Scena Mozaik

Suzuki Jimny

Četvrta generacija objedinjuje jednostavnost, funkcionalnu ljepotu i 4WD tehnologiju

Suzuki Jimny

Prije nekoliko dana u Japanu je službeno predstavljena četvrta generacija Suzukija Jimny, najmanjeg pravog terenca na svijetu. 

Prethodnik se proizvodio puna dva desetljeća, prvo pod nazivom SJ i kasnije Samurai, a kod nas je bio popularan u devedesetim godinama prošlog stoljeća. Ovaj model, poznat po iznimnim terenskim svojstvima, prodan je do sada u 2,9 milijuna primjeraka, a zapravo sve je počelo još 1970. godine prvim modelom LJ.

Tijekom gotovo pola stoljeća koncepcija se nije mijenjala. Kruta šasija, pogon 4x4 s reduktorom i mali gabariti kutijastog oblika karoserije ostali su konstanta koje će se držati i novi model, čije se prikazivanje u Europi očekuje na autosalonu u Parizu u listopadu ove godine.

Novi Suzuki Jimny sada je još funkcionalniji i praktičniji po izgledu i performansama, a još uvijek u potpunosti utjelovljuje duh njegovih prethodnika i temeljni koncept – jedan i jedini mali, lagani terenac s pogonom na sve kotače.

Četvrta generacija Jimnyja objedinjuje jednostavnost, funkcionalnu ljepotu i 4WD tehnologiju koja omogućava sjajne off-road karakteristike, a istodobno je upotrebljiv i u gradu. Više uspravan A-stup i plosnati poklopac motora povećavaju vidljivost vjetrobranskog stakla, dok podnica povišena od tla omogućava vozaču i suvozaču povećanu vidljivost kroz bočne prozore.

Prednja rešetka maske je jednostavna i crna, ističući glavna svjetla s okruglim potpisom, s 15-inčnim tamnim metalnim kotačima od lagane legure koji još više naglašavaju snažan vanjski izgled. Novi Jimny kutijastim izgledom i oštrim linijama podsjeća na Mercedesovu G-klasu, naravno u malom pakovanju.

Ploča s instrumentima i okolni dijelovi otporni su na ogrebotine i mrlje, a držač i prekidači su jednostavni za rukovanje, tako da se mogu nositi u off-road uvjetima. Mjerači postavljeni u kockastim kućištima uvijek su osvijetljeni radi jasnog pogleda na cestu i izvan nje, kada vozilo često prolazi između sunčanih i zasjenjenih površina.

Prostor za prtljagu može se proširiti preklapanjem stražnjih sjedala, stvarajući obujam od 377 litara, što je 53 litre više nego kod prethodnika. Sjedala su pažljivo dizajnirana za povećanje širine spremnika, a nasloni stražnjih sjedala i prtljažnika na podu su obloženi plastikom radi lakšeg uklanjanja prljavštine.

Prve informacije ne otkrivaju puno toga kada su u pitanju pogonski agregati, ali čini se da po svojoj prilici dizelaši neće biti u ponudi. Ulogu osnovnog agregata trebao bi preuzeti 3-cilindarski 1.0-litreni turbobenzinac BosterJet sa 112 “konja”, dokazan u Swiftu i SX4 S-Crossu.

U ponudi bi trebao biti i 4-cilindarski 1.5-litreni benzinac snage 107 KS, koji je predstavljen u Japanu, a očekuje se da će doći i na europsko tržište. A trebao bi biti zamjena za stari 1.3-litreni benzinski motor. Uz ručne mjenjače moći će se odabrati i automatski... Suzuki Jimny zadržao je sustav s 4WD pogonom s niskim rasponom prijenosa.

U usporedbi s 4H načinom, način rada 4L može prenijeti veći zakretni moment na gume dok je u nižim zupčanicima, kako bi se postigla bolja vuča na strmim padinama i grubim terenima. Naravno, tu je 2WD – pogon samo na stražnje kotače.

Naslovnica Mozaik