Scena Kultura

NAGRADAMA OVJENČANO LJETO

'To je kao da sam sagradio crkvu!': redatelj Projkovski oduševljen trijumfom 'Orestije', pogledajte tko je sve bio i tko je slavio na svečanosti u splitskom teatru

NAGRADAMA OVJENČANO LJETO

Tradicionalnom dodjelom nagrada "Judita" Slobodne Dalmacije, generalnoga medijskog pokrovitelja festivala, završeno je 64. Splitsko ljeto.
Nagrade za najbolja umjetnička ostvarenja u glazbenom i dramskom programu osvojili su ansambl "Antiphonus" i tenor Krešimir Špicer za koncert "Amor' dolcegarbo", te dramska predstava "Orestija".
Završnica festivala koji je trajao mjesec dana održala se u zgradi HNK Split, premda je prvotno bilo planirano da zatvaranje bude u Meštrovićevu kašteletu, ali je do promjene došlo zbog najave kiše.
"Juditu" za najbolje glazbeno ostvarenje primila je u ime "Antiphonusa" sopranistica Monika Cerovčec, a priznanje za dramu preuzeo je makedonski redatelj Dejan Projkovski, koji je na festivalu postavio Eshilovu "Orestiju".
"Judite", statuete koje prikazuju biblijsku heroinu koja je Marka Marulića nadahnula za njegov čuveni spjev, djelo su pokojnog Vaska Lipovca. Uručili su ih Jadran Kapor, glavni urednik Slobodne Dalmacije i Jasmina Parić iz dramskog žirija.
Monika Cerovčec je uz zahvalu organizatorima posebno naglasila kako je zahvalna splitskoj publici.
- Veoma sam sretna. Izvedbu smo imali u divnom prostoru, u Dioklecijanovim podrumima, a reakcije slušatelja bile su odlične, tople i srdačne. Vidi se da je ovo grad koji i voli i poznaje glazbu - kazala je sopranistica.

Znali smo da smo na pravom mjestu

Tomislav Fačini, pod čijim je vodstvom ansambl nastupio, javio se iz Dubrovnika i poručio:
- Koncert i reakcije na njega pokazali su kako je barokna glazba itekako živa. Kada se spomene takva glazba, obično se misli samo na Bacha i Handela, ali to je područje puno šire, a Monteverdi je besmrtan kao i Verdi.
Redatelj Projkovski također nije skrivao zadovoljstvo.
- Sretan sam što je "Orestija" ispala baš onakvom kakvom smo je zamislili. Da smo napravili dobar posao, uz nagradu govore i reakcije komentari publike i kritike. "Judita" je zaokružila naporni dvomjesečni rad na divnom, ali i teškom terenu pod Mosorom. U ta dva mjeseca malo smo spavali, ali nije mi žao. Znao sam da smo na pravom mjestu prvi put kada smo došli pogledati teren za novu scenu, a ranije nikada u životu nisam tamo bio - kazao je Projkovski i dodao kako je otvaranje nove ambijentalne pozornice nešto najljepše što se umjetniku može dogoditi.
- To je kao da ste sagradili crkvu ili posadili mlado stablo - nešto što će živjeti i trajati. Drago mi je što će scena i dalje ostati u funkciji, zbog Splićana i pogotovo Sitnjana, divnih ljudi čistog srca koji su nam u svemu bili od neprocjenjive pomoći - zaključio je redatelj nagrađene predstave.
Intendant Goran Golovko dodao je kako je zadovoljan sveukupnim programom Splitskog ljeta.
- Održano je u više nego teškim uvjetima, ali posebno sam zadovoljan zbog ambijentalnih izvedbi, pogotovo onih u amfiteatru u Solinu i na novoj pozornici u Sitnu Gornjem, koja je svojim smještajem i pogledam dala dodatnu vrijednost premijeri.
Festival je zatvorio župan Blaženko Boban, a potom je održan i zadnji koncert. Nastupili su Zagrebački solisti i saksofonist Gordan Tudor, s djelima Mozarta, Griega, Pavla Dešpalja i Brittena.

 


Žiri za dramu: djelo visoke estetike i glumačkih ostvarenja
Prosudbeno povjerenstvo "Slobodne Dalmacije" za dramski program u sastavu Nila Kuzmanić Svete, teatrologinja, Jasmina Parić, novinarka i kazališna kritičarka i Belmondo Miliša, glumac i ravnatelj Gradskog kazališta mladih Split jednoglasno je ocijenilo predstavu "Orestija" najvišim umjetničkim dostignućem 64. splitskog ljeta i dodjeljuje joj nagradu "Judita".
Autorski tim i glumački ansambl pod vodstvom redatelja Dejana Projkovskog ovom se snažnom i dojmljivom premijerom u produkciji samog festivala vratio na najbolji način tradiciji Splitskog ljeta koje su obilježile mnoge antičke drame, ali čiji je specifikum i otkrivanje novih ambijentalnih pozornica. U Sitno Gornje, prostor drevne Poljičke republike, skladno se uklopila dvije i pol tisuće godina stara Eshilova tragedija, povezujući na sadržajnoj i misaonoj razini davno minula vremena s današnjicom.
Propitujući s Eshilom ljudsku prirodu punu nemira, dvojbi, mračnih nagona ali i želje za uspostavom harmonije, kreatori predstave iznjedrili su u sinergiji djelo visoke estetike i kvalitetnih glumačkih ostvarenja. S "Orestijom" je uz to stvorena i nova ljetna pozornica s veličanstvenim pogledom na grad, more i otoke, a Split nakon dugo vremena dobio pravu ambijentanu predstavu. Čestitamo!


Žiri za glazbu: najviša razina umjetničkoga izričaja

Prosudbeno povjerenstvo "Slobodne Dalmacije“ za glazbeni program u sastavu: prof. Tatjana Alajbeg, glazbena kritičarka, Kosovka Čudina, prof. glasovira i prof. Mirko Jankov, orguljaš, jednoglasno odlučuje:
"Juditu“ za najvišu razinu umjetničkoga izričaja dodjeljujemo ansamblu "Antiphonus" i tenoru Krešimiru Špiceru za koncert 'Amor dolcegarbo'“.
Večer ispunjena djelima uglavnom ranobaroknih skladatelja izazvala je neskriveno oduševljenje brojnoga slušateljstva u Dioklecijanovim podrumima. Vokalni ansambl predvođen Tomislavom Fačinijem, inače basom i čembalistom, bio je pojačan instrumentalnim sastavom te glasovitim tenorom Krešimirom Špicerom, sjajnim tumačem velebnih Monteverdijevih madrigala.
Skladno muziciranje cijeloga sastava vrlo je uvjerljivo osvijetlilo i približilo nam suptilan zvuk davnih vremena, a svoje su zasluženo mjesto dobili i hrvatski majstoriIvan Lukačić i Vinko Jelić – u ranome baroku Europa je uistinu živjela na našim prostorima.
Čestitamo!

 

Naslovnica Kultura