Scena Showbizz

ODJECI

Organizatori Split Spot Festivala zadovoljni drugim izdanjem: Vrijeme je da krenemo osvajati svijet

ODJECI

Festival ide dalje i tendencija je da se proširi izvan regije, nakon druge godine mislim da u dogledno vrijeme možemo krenuti i u neko šire područje, makar na Europu, ako ne cijeli svijet - veli direktor Latković

Donedavno se u glazbenim krugovima smatralo da su videospotovi na izdisaju, barem kad je o ovoj regiji riječ. No, posljednjih nekoliko godina videospotovi su se vratili na velika vrata, a značajan obol njihovoj reanimaciji daje Split Spot Festival. U svojoj drugoj etapi, nanovo održanoj na Tvrđavi Gripe, splitski festival minulog je vikenda (petak, subota) još jednom odao počast videospotovima, kratkometražnim filmovima koji iznose glazbu pomažući joj da dođe do široke publike i vizualno prenese odgovarajuću emociju.

Split Spot Festival održava se u gradu pod Marjanom, ali djeluje regionalno, ove godine čak i više u odnosu na prvo izdanje. No, nije isključeno da manifestacija proširi regionalne granice na čitavu Europu.

– Volio bih da je na prvoj večeri bilo nešto više ljudi nakon showa Damira Duplančića, koji je komentirao stare spotove što su se prikazivali na platnu. Međutim, druga je bila fantastična, gostiju velik broj, redatelji i nagrađeni su oduševljeni, a dosta ih je došlo i preuzeti nagrade. Imali smo dva prekrasna benda, Judette i M.O.R.T, dobre koncerte, mogu biti sretan. Festival ide dalje i tendencija je da se proširi izvan regije. Krenuli smo regionalno čisto da ostanemo u nekim granicama, da smo sigurni da to možemo odraditi, no nakon druge godine mislim da u dogledno vrijeme možemo krenuti i u neko šire područje, makar na Europu, ako ne cijeli svijet – najavio nam je direktor Milan Latković.
Nagrada za režiju i motažu - Saša Tomić
Pita li se Miloša Gojkovića, nagrađenog za najbolju fotografiju spota “I Play You Vibrate” hrvatske grupe Mahatma, splitska manifestacija ima šanse za proboj izvan regije.

– Festival je poseban jer postoji još samo jedan u Europi, berlinski – drži Gojković, kojeg je hrvatski bend angažirao misleći da bi “Beograd najbolje prikazao urbanu džunglu, otuđenost i užurbanost” iz pjesme. Gojković je prilično entuzijastično preuzeo nagradu na Tvrđavi Gripe.

– Usporedio sam se sa Super Mariom. Svi mi volimo glazbu, samim time i spotove koje radimo više za entuzijazam nego za novac. Ovom nagradom dobio sam svoju dozu entuzijazma, što bi u videoigri bilo, na primjer, ekvivalent ekstra životu ili punjenju energije – govori Gojković.
Najbolja fotografija - Miloš Gojković
S njim se u vezi potencijalnog širenja festivala slaže i Staša Tomić, dvostruki laureat drugog SSF-a zahvaljujući nagradama za najbolju režiju i montažu spota “Biću bolji” beogradskog benda Repetitor.

– Super je što je festival regionalnog tipa, ne samo hrvatskog, a možda biste mogli kasnije dovesti neke ljude iz svijeta da vide što se ovdje događa i da mi vidimo njih koji rade u drugim nivoima i parametrima – veli Tomić, koji je za SSF čuo preko poznanika iz Hrvatske i potrudio se proširiti riječ o njemu što više može u svom krugu ljudi.

– Mislim da će se za festival još više čuti poslije ovoga. Mi u Beogradu za rock bendove poput Repetitora nemamo budžeta, tako da ga radimo kao što se, vjerujem, radi i ovaj festival, na znoj, krv, suze. To je vrlo važno za početak jer daje pravu enegiju, a poslije je bitno da okolina prepozna to što radite i da to dobije pravu veličinu koju zaslužuje – smatra Tomić, ugodno iznenađen duplom nagradom.
Nagrada publike  - Kiša metaka
– Drago mi je i vrlo sam počašćen jer to jako rijetko dolazi u ovom žanru, da čovjek za svoj rad, često vrlo mukotrpan, dobije neko priznanje, pa mi sve ovo mnogo znači. Pogotovo mi znači ovdje, u Splitu. Split je grad s tradicijom, glazbenom, pa i spotovskom. Ja ga vidim kao centar Balkana za spotove. Super je što je ovaj festival iznikao baš odavde. Ideja festivala je unikatna. U svijetu općenito nema mnogo festivala spotova. Ovakva manifestacija će dati vjetar u leđa za scenu, spotove, glazbu uopće, cijelu produkciju – kaže Tomić, a u njegovim pohvalama na račun spotovskog Splita čitamo ime Marcelle Zanki, dobitnice posebnog priznanja žirija za režiju “Mlade” benda Frau Casio na prvom SSF-u.

Zanki nije uspjela nazočiti drugom SSF-u jer je morala otputovati u Beograd, gdje priprema snimanje spota za kultni srpski punk-rock bend Goblini i sudjeluje u “pitchu” za Telenor reklamu.

– Dovršavam i montažu u Beogradu za dva kratka filma koji će uskoro vani, upravo sam dovršila spot za naš splitski bend Libar itd. Puno posla me odvuklo i jako mi je žao što nisam bila tu, ali dajem podršku odavde i “širim riječ” o festivalu gdje god da odem. Jako mi je drago što se ovaj festival napokon dogodio i voljela bih da se što više razvije i doživi nivo Porina po važnosti na sceni. Imamo sve vrste nagrada za sve vrste umjetnosti, a spotovi su uvijek nekako zapostavljeni kao kreativno autorsko djelo. Sad napokon imamo nešto što pridaje važnost samom spotu, autorima spota i cijelom timu koji sudjeluje u tako kompleksnom zadatku. Većina ljudi misle “ah, to ti je – uzmi kameru i snimi malo kako svira bend”, dok ljudi zapostavljaju činjenicu da je to kao snimanje kratkog filma, jako puno košta, jako puno ljudi sudjeluje, tu je set s milijun nekih sitnica koje se trebaju organizirati i uklopiti uglavnom u male budžete – poručila nam je Zanki iz Beograda, istaknuvši posebno vrednovanje svakog segmenta nastanka spota (režija, kamera, montaža itd.).

Svaki od njih je, naime, jednako zaslužan za malo umjetničko djelo koje nastane na kraju. A videospotovi su upravo to. Malo umjetničko djelo.

MARKO NJEGIĆ
NIKOLA VILIĆ / CROPIX

Pobjednici

NAJBOLJA REŽIJA: Repetitor – “Biću bolji” – Staša Tomić
NAJBOLJA MONTAŽA: Repetitor – “Biću bolji” – Staša Tomić
NAJBOLJA FOTOGRAFIJA: Mahatma – “I Play You Vibrate” – Miloš Gojković
ANIMACIJA I VIZUALNI EFEKTI: Livio Morosin – “Autobus” – Danilo Dučak
NAJBOLJI DEBITANT: Fil Tilen – “Žigolo” – Fil Tilen
NAGRADA PUBLIKE: Kiša metaka feat. Batman 3000 – “Skidaj gaće” – Dragan Đokić


Okrugli stol

U sklopu Split Spot Festivala održan je okrugli stol na temu “Videospot u službi turizma”, na kojem su sudjelovali brand menadžer “Starwood Hotels and Resorts” Igor Novaković, Ilija Brajković iz digitalne agencije “Akcija”, Ivan Perić – autor nagrađeng promotivnog turističkog filma “The Heart Of Adriatic”, novinar i glazbenik Nikola Čelan te direktor SSF-a Milan Latković. U društvu redatelja čiji su spotovi ušli u finale drugog SSF-a, Novaković, Brajković, Perić, Čelan i Latković razgovarali su o prednosti korištenja videa kod reklamiranja destinacije i pojedinih turističkih proizvoda. Novaković je iznio zanimljive podatke o ponašanju posjetitelja internetskih sadržaja s videom i bez njega. Perić je rekao da se trudi mijenjati svijest turističkih djelatnika koji se nisu maknuli od videa s maslinom, morem i klapskom pjesmom. Dotaknulo se, naravno, i promotivnih spotova “Ultra” festivala s kadrovima Splita, te snimanja popularne serije “Igra prijestolja” na ovom području...

– Zadnjih godina turistički spotovi su sve osmišljeniji i kompleksniji. Traži se originalan pristup u njihovoj izradi i poruci. Budući da smo u turističkom gradu, raspravljalo se i o njihovu utjecaju na sam turizam. Naveo se primjer sinteze turističkog i glazbenog spota grada Brightona koji se reklamira u glazbenom spotu benda Metronomy. Na taj način grad se predstavlja široj publici i spot je istodobno glazbeni i turistički – kazao nam je Perić, pun pohvale na račun SSF-a.

– Split je glazbeni i filmski grad, tako da je ovaj festival na pravom mjestu. SSF osvješćuje povezanost filma/glazbe, povezuje umjetnike, glabenike i filmaše koji utječu jedni na druge i na sam grad u kojem se festival održava.









Naslovnica Showbizz