stdClass Object ( [id] => 1328996 [title] => Kuzmanić: Zaboravite kaštelanski most, od toga neće biti ništa! A najveći problem Splita je što se pretvorio u tri grada [alias] => kuzmanic-zaboravite-kastelanski-most-od-toga-nece-biti-nista-a-najveci-problem-splita-je-sto-se-pretvorio-u-tri-grada [catid] => 253 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Prošlog tjedna potpisan je ugovor za izgradnju tunela Kozjak, projekta vrijednog 74,6 milijuna eura (bez PDV-a), koji će promet od čvora Vučevica na autocesti A1 spustiti na Jadransku magistralu.

Sljedeći korak tog projekta preko Kaštelanskog zaljeva uključuje i novi most prema Splitu, što bi za grad podno Marjana bio novi ulaz u grad.

– Za drugu fazu, koja je dužine devet kilometara i ide preko Kaštelanskog zaljeva te uključuje i novi most, radi se studijska dokumentacija i maritimna studija jer moramo odrediti širinu plovnog puta – objasnio je na potpisivanju ugovora potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, te dodao kako je treća faza ovog projekta, prolaz kroz sam grad od Kopilice do Trajektne luke Split, u ingerenciji Grada Splita.

Na papiru to zvuči kao izvrsna vijest, a koliko je realna ta izvedba, pitali smo arhitekta Antu Kuzmanića, koji je davne 2005. godine predstavio viziju mosta preko Kaštelanskog zaljeva i novo spajanje s autocestom.

– Od mosta neće biti ništa i nije mi jasno zašto se kroz Kozjak ne kopaju odmah dvije cijevi, kao, na primjer, u pristupu Požegi – u glavu nam je rekao Kuzmanić na razgovoru.

---

image

Skice prometnog rješenja sa splitske strane mosta

Jakov Prkić/Cropix
---

Ta luka nema budućnost

– Ministar Butković je prije godinu dana najavio da će biti natječaj za most. Tada je to bilo toliko aktualno da me je zvao i projektant Stonskog mosta Marjan Pipenbaher i pitao hoćemo li to raditi zajedno. Bio sam zainteresiran, ali ta je inicijativa brzo stala. Razlog je tome što je naš plan bio da visina mosta bude 35 metara, ali tada se javila Luka Split i tražila visinu od 65 metara.

Primjera radi, Marjan je visok 165 metara. Most za Pelješac visine je 55 metara. Visina mosta od 35 metara, kojim bi prolazila željeznica i promet, dovoljna je da mogu proći svi brodovi koji su do sada ulazili u Sjevernu luku i svi "Jadrolinijini" brodovi koji su dolazili na remont. No oni su se tada žalili da im neće moći proći kontejnerski brodovi. Trebamo biti svjesni da ta luka nema budućnost jer brzu željezničku prugu neće dobiti sljedećih 20 godina – direktan je Kuzmanić.

Dodaje da su se samo tražili načini da se ideja mosta sruši.

– Nakon visine mosta, u Splitu su onda najviše grintali na to kako riješiti ulaz u grad s mosta. Mnogi su tvrdili da za taj dio nema rješenja, ali, eto, uhvatio sam se i tog dijela i pronašao vrlo jednostavno rješenje, uz koje ne trebaš ući ni u čiju kući niti išta rušiti jer prostora ima. Nadvožnjak s dvije kružne rampe (trube) rješava problem pristupa gradu s mosta – objašnjava nam arhitekt.

Kuzmanić smatra da je najveći problem Splita to što nema strategije razvoja, nema urbanizma jer se urbanistički planovi izrađuju za period od 20 godina.

---

image

Ante Kuzmanić: Mala, jeftina, privremena i interventna rješenja su nas i dovela tu gdje jesmo

Jakov Prkić/Cropix
---

– Ako ti sada ne znaš što ćeš raditi za 20 godina, onda ne moraš ni raditi. Za ozbiljan projekt treba 10 godina pripreme da se realizira, što znači kad bismo se sada uhvatili mosta Kaštela – Split, možda bismo ga imali za deset godina – govori nam Kuzmanić.

Kao primjer dobrog urbanizma navodi Zadar, koji je luku Gaženicu uvrstio u plan 1978. godine. Privremena zgrada terminala puštena je u promet 2015. godine, a zgrada putničkog terminala svečano je otvorena 2019. godine. Luku pretvaraju u homeport za kruzere, a autobusni su kolodvor iz centra izmjestili davne 1989. godine.

Kuzmanić dodaje i da pripremaju i brzošinsku liniju aerodrom – luka. Rijeku, kaže, neće ni spominjati, te poručuje da bi bilo dobro da je naši planeri i stručnjaci barem posjete.

Dalmacija je zadnja rupa

Ne slaže se s planom gradnje luke u Sjevernoj luci jer kaže da most i luka ne mogu zajedno.

– Nitko ne zna smisao luke u Sjevernoj luci. Po kojoj će logici "Jadrolinija" prebaciti promet tamo gdje je trasa vremenski i dužinski dulja od postojeće? Najveći je problem Splita to što se pretvorio u tri grada, uz koji su tu Solin i Kaštela.

Ovaj će prostor za 50 godina biti jedan grad. Najgore je što je Dalmacija zadnja rupa na svirali, a tome smo sami krivi. Sjetite se samo koliko se godina gradila brza cesta do Klisa – objašnjava nam Kuzmanić.

---

image

Simulacija prometnih rješenja iz publikacije ‘Split 21 - Ima li grada istočno od raja?‘, autora Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića

Jakov Prkić/Cropix
---

Najbolji primjer nelogičnosti i djelovanja interventnih i privremenih rješenja u Splitu Kuzmanić vidi u Trajektnoj luci.

– Od 2018. godine, kad je krenuo dvosmjerni promet uživo, pratimo rješenja izlaza i ulaza u luku. Godinu poslije ipak je zaključeno da će sve probleme riješiti jednosmjeran promet kroz luku. Nije ih riješio i problem su postali spori izlasci iz luka, a problem je bio i izlazak kamiona smeća s brodova.

Ove godine novo je rješenje rotor i dvosmjeran promet kroz luku. Ukratko, ako riješimo ulaz (jednosmjerna Zvonimirova), imamo gužvu na izlazu. Ako riješimo izlaz (dvosmjerna Zvonimirova), imamo gužvu na ulazu i zakrčena raskrižja do Dubrovačke. Trebamo biti svjesni toga da pomorski promet u luci godinama raste.

Lučka uprava trudi se povećati kapacitete pa je mimo prostornih planova izgradila pristanište za dva kruzera, a u pripremi je izgradnja i terminala mimo prostornih planova, čime je trajno promijenila izgled grada s mora. Lani je Lučka uprava proširila obalu koju je uredila kao šetnicu grada, a u biti je to manipulativni prostor ukrcaja/iskrcaja turističko-izletničkih brodova – navodi nam Kuzmanić.

---

image

Ante Kuzmanić: Od 2018. godine, kad je krenuo dvosmjerni promet, uživo pratimo rješenja izlaza i ulaza u Trajektnu luku. Godinu poslije zaključeno je da će sve probleme riješiti jednosmjeran promet. Nije ih riješio

Jakov Prkić/Cropix
---

Dodaje da je u pripremi i drugo produženje Gata sv. Petra mimo gradskih planova, a od svega toga grad i građani nemaju nikakvu korist.

– Zaradom se puni državni proračun, a nama ostaju posljedice u vidu neprohodnih ulica, zakrčenosti raskrižja, nemogućnost pristupa Dioklecijanovoj pačali, Pazaru te autobusnom i željezničkom terminalu. Ne treba biti prometni stručnjak da bi se reklo kako u bocu od litre ne mogu stati dvije litre. Prijedlozi i rješenja sezonski se mijenjaju – iskreno će Kuzmanić.

Sve je to nakaradno

Dodaje i da je plan izlaza iz luke Jadranskom ulicom i Preradovićevim šetalištem također nakaradan.

– Na mostu će 90 posto automobila krenuti ravno na Preradovićevo šetalište misleći da je to izlaz iz grada, pa će na plaži Bačvice nastati trajni krkljanac. Hoće li ta kolona krenuti prema Firulama pa izlaz tražiti na trajno zakrčenoj Spinčićevoj ili će izlaz tražiti prema spojnici kraj hotela "Park"? – ukazuje naš sugovornik koji je svojedobno predlagao i dva rješenja prometnog čepa u Trajektnoj luci.

Ideja koja strateški mijenja razvoj Splita bila je luka Orišac između Duilova i Stobreča, do koje bi se s dva kraća tunela spuštali sa splitske obilaznice s rotora poviše TTTS-a. Ideja je bila da se trajektni promet za Brač, Hvar i Vis prebaci u Orišac i na taj se način luka u centru grada rastereti od automobilskog prometa.

---

image

Simulacija prometnih rješenja iz publikacije ‘Split 21 - Ima li grada istočno od raja?‘, autora Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića

Jakov Prkić/Cropix
---

– O prijedlogu nitko relevantan za odlučivanje nije ni razgovarao. Druga je ideja bila tunel kroz Gupčevu ulicu iz luke do iza raskrižja kraj Dubrovačke ulice, dužine 900 metara (koliko je dug i tunel Marjan), s odvojkom kroz park Bačvice i izlazom na parkiralište kraj Gradske knjižnice Marka Marulića. Prihvaćam i rješenje izlaska iz luke tunelom preko parkirališta u Biankinijevoj koji izlazi na parkiralište kraj knjižnice. Ono je dano i u GUP-u.

Ipak, za takvo rješenje treba riješiti izlaz iz luke do tunela i preskočiti raskrižje na Poljičkoj ulici, kod Gradske knjižnice Marka Marulića, a ono dosta mijenja gradsku strukturu. Možda postoji još kvalitetnih rješenja, ali iz svega se da zaključiti, a na to i apeliram, da se ostavimo privremenih i interventnih rješenja. Ta su nas mala, jeftina, privremena i interventna rješenja i dovela tu gdje jesmo – za kraj nam je kazao Kuzmanić.

Publikaciju "Split 21 - Ima li grada istočno od raja?", autora Ante Kuzmanić, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića možete besplatno preuzeti na linku.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Nakon visine mosta, u Splitu su najviše grintali na to kako riješiti ulaz u grad s mosta. Mnogi su tvrdili da za taj dio nema rješenja, ali, eto, uhvatio sam se i tog dijela i pronašao vrlo jednostavno rješenje, uz koje ne trebaš ući ni u čiju kući niti išta rušiti jer prostora ima [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ARHITEKT REZIGNIRAN [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => Nakon visine mosta, u Splitu su najviše grintali na to kako riješiti ulaz u grad s mosta. Mnogi su tvrdili da za taj dio nema rješenja, ali, eto, uhvatio sam se i tog dijela i pronašao vrlo jednostavno rješenje, uz koje ne trebaš ući ni u čiju kući niti išta rušiti jer prostora ima ARHITEKT REZIGNIRAN 2 0 7678 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2023-10-09 10:05:13 [created_by] => 3236 [created_by_alias] => Ana Pivčević [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2023-10-09 10:35:10 [modified_by] => 3236 [publish_up] => 2023-10-09 10:28:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 253 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--split [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Splita. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, dalmacija, split [secure] => 0 [page_title] => Split [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => Nakon visine mosta, u Splitu su najviše grintali na to kako riješiti ulaz u grad s mosta. Mnogi su tvrdili da za taj dio nema rješenja, ali, eto, uhvatio sam se i tog dijela i pronašao vrlo jednostavno rješenje, uz koje ne trebaš ući ni u čiju kući n [metadata] => robots= author= title=Kuzmanić: Zaboravite kaštelanski most, od toga neće biti ništa! A najveći problem Splita je što se pretvorio u tri grada [metakey] => Ante Kuzmanić, Kaštelanski most, Sjeverna luka, prometne gužve u splitu [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2023\/10\/09\/25780187.jpg","\/images\/slike\/2023\/10\/09\/25780189.jpg","\/images\/slike\/2023\/10\/09\/25780188.jpg","\/images\/slike\/2023\/10\/09\/25780186.jpg","\/images\/slike\/2023\/10\/09\/25780185.jpg","\/images\/slike\/2023\/10\/09\/25780184.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Jakov Prki\u0107\/Cropix","Jakov Prki\u0107\/Cropix","Jakov Prki\u0107\/Cropix","Jakov Prki\u0107\/Cropix","Jakov Prki\u0107\/Cropix","Jakov Prki\u0107\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Ante Kuzmani\u0107 uz maketu mosta<\/p>","

Simulacija prometnih rje\u0161enja iz publikacije \u2018Split 21 - Ima li grada isto\u010dno od raja?\u2018, autora Ante Kuzmani\u0107a, Ivana Juri\u0107a i Jere Kuzmani\u0107a<\/p>","

Simulacija prometnih rje\u0161enja iz publikacije \u2018Split 21 - Ima li grada isto\u010dno od raja?\u2018, autora Ante Kuzmani\u0107a, Ivana Juri\u0107a i Jere Kuzmani\u0107a<\/p>","

Ante Kuzmani\u0107: Mala, jeftina, privremena i interventna rje\u0161enja su nas i dovela tu gdje jesmo<\/p>","

Ante Kuzmani\u0107: Od 2018. godine, kad je krenuo dvosmjerni promet, u\u017eivo pratimo rje\u0161enja izlaza i ulaza u Trajektnu luku. Godinu poslije zaklju\u010deno je da \u0107e sve probleme rije\u0161iti jednosmjeran promet. Nije ih rije\u0161io<\/p>","

Skice prometnog rje\u0161enja sa splitske strane mosta<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1300","hd_25780187_1920.jpg":"1920x1080","k_25780187_1280.jpg":"1280x1280","k_25780187_1024.jpg":"1024x1024","k_25780187_640.jpg":"640x640","k_25780187_480.jpg":"480x480","k_25780187_340.jpg":"340x340","k_25780187_220.jpg":"220x220","o_25780187_1280.jpg":"1280x866","o_25780187_1024.jpg":"1024x693","o_25780187_640.jpg":"640x433","o_25780187_480.jpg":"480x325","o_25780187_340.jpg":"340x230","o_25780187_220.jpg":"220x148","h_25780187_1280.jpg":"1280x854","h_25780187_1024.jpg":"1024x683","h_25780187_640.jpg":"640x427","h_25780187_480.jpg":"480x320","h_25780187_340.jpg":"340x227","h_25780187_220.jpg":"220x147","pp_25780187_1280.jpg":"1280x1628","pp_25780187_1024.jpg":"1024x1303","pp_25780187_640.jpg":"640x814","pp_25780187_480.jpg":"480x611","pp_25780187_340.jpg":"340x432","pp_25780187_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1295","hd_25780189_1920.jpg":"1920x1080","k_25780189_1280.jpg":"1280x1280","k_25780189_1024.jpg":"1024x1024","k_25780189_640.jpg":"640x640","k_25780189_480.jpg":"480x480","k_25780189_340.jpg":"340x340","k_25780189_220.jpg":"220x220","o_25780189_1280.jpg":"1280x863","o_25780189_1024.jpg":"1024x690","o_25780189_640.jpg":"640x431","o_25780189_480.jpg":"480x323","o_25780189_340.jpg":"340x229","o_25780189_220.jpg":"220x148","h_25780189_1280.jpg":"1280x854","h_25780189_1024.jpg":"1024x683","h_25780189_640.jpg":"640x427","h_25780189_480.jpg":"480x320","h_25780189_340.jpg":"340x227","h_25780189_220.jpg":"220x147","pp_25780189_1280.jpg":"1280x1628","pp_25780189_1024.jpg":"1024x1303","pp_25780189_640.jpg":"640x814","pp_25780189_480.jpg":"480x611","pp_25780189_340.jpg":"340x432","pp_25780189_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1331","hd_25780188_1920.jpg":"1920x1080","k_25780188_1280.jpg":"1280x1280","k_25780188_1024.jpg":"1024x1024","k_25780188_640.jpg":"640x640","k_25780188_480.jpg":"480x480","k_25780188_340.jpg":"340x340","k_25780188_220.jpg":"220x220","o_25780188_1280.jpg":"1280x887","o_25780188_1024.jpg":"1024x709","o_25780188_640.jpg":"640x443","o_25780188_480.jpg":"480x332","o_25780188_340.jpg":"340x235","o_25780188_220.jpg":"220x152","h_25780188_1280.jpg":"1280x854","h_25780188_1024.jpg":"1024x683","h_25780188_640.jpg":"640x427","h_25780188_480.jpg":"480x320","h_25780188_340.jpg":"340x227","h_25780188_220.jpg":"220x147","pp_25780188_1280.jpg":"1280x1628","pp_25780188_1024.jpg":"1024x1303","pp_25780188_640.jpg":"640x814","pp_25780188_480.jpg":"480x611","pp_25780188_340.jpg":"340x432","pp_25780188_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1329","hd_25780186_1920.jpg":"1920x1080","k_25780186_1280.jpg":"1280x1280","k_25780186_1024.jpg":"1024x1024","k_25780186_640.jpg":"640x640","k_25780186_480.jpg":"480x480","k_25780186_340.jpg":"340x340","k_25780186_220.jpg":"220x220","o_25780186_1280.jpg":"1280x886","o_25780186_1024.jpg":"1024x708","o_25780186_640.jpg":"640x443","o_25780186_480.jpg":"480x332","o_25780186_340.jpg":"340x235","o_25780186_220.jpg":"220x152","h_25780186_1280.jpg":"1280x854","h_25780186_1024.jpg":"1024x683","h_25780186_640.jpg":"640x427","h_25780186_480.jpg":"480x320","h_25780186_340.jpg":"340x227","h_25780186_220.jpg":"220x147","pp_25780186_1280.jpg":"1280x1628","pp_25780186_1024.jpg":"1024x1303","pp_25780186_640.jpg":"640x814","pp_25780186_480.jpg":"480x611","pp_25780186_340.jpg":"340x432","pp_25780186_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1351","hd_25780185_1920.jpg":"1920x1080","k_25780185_1280.jpg":"1280x1280","k_25780185_1024.jpg":"1024x1024","k_25780185_640.jpg":"640x640","k_25780185_480.jpg":"480x480","k_25780185_340.jpg":"340x340","k_25780185_220.jpg":"220x220","o_25780185_1280.jpg":"1280x900","o_25780185_1024.jpg":"1024x720","o_25780185_640.jpg":"640x450","o_25780185_480.jpg":"480x337","o_25780185_340.jpg":"340x239","o_25780185_220.jpg":"220x154","h_25780185_1280.jpg":"1280x854","h_25780185_1024.jpg":"1024x683","h_25780185_640.jpg":"640x427","h_25780185_480.jpg":"480x320","h_25780185_340.jpg":"340x227","h_25780185_220.jpg":"220x147","pp_25780185_1280.jpg":"1280x1628","pp_25780185_1024.jpg":"1024x1303","pp_25780185_640.jpg":"640x814","pp_25780185_480.jpg":"480x611","pp_25780185_340.jpg":"340x432","pp_25780185_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2874","hd_25780184_1920.jpg":"1920x1080","k_25780184_1280.jpg":"1280x1280","k_25780184_1024.jpg":"1024x1024","k_25780184_640.jpg":"640x640","k_25780184_480.jpg":"480x480","k_25780184_340.jpg":"340x340","k_25780184_220.jpg":"220x220","o_25780184_1280.jpg":"1280x1916","o_25780184_1024.jpg":"1024x1532","o_25780184_640.jpg":"640x958","o_25780184_480.jpg":"480x718","o_25780184_340.jpg":"340x508","o_25780184_220.jpg":"220x329","h_25780184_1280.jpg":"1280x854","h_25780184_1024.jpg":"1024x683","h_25780184_640.jpg":"640x427","h_25780184_480.jpg":"480x320","h_25780184_340.jpg":"340x227","h_25780184_220.jpg":"220x147","pp_25780184_1280.jpg":"1280x1628","pp_25780184_1024.jpg":"1024x1303","pp_25780184_640.jpg":"640x814","pp_25780184_480.jpg":"480x611","pp_25780184_340.jpg":"340x432","pp_25780184_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 253 [name] => Split [alias] => split [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 14 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38087484 Threads: 5 Questions: 7079316986 Slow queries: 3296397 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 607879438 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 52 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /split ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) [1] => stdClass Object ( [id] => 253 [name] => Split [alias] => split [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /split ) ) [link] => /split/kuzmanic-zaboravite-kastelanski-most-od-toga-nece-biti-nista-a-najveci-problem-splita-je-sto-se-pretvorio-u-tri-grada-1328996 [printLink] => /split/kuzmanic-zaboravite-kastelanski-most-od-toga-nece-biti-nista-a-najveci-problem-splita-je-sto-se-pretvorio-u-tri-grada-1328996?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 525203 [name] => ante kuzmanić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ante-kuzmanic [link] => /tag/ante-kuzmanic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 666069 [name] => Kaštelanski most [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-02-05 13:23:29 [main_article_id] => 0 [alias] => kastelanski-most [link] => /tag/kastelanski-most ) [2] => stdClass Object ( [id] => 240908 [name] => sjeverna luka [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sjeverna-luka [link] => /tag/sjeverna-luka ) [3] => stdClass Object ( [id] => 732623 [name] => prometne gužve u splitu [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-10-09 12:26:46 [main_article_id] => 0 [alias] => prometne-guzve-u-splitu [link] => /tag/prometne-guzve-u-splitu ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Nakon visine mosta, u Splitu su najviše grintali na to kako riješiti ulaz u grad s mosta. Mnogi su tvrdili da za taj dio nema rješenja, ali, eto, uhvatio sam se i tog dijela i pronašao vrlo jednostavno rješenje, uz koje ne trebaš ući ni u čiju kući niti išta rušiti jer prostora ima [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ARHITEKT REZIGNIRAN [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kuzmanić: Zaboravite kaštelanski most, od toga neće biti ništa! A najveći problem Splita je što se pretvorio u tri grada [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3236 [name] => Ana Franić [username] => ana.franic [email] => ana.franic19@gmail.com [password] => $2y$10$0c/xFYzVkUxu.3JckxR1WeF9P8AbP8.ZRMq2NRth0zPVIlLgcthzi [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/ana-franic-3236 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1754 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/7471820448baecffbae80b49125e63e4?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/09/25780187.jpg [galleryCount] => 6 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Jakov Prkić/Cropix [mainImageDesc] =>

Ante Kuzmanić uz maketu mosta

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/09/25780187.jpg [title] =>

Ante Kuzmanić uz maketu mosta

Jakov Prkić/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/09/25780189.jpg [title] =>

Simulacija prometnih rješenja iz publikacije ‘Split 21 - Ima li grada istočno od raja?‘, autora Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića

Jakov Prkić/Cropix ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/09/25780188.jpg [title] =>

Simulacija prometnih rješenja iz publikacije ‘Split 21 - Ima li grada istočno od raja?‘, autora Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića

Jakov Prkić/Cropix ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/09/25780186.jpg [title] =>

Ante Kuzmanić: Mala, jeftina, privremena i interventna rješenja su nas i dovela tu gdje jesmo

Jakov Prkić/Cropix ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/09/25780185.jpg [title] =>

Ante Kuzmanić: Od 2018. godine, kad je krenuo dvosmjerni promet, uživo pratimo rješenja izlaza i ulaza u Trajektnu luku. Godinu poslije zaključeno je da će sve probleme riješiti jednosmjeran promet. Nije ih riješio

Jakov Prkić/Cropix ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/09/25780184.jpg [title] =>

Skice prometnog rješenja sa splitske strane mosta

Jakov Prkić/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Prošlog tjedna potpisan je ugovor za izgradnju tunela Kozjak, projekta vrijednog 74,6 milijuna eura (bez PDV-a), koji će promet od čvora Vučevica na autocesti A1 spustiti na Jadransku magistralu.

Sljedeći korak tog projekta preko Kaštelanskog zaljeva uključuje i novi most prema Splitu, što bi za grad podno Marjana bio novi ulaz u grad.

– Za drugu fazu, koja je dužine devet kilometara i ide preko Kaštelanskog zaljeva te uključuje i novi most, radi se studijska dokumentacija i maritimna studija jer moramo odrediti širinu plovnog puta – objasnio je na potpisivanju ugovora potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, te dodao kako je treća faza ovog projekta, prolaz kroz sam grad od Kopilice do Trajektne luke Split, u ingerenciji Grada Splita.

Na papiru to zvuči kao izvrsna vijest, a koliko je realna ta izvedba, pitali smo arhitekta Antu Kuzmanića, koji je davne 2005. godine predstavio viziju mosta preko Kaštelanskog zaljeva i novo spajanje s autocestom.

– Od mosta neće biti ništa i nije mi jasno zašto se kroz Kozjak ne kopaju odmah dvije cijevi, kao, na primjer, u pristupu Požegi – u glavu nam je rekao Kuzmanić na razgovoru.

---

image

Skice prometnog rješenja sa splitske strane mosta

Jakov Prkić/Cropix
---

Ta luka nema budućnost

– Ministar Butković je prije godinu dana najavio da će biti natječaj za most. Tada je to bilo toliko aktualno da me je zvao i projektant Stonskog mosta Marjan Pipenbaher i pitao hoćemo li to raditi zajedno. Bio sam zainteresiran, ali ta je inicijativa brzo stala. Razlog je tome što je naš plan bio da visina mosta bude 35 metara, ali tada se javila Luka Split i tražila visinu od 65 metara.

Primjera radi, Marjan je visok 165 metara. Most za Pelješac visine je 55 metara. Visina mosta od 35 metara, kojim bi prolazila željeznica i promet, dovoljna je da mogu proći svi brodovi koji su do sada ulazili u Sjevernu luku i svi "Jadrolinijini" brodovi koji su dolazili na remont. No oni su se tada žalili da im neće moći proći kontejnerski brodovi. Trebamo biti svjesni da ta luka nema budućnost jer brzu željezničku prugu neće dobiti sljedećih 20 godina – direktan je Kuzmanić.

Dodaje da su se samo tražili načini da se ideja mosta sruši.

– Nakon visine mosta, u Splitu su onda najviše grintali na to kako riješiti ulaz u grad s mosta. Mnogi su tvrdili da za taj dio nema rješenja, ali, eto, uhvatio sam se i tog dijela i pronašao vrlo jednostavno rješenje, uz koje ne trebaš ući ni u čiju kući niti išta rušiti jer prostora ima. Nadvožnjak s dvije kružne rampe (trube) rješava problem pristupa gradu s mosta – objašnjava nam arhitekt.

Kuzmanić smatra da je najveći problem Splita to što nema strategije razvoja, nema urbanizma jer se urbanistički planovi izrađuju za period od 20 godina.

---

image

Ante Kuzmanić: Mala, jeftina, privremena i interventna rješenja su nas i dovela tu gdje jesmo

Jakov Prkić/Cropix
---

– Ako ti sada ne znaš što ćeš raditi za 20 godina, onda ne moraš ni raditi. Za ozbiljan projekt treba 10 godina pripreme da se realizira, što znači kad bismo se sada uhvatili mosta Kaštela – Split, možda bismo ga imali za deset godina – govori nam Kuzmanić.

Kao primjer dobrog urbanizma navodi Zadar, koji je luku Gaženicu uvrstio u plan 1978. godine. Privremena zgrada terminala puštena je u promet 2015. godine, a zgrada putničkog terminala svečano je otvorena 2019. godine. Luku pretvaraju u homeport za kruzere, a autobusni su kolodvor iz centra izmjestili davne 1989. godine.

Kuzmanić dodaje i da pripremaju i brzošinsku liniju aerodrom – luka. Rijeku, kaže, neće ni spominjati, te poručuje da bi bilo dobro da je naši planeri i stručnjaci barem posjete.

Dalmacija je zadnja rupa

Ne slaže se s planom gradnje luke u Sjevernoj luci jer kaže da most i luka ne mogu zajedno.

– Nitko ne zna smisao luke u Sjevernoj luci. Po kojoj će logici "Jadrolinija" prebaciti promet tamo gdje je trasa vremenski i dužinski dulja od postojeće? Najveći je problem Splita to što se pretvorio u tri grada, uz koji su tu Solin i Kaštela.

Ovaj će prostor za 50 godina biti jedan grad. Najgore je što je Dalmacija zadnja rupa na svirali, a tome smo sami krivi. Sjetite se samo koliko se godina gradila brza cesta do Klisa – objašnjava nam Kuzmanić.

---

image

Simulacija prometnih rješenja iz publikacije ‘Split 21 - Ima li grada istočno od raja?‘, autora Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića

Jakov Prkić/Cropix
---

Najbolji primjer nelogičnosti i djelovanja interventnih i privremenih rješenja u Splitu Kuzmanić vidi u Trajektnoj luci.

– Od 2018. godine, kad je krenuo dvosmjerni promet uživo, pratimo rješenja izlaza i ulaza u luku. Godinu poslije ipak je zaključeno da će sve probleme riješiti jednosmjeran promet kroz luku. Nije ih riješio i problem su postali spori izlasci iz luka, a problem je bio i izlazak kamiona smeća s brodova.

Ove godine novo je rješenje rotor i dvosmjeran promet kroz luku. Ukratko, ako riješimo ulaz (jednosmjerna Zvonimirova), imamo gužvu na izlazu. Ako riješimo izlaz (dvosmjerna Zvonimirova), imamo gužvu na ulazu i zakrčena raskrižja do Dubrovačke. Trebamo biti svjesni toga da pomorski promet u luci godinama raste.

Lučka uprava trudi se povećati kapacitete pa je mimo prostornih planova izgradila pristanište za dva kruzera, a u pripremi je izgradnja i terminala mimo prostornih planova, čime je trajno promijenila izgled grada s mora. Lani je Lučka uprava proširila obalu koju je uredila kao šetnicu grada, a u biti je to manipulativni prostor ukrcaja/iskrcaja turističko-izletničkih brodova – navodi nam Kuzmanić.

---

image

Ante Kuzmanić: Od 2018. godine, kad je krenuo dvosmjerni promet, uživo pratimo rješenja izlaza i ulaza u Trajektnu luku. Godinu poslije zaključeno je da će sve probleme riješiti jednosmjeran promet. Nije ih riješio

Jakov Prkić/Cropix
---

Dodaje da je u pripremi i drugo produženje Gata sv. Petra mimo gradskih planova, a od svega toga grad i građani nemaju nikakvu korist.

– Zaradom se puni državni proračun, a nama ostaju posljedice u vidu neprohodnih ulica, zakrčenosti raskrižja, nemogućnost pristupa Dioklecijanovoj pačali, Pazaru te autobusnom i željezničkom terminalu. Ne treba biti prometni stručnjak da bi se reklo kako u bocu od litre ne mogu stati dvije litre. Prijedlozi i rješenja sezonski se mijenjaju – iskreno će Kuzmanić.

Sve je to nakaradno

Dodaje i da je plan izlaza iz luke Jadranskom ulicom i Preradovićevim šetalištem također nakaradan.

– Na mostu će 90 posto automobila krenuti ravno na Preradovićevo šetalište misleći da je to izlaz iz grada, pa će na plaži Bačvice nastati trajni krkljanac. Hoće li ta kolona krenuti prema Firulama pa izlaz tražiti na trajno zakrčenoj Spinčićevoj ili će izlaz tražiti prema spojnici kraj hotela "Park"? – ukazuje naš sugovornik koji je svojedobno predlagao i dva rješenja prometnog čepa u Trajektnoj luci.

Ideja koja strateški mijenja razvoj Splita bila je luka Orišac između Duilova i Stobreča, do koje bi se s dva kraća tunela spuštali sa splitske obilaznice s rotora poviše TTTS-a. Ideja je bila da se trajektni promet za Brač, Hvar i Vis prebaci u Orišac i na taj se način luka u centru grada rastereti od automobilskog prometa.

---

image

Simulacija prometnih rješenja iz publikacije ‘Split 21 - Ima li grada istočno od raja?‘, autora Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića

Jakov Prkić/Cropix
---

– O prijedlogu nitko relevantan za odlučivanje nije ni razgovarao. Druga je ideja bila tunel kroz Gupčevu ulicu iz luke do iza raskrižja kraj Dubrovačke ulice, dužine 900 metara (koliko je dug i tunel Marjan), s odvojkom kroz park Bačvice i izlazom na parkiralište kraj Gradske knjižnice Marka Marulića. Prihvaćam i rješenje izlaska iz luke tunelom preko parkirališta u Biankinijevoj koji izlazi na parkiralište kraj knjižnice. Ono je dano i u GUP-u.

Ipak, za takvo rješenje treba riješiti izlaz iz luke do tunela i preskočiti raskrižje na Poljičkoj ulici, kod Gradske knjižnice Marka Marulića, a ono dosta mijenja gradsku strukturu. Možda postoji još kvalitetnih rješenja, ali iz svega se da zaključiti, a na to i apeliram, da se ostavimo privremenih i interventnih rješenja. Ta su nas mala, jeftina, privremena i interventna rješenja i dovela tu gdje jesmo – za kraj nam je kazao Kuzmanić.

Publikaciju "Split 21 - Ima li grada istočno od raja?", autora Ante Kuzmanić, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića možete besplatno preuzeti na linku.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Jakov Prkić/Cropix Jakov Prkić/Cropix Jakov Prkić/Cropix Jakov Prkić/Cropix Jakov Prkić/Cropix Jakov Prkić/Cropix
Jakov Prkić/Cropix

Ante Kuzmanić uz maketu mosta

Jakov Prkić/Cropix

Simulacija prometnih rješenja iz publikacije ‘Split 21 - Ima li grada istočno od raja?‘, autora Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića

Jakov Prkić/Cropix

Simulacija prometnih rješenja iz publikacije ‘Split 21 - Ima li grada istočno od raja?‘, autora Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića

Jakov Prkić/Cropix

Ante Kuzmanić: Mala, jeftina, privremena i interventna rješenja su nas i dovela tu gdje jesmo

Jakov Prkić/Cropix

Ante Kuzmanić: Od 2018. godine, kad je krenuo dvosmjerni promet, uživo pratimo rješenja izlaza i ulaza u Trajektnu luku. Godinu poslije zaključeno je da će sve probleme riješiti jednosmjeran promet. Nije ih riješio

Jakov Prkić/Cropix

Skice prometnog rješenja sa splitske strane mosta

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/split/kuzmanic-zaboravite-kastelanski-most-od-toga-nece-biti-nista-a-najveci-problem-splita-je-sto-se-pretvorio-u-tri-grada-1328996 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=fb971f527521f7b9c2ccd50a83047c53012ac8b2 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Kuzmani%C4%87%3A+Zaboravite+ka%C5%A1telanski+most%2C+od+toga+ne%C4%87e+biti+ni%C5%A1ta%21+A+najve%C4%87i+problem+Splita+je+%C5%A1to+se+pretvorio+u+tri+grada&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fkuzmanic-zaboravite-kastelanski-most-od-toga-nece-biti-nista-a-najveci-problem-splita-je-sto-se-pretvorio-u-tri-grada-1328996 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fkuzmanic-zaboravite-kastelanski-most-od-toga-nece-biti-nista-a-najveci-problem-splita-je-sto-se-pretvorio-u-tri-grada-1328996 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Nakon visine mosta, u Splitu su najviše grintali na to kako riješiti ulaz u grad s mosta. Mnogi su tvrdili da za taj dio nema rješenja, ali, eto, uhvatio sam se i tog dijela i pronašao vrlo jednostavno rješenje, uz koje ne trebaš ući ni u čiju kući niti išta rušiti jer prostora ima [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ARHITEKT REZIGNIRAN [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
SplitARHITEKT REZIGNIRAN

Kuzmanić: Zaboravite kaštelanski most, od toga neće biti ništa! A najveći problem Splita je što se pretvorio u tri grada

Piše Ana Pivčević
9. listopada 2023. - 12:28

Prošlog tjedna potpisan je ugovor za izgradnju tunela Kozjak, projekta vrijednog 74,6 milijuna eura (bez PDV-a), koji će promet od čvora Vučevica na autocesti A1 spustiti na Jadransku magistralu.

Sljedeći korak tog projekta preko Kaštelanskog zaljeva uključuje i novi most prema Splitu, što bi za grad podno Marjana bio novi ulaz u grad.

– Za drugu fazu, koja je dužine devet kilometara i ide preko Kaštelanskog zaljeva te uključuje i novi most, radi se studijska dokumentacija i maritimna studija jer moramo odrediti širinu plovnog puta – objasnio je na potpisivanju ugovora potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, te dodao kako je treća faza ovog projekta, prolaz kroz sam grad od Kopilice do Trajektne luke Split, u ingerenciji Grada Splita....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 09:23