Scena Mozaik

OPEL GT X EXPERIMENTAL

Viziju budućih vozila Opel je odlučio utjeloviti u elektrificiranom kompaktnom SUV-u koji vrvi inovativnim idejama

OPEL GT X EXPERIMENTAL

Opel nudi novu viziju budućnosti kroz novi koncept GT X Experimental. Riječ je o potpuno električnom SUV-u dužine 4,06 metara s pet vrata koji vrvi inovativnim idejama.

On daje jasnu ideju kako Opel vidi mobilnost budućnosti. Naziv GT X Experimental podsjeća na Opelov pionirski konceptni automobil Experimental GT iz 1965. godine – pristupačnu limuzinu koja je ujedno bila i prvi konceptni automobil jednog europskog proizvođača automobila. Dodatni X ističe Opelov plan daljnjeg razvoja vozila za tržište SUV-ova, jer su predviđanja da će 40 posto svih Opelovih prodanih automobila 2021. biti upravo SUV-ovi.

Njemački proizvođač automobila s logom munje odlučio je utjeloviti viziju svojih budućih vozila u kompaktnom SUV-u dugom samo 4063 mm, širokom 1830 mm, visokom 1528 mm (s antenom), te međuosovinskim razmakom od 2625 mm. S obzirom da su SUV-ovi trenutačno najpopularnija vozila na tržištu, i Opel želi ponuditi model koji će se još više svidjeti široj javnosti.

Opel GT X Experimental utemeljen je na laganoj arhitekturi, smanjenih je dimenzija i vozi na 17-inčnim kotačima koji vizualno izgledaju veći radi što udobnije vožnje, ali i dojmljivijeg izgleda.

U skladu s planom PACE! koji je obećao da će se do 2024. u ponudi naći elektrificirana verzija svakog Opelova modela, Opel GT X Experimental je posve električni automobil koji crpi snagu iz kompaktne litij-ionske baterije nove generacije snage 50 kWh s induktivnim punjenjem.

Opel GT X Experimental ne nudi posve autonomnu vožnju, ali ima autonomne funkcije vožnje treće razine, što znači da može rukovati svim aspektima vožnje, ali vozač u svakom trenutku mora biti pripravan na intervenciju.

Najupečatljiviji dizajnerski element GT X Experimentala je Vizir prednja maska, za koju su dizajneri inspiraciju pronašli u obliku vizira motociklističke kacige.

Vizir je kompletan modul koji pod zatamnjenim pleksiglasom uokviruje sve visokotehnološke elemente i elemente marke kao što su LED znak munje koji pokazuje radno stanje vozila svijetljenjem u raznim bojama, LED matrix prednja svjetla, svjetla za dnevnu vožnju u obliku krila, kamere i senzori pomoćnih sustava te autonomne funkcije vožnje.

 

Taj se elegantni modul proteže prednjim dijelom automobila netom ispod poklopca motora. Nov i prepoznatljiv Opelov vizir bit će jedan od glavnih elemenata dizajna svih Opelovih modela u dvadesetim godinama 21. stoljeća.

Prozračna unutrašnjost Opela GT X Experimental nudi vizualnu i digitalnu detoksikaciju. Kabina je okružena panoramskim vjetrobranskim staklom/krovom i neprekinutim bočnim prozorom, a njena glatkoća skriva brojne inovacije.

Najistaknutija značajka unutrašnjosti jest ploča s instrumentima umetnuta u modul koji oponaša Opelov vizir – Opelov “minimalistički panel”. Vozaču će dobrodošlicu poželjeti jedan široki zaslon koji pokazuje da mnoštvo zaslona, gumba i kontrola, kakvo se često može vidjeti u današnjim produkcijskim vozilima, može biti suvišno.

Minimalistički panel omogućuje vozačima pristup najnovijim tehnologijama i potrebnim podacima, a pritom eliminira sve vizualne elemente koji odvlače pažnju. Dva zaslona posve lijevo i desno od glavnog panela prikazuju bočne poglede s malih skočnih kamera.

Dizajn upravljača pojednostavljen je, dok središnji modul ponavlja oblik Opelova vizira. Kao njegov par na kotačima, LED Opelova munja u središtu ostaje uspravna bez obzira na okretanje upravljača.

Zanimljivo je, nadalje, da su u Opelu odlučili na Experimental straga vratiti tzv. suicide vrata, koja se otvaraju u suprotnom smjeru od prednjih. Ova vrsta vrata korištena su na drugoj generaciji Merive, ali iako ih mnogi smatraju vrlo praktičnim i upotrebljivima, danas ih nema u Opelovoj ponudi.

Karoserija koncepta

Karoseriju koncepta Opel GT X Experimental krase robusne proporcije. Njegovu snažnu siluetu naglašava dojmljiv grafički element koji razdvaja gornji i donji dio. Donji dio je obojen u blistavu svijetlosivu boju, dok je cijeli gornji dio, uključujući poklopac motora, staklo i krov, u gotovo posve crnoj boji.

Između njih je istaknut Opelov žuti prepoznatljivi element koji se proteže cijelim automobilom i daje dojam strukture i dinamičnosti. GT X Experimental dočekuje putnike prostranim i nesmetanim pristupom zahvaljujući vratima sa šarkama straga, pri čemu se sva četvera vrata otvaraju široko, do 90 stupnjeva, dajući konceptu pristupačan karakter.

Spuštajuće panoramsko vjetrobransko staklo/krov seže posve straga do stražnjih sjedala, povećavajući svjetlo u kabini SUV-a i osjećaj otvorenosti i prostranosti.

Naslovnica Mozaik