaranje Zinedinea Zidanea, Olivera Kahna, Franka Lamparda i ostalih zvijezda koje su se taman zagrijale.

---

---

Dojam je da se današnje reklame jednostavno ne mogu mjeriti s onima koje su oduševljavale gledatelje između 2000. i 2010., pa čak ni kada je riječ o tradicionalnim sponzorima Lige prvaka, kao što su primjerice Heineken ili MasterCard. Jedno od najpopularnijih piva na svijetu i poznata kartična kuća znali su imati reklame u američkom stilu koje su zabavljale gledatelje prije, za vrijeme i nakon utakmice, ali je posljednjih godina naglasak na prenošenju nekakvih poruka i slavljenju koječega.

Razmišljanje izvan okvira očigledno je izašlo iz mode i marketinškim stručnjacima postalo je jedino važno da reklama posluži svrsi, dok im je sasvim nebitno hoće li se godinama kasnije o njima pričati kao o remek-djelima koja imaju i svoju umjetničku vrijednost, bez obzira na to što im je primarni cilj prodati proizvod.

A to je velika šteta, jer neke od njih su bile toliko dobre da su s vremenom postale dio pop-kulture najvažnije sporedne stvari na svijetu.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
PROFIMEDIA
PROFIMEDIA

’Nutmeg Royale’ najnovija je reklama snimljena u stilu videoigre u kojoj Messi, Pogba i Ronaldinho pokušavaju što većem broju ljudi provući loptu kroz noge

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sport/ostalo/nogometne-reklame-nekada-su-bile-prava-mala-remek-djela-prisjetite-se-nekih-od-najboljih-koje-su-stekle-kultni-status-medu-fanovima-1238477 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=4553658913cda59aa05f60846b2a1bcd13887b12 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Nogometne+reklame+nekada+su+bile+prava+mala+remek-djela%3A+prisjetite+se+nekih+od+najboljih+koje+su+stekle+kultni+status+me%C4%91u+fanovima&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsport%2Fostalo%2Fnogometne-reklame-nekada-su-bile-prava-mala-remek-djela-prisjetite-se-nekih-od-najboljih-koje-su-stekle-kultni-status-medu-fanovima-1238477 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsport%2Fostalo%2Fnogometne-reklame-nekada-su-bile-prava-mala-remek-djela-prisjetite-se-nekih-od-najboljih-koje-su-stekle-kultni-status-medu-fanovima-1238477 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ususret mundijalu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM
Ostaloususret mundijalu

Nogometne reklame nekada su bile prava mala remek-djela: prisjetite se nekih od najboljih koje su stekle kultni status među fanovima

6. studenog 2022. - 12:03
’Nutmeg Royale’ najnovija je reklama snimljena u stilu videoigre u kojoj Messi, Pogba i Ronaldinho pokušavaju što većem broju ljudi provući loptu kroz nogePROFIMEDIA

Do Svjetskog prvenstva u Kataru ostalo je još samo dva tjedna, a to znači da ćemo sve češće gledati reklame raznoraznih tvrtki koje među svojim zaštitnim licima imaju i nogometaše. Jedna od njih je i ona za Pepsi, koji u svome “portfelju” između ostalih ima jednog od najboljih nogometaša u povijesti – Lionela Messija i vladara društvenih mreža – Paula Pogbu.

Iako je službeni sponzor Mundijala Coca-Cola, Pepsi je također izbacio svoju reklamu u kojoj ne spominje eksplicitno SP, ali čija se radnja evidentno odvija u Kataru. “Nutmeg Royale” snimljen je u stilu nekakve videoigre u kojoj Messi, Pogba i Ronaldinho pokušavaju što većem broju ljudi provući loptu kroz noge (“nutmeg” je engleska verzija našeg “tunela”), a iako će dinamična reklama zasigurno privući nove genera...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 19:22