Scena Mozaik

tržište AUTOMOBILA

Na krilima rent-a-carova broj registracija i dalje raste, svaki peti prodani novi automobil bio je ove marke

tržište AUTOMOBILA

Usprkos svim problemima tržište novih automobila u Hrvatskoj nezaustavljivo raste i već do jeseni moglo bi se popeti na brojku od preko 50.000 prodanih primjeraka. 

U prvih sedam mjeseci ove godine na našem tržištu registrirano je ukupno 43.967 novih osobnih vozila, dok je lani u istom razdoblju prodan 7691 primjerak manje, odnosno 36.276 novih vozila. To predstavlja povećanje od 21,2 posto u odnosu na prvih sedam mjeseci 2017., odnosno prodaja je bolja za čitavu petinu.

Naravno, veliku ulogu u tako velikom broju registracija igraju rent-a-car tvrtke, kao i javne ustanove i poduzeća. Samo u ovogodišnjem srpnju registrirano je 5738 novih automobila, što u odnosu na 4125 primjeraka iz istog mjeseca lani predstavlja povećanje od čak 39,1 posto.

To je vrlo znakovito s obzirom na to da je nakon lipnja obično padao broj novoregistriranih automobila jer su rent-a-carovi upotpunili svoje vozne parkove.

Ovog puta, očito zbog velikog interesa za ljetovanjem u Hrvatskoj, naročito nakon što smo na Svjetskom prvenstvu u nogometu u Rusiju osvojili srebrnu medalju, potrebe rent-a-carova za određenim brojem dodatnih vozila su porasle, čime je produžena sezona nabave novih automobila.

Naravno, u ovu kvotu sigurno ulaze i jednodnevne registracije, nakon čega nova vozila odlaze u reizvoz, ali do tih podataka kojima se na umjetan način pumpa tržište teško je doći.

Međutim, u nastavku teksta posvetit ćemo se egzaktnim brojkama koje službeno dolaze iz agencije Promocija Plus, koja iz mjeseca u mjesec prati broj novih registracija na hrvatskom tržištu automobila.

Tako je od siječnja do kraja srpnja ove godine najprodavanija marka, kao i godinama ranije, upravo Volkswagen, koji na svom kontu ima 6540 novoregistriranih vozila, što je 14,87 posto tržišnog udjela.

Daleko iza Volkswagena, s više od dvije tisuće manje prodanih vozila su Renault s 4369 primjeraka (9,94 posto) i Opel s 4321 novom registracijom (9,83 posto). Među prvih pet su Škoda i Suzuki, pri čemu su Česi plasirali 3899 novih vozila (8,87 posto), a Japanci 2721 primjerak (6,19 posto).

Među deset najuspješnijih su Peugeot na šestom mjestu s 2484 prodana primjerka, a potom slijede Hyundai (2173), Dacia (1999), Citroen (1813) i na desetom mjestu Ford s 1795 novih registracija. Zanimljivo je da među 15 najboljih brendova jedino Ford ima lošiji prodajni rezultat u odnosu na isto razdoblje lani.

Što se tiče prodaje isključivo u srpnju ove godine, uvjerljivo najbolji je ponovno Volkswagen, koji je pronašao put do 1126 novih kupaca, što predstavlja tržišni udio od gotovo 20 posto, točnije 19,62 posto. To znači da je u srpnju svaki peti prodani novi automobil bio marke Volkswagen.

Na drugom mjestu, s ogromnim zaostatkom je Škoda, koja je prodala 503 nova primjerka (8,77 posto), dok je Suzuki na izvrsnom trećem mjestu sa 426 novih registracija (7,42 posto). Na visoku četvrtu poziciju popeo se Fiat, koji je zabilježio 419 novih registracija, dok je Hyundai peti sa 369 prodanih novih automobila.

Među deset najuspješnijih brendova u ovogodišnjem srpnju još su Opel s 355 komada, Dacia s 353, Renault s 280, Peugeot s 262 i Citroen s 239 novih registracija.

U prvih sedam mjeseci 2018. godine najprodavaniji model je Škoda Octavia s 2262 registrirana primjerka, što je udio na tržištu od 5,14 posto. Octavia je preskočila Clio, koji je imao nešto slabiji rezultat u srpnju, zbog čega je izgubio prvo mjesto, koje je držao nakon pola ove godine.

Francuski gradski automobil prodan je u 2201 primjerak (5,01 posto), dok je treći najuspješniji model Volkswagen Polo s 1639 novih registracija (3,73 posto). Preostala dva mjesta među prvih pet drže Volkswagen Golf (1581) i Opel Astra (1376 primjeraka).

Među deset najboljih u prvih sedam mjeseci ove godine još su Suzuki Vitara na šestom mjestu sa 1234 nove registracije, a potom slijede Opel Corsa (1199), Fiat 500 (1019), Citroen C3 (1006) i Renault Captur (973).

U samom srpnju dva najuspješnija modela su Volkswagenov Golf i Polo. Golf je prodan u 290 primjeraka (5,03 posto), a Polo u 285 slučajeva (4,90 posto), dok je treća Škoda Octavia sa 276 komada. Na četvrtom mjestu je Fiat 500 s 273, a peti VW Tigaun s 203 nove registracije.

Drugu polovinu najuspješnijih u srpnju prevodi Suzuki Vitara, koja je pronašla put do 201 novog kupca, a slijede je Hyunda i20 (161), Suzuki SX4 (142), Renault Clio (130) i Volkswagen T-Roc sa 115 prodanih primjeraka.

Odnos u prodaji novih vozila s benzinskim motorima iz mjeseca u mjesec raste u usporedbi s automobilima koje pokreću dizelski agregati. Tako je nakon sedam mjeseci odnos između ove dvije vrste motora s unutarnjim sagorijevanjem 56,3 naprema 41,5 posto u korist benzinaca.

Do sada je registrirano 24.775 novih vozila s benzinskim motorima, te 18.246 s dizelskim agregatima. Udio od 1,1 posto s 505 novih registracija čine modeli s hibridnim pogonom, dok jedan posto tržišta drže vozila s ugrađenim plinskim instalacijama (419).

Broj električnih automobila je zanemariv i iznosi 0,1 posto, odnosno registrirana su samo 22 primjerka u prvih sedam mjeseci ove godine.

Zagrebačka regija najbolja

Zagrebačka regija i dalje ima najveći broj prodanih novih automobila – 15.145 primjeraka, što predstavlja čak 34,45 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Požeško-slavonska županija s 4359 komada (9,91 posto), dok je Splitsko-dalmatinska županija treća s 3272 nove registracije (7,44 posto).

Četvrta je Istarska županija (3052), a peta Primorsko-goranska županija s 297 novih registracija. I dalje su dvije najgore županije Virovitičko-podravska i Ličko-senjska koje imaju 185, odnosno 115 prodanih novih vozila. U postotku to je 0,42 posto, odnosno 0,26 posto tržišnog udjela.

Audi vladar premium segmenta

Audi je u prvih sedam mjeseci ove godine prodao 1392 nova automobila s tržišnim udjelom od 3,17 posto i najbolji je premium brend „njemačkog svetog trojstva“. Samo u srpnju Audi je registrirao 186 novih vozila (3,24 posto), dok su njegovi izravni konkurenti Mercedes i BMW prodali po 77 novih automobila.

U ukupnom zbroju BMW je bolji od Mercedesa jer u prvih sedam mjeseci ima 1086 prodanih novih vozila (2,47 posto), dok proizvođač sa srebrnom zvijezdom ima na svom kontu 888 novih registracija (2,02 posto). U ukupnom poretku Audi je na 13. mjestu, BMW je 15., a Mercedes na 18. mjestu.

Naslovnica Mozaik