Prilozi Auto moto

VOLKSWAGEN T-CROSS 1.0 TSI LIFE

Testirali smo: urbani crossover koji će sigurno 'zapapriti' konkurenciji

VOLKSWAGEN T-CROSS 1.0 TSI LIFE

Novi Volkswagen T-Cross mnogo je više od duhovnog nasljednika Cross Pola, ili čak običnog Pola na botoksu, no činjenica je kako se ovdje radi o osjetno atraktivnijem i pametnije dizajniranom modelu. 

S dužinom od 4,11 metara i visinom od 158 centimetara, T-Cross je urbani crossover koji će sigurno “zapapriti” konkurenciji. Kraći je 14 centimetara od većeg Volkswagenova SUV-a T-Roca, a čak će i osnovna verzija ispuniti gotovo svaku želju u pogledu upotrebljivosti, sigurnosti i povezivosti.

Imidž brenda i prokušana tehnologija nisu jedino na što se oslanja T-Cross. Pažnju privlači i izgledom koji ne odudara od posljednjih trendova koje su zacrtali u Wolfsburgu. Brojni pregibi koji se protežu cijelom dužinom karoserije, kao i masivna maska koju prati upečatljivije lice u odnosu na Pola, na čijim temeljima je nastao, razlog su zbog kojeg T-Cross djeluje uvjerljivo.

Najmanji Volkswagenov SUV je karakterističan po glavnim svjetlima, kao i dnevnim svjetlima u diodnoj tehnologiji, koja su posebno integrirana u obliku hokejaške palice, čime mu daju upečatljiv potpis. Kromirani element u braniku u obliku slova O koji uokviruje žmigavac posebno se ističe i daje mu određenu draž. To može zahvaliti činjenici da je T-Cross, za razliku od nekih drugih modela unutar grupe, osjetno slobodnije dizajniran.

Dodatnu vrijednost donosi i oprema, posebice sigurnosna, pa trenutačno na tržištu ne postoji konkurent koji nudi više. Potvrda toga je i testni model s paketom Life u kojem su svi najvažniji elektronički sigurnosni sustavi.

Tu je sustav koji prepoznaje i upozorava na prepreke, u gradskoj vožnji prepoznat će pješake i bicikliste, te aktivirati kočnice kao standard, dok su kao opcija kontrola mrtvog kuta i voznog traka, sigurnosni izlazak s parkinga, te proaktivna zaštita u kritičnim situacijama koja zateže pojaseve, zatvara prozore i povećava pritisak u kočnicama.

Uz nekoliko praktičnih rješenja, poput uzdužno pomične stražnje klupe i preklopivog suvozačkog naslona, funkcionalnost je podignuta na višu razinu i T-Cross nudi više od onog što se očekuje od automobila dugog 411 centimetara. Stražnja klupa uzdužno se pomiče 14 centimetara, dok obujam prtljažnika varira od 385 do 455 litara.

U unutrašnjosti sve je solidno i vrlo precizno posloženo, a mekanu plastiku na prednjoj armaturi kojom se diči Polo zamijenila je tvrda. Rješenje je to koje odudara od filozofije koju su zadnjih godina nametnuli u Wolfsburgu.

Maleni 1,0-litreni 3-cilindarski turbobenzinac vrlo je uglađen, a da je riječ o tri cilindra, tek se osjeti na prijelazu od minimalnih do 1500 “điri”, nakon čega postaje diskretan i vrlo učinkovit. U osnovnom izdanju, kao u našem slučaju, 1,0-litreni TSi turbobenzinac raspolaže s 95 KS i 175 Nm okretnog momenta između 2000 i 3500 “điri”.

U kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem odličan je kada je u pitanju pretjecanje ili lagano krstarenje na autocesti, ali mu isto nedostaje šesti stupanj s obzirom da je peti predug za nagle promjene ritma. S ovim motorom mali T-Cross ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 179 km/h. Pritom mu ni potrošnja nije velika, kreće se u prosjeku oko 6,5 l/100 km.

Paket Life, koji je osnovni, ima puno opreme i u kombinaciji s turbobenzincem od 95 KS i ručnim mjenjačem, te prednjim pogonom, košta 17.180 eura. Kako je imao dosta doplatnih elemenata (metalik boja, kontrola mrtvog kuta i voznog traka, proakativna zaštita putnika, multimedija sa 8-inčnim zaslonom...), u konačnici mu je cijena 19.180 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 999 ccm

Snaga: 95 KS pri 5000/min

Okretni moment: 175 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4110 x 1780 x 1580 mm

Međuosovinski razmak: 2550 mm

Prtljažnik: 385/1281 l

Ubrzanje: 11,2 s

Najveća brzina: 179 km/h

Potrošnja: 6,4 l/100 km

Cijena: testni model 17.180 eura, s doplatama 19.180 eura

 

Naslovnica Auto moto