stdClass Object ( [id] => 132809 [title] => Tomislav Mrduljaš: Dobar sam s Kerumom, ali nije mi on dao festival [alias] => tomislav-mrduljas-dobar-sam-s-kerumom-ali-nije-mi-on-dao-festival [catid] => 295 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Splitski skladatelj Tomislav Mrduljaš, koji je nakon dvije godine ponovno zasjeo u stolicu direktora „Splitskog festivala“, užurbano priprema 51. izdanje lakoglazbene manifestacije zakazane za 1., 2. i 3. srpnja na Prokurativama. Organizaciju festivala dobio je tek prije koji mjesec, no sve, mirno govori, teče po planu – pjesme su izabrane, Slaven Raos osmišljava scenografiju, a njegova ponuda za TV prijenose već je odavno stigla na zagrebačko Prisavlje.

Što vas je ponukalo da se opet upustite u festivalsku priču, budući da ste odustali od organizacije nakon četverogodišnjeg direktorskog mandata? Posljednje dvije godine festival je organizirao Neno Ninčević, opet ste tu...

– Bio sam se stvarno umorio od festivala, pogotovo zbog problema s novcem. Nisam imao neku naročitu financijsku podršku od Grada, sve je bilo na meni. Za realizaciju festivala potreban je velik novac, a do njega je bilo teško doći. Pretvorio sam se u čovjeka koji je radio umjetnički dio, tražio sponzore, okolo pitao novac.

Tijekom moga mandata četiri je godine na festivalu bio generalni pokrovitelj „Kerum“. Svaka čast, jer sam zahvaljujući toj pomoći mogao i raditi festival. U to sam vrijeme od Grada Splita dobivao tridesetak tisuća kuna godišnje – prvu godinu nula kuna, drugu 30.000, treću opet nula i četvrtu 80.000 kuna.

Je li gradonačelnik Željko Kerum odigrao presudnu ulogu u tome što ste se ponovno uhvatili organizacije festivala?

– Mislim da nije bio presudan Kerum kao gradonačelnik, nego je postojala komisija koja je odlučivala o organizatoru „Splita 2011.“. Ista je ta komisija prethodno produžila ugovor Nenadu Ninčeviću, a sad je meni dala pravo na organizaciju festivala.

Činilo mi se da je Grad Split napokon stao iza festivala, jer je nakon 30.000 kuna koje sam ja dobivao od Grada došao Nenad Ninčević i dobio od gradonačelnika Kureta milijun kuna. To je jedna lijepa svota s kojom možete mirno raditi manifestaciju i baviti se glazbom.

Vi ste ove godine opet dobili manji iznos?

– Grad Split daje 600.000 kuna, ali situacija je takva kakva jest. Nije baš lako, novca nema... No, odlučio sam se prijaviti jer mislim da sad mogu dati neku novu dimenziju festivalu. Na to su me proteklo vrijeme nagovarali kolege, suradnici i pjevači govoreći mi: “Daj, Tomo, uhvati se toga, bilo bi dobro” i slično. Znao sam da mogu računati na podršku velikog broja autora i pjevača, jer bez njih nema ni festivala.

Koliko je na vaše preuzimanje ‘Splita’ utjecalo prijateljstvo sa Željkom Kerumom? Je li gradonačelnik bio na vašoj strani?

– Kad sam dobio festival, normalno da je bio na mojoj strani, ali komisija je odlučila tko će raditi festival. Činjenica je da nisam došao od bilo kud, čovjek sam iz posla, već sam četiri godine radio festival, i to vrlo kvalitetno, uspio sam ga održati na vrlo visokom nivou. Mislim da odluka kome dati festival nije bila nimalo teška. A sad to što ja poštujem gradonačelnika, što smo mi dobri...

On je čovjek koji ima dušu, meni jako drag, ali da ja to ne znam raditi i da to ne mogu napraviti, budite sigurni da odluka ne bi bila takva. Oni su se odlučili za struku, za kvalitetu i tu nema nikakva pogovora. Uostalom, radio sam festival kada Kerum nije bio gradonačelnik, u to vrijeme ga je podržavao svojim sponzorstvom, na čemu sam mu iznimno zahvalan.

Što mislite o festivalskim izdanjima koje je protekle dvije godine realizirao Neno Ninčević?

– Mislim da je festival bio dobar, ja bih možda neke stvari napravio na drugačiji način, pogotovo odabir retrospektivnih pjesama. Ninčević je, bez daljnjeg, dobro odradio festival. Festival je bio, održao se...

Pjesme?

– Tu treba još malo pričekati... Najvažnije je da pjesme ostanu, a rezime ćemo vidjeti za dvije godine. Ja sada možda mogu zbrojiti punte iz svoje četiri godine nakon kojih su ostali hitovi poput „More li“, „Samo more nosin ja na duši“, „Na po mi srce živi“, pjesme Jelene Rozge, iznjedrili smo neke nove autore...

Hoće li ove godine biti pjesama koje koketiraju s istočnjačkim melosom?

– Uvijek se nešto koketira, ali toga će biti vrlo malo. Festival će biti prepoznatljiv po svom standardnom zvuku, što se već može vidjeti iz liste izvođača. Čovjek sam iz glazbe, iz studija, sam proizvodim neke stvari koje na terenu imaju uspjeha. Ljudima će, u svakom slučaju, biti zanimljivo. Publika slijedi trendove... Aranžmani i produkcija dođu malo kao moda, pa i autori, radeći pjesme, katkada posežu za nekim zvukom koji je u trendu, a festival tako živi u duhu vremena.

 "Spasitelj" Dino Rađa i Toto Cutugno
Što vas je ponukalo na promjenu u sustavu nagrađivanja? Grand-prix više neće čekati sljedeću godinu kako bi se doznalo koja je najemitiranija festivalska pjesma, jer ćete izbor pobjednika na koncu festivala prepustiti publici. Bilo je puno prigovora na vaš nekadašnji potez, ali vi ste ga branili.

– Branio bih ga i sada, najradije bih i danas tako postupio, ali ću, ne znam, ići protiv sebe... Bilo mi je teško davati nagrade, jer su nosile određeni dio skandala i neobjektivnosti i to mi je kao čovjeku stvaralo nervozu. Morao bih donositi odluke pitajući se jesu li pravedne ili nisu, a htio sam maksimalnu objektivnost.

Možda sam time najviše uskratio novinarima – senzacionalističke naslove, tko je pobijedio, tko nije, tko je ljut... Eto, odlučio sam vratiti nekadašnji sustav nagrađivanja kako bi se možda dobilo na napetosti, što ne znači da će ishod biti najobjektivniji. Cesarica je, recimo, bila osma na Melodijama hrvatskog Jadrana, nije dobila nijednu nagradu, a ušla je u antologiju. Htio sam izbjeći takve situacije...

Razmišljate li još uvijek, kao što ste svojedobno najavljivali, o internacionalizaciji festivala? Ili možda o širenju na izvođače iz regije?

– Internacionalizacija je možda malo ofucana riječ, ali dalo bi se nešto napraviti. Na ovaj festival dolaze odlični momci i djevojke iz Slovenije. Zašto ne?! Možda je ove godine bilo premalo vremena, dobio sam organizaciju tek 1. ožujka, pa su bile te neke žalbe...

Kako je završila ta priča oko dobivanja koncesije zbog koje se Ninčević žalio Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave?

– Dogradonačelica Anđelka Visković mi je rekla kako je u Grad stigao službeni dopis da je žalba odbijena. Ali, i dok je sve to trajalo protekla dva mjeseca ja sam pripremao festival, jer sam imao u rukama zaključak komisije o organizatoru festivala.

Jeste li bili nervozni, pitali se radite li možda uzalud?

– Vjerovao sam da tu ne postoji ništa, da oni vrlo dobro rade svoj posao. Sve pohvale Anđelki Visković. Ovo nije politički odgovor, ženi svaka čast. Radi toliko pedantno, a to je bio najbolji način da se priča ispoštuje do kraja bez obzira što, koliko znam, nije bilo osnove za žalbu u smislu javne nabave. No, gospođa Visković je uputila službeni odgovor Državnoj komisiji i drago mi je da je ta priča završena.

Mirela Goreta
Snimio: Jadran Babić / CROPIX

S malo novca nema internacionalizacije

Mislim da će se dogodine koncesija dodijeliti na više godina, što bi bilo dobro za festival, a olakšala bi se i njegova organizacija. On se mora početi raditi u rujnu ili listopadu, marketinški budžeti u tvrtkama zatvaraju se do Nove godine...

I da ne bude situacija tipa ‘ima žalbe, nema žalbe’, da su ljudi u nedoumici. Tek onda će se moći razmišljati i o širenju festivala, jer je teško realizirati internacionalni festival na slabašnoj financijskoj konstrukciji – kaže Mrduljaš.

Toto Cutugno i niz pehova

Prve godine htio sam na festival dovesti neko pravo ime, a kako je prozor Splita uvijek bio okrenut prema Italiji, odlučio sam se za Tota Cutugna. Njegov me dolazak na kraju koštao dosta živaca u prvoj godini organizacije, kad mi je glava i bez njega bila totalno u balunu.

Rezervirali smo Totu direktnu avionsku kartu Rim-Split dan uoči festivala, ali je pjevač zbog obveza došao tek na dan koncerta. U podne je imao let, ali je i ta veza ‘pukla’ i nije stigao na vrijeme. Avion na prvom sljedećem letu stizao je u Split u 22.30. Kako bi Toto stigao na festival zamolio sam Dina Rađu da se ‘zaleti’ svojim liserom do Divulja, blizu aerodroma, kako bismo dobili na vremenu.

Kad ga je Toto ugledao bilo je: “Što? Kako?“ Prepoznao ga je jer je Dino, između ostalog, igrao i u Italiji. Bio je potpuno zatečen... A kad je stigao na festival počela je kišica... – prisjetio se Mrduljaš pehova prigodom dolaska poznatog talijanskog pjevača na Prokurative.

No, njega nimalo ne krivi za ono što se događalo. Dapače, veli kako je Toto odličan, ali je njegov menadžment bio neozbiljan, premda je mjesec dana ranije u cijelosti isplatio dogovoreni honorar za pjevačev nastup.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Za to što sam se ponovno uhvatio organizacije ‘Splita’ nije bio presudan Kerum kao gradonačelnik, nego komisija koja je odlučivala o tome tko će biti organizator festivala. Tijekom moga prijašnjeg mandata četiri je godine na festivalu generalni pokrovitel [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => poznati skladatelj užurbano priprema 51. glazbenu feštu na prokurativama, nakon dvije godine ponovno u ulozi njezina direktora [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-05-18 10:51:51 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-05-18 11:06:23 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-05-19 12:37:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3523 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 295 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja filma i televizije. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, reflektor, film, tv, tv program [secure] => 0 [page_title] => Reflektor [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/05/19/reflektor/mrd00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x250" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 295 [name] => Reflektor [alias] => reflektor [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4107051 Threads: 2 Questions: 123274066 Slow queries: 53758 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 3748283 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 45 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/reflektor ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/reflektor/tomislav-mrduljas-dobar-sam-s-kerumom-ali-nije-mi-on-dao-festival-132809 [printLink] => /sd-plus/reflektor/tomislav-mrduljas-dobar-sam-s-kerumom-ali-nije-mi-on-dao-festival-132809?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 149406 [name] => TomislavMrduljaš [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => tomislavmrduljas [link] => /tag/tomislavmrduljas ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Za to što sam se ponovno uhvatio organizacije ‘Splita’ nije bio presudan Kerum kao gradonačelnik, nego komisija koja je odlučivala o tome tko će biti organizator festivala. Tijekom moga prijašnjeg mandata četiri je godine na festivalu generalni pokrovitel [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => poznati skladatelj užurbano priprema 51. glazbenu feštu na prokurativama, nakon dvije godine ponovno u ulozi njezina direktora [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Tomislav Mrduljaš: Dobar sam s Kerumom, ali nije mi on dao festival [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-11-15-18-54-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/05/19/reflektor/mrd00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/05/19/reflektor/mrd00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Splitski skladatelj Tomislav Mrduljaš, koji je nakon dvije godine ponovno zasjeo u stolicu direktora „Splitskog festivala“, užurbano priprema 51. izdanje lakoglazbene manifestacije zakazane za 1., 2. i 3. srpnja na Prokurativama. Organizaciju festivala dobio je tek prije koji mjesec, no sve, mirno govori, teče po planu – pjesme su izabrane, Slaven Raos osmišljava scenografiju, a njegova ponuda za TV prijenose već je odavno stigla na zagrebačko Prisavlje.

Što vas je ponukalo da se opet upustite u festivalsku priču, budući da ste odustali od organizacije nakon četverogodišnjeg direktorskog mandata? Posljednje dvije godine festival je organizirao Neno Ninčević, opet ste tu...

– Bio sam se stvarno umorio od festivala, pogotovo zbog problema s novcem. Nisam imao neku naročitu financijsku podršku od Grada, sve je bilo na meni. Za realizaciju festivala potreban je velik novac, a do njega je bilo teško doći. Pretvorio sam se u čovjeka koji je radio umjetnički dio, tražio sponzore, okolo pitao novac.

Tijekom moga mandata četiri je godine na festivalu bio generalni pokrovitelj „Kerum“. Svaka čast, jer sam zahvaljujući toj pomoći mogao i raditi festival. U to sam vrijeme od Grada Splita dobivao tridesetak tisuća kuna godišnje – prvu godinu nula kuna, drugu 30.000, treću opet nula i četvrtu 80.000 kuna.

Je li gradonačelnik Željko Kerum odigrao presudnu ulogu u tome što ste se ponovno uhvatili organizacije festivala?

– Mislim da nije bio presudan Kerum kao gradonačelnik, nego je postojala komisija koja je odlučivala o organizatoru „Splita 2011.“. Ista je ta komisija prethodno produžila ugovor Nenadu Ninčeviću, a sad je meni dala pravo na organizaciju festivala.

Činilo mi se da je Grad Split napokon stao iza festivala, jer je nakon 30.000 kuna koje sam ja dobivao od Grada došao Nenad Ninčević i dobio od gradonačelnika Kureta milijun kuna. To je jedna lijepa svota s kojom možete mirno raditi manifestaciju i baviti se glazbom.

Vi ste ove godine opet dobili manji iznos?

– Grad Split daje 600.000 kuna, ali situacija je takva kakva jest. Nije baš lako, novca nema... No, odlučio sam se prijaviti jer mislim da sad mogu dati neku novu dimenziju festivalu. Na to su me proteklo vrijeme nagovarali kolege, suradnici i pjevači govoreći mi: “Daj, Tomo, uhvati se toga, bilo bi dobro” i slično. Znao sam da mogu računati na podršku velikog broja autora i pjevača, jer bez njih nema ni festivala.

Koliko je na vaše preuzimanje ‘Splita’ utjecalo prijateljstvo sa Željkom Kerumom? Je li gradonačelnik bio na vašoj strani?

– Kad sam dobio festival, normalno da je bio na mojoj strani, ali komisija je odlučila tko će raditi festival. Činjenica je da nisam došao od bilo kud, čovjek sam iz posla, već sam četiri godine radio festival, i to vrlo kvalitetno, uspio sam ga održati na vrlo visokom nivou. Mislim da odluka kome dati festival nije bila nimalo teška. A sad to što ja poštujem gradonačelnika, što smo mi dobri...

On je čovjek koji ima dušu, meni jako drag, ali da ja to ne znam raditi i da to ne mogu napraviti, budite sigurni da odluka ne bi bila takva. Oni su se odlučili za struku, za kvalitetu i tu nema nikakva pogovora. Uostalom, radio sam festival kada Kerum nije bio gradonačelnik, u to vrijeme ga je podržavao svojim sponzorstvom, na čemu sam mu iznimno zahvalan.

Što mislite o festivalskim izdanjima koje je protekle dvije godine realizirao Neno Ninčević?

– Mislim da je festival bio dobar, ja bih možda neke stvari napravio na drugačiji način, pogotovo odabir retrospektivnih pjesama. Ninčević je, bez daljnjeg, dobro odradio festival. Festival je bio, održao se...

Pjesme?

– Tu treba još malo pričekati... Najvažnije je da pjesme ostanu, a rezime ćemo vidjeti za dvije godine. Ja sada možda mogu zbrojiti punte iz svoje četiri godine nakon kojih su ostali hitovi poput „More li“, „Samo more nosin ja na duši“, „Na po mi srce živi“, pjesme Jelene Rozge, iznjedrili smo neke nove autore...

Hoće li ove godine biti pjesama koje koketiraju s istočnjačkim melosom?

– Uvijek se nešto koketira, ali toga će biti vrlo malo. Festival će biti prepoznatljiv po svom standardnom zvuku, što se već može vidjeti iz liste izvođača. Čovjek sam iz glazbe, iz studija, sam proizvodim neke stvari koje na terenu imaju uspjeha. Ljudima će, u svakom slučaju, biti zanimljivo. Publika slijedi trendove... Aranžmani i produkcija dođu malo kao moda, pa i autori, radeći pjesme, katkada posežu za nekim zvukom koji je u trendu, a festival tako živi u duhu vremena.

 "Spasitelj" Dino Rađa i Toto Cutugno
Što vas je ponukalo na promjenu u sustavu nagrađivanja? Grand-prix više neće čekati sljedeću godinu kako bi se doznalo koja je najemitiranija festivalska pjesma, jer ćete izbor pobjednika na koncu festivala prepustiti publici. Bilo je puno prigovora na vaš nekadašnji potez, ali vi ste ga branili.

– Branio bih ga i sada, najradije bih i danas tako postupio, ali ću, ne znam, ići protiv sebe... Bilo mi je teško davati nagrade, jer su nosile određeni dio skandala i neobjektivnosti i to mi je kao čovjeku stvaralo nervozu. Morao bih donositi odluke pitajući se jesu li pravedne ili nisu, a htio sam maksimalnu objektivnost.

Možda sam time najviše uskratio novinarima – senzacionalističke naslove, tko je pobijedio, tko nije, tko je ljut... Eto, odlučio sam vratiti nekadašnji sustav nagrađivanja kako bi se možda dobilo na napetosti, što ne znači da će ishod biti najobjektivniji. Cesarica je, recimo, bila osma na Melodijama hrvatskog Jadrana, nije dobila nijednu nagradu, a ušla je u antologiju. Htio sam izbjeći takve situacije...

Razmišljate li još uvijek, kao što ste svojedobno najavljivali, o internacionalizaciji festivala? Ili možda o širenju na izvođače iz regije?

– Internacionalizacija je možda malo ofucana riječ, ali dalo bi se nešto napraviti. Na ovaj festival dolaze odlični momci i djevojke iz Slovenije. Zašto ne?! Možda je ove godine bilo premalo vremena, dobio sam organizaciju tek 1. ožujka, pa su bile te neke žalbe...

Kako je završila ta priča oko dobivanja koncesije zbog koje se Ninčević žalio Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave?

– Dogradonačelica Anđelka Visković mi je rekla kako je u Grad stigao službeni dopis da je žalba odbijena. Ali, i dok je sve to trajalo protekla dva mjeseca ja sam pripremao festival, jer sam imao u rukama zaključak komisije o organizatoru festivala.

Jeste li bili nervozni, pitali se radite li možda uzalud?

– Vjerovao sam da tu ne postoji ništa, da oni vrlo dobro rade svoj posao. Sve pohvale Anđelki Visković. Ovo nije politički odgovor, ženi svaka čast. Radi toliko pedantno, a to je bio najbolji način da se priča ispoštuje do kraja bez obzira što, koliko znam, nije bilo osnove za žalbu u smislu javne nabave. No, gospođa Visković je uputila službeni odgovor Državnoj komisiji i drago mi je da je ta priča završena.

Mirela Goreta
Snimio: Jadran Babić / CROPIX

S malo novca nema internacionalizacije

Mislim da će se dogodine koncesija dodijeliti na više godina, što bi bilo dobro za festival, a olakšala bi se i njegova organizacija. On se mora početi raditi u rujnu ili listopadu, marketinški budžeti u tvrtkama zatvaraju se do Nove godine...

I da ne bude situacija tipa ‘ima žalbe, nema žalbe’, da su ljudi u nedoumici. Tek onda će se moći razmišljati i o širenju festivala, jer je teško realizirati internacionalni festival na slabašnoj financijskoj konstrukciji – kaže Mrduljaš.

Toto Cutugno i niz pehova

Prve godine htio sam na festival dovesti neko pravo ime, a kako je prozor Splita uvijek bio okrenut prema Italiji, odlučio sam se za Tota Cutugna. Njegov me dolazak na kraju koštao dosta živaca u prvoj godini organizacije, kad mi je glava i bez njega bila totalno u balunu.

Rezervirali smo Totu direktnu avionsku kartu Rim-Split dan uoči festivala, ali je pjevač zbog obveza došao tek na dan koncerta. U podne je imao let, ali je i ta veza ‘pukla’ i nije stigao na vrijeme. Avion na prvom sljedećem letu stizao je u Split u 22.30. Kako bi Toto stigao na festival zamolio sam Dina Rađu da se ‘zaleti’ svojim liserom do Divulja, blizu aerodroma, kako bismo dobili na vremenu.

Kad ga je Toto ugledao bilo je: “Što? Kako?“ Prepoznao ga je jer je Dino, između ostalog, igrao i u Italiji. Bio je potpuno zatečen... A kad je stigao na festival počela je kišica... – prisjetio se Mrduljaš pehova prigodom dolaska poznatog talijanskog pjevača na Prokurative.

No, njega nimalo ne krivi za ono što se događalo. Dapače, veli kako je Toto odličan, ali je njegov menadžment bio neozbiljan, premda je mjesec dana ranije u cijelosti isplatio dogovoreni honorar za pjevačev nastup.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/reflektor/tomislav-mrduljas-dobar-sam-s-kerumom-ali-nije-mi-on-dao-festival-132809 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=8c2a989fcd995459bd7a2c8af0264e649e933275 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Tomislav+Mrdulja%C5%A1%3A+Dobar+sam+s+Kerumom%2C+ali+nije+mi+on+dao+festival&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Freflektor%2Ftomislav-mrduljas-dobar-sam-s-kerumom-ali-nije-mi-on-dao-festival-132809 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Freflektor%2Ftomislav-mrduljas-dobar-sam-s-kerumom-ali-nije-mi-on-dao-festival-132809 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Za to što sam se ponovno uhvatio organizacije ‘Splita’ nije bio presudan Kerum kao gradonačelnik, nego komisija koja je odlučivala o tome tko će biti organizator festivala. Tijekom moga prijašnjeg mandata četiri je godine na festivalu generalni pokrovitel [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => poznati skladatelj užurbano priprema 51. glazbenu feštu na prokurativama, nakon dvije godine ponovno u ulozi njezina direktora [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Reflektorpoznati skladatelj užurbano priprema 51. glazbenu feštu na prokurativama, nakon dvije godine ponovno u ulozi njezina direktora

Tomislav Mrduljaš: Dobar sam s Kerumom, ali nije mi on dao festival

Piše PSD.
19. svibnja 2011. - 14:37

S malo novca nema internacionalizacije

Mislim da će se dogodine koncesija dodijeliti na više godina, što bi bilo dobro za festival, a olakšala bi se i njegova organizacija. On se mora početi raditi u rujnu ili listopadu, marketinški budžeti u tvrtkama zatvaraju se do Nove godine...

I da ne bude situacija tipa ‘ima žalbe, nema žalbe’, da su ljudi u nedoumici. Tek onda će se moći razmišljati i o širenju festivala, jer je teško realizirati internacionalni festival na slabašnoj financijskoj konstrukciji – kaže Mrduljaš.

Toto Cutugno i niz pehova

Prve godine htio sam na festival dovesti neko pravo ime, a kako je prozor Splita uvijek bio okre...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 17:18