stdClass Object ( [id] => 252897 [title] => Andrea Štaka: Kao mala plašila sam se Dubrovčana [alias] => andrea-staka-kao-mala-plasila-sam-se-dubrovcana [catid] => 296 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Dosad je Andrea Štaka snimila dva cjelovečernja filma – “Gospođicu“ prije osam godina i ove godine “Cure: Život druge“ koji se, nakon premijere na nedavnom Zagreb Film Festivalu, upravo prikazuje u kinima. “Cure: Život druge“ Andrea Štaka opisuje kao senzibilan film o odrastanju između dva svijeta, o ratnoj, ali i unutrašnjoj traumi koje se nježno dodiruju, film o fantazijama prijateljstva, familije, seksualnosti i rata. I, dakako, film o Dubrovniku. Njezin otac je bio Dubrovčanin, majka Sarajka. Dubrovnik i Sarajevo dva su najljepša grada, reći će uz osmijeh iako je rođena u Luzernu i odrasla u Zurichu.

- Dubrovnik je grad moje none i ljetnih praznika, a Sarajevo grad bake i jesenskih šetnja. Tako sam nekako doživjela djetinjstvo, lijepo i sretno. Kao tinejdžerica bavila sam se fotografijom jer me je zanimao detalj i tražila sam način izražavanja. Slikala sam kao luda ljude, kuće, nebo, ulice staroga Grada... Upisala sam se nakon mature na London College of Printing i godinu dana studirala fotografiju i film. Filmom sam oduvijek bila fascinirana, ali nisam znala mogu li ja to, činilo mi se toliko “veliko“. U Londonu sam odlučila pokušati. Ostavila sam “usamljeniju“ fotografiju i krenula u svijet filma, priča, vizualne poezije...

Film “Cure: Život druge“ inspiriran je istinitom pričom o dvjema djevojkama koje su otišle na brdo Petka iznad Dubrovnika, a vratila se samo jedna. Što vas je privuklo u ovoj priči?


- To se dogodilo početkom devedesetih, a ja sam tek 15 godina poslije čula za nju. To me začudilo: kako nitko u Gradu nije pričao o tome? Brzo sam shvatila da neposredno nakon rata ljudi nisu voljeli pričati o gubitku. Ipak, u tako maloj sredini svatko brzo stvori svoju varijaciju priče, tako da one možda imaju više veze s ljudima koji ih pričaju nego sa stvarnošću. Mene je slučaj dirnuo emotivno i, naravno, pokrenuo mi maštu. Ono što me je privuklo jest želja dviju cura da budu same i da osvoje svijet, iako je možda opasno, ali i tajanstvena, nedorečena strana drame koju sam unijela u film. Namjera mi je bila da iz autentičnog događaja stvorim subjektivni univerzum koji se vrti oko tema poput identiteta, opsesija mladih cura, obiteljskih struktura nalik paukovoj mreži, straha od smrti, intriga, kao i suptilnih varijacija okrutnosti i nasilja.

S Dubrovnikom, gdje ste proveli prve godine života, imali ste odnos ljubavi i mržnje. Što prevladava, ljubav ili mržnja?


- Provela sam prve tri godine s nonom u Švicarskoj, ona mi je pričala bajke, šetala sa mnom po švicarskim šumama, kuhala mi dok su mama i tata radili. Valjda je unijela neku nježnu, ali i malo začudnu atmosferu u moj život (smijeh). Kad sam dolazila u Dubrovnik, voljela sam ga strasno, ali istovremeno nikad nisam skroz pripadala tu. Možda sam to jako željela, no, kako nisam uspjela, u meni se probudio jedan ambivalentni osjećaj “ljubavi i mržnje“. Nekako su ljudi bili krući, oštriji, iako sam ih voljela, strašili su me. Kao dijete naravno, sad ne više. Kroz snimanje “Cura“ upoznala sam jedan novi Dubrovnik, i tu ljubav prevladava jasno. Bilo je krasno snimati film u Gradu. Pola Grada je radilo za film i doživljela sam ga otvorenim i kreativnim, što me raduje.

Filmom ste prikazali mračnu stranu Dubrovnika.


- Pa da. Oštri humor, ulice Grada prazne, nikog na ulicama zimi. Bura puše, more nemirno, duše nemirne, muški plove, žene doma same, osjeti se poezija i povijest i samoća – to su moje slike Grada izvan sezone.

Kad je rat počeo, imali ste 17 godina i živjeli ste u Švicarskoj, dok je vaša obitelj ostala ovdje. Čega se sjećate?


- Ležala sam na plaži i slušala walkman kad je prvi ratni avion nadletio Grad. Agresivan zvuk kakvog još nikad nisam čula ranije. Kratko nakon toga sam sa svojom nonom napustila Grad s jednim od zadnjih aviona za Švicarsku. To iskustvo me je duboko obilježilo. Osjećala sam se bespomoćnom, kao da sam za par minuta morala naglo odrasti. Svijet je bio drukčiji nego što sam ja do tada mislila. A moj život se još jednom podijelio u dva dijela; jedan prije i jedan poslije rata.

Koliko vam je bitno da unesete vlastita iskustva u film, da on bude osoban? I sami ste, dakle, bili tinejdžerica u vremenu u kojem se odigrava radnja filma, a filmska tinejdžerica je, poput vas, razapeta između dvije kulture, hrvatske i švicarske?


- Dobro pitanje. Nisam na početku isljučivo htjela pričati o tinejdžerima. S druge strane, kako uvijek biram osobne teme i koristim osobna iskustva, nije slučajno da su me devedesete kao vrijeme privukle. Vrlo brzo su se sklopile zanimljive kockice sa svih strana koje su pasale - Dubrovnik devedesetih je živio jedno “međudoba“ neposredno nakon rata, ali prije mira, tinejdžeri se nalaze u nekom “međudoblju“, nisu više djeca, ali nisu još ni odrasli. Kad nosiš dvije kulture u sebi, na neki način isto živiš “između“. Svi ti elementi su u meni jake slike koje sam mogla odlično ubaciti u film. Tako da ništa nije slučajno.

U filmu čujemo kako Linda “ne pripada ni ovdje ni tamo“. Vi živite u Švicarskoj. Gdje se najviše osjećate kao kod kuće?


- Identitet i pripadnost su za mene kao magma, ona je u pokretu. Neke dane znam točno gdje pripadam i tko sam, a druge dane mislim da znam, ali onda kroz neku malu gestu ili reakciju osjetim da to nije toliko lako. Zato snimam filmove. Možda mi je to suđeno, da nikad neću skroz pripadati jednom mjestu, a opet nosim sva ta mjesta u sebi! Zato ta rečenica vrlo dobro paše uz mene.

Naslov “Cure: Život druge“ na engleskom nije posve preveden. Ostavili ste “Cure“ i nadodali “The Life of Another“ tako da se ovo prvo može pročitati kao ‘lijek’?


- Naslov “Cure“ je dvoznačan, kao takav je i zamišljen. Mlada Linda u filmu mora pronaći put do same sebe, u tuđini koja joj je istovremeno i dom. Na tom putu ona prvo prisvaja život Druge. Čitav film je zapravo dvoznačan s obzirom da balansirate između dvostrukih identiteta, svjesnog i podsvjesnog, realizma i fikcije, drame i psihološkog trilera... Za film me prije svega zanimala podsvjesna, misteriozna i brutalna strana života i priča. Zanimljivo mi je bilo kombinirati dramu s psihološkim trilerom. Dosta smo dugo vremena proveli u montaži dok su te razne “niti“ profunkcionirale.

Muškarci su ponovno kod vas u sjeni snažnih ženskih likova, a “Cure“ dosta podsjećaju na vaš prethodni film “Gospođica“, nagrađen u Locarnu.


- Postavljate li to pitanje mojim muškim kolegama? (smijeh) Ustvari, u ovom filmu postoji prirodan razlog: Dubrovnik je jedan od starih gradova pomoraca u kojem žene ostaju same. One su na to navikle i dobro su organizirane. U tom, za mene zatvorenom svijetu ženske dominacije, ne trguje se drogom ili oružjem, nego manipulira osjećajima. Taj ženski svijet mi je zanimljiv.

Ponovno ste angažirali Mariju Škaričić i Mirjanu Karanović. Zašto baš njih dvije, već ste uigrani tim?


- Kreativne, snažne, fantastične glumice. Za nonu i mamu sam to tražila. I, naravno, dobar smo tim, znamo jedni druge, možemo odmah radit iz srca stvari, ne moramo se ‘okolo kole’ približavati sceni. Možemo se kreativno prepirati.

Gdje ste našli glavnu glumicu Sylvie Marinković koja nije imala iskustava pred kamerom, a uspoređuju je s mladom Nastassjom Kinski?


- Voli je kamera! Našla sam je preko prijatelja, slučajno. Ona je bila prva koja mi je poslala e-casting, znači snimila se minutu na mobitelu. Kad sam je upoznala, impresionirala me je inteligencijom, otvorenošću, a kad je stala pred kameru, kretala se toliko prirodno tako da sam brzo odlučila. Tek sam puno kasnije - kad sam vidjela prve snimke filma - shvatila da Sliči na mene (smijeh).

Od “Gospođice“ do “Cura“ prošlo je osam godina. teškoće oko produkcije filma ili....?


- Ne, dapače, što se tiče koproducenata i financija, sve je dobro išlo. Moji režijski idoli (Tarkovski, Kubrick, Bresson) znali su između filmova “odužiti“ po šest godina, a ja sam tu dodala dvije kad sam rodila sina. Meni je važno imati film kojim sam zadovoljna, imam neka očekivanja prema sebi i radu. Volim pisati, isprobati stvari, razmišljati, a u međuvremenu sam i osnovala produkcijsku kuću “Okofilm”, producirala tri filma i pisala scenarije za dva.

Biste li mogli režirati muški film i, ako biste, kakav bi
on bio?

- Naravno. Bit će vestern!

marko njegić

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NAGRAĐIVANA HRVATSKA REDATELJICA SA ŠVICARSKOM ADRESOM ČIJI SE NOVI FILM, 'CURE: ŽIVOT DRUGE', nakon premijere na zff-u PRIKAZUJE U KINIMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-11-10 12:14:04 [created_by] => 37 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-11-17 13:47:52 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-11-10 13:36:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5233 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 296 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije o modi i ljepoti. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, stil, moda, ljepota [secure] => 0 [page_title] => Stil [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/11/09/Linija_X/staka00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x400" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 2 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8017762 Threads: 6 Questions: 1597692596 Slow queries: 4884990 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112478040 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 50 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) ) [link] => /sd-plus/stil/andrea-staka-kao-mala-plasila-sam-se-dubrovcana-252897 [printLink] => /sd-plus/stil/andrea-staka-kao-mala-plasila-sam-se-dubrovcana-252897?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 229864 [name] => zagrebfilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => zagrebfilmfestival [link] => /tag/zagrebfilmfestival ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NAGRAĐIVANA HRVATSKA REDATELJICA SA ŠVICARSKOM ADRESOM ČIJI SE NOVI FILM, 'CURE: ŽIVOT DRUGE', nakon premijere na zff-u PRIKAZUJE U KINIMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Andrea Štaka: Kao mala plašila sam se Dubrovčana [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-02-24-56-37 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/11/09/Linija_X/staka00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/11/09/Linija_X/staka00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Dosad je Andrea Štaka snimila dva cjelovečernja filma – “Gospođicu“ prije osam godina i ove godine “Cure: Život druge“ koji se, nakon premijere na nedavnom Zagreb Film Festivalu, upravo prikazuje u kinima. “Cure: Život druge“ Andrea Štaka opisuje kao senzibilan film o odrastanju između dva svijeta, o ratnoj, ali i unutrašnjoj traumi koje se nježno dodiruju, film o fantazijama prijateljstva, familije, seksualnosti i rata. I, dakako, film o Dubrovniku. Njezin otac je bio Dubrovčanin, majka Sarajka. Dubrovnik i Sarajevo dva su najljepša grada, reći će uz osmijeh iako je rođena u Luzernu i odrasla u Zurichu.

- Dubrovnik je grad moje none i ljetnih praznika, a Sarajevo grad bake i jesenskih šetnja. Tako sam nekako doživjela djetinjstvo, lijepo i sretno. Kao tinejdžerica bavila sam se fotografijom jer me je zanimao detalj i tražila sam način izražavanja. Slikala sam kao luda ljude, kuće, nebo, ulice staroga Grada... Upisala sam se nakon mature na London College of Printing i godinu dana studirala fotografiju i film. Filmom sam oduvijek bila fascinirana, ali nisam znala mogu li ja to, činilo mi se toliko “veliko“. U Londonu sam odlučila pokušati. Ostavila sam “usamljeniju“ fotografiju i krenula u svijet filma, priča, vizualne poezije...

Film “Cure: Život druge“ inspiriran je istinitom pričom o dvjema djevojkama koje su otišle na brdo Petka iznad Dubrovnika, a vratila se samo jedna. Što vas je privuklo u ovoj priči?


- To se dogodilo početkom devedesetih, a ja sam tek 15 godina poslije čula za nju. To me začudilo: kako nitko u Gradu nije pričao o tome? Brzo sam shvatila da neposredno nakon rata ljudi nisu voljeli pričati o gubitku. Ipak, u tako maloj sredini svatko brzo stvori svoju varijaciju priče, tako da one možda imaju više veze s ljudima koji ih pričaju nego sa stvarnošću. Mene je slučaj dirnuo emotivno i, naravno, pokrenuo mi maštu. Ono što me je privuklo jest želja dviju cura da budu same i da osvoje svijet, iako je možda opasno, ali i tajanstvena, nedorečena strana drame koju sam unijela u film. Namjera mi je bila da iz autentičnog događaja stvorim subjektivni univerzum koji se vrti oko tema poput identiteta, opsesija mladih cura, obiteljskih struktura nalik paukovoj mreži, straha od smrti, intriga, kao i suptilnih varijacija okrutnosti i nasilja.

S Dubrovnikom, gdje ste proveli prve godine života, imali ste odnos ljubavi i mržnje. Što prevladava, ljubav ili mržnja?


- Provela sam prve tri godine s nonom u Švicarskoj, ona mi je pričala bajke, šetala sa mnom po švicarskim šumama, kuhala mi dok su mama i tata radili. Valjda je unijela neku nježnu, ali i malo začudnu atmosferu u moj život (smijeh). Kad sam dolazila u Dubrovnik, voljela sam ga strasno, ali istovremeno nikad nisam skroz pripadala tu. Možda sam to jako željela, no, kako nisam uspjela, u meni se probudio jedan ambivalentni osjećaj “ljubavi i mržnje“. Nekako su ljudi bili krući, oštriji, iako sam ih voljela, strašili su me. Kao dijete naravno, sad ne više. Kroz snimanje “Cura“ upoznala sam jedan novi Dubrovnik, i tu ljubav prevladava jasno. Bilo je krasno snimati film u Gradu. Pola Grada je radilo za film i doživljela sam ga otvorenim i kreativnim, što me raduje.

Filmom ste prikazali mračnu stranu Dubrovnika.


- Pa da. Oštri humor, ulice Grada prazne, nikog na ulicama zimi. Bura puše, more nemirno, duše nemirne, muški plove, žene doma same, osjeti se poezija i povijest i samoća – to su moje slike Grada izvan sezone.

Kad je rat počeo, imali ste 17 godina i živjeli ste u Švicarskoj, dok je vaša obitelj ostala ovdje. Čega se sjećate?


- Ležala sam na plaži i slušala walkman kad je prvi ratni avion nadletio Grad. Agresivan zvuk kakvog još nikad nisam čula ranije. Kratko nakon toga sam sa svojom nonom napustila Grad s jednim od zadnjih aviona za Švicarsku. To iskustvo me je duboko obilježilo. Osjećala sam se bespomoćnom, kao da sam za par minuta morala naglo odrasti. Svijet je bio drukčiji nego što sam ja do tada mislila. A moj život se još jednom podijelio u dva dijela; jedan prije i jedan poslije rata.

Koliko vam je bitno da unesete vlastita iskustva u film, da on bude osoban? I sami ste, dakle, bili tinejdžerica u vremenu u kojem se odigrava radnja filma, a filmska tinejdžerica je, poput vas, razapeta između dvije kulture, hrvatske i švicarske?


- Dobro pitanje. Nisam na početku isljučivo htjela pričati o tinejdžerima. S druge strane, kako uvijek biram osobne teme i koristim osobna iskustva, nije slučajno da su me devedesete kao vrijeme privukle. Vrlo brzo su se sklopile zanimljive kockice sa svih strana koje su pasale - Dubrovnik devedesetih je živio jedno “međudoba“ neposredno nakon rata, ali prije mira, tinejdžeri se nalaze u nekom “međudoblju“, nisu više djeca, ali nisu još ni odrasli. Kad nosiš dvije kulture u sebi, na neki način isto živiš “između“. Svi ti elementi su u meni jake slike koje sam mogla odlično ubaciti u film. Tako da ništa nije slučajno.

U filmu čujemo kako Linda “ne pripada ni ovdje ni tamo“. Vi živite u Švicarskoj. Gdje se najviše osjećate kao kod kuće?


- Identitet i pripadnost su za mene kao magma, ona je u pokretu. Neke dane znam točno gdje pripadam i tko sam, a druge dane mislim da znam, ali onda kroz neku malu gestu ili reakciju osjetim da to nije toliko lako. Zato snimam filmove. Možda mi je to suđeno, da nikad neću skroz pripadati jednom mjestu, a opet nosim sva ta mjesta u sebi! Zato ta rečenica vrlo dobro paše uz mene.

Naslov “Cure: Život druge“ na engleskom nije posve preveden. Ostavili ste “Cure“ i nadodali “The Life of Another“ tako da se ovo prvo može pročitati kao ‘lijek’?


- Naslov “Cure“ je dvoznačan, kao takav je i zamišljen. Mlada Linda u filmu mora pronaći put do same sebe, u tuđini koja joj je istovremeno i dom. Na tom putu ona prvo prisvaja život Druge. Čitav film je zapravo dvoznačan s obzirom da balansirate između dvostrukih identiteta, svjesnog i podsvjesnog, realizma i fikcije, drame i psihološkog trilera... Za film me prije svega zanimala podsvjesna, misteriozna i brutalna strana života i priča. Zanimljivo mi je bilo kombinirati dramu s psihološkim trilerom. Dosta smo dugo vremena proveli u montaži dok su te razne “niti“ profunkcionirale.

Muškarci su ponovno kod vas u sjeni snažnih ženskih likova, a “Cure“ dosta podsjećaju na vaš prethodni film “Gospođica“, nagrađen u Locarnu.


- Postavljate li to pitanje mojim muškim kolegama? (smijeh) Ustvari, u ovom filmu postoji prirodan razlog: Dubrovnik je jedan od starih gradova pomoraca u kojem žene ostaju same. One su na to navikle i dobro su organizirane. U tom, za mene zatvorenom svijetu ženske dominacije, ne trguje se drogom ili oružjem, nego manipulira osjećajima. Taj ženski svijet mi je zanimljiv.

Ponovno ste angažirali Mariju Škaričić i Mirjanu Karanović. Zašto baš njih dvije, već ste uigrani tim?


- Kreativne, snažne, fantastične glumice. Za nonu i mamu sam to tražila. I, naravno, dobar smo tim, znamo jedni druge, možemo odmah radit iz srca stvari, ne moramo se ‘okolo kole’ približavati sceni. Možemo se kreativno prepirati.

Gdje ste našli glavnu glumicu Sylvie Marinković koja nije imala iskustava pred kamerom, a uspoređuju je s mladom Nastassjom Kinski?


- Voli je kamera! Našla sam je preko prijatelja, slučajno. Ona je bila prva koja mi je poslala e-casting, znači snimila se minutu na mobitelu. Kad sam je upoznala, impresionirala me je inteligencijom, otvorenošću, a kad je stala pred kameru, kretala se toliko prirodno tako da sam brzo odlučila. Tek sam puno kasnije - kad sam vidjela prve snimke filma - shvatila da Sliči na mene (smijeh).

Od “Gospođice“ do “Cura“ prošlo je osam godina. teškoće oko produkcije filma ili....?


- Ne, dapače, što se tiče koproducenata i financija, sve je dobro išlo. Moji režijski idoli (Tarkovski, Kubrick, Bresson) znali su između filmova “odužiti“ po šest godina, a ja sam tu dodala dvije kad sam rodila sina. Meni je važno imati film kojim sam zadovoljna, imam neka očekivanja prema sebi i radu. Volim pisati, isprobati stvari, razmišljati, a u međuvremenu sam i osnovala produkcijsku kuću “Okofilm”, producirala tri filma i pisala scenarije za dva.

Biste li mogli režirati muški film i, ako biste, kakav bi
on bio?

- Naravno. Bit će vestern!

marko njegić

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/stil/andrea-staka-kao-mala-plasila-sam-se-dubrovcana-252897 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=fb1363c758a9afbc0235005d52f4f434c9cca7e8 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Andrea+%C5%A0taka%3A+Kao+mala+pla%C5%A1ila++sam+se+Dubrov%C4%8Dana&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Fandrea-staka-kao-mala-plasila-sam-se-dubrovcana-252897 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Fandrea-staka-kao-mala-plasila-sam-se-dubrovcana-252897 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NAGRAĐIVANA HRVATSKA REDATELJICA SA ŠVICARSKOM ADRESOM ČIJI SE NOVI FILM, 'CURE: ŽIVOT DRUGE', nakon premijere na zff-u PRIKAZUJE U KINIMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
StilNAGRAĐIVANA HRVATSKA REDATELJICA SA ŠVICARSKOM ADRESOM ČIJI SE NOVI FILM, 'CURE: ŽIVOT DRUGE', nakon premijere na zff-u PRIKAZUJE U KINIMA

Andrea Štaka: Kao mala plašila sam se Dubrovčana

Piše PSD.
10. studenog 2014. - 14:36
Dosad je Andrea Štaka snimila dva cjelovečernja filma – “Gospođicu“ prije osam godina i ove godine “Cure: Život druge“ koji se, nakon premijere na nedavnom Zagreb Film Festivalu, upravo prikazuje u kinima. “Cure: Život druge“ Andrea Štaka opisuje kao senzibilan film o odrastanju između dva svijeta, o ratnoj, ali i unutrašnjoj traumi koje se nježno dodiruju, film o fantazijama prijateljstva, familije, seksualnosti i rata. I, dakako, film o Dubrovniku. Njezin otac je bio Dubrovčanin, majka Sarajka. Dubrovnik i Sarajevo dva su najljepša grada, reći će uz osmijeh iako je rođena u Luzernu i odrasla u Zurichu.

- Dubrovnik je grad moje none i ljetnih praznika, a Sarajevo grad bake i jesenskih šetnja. Tako sam nekako doživjela djetinjstvo, lijepo i sretno. Kao tinejdž...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 04:24