Scena Mozaik

OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.6 TURBO D INNOVATION

Zahvaljujući štedljivom turbodizelašu testni model zasigurno će biti najtraženiji

OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.6 TURBO D INNOVATION

Druga generacija Opelove limuzine Insignia Grand Sport nastala je na konceptu Monza koji je predstavljen 2013. u Frankfurtu, pri čemu je napredovala u svim elementima, a posebno u dizajnerskom smislu zahvaljujući coupeovskoj liniji, čime je postala svojevrstan izazivač konkurenciji iz premium segmenta.

Nova Insignia opremljena je vrhunskom tehnologijom na potpuno novoj platformi (Epsilon II), s devet centimetara većim međuosovinskim razmakom. Otišla je u dužinu pa sada broji 490 centimetara, što je četiri centimetra više od Škode Superb i dva centimetra kraće od Mercedesa E-klase.

Krovna linija je spuštena za gotovo četiri centimetra, tako da djeluje gotovo coupeovski. Kura mršavljenja je uspješno nastavljena pa je nova Insignia u prosjeku lakša od prethodnika 175 kilograma, dok u karavanskoj verziji razlika seže do 200 kg.

Međutim, puno je bitnije što Opel s Insignijom nudi za svakog kupca ponešto. Osim što dolazi u dvije karoserijske verzije – limuzina (Grand Sport) i karavan (Sports Tourer), Insignia se nudi s tri benzinska i četiri dizelska agregata snage između 110 i 210 “konja”.

Uz to idu i četiri paketa opreme (Edition, Dynamic, Innovation i GSi), dok je popis dodatne opreme teško i pročitati. Za naše kupce možda je najbolji primjerak Insignije koji nam je došao na test, a radi se o limuzini sa srednjim dizelašem u ponudi. Riječ je o 4-cilindarskom turbodizelskom agregatu obujma 1,6 litara sa 136 KS i prilično bogatim paketom opreme Innovation, koji košta 28.145 eura.

Snažnije izdanje 1,6-litrenog turbodizelaša sa 136 KS (osnovni raspolaže sa 110 KS) bez problema se nosi s karoserijom teškom 1440 kilograma. Uz okretni moment od 320 Nm između 2000 i 2250 “điri”, ova limuzina sprinta do “stotke” za 10,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 212 km/h.

I upravo zahvaljujući spomenutom okretnom momentu pri ne pretjerano visokih 2000 “điri”, ali i sjajno proračunatom i iznenađujuće preciznom 6-stupanjskom ručnom mjenjaču, Insignia s turbodizelašem od 136 KS raspolaže sjajnim performansama. Puno je to uvjerljivije od osnovnog dizelaša sa 110 KS (11,8 sekundi i 201 km/h) i vrijedi svake kune od tek 4900 kuna doplate.

Zanimljivo je da testna Insignia nije previše ni rastrošna jer prema tvorničkim podacima troši oko 5,0 l/100 km u kombiniranoj vožnji. Na testu je to, naravno, iznosilo više, oko 6,5 l/100 km, ali treba znati da smo veći dio kilometraže napravili na autocesti. Na autocesti prosječne brzine su veće, kao i potrošnja goriva.

Unatoč gotovo petmetarskoj karoseriji (nedostaje 11 cm do 5 m), Insignia ne izgleda zdepasto kao prva generacija iz 2008. godine. Tajna je u široj (1,1 cm) i nižoj (2,9 cm) karoseriji, ali i detaljima, poput kromiranih krila na masci hladnjaka, izbočenja na poklopcu motora i diodnih svjetala na kratkom stražnjem kraju.

Aluminijski naplaci od 18 cola dio su dodatne opreme, dok sportska sjedala dolaze serijski u paketu Innovation. Osjećaj za upravljačem je sjajan i ne samo što nudi dovoljno povratnih informacija, nego je nevjerojatno precizan i izravan. Kroz zavoje prolazi precizno slijepo se držeći zadane putanje, te u svakom trenutku ostaje udobna i gotovo nečujna.

Testna Insignia s turbodizelašem od 136 KS, ručnim mjenjačem i paketom opreme Innovation košta 28.145 eura, ali kako je imala dosta dodatne opreme (crvena boja, diodna prednja svjetla, aluminijski 18-colni naplatci, branici, pragovi i stražnji spojler iz paketa OPC line...), u konačnici košta 33.915 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 136 KS pri 3500-4000/min

Okretni moment: 320 Nm pri 2000-2250/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4900 x 1860 x 1455 mm

Međuosovinski razmak: 2830 mm

Prtljažnik: 490/1450 l

Ubrzanje: 10,5 s

Najveća brzina: 212 km/h

Potrošnja: 4,5/5,0/6,0 l/100 km

Cijena: testni model 28.145 eura, s doplatama 33.915 eura

Naslovnica Mozaik