Scena Mozaik

JAGUAR I-PACE

Nudi praktičnost SUV-a, performanse sportskog automobila, naprednu tehnologiju te sve prednosti električnog pogonskog sklopa

JAGUAR I-PACE

Jaguar je predstavljanjem modela I-Pace opasno ugrozio Teslin model X u segmentu električnih SUV-ova. 

Ekološki čist, pametan i siguran novi I-Pace kombinira sportsku učinkovitost, tehnologiju umjetne inteligencije nove generacije (AI) i praktičnost SUV-a s pet sjedala čime cilja na sam vrh segmenta električnih SUV-ova.

Dizajn nove divlje mačke na struju ne treba ni komentirati, jer posljednji modeli ovog proizvođača automobila pravi su ljepotani s čime se slaže struka, ali i sve veći broj njihovih poklonika.

SUV na električni pogon dugačak je 4682 milimetra s međuosovinskim razmakom od 2990 mm što ga veličinom postavlja uz veći Jaguarov model F-Pace. U unutrašnjosti ima dovoljno prostora što je inače karakteristično za veće SUV-ove.

Vanjski dizajn inspiriran je konceptom C-X75 koji doslovno slijedi s kotačima od 22 cola. Interijer donosi u potpunosti novi potpis, moderan i tehnološki vrlo napredan.

Zahvaljujući dvama električnim motorima postavljenim na obje pogonske osovine uklonjen je središnji tunel preko kojeg se inače kod klasičnih terenaca prenosi snaga na stražnje kotače.

Na njegovu mjestu na središnjoj konzoli je vrlo praktičan pretinac kapaciteta 10,5 litara za odlaganje sitnica poput mobitela, ključeva i drugih malih stvari. Na opremu ne treba trošiti previše riječi, dovoljno je kazati kako infotainment koristi dva zaslona.

Novi I-Pace raspolaže prilično velikim prtljažnikom za ovu klasu SUV-ova tako da mu je osnovni obujam 656 litara, a da se preklapanjem stražnjih sjedala taj prostor povećava na 1453 litre.

Ispod stražnjih sjedala su praktične police u koje se mogu smjestiti tableti i prijenosna računala, a elegantna bočna silueta s naglo ukošenim krovom poput nekog coupea zbog nisko postavljenih sjedala otvara dosta prostora za glave putnika straga.

Jaguar I-Pace je potpuno električni automobil koji pokreću dva elektromotora snage 400 KS uz okretni moment od 696 Nm. Napajaju se iz seta litij-ionskih baterija kapaciteta 90 kWh koje mu osiguravaju autonomiju od čak 480 kilometara po novoj WLTP metodi.

Ovaj Jaguar je poput ostatka game vraški brz što dokazuje i ubrzanje od 4,8 sekundi koliko mu treba da s mjesta dohvati brzinu od 100 km/h. Cijela konstrukcija je podređena voznim osobinama pri čemu mu je koeficijent otpora zraka smanjen na 0,29.

Osim smanjenog koeficijenta zraka odličnim performansama pridonose krutost vozila, položaj težišta, ali i idealan raspored mase. Baterija je smještena na sredini, između dvije osovine, što mu daje savršenu raspodjelu težine u omjeru 50:50 posto.

Sustav regenerativnog kočenja omogućava tzv. vožnju jednom pedalom što će pridonijeti većoj autonomiji, kao i manjem trošenju kočnica. Što se tiče samog punjenja službeni podaci navode kako za punjenje baterije do 80 posto kapaciteta putem brzog punjača od 100 kW treba 40 minuta ili 15 minuta za popunu za narednih 100 kilometara.

Na kućnom punjaču (7 kW) za punjenje od 0 do 80 posto kapaciteta treba deset sati, što ga čini idealnim za punjenje preko noći. Jamstvo je osam godina ili 160.000 kilometara.

U svakom slučaju riječ je o vozilu koje nudi praktičnost SUV-a, performanse sportskog automobila, naprednu tehnologiju te sve prednosti električnog pogonskog sklopa. Cijena Jaguara I-Pace na britanskom tržištu je 63.495 funti.          

Naslovnica Mozaik