Scena Mozaik

PEUGEOT 2008 1.6 BlueHDi ACTIVE

Urbani SUV u obnovljenom izdanju solidno je opremljen već u osnovnom paketu opreme, a provjereni turbodizelaš pokazao se vrlo štedljivim

PEUGEOT 2008 1.6 BlueHDi ACTIVE

Francuski SUV Peugeot 2008 tijekom 2016. godine doživio je lagani redizajn koji nije previše utjecao na njegovu osobnost. Tek malo primjetnije preinake na maski hladnjaka, novi branik i nekoliko plastičnih umetaka na karoseriji... I to je sve, ali na koncu automobil djeluje puno robusnije i atraktivnije.

Kako bi se karoserija zaštitila od oštećenja, s obzirom da je 2008-ica namijenjena i za izlete izvan asfalta, napravljen je svojevrstan zaštitni pojas koji se proteže, odnosno opasava čitav automobil od prednjeg do stražnjeg branika s bočnim zaštitnim oblogama preko obloga blatobrana i donjeg dijela karoserije.

Na testu smo imali provjereni i dokazani 1.6-litreni BlueHDi turbodizelaš od 100 KS u kombinaciji s osnovnim paketom opreme Active. Zanimljivo je da ovaj agregat dolazi s još dvije izlazne snage, slabija je od 75 „konja“, dok snažnija raspolaže sa 120 KS.

U izvedbi sa 100 KS ovaj agregat se pokazuje pravom mjerom za 2008-icu, čija je karoserija ipak povišena, a i podnica joj je od tla podignuta 16,5 centimetara. Zahvaljujući povišenoj podnici, Peugeot 2008 idealan je za penjanje po visokim rubnicima nogostupa, posebno uz „mesnate“ gume od 16 cola.

Bez obzira na to što s ovim turbodizelašem 2008-ica ubrzava od 0 do 100 km/h za tek 12,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h, obiteljski nastrojeni vozači neće biti nimalo nezadovoljni.

Naročito kada se u obzir uzme prosječna potrošnja, koja prema tvorničkim podacima iznosi 3,7 l/100 km, dok nam se na testu kretala oko 5,0 l/100 km. Razvijen u koncernu PSA Peugeot Citroen, a ugrađivan je u Ford, BMW, Volvo i Mazdu, na autocesti bez naprezanja održava prosjek od 130 km/h.

Treba pohvaliti i elastičnost motora zahvaljujući okretnom momentu od 254 Nm pri 1750 „điri“, tako da na otvorenoj cesti ne treba prečesto posezati za ručicom 5-stupanjskog ručnog mjenjača. Međutim, osim što mjenjač ima malo duži hod, mali minus su mu i ne odviše precizni stupnjevi prijenosa kada se vozi bržim tempom.

U osnovnom paketu opreme Active gotovo pa ništa ne nedostaje. Serijski se vozaču i putnicima nudi sasvim pristojna udobnost, pa je tako upravljač podesiv po visini i dubini presvučen kožom. Vožnju olakšavaju tempomat i putno računalo, a tu je i manji zaslon osjetljiv na dodir s radiom, USB utičnicom te Bluetoothom.

Klima je ručna, ali to nije neki problem. Podizanje stražnjih stakala također se obavlja ručno, ali to se može riješiti pojedinačnim doplatama. Automatska klima na testnom autu ugrađena je za 2500 kuna, dok su električni podizači stražnjih stakala stigli u paketu s preklopivim vanjskim retrovizorima za 1400 kuna.

S obzirom na klasu u unutrašnjosti, nema zamjerki na prostranost. Straga bi doduše dobro došao koji centimetar za koljena, no prostora je dovoljno i za odrasle. Što se tiče prtljažnika, njegov osnovni kapacitet je 360 litara, dok se preklapanjem naslona stražnjih sjedala taj prostor povećava do 1194 litre.

Sjedala pružaju uzoritu bočnu potporu u zavojima, ali za sportsku vožnju potreban je malo bolji i precizniji mjenjač. Relativno malo stražnje staklo može skriti niske objekte na nogostupu, ali preglednost uopće nije loša.

Peugeot 2008 koji smo imali na testu košta 18.705 eura, a budući da je imao doplata poput automatske klime, 16-colnih alu naplataka te električnog preklapanja vanjskih retrovizora i električnih podizača stražnjih stakala, cijena je na kraju 19.555 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1560 ccm

Snaga: 100 KS pri 3500/min

Okretni moment: 254 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4159 x 1739 x 1556 mm

Međuosovinski razmak: 2540 mm

Prtljažnik: 360/1194 l

Ubrzanje: 12,5 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 3,3/3,7/4,4 l/100 km

Cijena: testni model 18.705 eura, s doplatama 19.555 eura

Naslovnica Mozaik