Novi Volkswagen T-Cross mnogo je više od duhovnog nasljednika Cross Pola, ili čak običnog Pola na botoksu, no činjenica je kako se ovdje radi o osjetno atraktivnijem i pametnije dizajniranom modelu.
S dužinom od 4,11 metara i visinom od 158 centimetara, T-Cross je urbani crossover koji će sigurno “zapapriti” konkurenciji. Kraći je 14 centimetara od većeg Volkswagenova SUV-a T-Roca, a čak će i osnovna verzija ispuniti gotovo svaku želju u pogledu upotrebljivosti, sigurnosti i povezivosti.
Imidž brenda i prokušana tehnologija nisu jedino na što se oslanja T-Cross. Pažnju privlači i izgledom koji ne odudara od posljednjih trendova koje su zacrtali u Wolfsburgu. Brojni pregibi koji se protežu cijelom dužinom karoserije, kao i masivna maska koju prati upečatljivije lice u odnosu na Pola, na čijim temeljima je nastao, razlog su zbog kojeg T-Cross djeluje uvjerljivo.
Najmanji Volkswagenov SUV je karakterističan po glavnim svjetlima, kao i dnevnim svjetlima u diodnoj tehnologiji, koja su posebno integrirana u obliku hokejaške palice, čime mu daju upečatljiv potpis. Kromirani element u braniku u obliku slova O koji uokviruje žmigavac posebno se ističe i daje mu određenu draž. To može zahvaliti činjenici da je T-Cross, za razliku od nekih drugih modela unutar grupe, osjetno slobodnije dizajniran.
Dodatnu vrijednost donosi i oprema, posebice sigurnosna, pa trenutačno na tržištu ne postoji konkurent koji nudi više. Potvrda toga je i testni model s paketom Life u kojem su svi najvažniji elektronički sigurnosni sustavi.
Tu je sustav koji prepoznaje i upozorava na prepreke, u gradskoj vožnji prepoznat će pješake i bicikliste, te aktivirati kočnice kao standard, dok su kao opcija kontrola mrtvog kuta i voznog traka, sigurnosni izlazak s parkinga, te proaktivna zaštita u kritičnim situacijama koja zateže pojaseve, zatvara prozore i povećava pritisak u kočnicama.
Uz nekoliko praktičnih rješenja, poput uzdužno pomične stražnje klupe i preklopivog suvozačkog naslona, funkcionalnost je podignuta na višu razinu i T-Cross nudi više od onog što se očekuje od automobila dugog 411 centimetara. Stražnja klupa uzdužno se pomiče 14 centimetara, dok obujam prtljažnika varira od 385 do 455 litara.
U unutrašnjosti sve je solidno i vrlo precizno posloženo, a mekanu plastiku na prednjoj armaturi kojom se diči Polo zamijenila je tvrda. Rješenje je to koje odudara od filozofije koju su zadnjih godina nametnuli u Wolfsburgu.
Maleni 1,0-litreni 3-cilindarski turbobenzinac vrlo je uglađen, a da je riječ o tri cilindra, tek se osjeti na prijelazu od minimalnih do 1500 “điri”, nakon čega postaje diskretan i vrlo učinkovit. U osnovnom izdanju, kao u našem slučaju, 1,0-litreni TSi turbobenzinac raspolaže s 95 KS i 175 Nm okretnog momenta između 2000 i 3500 “điri”.
U kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem odličan je kada je u pitanju pretjecanje ili lagano krstarenje na autocesti, ali mu isto nedostaje šesti stupanj s obzirom da je peti predug za nagle promjene ritma. S ovim motorom mali T-Cross ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 179 km/h. Pritom mu ni potrošnja nije velika, kreće se u prosjeku oko 6,5 l/100 km.
Paket Life, koji je osnovni, ima puno opreme i u kombinaciji s turbobenzincem od 95 KS i ručnim mjenjačem, te prednjim pogonom, košta 17.180 eura. Kako je imao dosta doplatnih elemenata (metalik boja, kontrola mrtvog kuta i voznog traka, proakativna zaštita putnika, multimedija sa 8-inčnim zaslonom...), u konačnici mu je cijena 19.180 eura.
Tehničke karakteristike
Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V
Obujam: 999 ccm
Snaga: 95 KS pri 5000/min
Okretni moment: 175 Nm pri 2000-3500/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4110 x 1780 x 1580 mm
Međuosovinski razmak: 2550 mm
Prtljažnik: 385/1281 l
Ubrzanje: 11,2 s
Najveća brzina: 179 km/h
Potrošnja: 6,4 l/100 km
Cijena: testni model 17.180 eura, s doplatama 19.180 eura