Prilozi Auto moto

renault zoe

Baterija većeg kapaciteta povećava domet s jednim punjenjem na 390 kilometara

renault zoe

Najpopularniji Renaultov električni automobil Zoe, koji je lansiran prije sedam godina, u trećem generacijskom izdanju dolazi sa snažnijim elektromotorom i većim dosegom, mnoštvom tehnoloških poboljšanja i novim, ali prepoznatljivim izgledom.

Novi Zoe evoluirao je u svestranosti, kvaliteti i tehnologiji nudeći vrhunske značajke uz pristupačnu cijenu (ne i na našem tržištu). Renaultov najprodavaniji električni automobil sada ima i bateriju većeg kapaciteta (52 kWh) koja mu povećava domet s jednim punjenjem na 390 kilometara po novom načinu mjerenja potrošnje, WLTP-u. Osim toga novi Zoe pokreće i snažniji elektromotor od 100 kW u GT line izdanju, što u konjskim snagama iznosi 136 KS.

Novi Zoe opremljen je mnogim inovativnim sustavima, poput usluge Renault Easy Connect koja pruža veću povezanost, a tu su i dodatni pomoćni sustavi za vožnju, kao i 10-inčna TFT instrumentna ploča, Renault Easy Link – multimedijski sustav osjetljiv na dodir i novi B mod koji je usavršen za gradsku vožnju radi rekuperacije energije prilikom kočenja.

Kada je aktiviran B mod, automobil usporava znatno brže prilikom puštanja papučice gasa. S B načinom rada olakšava se vožnja, posebno u gradu ili u usporenom prometu. Novi Zoe i dalje nudi karakterističan i svjež dizajn, dok je unutrašnjost potpuno preuređena, s potpuno redizajniranom instrumentnom pločom i nadzornim ekranom za poboljšanu udobnost. Istodobno obnovljeni interijer nudi više prostora i udobnosti.

Nakon lansiranja krajem 2012. godine, prvi Zoe s baterijom od 22 kWh imao je oko 150 kilometara stvarnog dometa, što je daleko premašivalo dnevnu udaljenost koju prolazi prosječni europski vozač. Četiri godine kasnije, točnije 2016., Renault je pokrenuo drugu generaciju gradskog električnog automobila s baterijom od 41 kWh (ZE40), koja je udvostručila njegovu autonomiju na 300 kilometara.

Kod najnovije generacije Zoea inženjeri su se fokusirali na arhitekturu litij-ionske baterije i različite aspekte njezina dizajna, postigavši ​​impresivni kapacitet od 52 kWh, koji je ostao unutar postojećih dimenzija kao kod prethodnika. To je značilo porast od 30 posto u odnosu na prethodnu generaciju, odnosno 390 kilometara autonomije po WLTP-u ciklusu. S ovim elektromotorom od 136 KS koji krasi okretni moment od 245 Nm u startu i baterijom kapaciteta 52 kWh novi Zoe ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,0 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 140 km/h.

Vozač jednostavnim pritiskom na novi e-mjenjač može birati između B i D (Drive) načina rada elektromotora. Elektronički prekidač zamjena je za mehaničku polugu starog automobila. Jednostavnim pritiskom na gumb dovoljno je da se motoru pošalje novi imput, dok je odabrani način vožnje jasno prikazan na središnjoj konzoli i na 10-inčnom zaslonu ispred vozača. I automatska ručna kočnica u novom Zoeu sada je potpuno električna, pri čemu su sve funkcije prilagođene vozaču.

Prilikom korištenja zidne kutije od 7 kW, baterija novog Zoea može se napuniti od 0 do 100 posto u 9 sati i 25 minuta, što osigurava cjelovito punjenje preko noći. Za samo 8 sati dosega možete postići malo više od 300 kilometara. Uključivanje Renault Zoe u javni cestovni promet punjačem od 22 kW može se dobiti 125 kilometara dometa za samo jedan sat. No, najbrže vrijeme punjenja postiže se novom opcijom napajanja od 50 kW DC koja je savršena za dulja putovanja. Dopunjavanje baterije na ovaj način može se dobiti oko 145 kilometara dometa za samo pola sata punjenja.

Naslovnica Auto moto