SplitOgroman uteg

Splitski Promet već tri godine svakog dana odvjetniku Lubini uplaćuje 2.250 kuna. Ako autobuse iz 1989. ne vrate u vozno stanje, isplate se mogu nastaviti i njegovim praunucima

Piše Tanja Gattin

U sjedištu “Prometa” jučer s tvrtkom “Jolly Auto Line” potpisan ugovor o nabavki 10 novih niskopodnih zglobnih Mercedesovih autobusa koji će splitskim ulicama, ali i onima u susjednim gradovima i općinama, prevoziti putnike već sljedećeg ljeta, uz manju potrošnju goriva i manje onečišćenje okoliša.

Tia vozila su dio paketa od njih ukupno 18, vrijednih oko 43 milijuna kuna koji su ugovoreni preko ITU mehanizama. Europska unija osigurava 85 posto novca, a 15 posto javni prijevoznik. Ugovor za prvih osam autobusa iz tog projekta, onih marke Iveco, je potpisan prije nekoliko mjeseci.

– S 34 autobusa koja su nam već isporučena, te s ovih 18 koji će nam stići u svibnju i tijekom ljeta 2020. godine, doći ćemo do 52 nova vozila, ukupne vrijednosti 150 milijuna kuna. Time ćemo značajno obnoviti naš vozni park i smanjiti mu prosječnu starost koja je na početku 2019. godine, kada sam preuzeo dužnost direktora “Prometa”, bila oko 13,5 godina. Nakon nabavke 34 nova autobusa koji su prvi došli, prosječna starost voznog parka je pala na devet i pol godina, a s novih 18 će iznositi oko sedam i pol godina – istaknuo je Miroslav Delić, prvi čovjek gradske tvrtke i dodao:

– Pripremamo nabavku još 40-ak novih autobusa vrijednih stotinjak milijuna kuna, među kojima će biti i četiri na električni pogon. Tako bi do proljeća 2021. godine obnovili vozni park s ukupno stotinu autobusa vrijednih više od 250 milijuna kuna. Tada bi prosječna starost bila oko četiri godine.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara objasnio je da će gradovi i općine koji su suvlasnici javnog prijevoznika iz svojih proračuna izdvojiti novac za financiranje 15 posto vrijednosti 18 autobusa koji stižu sljedeće godine, pri čemu će Split izdvojiti oko 4,2 milijuna kuna.

Bila je to prilika i da se podsjeti na slučaj u kojem “Promet” prema pravomoćnoj presudi Trgovačkog suda mora odvjetniku Željku Lubini vratiti njegovih devet (pra)starih autobusa koji moraju biti u ispravnom stanju.

‘Presuda je - neizvršiva’

– Po nama je ta presuda - neizvršiva, jer ta vozila nakon proteka godina, a proizvedeni su još 1989. godine, ne možemo dovesti u ispravno stanje – kazao je Delić.

Ako gradska tvrtka kupuje nove autobuse, mogu li se oni koji napuštaju vozni park dati odvjetniku Lubini? Bi li time prestala “Prometova” obveza da mu, još od 2016. godine, svakog dana plaća 2250 kuna (u protuvrijednosti oko 300 eura, op.a.) “penala” dok se ne ispoštuje presuda.

– Prema presudi trebamo mu vratiti konkretnih devet autobusa, s točno određenim brojevima šasije, a ne bilo koja (stara) vozila – objasnio je poteštat Krstulović Opara.

Budući da je očito da “Promet” ne može postupiti po pravomoćnoj presudi, otvara se situacija po kojoj bi “Promet” u nedogled morao nastaviti isplaćivati “penale”, jednog dana možda i Lubininim praunucima?!

– Spomenuti iznos plaćamo, jer ne možemo vratiti devet autobusa odvjetniku Lubini koji je u međuvremenu tražio da se udvostruče “penali”. Ovih dana smo dobili pravomoćnu presudu da se njegov zahtjev odbija. Što se tiče postojeće presude i povezane obveze plaćanja, naš odvjetnički tim radi na rješavanju tog problema kako bi se proces završio što pogodnije za “Promet” i da se ta vrsta plaćanja okonča – zaključio je Delić.

E-ticketing

Delić je najavio da do kraja prosinca “Promet” počinje postupak nabave sustava e-ticketing, vrijednog više od 20 milijuna kuna, za kojeg očekuje da će biti instaliran do proljeća 2021. godine.

– Sustav će činiti i automati za kupnju karata na autobusnim stanicama, ekrani s informacijama kada dolazi određeni autobus... Pozicije vozila će se moći pratiti preko mobilne aplikacije tako da više neće morati ranije izlaziti iz kuće da bi uhvatili javni prijevoz – kazao je direktor i dodao:

– Stari sustav ticketinga će se staviti izvan funkcije, a nastavlja se parnica s tvrtkom koja ga je izgradila (“Promet” traži povrat 10,3 milijuna kuna koliko je platio sustav za koji tvrdi da ne radi ispravno, op.a.) i vidjet ćemo kako će se taj spor okončati. Taj sustav je ugrađen prije 10 godina i na neki način je zastario. Nema mogućnosti pružati usluge za kojem smatramo da su potrebne.