Scena Mozaik

Zdravi bokunići

Ako imate problema sa spavanjem, možda je rješenje u - grickalicama: evo uz koje noćne zalogaje ćete lakše utonuti u san

Zdravi bokunići

Grickalice/zalogajčići nakon večere uvijek su bili zabranjeni osobama koje vode računa o održavanju zdrave tjelesne težine. Međutim, istraživanja pokazuju da određeni noćni zalogaji i nisu tako loši. Mnogi ljudi imaju teškoća sa spavanjem i možda se upravo u ovim obrocima krije rješenje. Naravno, pod uvjetom da to ostane na nekoliko zalogaja. Pojedete li previše, nećete moći zaspati. Stoga si prije spavanja priuštite u malim količinama sljedeće namirnice.

Banane iz ekološkog uzgoja
Kada padne noć, naše se tijelo automatski počinje pripremati na spavanje i to stoga što se povećava razina melatonina koji mu daje signal da se pripremi za počinak. U bananama je mnogo melatonina i magnezija, što usporava otkucaje srca, što nas također priprema za spavanje. Stručnjaci za spavanje preporučuju konzumiranje smoothija od banane zajedno s korom, jer ona sadrži tri puta više magnezija od samoga ploda.

Zobene pahuljice
Zdjelica pahuljica sadrži ugljikohidrate, zbog kojih je triptofan dostupniji mozgu. Triptofan je aminokiselina koja je organizmu potrebna za stvaranje melatonina i serotonina. Melatonin dovodi do spavanja, a serotonin nas opušta i smiruje.

Sok od trešanja
Istraživanja su pokazala da ako ga pijete dvaput dnevno tijekom 14 dana, spavat ćete u prosjeku 90 minuta duže. Trešnje su jedan od najmoćnijih prirodnih izvora melatonina koji regulira naš ciklus spavanja i poboljšavaju kvalitetu sna.

Čaša toplog mlijeka
Sir, mlijeko i jogurt sadrže puno kalcija, što potiče mozak da pretvara triptofan u melatonin. Zato za dublji san pojedite komadić sira s krekerom, ili voćni jogurt ili popijte čašu toplog mlijeka. Samo budite oprezni da ovi proizvodi ne sadrže šećer jer će vas on razbuditi i ugroziti san koji upravo želite dozvati.

Zelena salata
Možda je ne zamišljamo baš kao večernji obrok, ali određeni sastojci koje sadrži djeluju kao opijum kada je riječ o smirivanju živčanog sustava. Možete je jesti za večeru ili s njom napraviti smoothi (uključujući bananu s korom).

Pereci i kukuruzni čipsevi
Oboje vrlo brzo podižu glikemijski indeks i razinu inzulina. Nagli porast inače nije uvijek dobar jer uzrokuje poremećaje raspoloženja i otpornost na inzulin. Ali kad ne možete zaspati, može vam pomoći da se opustite. Naime, porast šećera i inzulina u krvi pomaže bržoj asimilaciji triptofana u mozgu, što pomaže da brže postanemo pospani. No, nemojte se time razmaziti, jer ako vam uđe u naviku, samo ćete početi nakupljati kilograme.

Čaj od kamilice
Ovaj čaj je najbolje rješenje ako želite izbjeći večernje obroke. ​​On podiže razinu glicina u tijelu, koji opušta živce i mišiće i djeluje kao blagi sedativ.

Najbolji recepti iz domaće kuhinje

Kad navečer ne možete spavati, mogu pomoći još neki trikovi iz kuhinje koji neće imati negativne nuspojave.
Ovo su neki od najboljih recepata u domaćoj kuhinji.

Biljni uspavljujući sirup
To je kombinacija biljaka s umirujućim učinkom i prirodnim medom. Od njih, pripremljeni sirup opušta, prevladava stres i pruža bolji san.
Sastojci: osam žlice meda, dvije žlice tinkture melise, dvije žlice tinkture gospine trave i dvije žličice ašvagande u prahu (biljka s protustresnim učinkom, prodaje se u trgovinama zdrave hrane).
Priprema i upotreba: Izmiješajte sve sastojke i pohranite sirup u staklenu posudu s poklopcem jer sirup može trajati godinu dana. Kad ne možete uvečer zaspati zbog preopterećenosti, uzmite jednu do dvije žličice uspavljujućeg sirupa.

Opuštajuća solna kupka od ruža
Za izradu kupke potrebni su vam listići mirisnih ruža. Osušite ih na papirnatoj salvati tako da ih ostavite na zračnome mjestu nekoliko dana. Osim toga, nabavite još 240 grama gorke i 60 grama obične morske soli.
Priprema i upotreba: pomiješajte latice osušenih ruža sa solju i dodajte nekoliko kapljica eteričnog ulja geranija. Kad dodate sol, usitnite latice na što manje komade, dobro izmiješajte i pohranite u staklenku. Nakon napornog dana, dodajte malo ove soli u kupku i uživajte u fantastičnom efektu ove kupelji u postelji.

Sprej za dobar san
Protiv nesanice pomažu i eterična ulja koja na tijelo i duh djeluju smirujuće. U bočicu s raspršivačem ulijte pola decilitra hidrolata lavande, dodajte 10 kapi eteričnog ulja kamilice i pet kapi eteričnog ulja benzoina. Dobro protresite i poprskajte mješavinom jastuk.

Napitak za mirnu noć
Sastojci: Dvije žlice sušenih cvjetova kamilice, dvije žlice kokosova ulja, šalica (240 mililitara) mlijeka, pola žličice kurkume u praha, četvrtina žličice naribanog đumbira, četvrtina žličice mljevenog cimeta i žličica meda.
Priprema i upotreba: U posudi skuhajte 240 mililitara vode. U vruću vodu dodajte kamilicu i počekajte nekoliko minuta da se ohladi. Procijedite tekućinu, dodajte mlijeko, kokosovo ulje, đumbir, cimet, kurkuma i med. Ako želite slađi napitak, možete dodati još malo meda. Uživajte u napitku u večernjim satima jer će vas opustiti i pružiti vam miran san.

Naslovnica Mozaik