stdClass Object ( [id] => 176658 [title] => Marija Škaričić: Split me nervira [alias] => marija-skaricic-split-me-nervira [catid] => 296 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Gdje je i što radi Marija Škaričić? Na to pitanje mogao se u njezinoj 12-godišnjoj karijeri glumca slobodnjaka, dobiti uvijek novi odgovor. Nije manjkalo projekata ni međunarodnih nagrada, koje bi nas ugodno podsjetile da je Split iznjedrio još jedan talent.

Svoj grad pridobila je ulogom heroinske ovisnice u filmu “Ta divna noć” Arsena Ostojića, no slijede i priznanja “Srce Sarajeva” te Shooting stars na Berlinskom filmskom festivalu, nagrada koja se dodjeljuje od 1998. godine mladim europskim glumcima. No, odnedavno ova 35-godišnja glumica ima i jedno stalno radno mjesto. Postala je, naime, docent na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu na Odsjeku glume.

- Stigla mi je prva plaća. To je vrlo čudan osjećaj - kaže Marija.

Očito status slobodnjaka nije glamurozan. Kakvih je sve bilo trenutaka?

- Promjenjivih. Kad je bilo posla onda je super, kad ga nije bilo znalo mi je biti nepodnošljivo. Bilo ja faza kad nisam imala vremena za disati, a onda bi se dogodila ‘rupa’ kad nije bilo ničega, a najmanje novca. Srećom, uvijek bi se nešto posložilo i više sam puta doživjela da se stvari riješe kad se prestanem uzrujavati. Prošle godine sam tako bila bez kinte i posla, s još nekom sićom na računu. Išla sam s prijateljicom na pivo i pala mi je napamet ideja da proslavimo to stanje.

‘Idemo slavit besparicu’, rekla sam joj. Smijale smo se i nazdravile i počele slaviti činjenično stanje. Nismo glumatale, zaista smo se od srca veselile. U sljedećih tjedan stigli su telefonski pozivi, dobila sam tri posla! Jednom sam sjedila s mamom na kavi ovdje u Splitu, u Po bota, očajna sam bila, činilo se da nema ničega na vidiku. Onda sam je pogledala i rekla: ‘Ma znaš šta, bit će sve kako treba’. Za pet minuta mi je zazvonio telefon...

Znači li to da vrlo malo uloga možete odbiti. Stvara li vam to problem?

- Ponekad je to problem, naravno. Ali, imala sam uglavnom sreću i vrlo malo stvari sam imala razloga odbiti. Nisu mi dragi svi projekti na kojima sam radila, ali kad sve skupa zbrojim, nemam se na što žaliti.

Televizijske serije i reklame su, pretpostavljam, na zadnjem mjestu kad biste birali?

- Da, ali rad na našim sitcomima mi je ipak značajno iskustvo. Upoznala sam izvrsne ljude, tu su uglavnom dobre ekipe, no užasno mi je žao što radimo u očajnim uvjetima. Naše humoristične serije snimaju se u malo vremena za što manje novca za razliku od velikih stranih produkcija gdje se ulaže novac i vrijeme. Mi se snalazimo u kratkim rokovima, s ventilatorima koji stvaraju buku pa su neupotrebljivi, bez klime i s pritiskom kvote snimajućeg dana... Nema prostora da se stvari naprave zaista kvalitetno, to je nemoguće.

Bili ste u žiriju Filmskog festivala u Motovunu za regionalni film. Kako je bilo?

- Inače, ne volim biti u žirijima. To je vrlo osjetljivo i sklisko područje, ali ovo smo vrlo lako odradili jer nije bilo dileme da je najbolji film “Klip” Maje Miloš.

Jeste i vi, poput mnogih, očarani atmosferom u Motovunu?

- Lijepo je na trgu vidjeti puno gledalište pred platnom. Motovun je, doista, poetičan, ali nisam baš raspoložena za tulumarenja, pa ne mogu govoriti o tom dijelu. Ja bih voljela da je tamo malo tiše i više u skladu s tim divnim brdom. To je moj ukus.

Kako to niste raspoloženi za tulumarenje? Je li to neka depresivna faza?

- Ne, nije depresivna. Nisam ja baš nikad bila za velike tulume. Izbjegavam buku i gužve, volim kafiće s tišom muzikom da čujem sugovornika. Inače, u zadnje vrijeme radim sve manje stvari koje mi se ne rade i pažljivo biram s kim se družim.

Što ste prije Motovuna radili u Kranjskoj gori?

- Šetala sam.

Družite li se uglavnom s ljudima iz struke?


- Neee. Imam dragih prijatelja iz svih profesija, ali naravno da imam vrlo bliskih ljudi i iz struke.

Koga možete izdvojiti?

- Ne želim izdvajati, ali evo sad mi je prva na pameti redateljica Andrea Štaka. S njom sam snimila film “Gospođica” i to mi je jedno od najljepših i najzanimljivijih iskustava u životu. Bila sam na audiciji za taj film, no upala je jedna kolegica iz Beograda. Nakon nekoliko mjeseci, baš kad sam bila u jednoj od onih faza, bez kinte i posla, ali spremna na novi dan koji je počeo u dućanu zdrave hrane, nazvali su me i pitali mogu li doći i preuzeti ulogu. Ujutro sam sjela u avion i krenula, potpuno nepripremljena na set. Ali takvo razumijevanje koje sam imala s Andreom je do danas neponovljivo.

Za mene je to bilo jedna genijalna “skači i plivaj” situacija, radila sam potpuno intuitivno s povjerenjem u nju. Vratila sam se iz Züricha sa zvijezdama u očima, a na kraju je iz te, zapravo, lude avanture stigao veliki uspjeh filma na festivalima, a meni drugo “Srce Sarajeva”. Iz glumačkog svijeta imam svojih nekoliko “sestrica”, žena s kojima se razumijem i do kojih mi je jako stalo i kojima sam jako zahvalna kad razumiju mene i poklone mi svoj prostor i vrijeme.

“Srce Sarajeva” vam je, pretpostavljam, najdraža nagrada?

- Da, al’ ono prvo za “Splitsku noć” jer je bilo prvo i zbilja iznenađenje. Dobila sam je iz ruku Mikea Leigha, a samo kad sam ga prethodno vidjela na festivalu bilo mi je dovoljno. I istinski sam uživala u tome.

Što trenutno radite?

- Baš ništa, mala pauza. Ovo proljeće snimala sam dva filma. U filmu Vinka Brešana “Svećenikova djeca” igram suprugu mjesnog trafikanta koji zajedno sa svećenikom buši kondome kako bi povećao natalitet u mjestu i u tome uspijeva... Također, radila sam opet s Andreom Štakom. U njenom filmu “Cure” ovaj put sam majka 14-godišnje djevojčice. Za razliku od komične uloge u Brešanovu filmu, ovo je prava psihološka drama i potpuno drugi svemir pa sam se prešaltavala, što mi je bio gušt.

A kako je na Akademiji? Sjetite li se vlastitih teških trenutaka dok ste bili student, a kojima ste svojevremeno pričali, i pomaže li vam to danas u radu s mladima.


- Da. Ali, nisam sigurna koliko im uspijevam pomoći. Nekad više, nekad manje. Jer ja još uvijek učim i puno toga ne znam. To je puno više od predavanja u učionici. S njima provodim vrijeme iz dana u dan, to je posao i proces koji nosim kući i stalno se time bavim. Inspirativno je raditi sa studentima, preko njih vidim i sebe drugačijom, vidim kod nekih one slične probleme koje sam sama proživljavala.

Gluma je povezana s učenjem o sebi, gluma zahtijeva puno osvještavanja koja nisu uvijek ugodna. Ali neugodno i ugodno moraju ići zajedno, nemoguće je odstraniti sve što nam se ne sviđa. Moje je iskustvo da prolazak kroz nelagodne faze u pravilu donosi nešto dobro, novo i zdravo. Al’ kad dođe teška lekcija, često zaboravim na to.

U Splitu ste rijetko. Pretpostavljam da je malo šanse za povratak u rodni grad iako ste u Zagrebu podstanar.

- U Zagrebu sam podstanar, ali taj grad mi je vrlo brzo postao dom. Split mi je ljepši, ugodnija je klima, tu su dragi ljudi, prvenstveno mama i brat, ali to je sve. Split mi je prezatvoren, u njemu osjećam kombinaciju inercije i prepotencije i to me nervira. Zagreb jednostavno ima šire mogućnosti za rad, a i štošta drugo. Ovdje su ljudi skloni “pljuvati sa štekata”, a onda imamo to što imamo. Gradonačelnika, recimo. Treba li uopće nabrajati dalje?

Ponekad ne mogu vjerovati što se tu događa. Umjesto da stojim i kukam, biram živjeti tamo gdje imam bolje uvjete za rast, ko neka biljčica. Revolucionar koji hoće promijeniti svijet nisam pa mi se čini najpoštenije živjeti onako kako smatram da je za mene najzdravije. Ne mislim da je Zagreb ni po čemu idealan, tamo se također svašta zbiva i tamo je gradonačelnik meni grozan lik, ali tamo i osjećam da imam puno više prostora pa ću do daljnjega i ostati. Što ne znači zauvijek, vidjet ću...

Kako komentirate blamažu s Bela Tarrom i propalim projektom doktorskog studija u Splitu?

- Nemam dovoljno informacija o tome da bih se mogla razbacivati velikim riječima, ali razgovarala sam s Belom Tarrom više puta. Mogu i moram reći da je velika šteta što nemamo taj studij i trebalo je napraviti sve da se to ostvari. Vjerujem da su naši zakoni ograničavajući i imaju svoje naporne procedure, ali ovdje se morao naći način jer bi to bio neprocjenjivi dobitak za grad.

Imam osjećaj da nije postojala, ono što se kaže, „vibra“ neupitne podrške za projekt i ja mislim da je to razlog fijaska. Znate ono, kad se nešto zaista hoće, pronađe se način da se i ostvari, to je naprosto tako. Žalosti me što je uobičajeni komentar i za taj događaj bio: „Pa da, naravno, to je Split!“ Takav komentar nije slučajan.

Koliko je na vaš odabir glume, odnosno baš glume na filmu, utjecao ujak Branko Karabatić, direktor Split Film festivala.

- Brane je poseban čovjek, autentičan i ide svojim putem pa je takav i u izborima filmova. Smatram da Split zaslužuje takvu manifestaciju, svi filmovi se pomno odabiru i nakraju uvijek imamo zanimljiv i hrabar repertoar. Bila sam nekoliko godina, baš dok sam se pokušavala upisati na Akademiju, tajnica Festivala, a kasnije gošća i svih ovih godina događaju mi se mnogi susreti i neka lijepa prijateljstva. Ne znam koliko je Brane utjecao na moj izbor profesije, ali svakako je bio podrška.

Radili ste i u kazalištu, ali očito je vam je film prirodno stanište.

- Da, jer volim atmosferu dok film nastaje. Volim biti na setu i cijelo razdoblje u kojem se svi skupa filmom bavimo. Bacim se, živim, proživim i onda to završi. Pa dođe nešto drugo...

Spominjete dućan zdrave hrane, rekli ste svojevremeno da ste makrobiotičar. Jeste još uvijek?

- U jednoj fazi sam bila strogi makrobiotičar, a sad više ne. Sad jedem sve i svašta. Trenutačna moje prehrana nije za pohvalu. Najdraže jelo su mi sushi, školjke i pašte u raznim umacima.

Cijelo vrijeme imam dojam da ste loše volje.

- Loše sam volje jer se već danima ne uspijevam naspavati dubokim i mirnim snom male bebe i sad radim na tome da do toga opet dođem. Pokušavam isključiti mozak, prebučan je u posljednje vrijeme.

SILVANA UZINIĆ
FOTO: JADRAN BABIĆ, ARHIVA / CROPIX

Hribar mi je važan iako smo prekinuli

Vrlo malo ste pričali medijima, a javnost se zanimala za prekid vaše desetogodišnje veze s Hrvojem Hribarom. Što možete reći za “Liniju X”?

- Malo. Prekinuli smo, ali ostali smo u kontaktu i to je sve.

Dakle, ostajete pri odgovoru tipa “priopćenje za javnost”. Ali, ja ću vas ipak pitati - mislite li da je neko vrijeme u tih deset godina veze propušteno bez razloga i jeste li sad u nekoj vezi?

- Ma nije priopćenje za javnost nego zaista ne vidim zašto bi o tome govorila i zašto bi to ikoga zanimalo? Doduše, sumnjam da išta od ovoga nekog zaista zanima niti da ga treba zanimati. Svaki intervju koji sam ikad dala izazivao mi je u pravilu nelagodu i pitanje da li da ga odradim ili ne. Na kraju, uvijek jedan dio mog mozga uvjeri drugi da sam ja glumica i da je to dio posla pa hrabro krenem na razgovor.

Ali iskreno, svaki put imam osjećaj da tu nešto nije u redu, jedino još nisam otkrila što točno. Dok ne otkrijem, ko mi je kriv? Suočavat ću se s mini frustracijama. Nikad mi ni jedna uloga nije donijela toliko frustracije koliko neki od intervjua koje sam dala, čast iznimkama, ovo je nadam se jedna od njih. I kad sam već tu, evo odgovora. Što se Hribara tiče, on je meni jako važan i nemam osjećaj propuštenog vremena. I ne, nisam sad u vezi.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OSOBA TJEDNA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-08-18 15:37:00 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-08-19 15:09:57 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-08-19 18:59:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 10980 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 296 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije o modi i ljepoti. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, stil, moda, ljepota [secure] => 0 [page_title] => Stil [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/08/18/PSD/ska00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x430" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 2 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15466964 Threads: 4 Questions: 3198756315 Slow queries: 7197167 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235948173 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 34 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) ) [link] => /sd-plus/stil/marija-skaricic-split-me-nervira-176658 [printLink] => /sd-plus/stil/marija-skaricic-split-me-nervira-176658?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 158532 [name] => MarijaŠkaričić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => marijaskaricic [link] => /tag/marijaskaricic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OSOBA TJEDNA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Marija Škaričić: Split me nervira [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-18-09-33-40-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/08/18/PSD/ska00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/08/18/PSD/ska00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Gdje je i što radi Marija Škaričić? Na to pitanje mogao se u njezinoj 12-godišnjoj karijeri glumca slobodnjaka, dobiti uvijek novi odgovor. Nije manjkalo projekata ni međunarodnih nagrada, koje bi nas ugodno podsjetile da je Split iznjedrio još jedan talent.

Svoj grad pridobila je ulogom heroinske ovisnice u filmu “Ta divna noć” Arsena Ostojića, no slijede i priznanja “Srce Sarajeva” te Shooting stars na Berlinskom filmskom festivalu, nagrada koja se dodjeljuje od 1998. godine mladim europskim glumcima. No, odnedavno ova 35-godišnja glumica ima i jedno stalno radno mjesto. Postala je, naime, docent na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu na Odsjeku glume.

- Stigla mi je prva plaća. To je vrlo čudan osjećaj - kaže Marija.

Očito status slobodnjaka nije glamurozan. Kakvih je sve bilo trenutaka?

- Promjenjivih. Kad je bilo posla onda je super, kad ga nije bilo znalo mi je biti nepodnošljivo. Bilo ja faza kad nisam imala vremena za disati, a onda bi se dogodila ‘rupa’ kad nije bilo ničega, a najmanje novca. Srećom, uvijek bi se nešto posložilo i više sam puta doživjela da se stvari riješe kad se prestanem uzrujavati. Prošle godine sam tako bila bez kinte i posla, s još nekom sićom na računu. Išla sam s prijateljicom na pivo i pala mi je napamet ideja da proslavimo to stanje.

‘Idemo slavit besparicu’, rekla sam joj. Smijale smo se i nazdravile i počele slaviti činjenično stanje. Nismo glumatale, zaista smo se od srca veselile. U sljedećih tjedan stigli su telefonski pozivi, dobila sam tri posla! Jednom sam sjedila s mamom na kavi ovdje u Splitu, u Po bota, očajna sam bila, činilo se da nema ničega na vidiku. Onda sam je pogledala i rekla: ‘Ma znaš šta, bit će sve kako treba’. Za pet minuta mi je zazvonio telefon...

Znači li to da vrlo malo uloga možete odbiti. Stvara li vam to problem?

- Ponekad je to problem, naravno. Ali, imala sam uglavnom sreću i vrlo malo stvari sam imala razloga odbiti. Nisu mi dragi svi projekti na kojima sam radila, ali kad sve skupa zbrojim, nemam se na što žaliti.

Televizijske serije i reklame su, pretpostavljam, na zadnjem mjestu kad biste birali?

- Da, ali rad na našim sitcomima mi je ipak značajno iskustvo. Upoznala sam izvrsne ljude, tu su uglavnom dobre ekipe, no užasno mi je žao što radimo u očajnim uvjetima. Naše humoristične serije snimaju se u malo vremena za što manje novca za razliku od velikih stranih produkcija gdje se ulaže novac i vrijeme. Mi se snalazimo u kratkim rokovima, s ventilatorima koji stvaraju buku pa su neupotrebljivi, bez klime i s pritiskom kvote snimajućeg dana... Nema prostora da se stvari naprave zaista kvalitetno, to je nemoguće.

Bili ste u žiriju Filmskog festivala u Motovunu za regionalni film. Kako je bilo?

- Inače, ne volim biti u žirijima. To je vrlo osjetljivo i sklisko područje, ali ovo smo vrlo lako odradili jer nije bilo dileme da je najbolji film “Klip” Maje Miloš.

Jeste i vi, poput mnogih, očarani atmosferom u Motovunu?

- Lijepo je na trgu vidjeti puno gledalište pred platnom. Motovun je, doista, poetičan, ali nisam baš raspoložena za tulumarenja, pa ne mogu govoriti o tom dijelu. Ja bih voljela da je tamo malo tiše i više u skladu s tim divnim brdom. To je moj ukus.

Kako to niste raspoloženi za tulumarenje? Je li to neka depresivna faza?

- Ne, nije depresivna. Nisam ja baš nikad bila za velike tulume. Izbjegavam buku i gužve, volim kafiće s tišom muzikom da čujem sugovornika. Inače, u zadnje vrijeme radim sve manje stvari koje mi se ne rade i pažljivo biram s kim se družim.

Što ste prije Motovuna radili u Kranjskoj gori?

- Šetala sam.

Družite li se uglavnom s ljudima iz struke?


- Neee. Imam dragih prijatelja iz svih profesija, ali naravno da imam vrlo bliskih ljudi i iz struke.

Koga možete izdvojiti?

- Ne želim izdvajati, ali evo sad mi je prva na pameti redateljica Andrea Štaka. S njom sam snimila film “Gospođica” i to mi je jedno od najljepših i najzanimljivijih iskustava u životu. Bila sam na audiciji za taj film, no upala je jedna kolegica iz Beograda. Nakon nekoliko mjeseci, baš kad sam bila u jednoj od onih faza, bez kinte i posla, ali spremna na novi dan koji je počeo u dućanu zdrave hrane, nazvali su me i pitali mogu li doći i preuzeti ulogu. Ujutro sam sjela u avion i krenula, potpuno nepripremljena na set. Ali takvo razumijevanje koje sam imala s Andreom je do danas neponovljivo.

Za mene je to bilo jedna genijalna “skači i plivaj” situacija, radila sam potpuno intuitivno s povjerenjem u nju. Vratila sam se iz Züricha sa zvijezdama u očima, a na kraju je iz te, zapravo, lude avanture stigao veliki uspjeh filma na festivalima, a meni drugo “Srce Sarajeva”. Iz glumačkog svijeta imam svojih nekoliko “sestrica”, žena s kojima se razumijem i do kojih mi je jako stalo i kojima sam jako zahvalna kad razumiju mene i poklone mi svoj prostor i vrijeme.

“Srce Sarajeva” vam je, pretpostavljam, najdraža nagrada?

- Da, al’ ono prvo za “Splitsku noć” jer je bilo prvo i zbilja iznenađenje. Dobila sam je iz ruku Mikea Leigha, a samo kad sam ga prethodno vidjela na festivalu bilo mi je dovoljno. I istinski sam uživala u tome.

Što trenutno radite?

- Baš ništa, mala pauza. Ovo proljeće snimala sam dva filma. U filmu Vinka Brešana “Svećenikova djeca” igram suprugu mjesnog trafikanta koji zajedno sa svećenikom buši kondome kako bi povećao natalitet u mjestu i u tome uspijeva... Također, radila sam opet s Andreom Štakom. U njenom filmu “Cure” ovaj put sam majka 14-godišnje djevojčice. Za razliku od komične uloge u Brešanovu filmu, ovo je prava psihološka drama i potpuno drugi svemir pa sam se prešaltavala, što mi je bio gušt.

A kako je na Akademiji? Sjetite li se vlastitih teških trenutaka dok ste bili student, a kojima ste svojevremeno pričali, i pomaže li vam to danas u radu s mladima.


- Da. Ali, nisam sigurna koliko im uspijevam pomoći. Nekad više, nekad manje. Jer ja još uvijek učim i puno toga ne znam. To je puno više od predavanja u učionici. S njima provodim vrijeme iz dana u dan, to je posao i proces koji nosim kući i stalno se time bavim. Inspirativno je raditi sa studentima, preko njih vidim i sebe drugačijom, vidim kod nekih one slične probleme koje sam sama proživljavala.

Gluma je povezana s učenjem o sebi, gluma zahtijeva puno osvještavanja koja nisu uvijek ugodna. Ali neugodno i ugodno moraju ići zajedno, nemoguće je odstraniti sve što nam se ne sviđa. Moje je iskustvo da prolazak kroz nelagodne faze u pravilu donosi nešto dobro, novo i zdravo. Al’ kad dođe teška lekcija, često zaboravim na to.

U Splitu ste rijetko. Pretpostavljam da je malo šanse za povratak u rodni grad iako ste u Zagrebu podstanar.

- U Zagrebu sam podstanar, ali taj grad mi je vrlo brzo postao dom. Split mi je ljepši, ugodnija je klima, tu su dragi ljudi, prvenstveno mama i brat, ali to je sve. Split mi je prezatvoren, u njemu osjećam kombinaciju inercije i prepotencije i to me nervira. Zagreb jednostavno ima šire mogućnosti za rad, a i štošta drugo. Ovdje su ljudi skloni “pljuvati sa štekata”, a onda imamo to što imamo. Gradonačelnika, recimo. Treba li uopće nabrajati dalje?

Ponekad ne mogu vjerovati što se tu događa. Umjesto da stojim i kukam, biram živjeti tamo gdje imam bolje uvjete za rast, ko neka biljčica. Revolucionar koji hoće promijeniti svijet nisam pa mi se čini najpoštenije živjeti onako kako smatram da je za mene najzdravije. Ne mislim da je Zagreb ni po čemu idealan, tamo se također svašta zbiva i tamo je gradonačelnik meni grozan lik, ali tamo i osjećam da imam puno više prostora pa ću do daljnjega i ostati. Što ne znači zauvijek, vidjet ću...

Kako komentirate blamažu s Bela Tarrom i propalim projektom doktorskog studija u Splitu?

- Nemam dovoljno informacija o tome da bih se mogla razbacivati velikim riječima, ali razgovarala sam s Belom Tarrom više puta. Mogu i moram reći da je velika šteta što nemamo taj studij i trebalo je napraviti sve da se to ostvari. Vjerujem da su naši zakoni ograničavajući i imaju svoje naporne procedure, ali ovdje se morao naći način jer bi to bio neprocjenjivi dobitak za grad.

Imam osjećaj da nije postojala, ono što se kaže, „vibra“ neupitne podrške za projekt i ja mislim da je to razlog fijaska. Znate ono, kad se nešto zaista hoće, pronađe se način da se i ostvari, to je naprosto tako. Žalosti me što je uobičajeni komentar i za taj događaj bio: „Pa da, naravno, to je Split!“ Takav komentar nije slučajan.

Koliko je na vaš odabir glume, odnosno baš glume na filmu, utjecao ujak Branko Karabatić, direktor Split Film festivala.

- Brane je poseban čovjek, autentičan i ide svojim putem pa je takav i u izborima filmova. Smatram da Split zaslužuje takvu manifestaciju, svi filmovi se pomno odabiru i nakraju uvijek imamo zanimljiv i hrabar repertoar. Bila sam nekoliko godina, baš dok sam se pokušavala upisati na Akademiju, tajnica Festivala, a kasnije gošća i svih ovih godina događaju mi se mnogi susreti i neka lijepa prijateljstva. Ne znam koliko je Brane utjecao na moj izbor profesije, ali svakako je bio podrška.

Radili ste i u kazalištu, ali očito je vam je film prirodno stanište.

- Da, jer volim atmosferu dok film nastaje. Volim biti na setu i cijelo razdoblje u kojem se svi skupa filmom bavimo. Bacim se, živim, proživim i onda to završi. Pa dođe nešto drugo...

Spominjete dućan zdrave hrane, rekli ste svojevremeno da ste makrobiotičar. Jeste još uvijek?

- U jednoj fazi sam bila strogi makrobiotičar, a sad više ne. Sad jedem sve i svašta. Trenutačna moje prehrana nije za pohvalu. Najdraže jelo su mi sushi, školjke i pašte u raznim umacima.

Cijelo vrijeme imam dojam da ste loše volje.

- Loše sam volje jer se već danima ne uspijevam naspavati dubokim i mirnim snom male bebe i sad radim na tome da do toga opet dođem. Pokušavam isključiti mozak, prebučan je u posljednje vrijeme.

SILVANA UZINIĆ
FOTO: JADRAN BABIĆ, ARHIVA / CROPIX

Hribar mi je važan iako smo prekinuli

Vrlo malo ste pričali medijima, a javnost se zanimala za prekid vaše desetogodišnje veze s Hrvojem Hribarom. Što možete reći za “Liniju X”?

- Malo. Prekinuli smo, ali ostali smo u kontaktu i to je sve.

Dakle, ostajete pri odgovoru tipa “priopćenje za javnost”. Ali, ja ću vas ipak pitati - mislite li da je neko vrijeme u tih deset godina veze propušteno bez razloga i jeste li sad u nekoj vezi?

- Ma nije priopćenje za javnost nego zaista ne vidim zašto bi o tome govorila i zašto bi to ikoga zanimalo? Doduše, sumnjam da išta od ovoga nekog zaista zanima niti da ga treba zanimati. Svaki intervju koji sam ikad dala izazivao mi je u pravilu nelagodu i pitanje da li da ga odradim ili ne. Na kraju, uvijek jedan dio mog mozga uvjeri drugi da sam ja glumica i da je to dio posla pa hrabro krenem na razgovor.

Ali iskreno, svaki put imam osjećaj da tu nešto nije u redu, jedino još nisam otkrila što točno. Dok ne otkrijem, ko mi je kriv? Suočavat ću se s mini frustracijama. Nikad mi ni jedna uloga nije donijela toliko frustracije koliko neki od intervjua koje sam dala, čast iznimkama, ovo je nadam se jedna od njih. I kad sam već tu, evo odgovora. Što se Hribara tiče, on je meni jako važan i nemam osjećaj propuštenog vremena. I ne, nisam sad u vezi.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/stil/marija-skaricic-split-me-nervira-176658 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=385c5a319e06e6a8d3ad554ea9109044ba60a70a [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Marija+%C5%A0kari%C4%8Di%C4%87%3A+Split+me+nervira&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Fmarija-skaricic-split-me-nervira-176658 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Fmarija-skaricic-split-me-nervira-176658 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OSOBA TJEDNA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
StilOSOBA TJEDNA

Marija Škaričić: Split me nervira

Piše PSD.
19. kolovoza 2012. - 20:59
Gdje je i što radi Marija Škaričić? Na to pitanje mogao se u njezinoj 12-godišnjoj karijeri glumca slobodnjaka, dobiti uvijek novi odgovor. Nije manjkalo projekata ni međunarodnih nagrada, koje bi nas ugodno podsjetile da je Split iznjedrio još jedan talent.

Svoj grad pridobila je ulogom heroinske ovisnice u filmu “Ta divna noć” Arsena Ostojića, no slijede i priznanja “Srce Sarajeva” te Shooting stars na Berlinskom filmskom festivalu, nagrada koja se dodjeljuje od 1998. godine mladim europskim glumcima. No, odnedavno ova 35-godišnja glumica ima i jedno stalno radno mjesto. Postala je, naime, docent na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu na Odsjeku glume.

- Stigla mi je prva plaća. To je vrlo čudan osjećaj - kaže Marija.

Očito status slobodnjaka nije glamurozan. Ka...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 11:33