Scena Mozaik

VOLKSWAGEN T-CROSS

Praktičan i istovremeno moderan SUV, siguran i jednostavan za vožnju

VOLKSWAGEN T-CROSS

Iako je i dalje obavijen velom tajne, na njegovu razvoju za serijsku proizvodnju radi se punom parom. Riječ je o najmanjem Volkswagenovu crossoveru T-Crossu čija će se svjetska premijera održati ove jeseni, dok će uvođenje na tržište uslijediti početkom 2019. godine. 

Do tada će Volkswagen otkrivati sve više detalja o malom, a opet velikom SUV-u koji je zahvaljujući kompaktnim dimenzijama i atraktivnom dizajnu kao stvoren za gradsku vožnju i avanture kako unutar urbane džungle, tako i izvan nje.

Novi T-Cross se predstavlja pod sloganom „I am more“ („ja sam više“) koji je podijeljen na četiri karakteristična područja: „Ja sam praktičan“ – veća prostranost i varijabilnost, „Ja sam cool“ – markantan dizajn i najviši stupanj individualnosti, „Ja sam intuitivan“ – digitalni svijet i povezanost, te „Ja sam siguran“ – jedno od najsigurnijih vozila u klasi.

Najmanji i najkompaktniji crossover marke Volkswagen dugačak je 4107 milimetara i visok 1558 mm čime je T-Cross veći od Pola s kojim se nalazi u istom segmentu. T-Cross je praktičan i istovremeno moderan SUV, siguran i jednostavan za vožnju.

Najmanji VW-ov crossover opremljen je kotačima veličine do 18 cola, a moguće je odabrati jedan od četiri različita motora s turbopunjačem. Benzinski motori TSI kombinirani su s benzinskim filtrom za čestice, a isporučuju snagu od 95, 115 i 150 KS. Jedini turbodizelaš TDI raspolaže sa 95 „konja“.

Novi SUV nudi iznenađujuće puno prostora u unutrašnjosti. Modularna poprečna platforma (MQB) ključan je igrač u tome. Ovom se platformom prednja osovina pomiče prema naprijed i time produžuje međuosovinski razmak tako da nastaje više prostora u unutrašnjosti.

Povećava se i raspoloživi prostor za pohranu, koji je također varijabilan: ovisno o situaciji stražnja se klupa može pomaknuti prema naprijed ili natrag (serijska oprema) – za više prostora za noge ili više prostora u prtljažniku (385 do 455 litara). Maksimalni kapacitet prtljažnog prostora T-Crossa najbolji je u segmentu.

Preklopni naslon suvozačeva sjedala nudi dodatnu fleksibilnost. Visok položaj sjedenja u T-Crossu tipičan je za SUV: 597 mm sprijeda i 652 mm straga. Povišeni pogled iz T-Crossa ostvaren je većim razmakom od tla u kombinaciji sa sustavom sjedala automobila.

Dizajn T-Crossa je prepoznatljiv. Prednji kraj upadljivo je visok i opremljen velikom rešetkom s integriranim glavnim svjetlima u LED tehnologiji. Poklopac motora također pridonosi naglašenoj visini. Donji dio prednjeg kraja ističe se detaljima kao što su svjetla za maglu s atraktivnim obrubom.

Svjetla za dnevnu vožnju integrirana su u modulu svjetla za maglu na verzijama T-Crossa s glavnim svjetlima H7. Na modelima s glavnim svjetlima u LED tehnologiji dnevna svjetla za vožnju nalaze se na vrhu kućišta glavnih svjetala. Linija koja je na bočnim stranama oštro rezana dijeli područja.

Traka reflektora koja se proteže preko stražnjeg dijela s crnim okvirom oblikuje snažan dio ramena straga te naglašava novi element dizajna marke Volkswagen. Dvobojne obloge prednje armature i dvanaest vanjskih boja (u dodatnoj opremi također u dva tona) povezuju svježi stil s iznimno prostranom unutrašnjošću.

Pozitivan utjecaj modularne poprečne platforme očituje se u T-Crossu. Zahvaljujući MQB-u SUV ulazi na tržište kao jedno o najsigurnijih vozila u svojoj klasi. To je zajamčeno izvrsnim svojstvima vozila u pogledu sigurnosti tijekom sudara i posebno velikim nizom sustava potpore.

Standardna oprema u ponudi uključuje sigurnosne značajke poput sustava nadzora okoline „Front Assist“ i potpore zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist“.

Drugi dostupni sustavi potpore uključuju „Blind Spot Monitor“ (upozorava na vozila u mrtvom kutu) s funkcijom „Rear Traffic Alert“ (upozorava na vozila koja se približavaju s bočne strane iza T-Crossa), „City Emergency Braking with Pedestrian Monitoring“ (sustav za kočenje u nuždi u gradskoj vožnji uz nadzor pješaka) i „Proactive Occupant Protection System“ (reagira netom prije sudara zatvaranjem prozora i panoramskog krova, zatezanjem sigurnosnih pojaseva i stvaranjem tlaka kočenja, između ostalog).

Naslovnica Mozaik