Scena Mozaik

OPEL CROSSLAND X 1.2 TURBO INOVATION

Tipičan urbani crossover s prednjim pogonom i 3-cilindarskim turbobenzincem nije veliki potrošač, a izgleda vrlo privlačno

OPEL CROSSLAND X 1.2 TURBO INOVATION

Crossland X je prvi Opel lansiran pod okriljem francuskog koncerna PSA Peugeot Citroen kojemu je osnovna platforma kao kod Peugeota 2008 i novog Citroena C3 Aircross, a stigao je kao zamjena za neuspješnu Merivu. 

Francuzi su “donirali” platformu, motore, mjenjače i niz sekundarnih tehnologija, pa i poneki srodni element interijera. I tu priča o zajedničkim komponentama prestaje.

Sve ostalo, uključujući i dizajn, napravljeno je po njemačkoj recepturi. Može se reći kako se dobro pazilo da Opel vizualno i osjetilno zadrži autentičnost i tko nije dobro upoznat s pozadinom nastanka ovog automobila, ni po čemu neće zamijetiti da Crossland X nosi francuske gene.

Crossland X je tipičan urbani crossover s prednjim pogonom koji je vanjskim dimenzijama kompaktan, dok je osobnošću velik. Može se podičiti prostranom i varijabilnom unutrašnjošću zahvaljujući činjenici da je Crossland X, za razliku od drugih modela, rađen iznutra prema vani.

Prema unutrašnjosti se dizajnirao vanjski izgled čija krovna linija koso pada prema stražnjem dijelu vozila, tipično za crossovere. S dvobojnom karoserijom čak pomalo sliči na Renault Captura.

Dovoljno je malo bolje pogledati po unutrašnjosti da bi se vidjelo da standardi Opelove tvornice u Zaragozi ne odstupaju od dobro poznatih i dobro prihvaćenih njemačkih vrijednosti.

Tek u pojedinim detaljima može se vidjeti sličnost s francuskim koncernom, ali uglavnom dojam ostaje u znaku Opela. Sve miriše i izgleda opelovski tako da je osjećaj za volanom i vizualni ugođaj sličan onom u Mokki X. Jedan od najvećih međuosovinskih razmaka u ovoj klasi daje obol prostranosti za koljena i ugodan komfor.

U slučaju testnog primjerka doživljaj u vožnji daje francuski 3-cilindarski 1.2-litreni turbobenzinac od 130 KS i s okretnim momentom od 230 Nm pri 1750 “điri”. Predrasude o cilindrima i obujmom malom motoru u povišenom autu padaju u vodu već pri jačem pritisku na gas.

Povuče muški i mnogi će ostati ugodno iznenađeni jednolikom isporukom snage i okretnog momenta iz niskih okretaja. Uz dobro proračunat mjenjač, povišena, ali i relativno lagana karoserija od 1205 kg, dobro starta i potom s lakoćom dohvaća visoke brzine.

Jedino na što se treba priviknuti jest frktav, ali zabavan zvuk 3-cilindarskog turbobenzinca. Treba pohvaliti miran i uravnotežen rad, dobru zvučnu izolaciju, ali i potrošnju koja se normalnim načinom vožnje kreće uglavnom oko sedam litara na 100 km. S ovim turbobenzincem Crossland X ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h.

Dobro izbalansiran ovjes podešen po Opelovim standardima nijansu je tvrđi nego kod francuske braće, pa unatoč povišenoj karoseriji ulijeva povjerenje u zavojima.

Primjetno je da je u cjelini sve, od ovjesa do volana, a posebno pomalo umirovljenički rad mjenjača, zapravo podešeno da pruži što više ugode u normalnoj vožnji, kojoj potentni motor povremeno daje privlačnu dozu paprenosti

Prostrana i praktična unutrašnjost, sadržajna oprema složena po suvremenim tehnološkim standardima, te solidna izrada i materijali ispunjavaju zahtjeve klase. Sve u svemu, u dvobojnoj izvedbi Crossland X je dopadljiv mali trendovski crossover s odličnim turbobenzinskim motorom.

Testni model s najbogatijim paketom opreme Innovation stoji 18.450 eura, ali je imao i dosta dodatne opreme. Među ostalim i 17-colne alu naplatke, crvenu boju, krovne nosače, paket Sight & Light, bežični punjač mobitela i head-up displej, tako da mu u konačnici cijena skače na 22.930 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 12 V

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 130 KS pri 5500/min

Okretni moment: 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4212 x 1765 x 1605 mm

Međuosovinski razmak: 2604 mm;

Prtljažnik: 410/520/1255 l

Ubrzanje: 9,5 s

Najveća brzina: 205 km/h

Potrošnja: 4,7/5,1/5,9 l/100 km

Cijena: testni model 18.450 eura, s doplatama 22.930 eura

Naslovnica Mozaik