Prilozi Auto moto

TOYOTA COROLLA

Hrvatska premijera: jedna duša, dva hibridna pogona i tri karoserije

TOYOTA COROLLA

Na hrvatsko tržište stigla je Toyota Corolla u tri karoserijske izvedbe, kao hatcback verzija (pet vrata), limuzina i karavan (Touring Sports), pri čemu su sve tri inačice opremljene, među ostalim, hibridnim pogonom snage 122 odnosno 180 KS, dok su dizelski agregat otišli u prošlost. 

Početna cijena osnovnog modela nove, 12. generacije Corolle. koja je od 1966. godine prodana u više od 46 milijuna primjeraka, u hatchback verziji s 1,2-litrenim turbobenzincem od 116 KS je 139.900 kuna. Ista je početna cijena i limuzine u kombinaciji s 1,6-litrenim benzincem od 132 KS. Zanimljiva je i činjenica da je peterovratnoj verziji ovog kompaktnog modela nakon 12 godina vraćen stari naziv Corolla koji je zamijenio ime Auris, a što je često potencijalne kupce dovodilo u zabludu.

Veliki iskorak je napravljen u pogledu dizajna, voznih osobina i približavanju premium segmentu. Da su se Japanci puno više potrudili oko dizajna, vidljivo je na prvi pogled. Corolla je, bez sumnje, jedan od najbolje dizajniranih kompakata na tržištu.

Težište niže za 10 milimetara, 60 posto kruća konstrukcija i novi multilink ovjes jamstvo su boljeg ponašanja u vožnji. Ovjes je udoban, ali vrlo sposoban, a upravljač daje mnogo povratnih informacija. Toyotina nova platforma TNGA GA-C po svemu nadmašuje postojeće konkurentske.

Osim što osigurava vrhunsku upravljivost, nova platforma je omogućila dizajnerima i konstruktorima da od jednog naprave nekoliko automobila. Zbog toga su sve tri karoserijske izvedbe dobile vizualni odmak i individualnost.

Po pitanju dužine hatchback je najkraći i broji 437 centimetara uz međuosovinski razmak od 2640 milimetara. Razlika u dužini između Touring SportsT (karavan) i limuzine je u samo dva centimetra u korist karavana koji je duljine 465 centimetara, dok je limuzina duga 463 cm.

Međuosovinski razmak im je isti i iznosi 2700 mm uz napomenu kako karavan ima veći prtljažnik obujma 598 litara, uz automatsko otvaranje vrata prtljažnika. Uz to poklopac dna prtljažnika može se okrenuti na dvije strane, jednu s tepihom i ukrasima i drugu s grubom gumom praktičnom za prevoženje prljavijih stvari ili kućnih ljubimaca.

U unutrašnjosti dominira veliki zaslon osjetljiv na dodir, no u Toyotinu stilu još uvijek ima i mnogo tipki. Tu su i atraktivni i vrlo funkcionalni digitalni instrumenti. Mjesta je mnogo više, a dojam kvalitete materijala i izrade je na mnogo višoj razini nego kod prethodnika.

Ponuda hibridnih pogona je proširena pa se prvi put peterovratna verzija i karavan nude s dva hibridna pogonska sklopa, 1,8-litrenim i 2,0-litrenim HSD sustavom. Poznati sustav s 1,8-litrenim benzinskim motorom s Atkinsovim ciklusom unaprijeđen je, ima bolji odaziv na gas i manju potrošnju.

Razvija 122 KS uz okretni moment od 142 Nm pri 3600 „điri“, a s njim Corolla do 100 km/h ubrza za 10,9 sekundi. Najveća novost je novi hibridni sustav s 2,0-litrenim benzinskim motorom od 180 KS i okretnim momentom od 190 Nm između 4400 i 5200 „điri“ koji je osjetno živahniji od slabijeg hibrida i omogućava uzbudljivu sportsku vožnju.

Ubrzanje do 100 km/h traje 7,9 sekundi, a jurnjava otvorenim cestama pravi je užitak, što bismo teško inače mogli povezati s hibridnim pogonom. Tu je i benzinska verzija s 1,2-litrenim turbobenzincem koja razvija 116 KS. Za razliku od peterovratne verzije i karavana, limuzinska inačica nudi se samo sa slabijim 1,8-litrenim hibridom od 122 KS i benzinskim 1,6-litrenim motorom sa 132 KS.

Toyota u Europi planira prodavati 78 posto hibrida, u Hrvatskoj oko 60 posto. Plan prodaje za hrvatsko tržište za ovu godinu u sve tri karoserijske verzije je 450 primjeraka, pri čemu se očekuje da će 50 posto vozila biti s paketom opreme Sol, 30 posto Sport i 20 posto Luna.

 

Cijena od  139.900 kuna

Dvije najjeftinije verzije Toyote Corolle su hatchback i limuzina s 1,2-litrenim „turbakom“ od 116 KS, odnosno 1,6-litrenim Valvetronicom od 132 KS i osnovnim paketom opreme Terra koji koštaju 139.900 kuna.

Peterovratna verzija ovog kompakta sa slabijim, 1,8-litrenim hibridnim pogonom ukupne snage 122 KS i osnovnim paketom opreme zapada 175.900 kuna, dok je limuzina s istim hibridom i paketom Luna skuplja 12.000 kuna. Cijena hatchback inačice s jačim hibridnim sklopom od 180 KS i osnovnim paketom Terra je 203.900 kuna.

Karavan s 1,2-litrenim turbobenzincem od 116 KS starta s cijenom od 146.900 kuna, dok inačica sa slabijim hibridom i osnovom opremom košta 183.300 kuna. Najskuplja verzija karavana s 2,0-litrenim hibridom od 180 KS i paketom Luna košta 210.900 kuna.

Sigurnosni sustavi

Corolla je standardno opremljena sofisticiranim funkcijama i sustavima najnovije tehnologije Toyota Safety Sense.

Novi aktivni sigurnosni paket uključuje sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (PCS) druge generacije s detekcijom pješaka tijekom dana i noći, te biciklista samo pri dnevnom svjetlu, adaptivni tempomat (ACC), sustav upozorenja na napuštanje prometne trake (LDA), sustav prepoznavanja prometnih znakova (RSA) i automatsku izmjenu dugih i kratkih svjetala (AHB). Osim toga, uveden je i LTA sustav napredne podrške u vožnji (Lane Trace Assist).

Naslovnica Auto moto