Prilozi Auto moto

Suzuki GSX-S750

Kamuflirani sportaš nudi pouzdanost, trajnost i provjereni agregat

Suzuki GSX-S750

U motosvijetu vjerojatno nema onoga čije srce brže ne zakuca kada čuje kraticu GSX-R. 

Riječ je o oznaci najuspješnijih sportskih motocikala porijeklom iz Hamamatsua. Posebno mjesto među njima je namijenjeno legendarnom modelu GSX-R750 s kojim je Suzuki postigao velike uspjehe na sportskim borilištima širom svijeta, a ujedno je bio i prvi pravi superbike motocikl.

Nažalost, tih po mnogima “najpogođenijih” rednih 4-cilindarski agregata od 750 ccm, posljednjih godina sve je manje. Posljednji među njima, trenutno jedini od svoje vrste, potekao direktno iz porodice GSX-R750 modela je upravo GSX-S750.

Prva varijanta ovog modela predstavljena je 2011. pod imenom GSR 750, a zatim je 2017. u prodaju krenula aktualna verzija. Agregat koji glasi kao neuništiv, potječe iz modela GSX-R750 iz 2005. a u originalu je imao 155 KS.

Tijekom godina pretrpio je razne preinake, te sada za ovu naked verziju prilagođenu Euro 4 standardima, isporučuje 113 KS, što nipošto ne znači da je beskrvan. Naprotiv, povećana je iskoristivost agregata pri nižim i srednjim okretajima, a to je, pak, najvažnije u svakodnevnim režimima vožnje.

U vožnji, što se tiče gasa, ovaj motocikl kao da posjeduje dvije osobnosti. Do otprilike 6000 “điri”, vrlo je predvidljiv i nježan, gotovo savršeno uravnotežen, a tek se pri vrhu tih okretaja naslućuje kakva se rijetka zvijer krije u njemu. Motor snažno i linearno ubrzava sve do 250 km/h, s ubrzanjem od 3,4 sekunde do 100 km/h, a sve to uz minimalne vibracije provjerenog 4-cilindarskog agregata.

Okvir je izrađen od čeličnih greda koje ostavljaju dojam sportskog aluminijskog okvira, a čelik je korišten upravo zbog naprezanja pri prelaženju preko rupa i neravnina, snažnog iznenadnog kočenja i svega onog što se u svakodnevnom prometu događa na cesti, a što prilagodljiv materijal poput čelika lako podnosi.

Za prednji ovjes se pobrinula japanska Kayaba koja za ovaj model isporučuje “upside down” vilice, promjera 41 mm s mogućnošću regulacije tvrdoće. Sa stražnje strane se nalazi također Kayaba mono amortizer s mogućnošću “štelanja” tvrdoće uparen s čeličnom vilicom.

O zaustavljanju ovog čistokrvnog Japanca sprijeda su zadužena dva diska promjera 310 mm, uparena s radijalno postavljenim Nissinovim čeljustima s četveroklipnim kliještima, a straga jedan disk promjera 240 mm. Naravno ABS je u seriji isto kao i kontrola trakcije prilagodljiva u trima režimima rada – gradski, sportski i kišni. Za one najodvažnije, vikend sportaše, postoji i jednostavna mogućnost isključivanja kontrole trakcije.

Serijske gume, sprijeda 120/70ZR17M/C, a straga 180/55ZR17M/C, ugrađene na ovaj motocikl su Bridgestone Battlax Hypersport S21, u koje se može imati puno povjerenje, bilo u gradskoj, bilo u sportskoj vožnji izvan naselja pri većim brzinama.

Ugrađen je i novi Suzukijev sustav za pomoć pri kretanju u kolonama, ili pri polukružnom okretanju, a zove se Low RPM assist. Funkcionira tako, da pri kretanju možete samo otpustiti ručicu spojke i motor sam lagano podiže “đire” i silinom svog okretnog momenta starta sam.

Instrumenta ploča je izvedena vrlo moderno s pregršt informacija. Tu su osim okretomjera i brzinomjera, podaci o odabranom stupnju kontrole trakcije, putni kompjutor, sat, pokazatelj količine goriva, pokazatelj stupnja prijenosa i temperature. Kapacitet spremnika goriva je 16 litara, a s prosječnom potrošnjom od 4,5 l/100 km ovaj motocikl je upotrebljiv i u međugradskim vožnjama.

Suzuki GSX-S750 namijenjen je prvenstveno onima koji svakodnevno koriste motocikl za odlazak na posao, a koji nisu odustali od svojih snova. Onima koji ne žele da život prolazi pokraj njih, već žele u svakom za sebe ukradenom trenutku osjetiti uzbuđenje kojem su težili još od kada su prvi put sjeli na motocikl.

Ljudima koji će znati cijeniti njegovu prikrivenu sportsku ćud i koristiti je vikendima za čisto zadovoljstvo. Ovaj motocikl košta 72.990 kuna, a nudi pouzdanost, trajnost, sportske korijene i provjereni agregat.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-taktni, 4-cilindarski, vodom hlađen

Obujam: 750 ccm

Snaga: 113 KS pri 10.500/min

Okretni moment: 81 Nm pri 9000/min

Mjenjač: 6-stupanjski mehanički

Dimenzije: 2125 x 785 x 1055 mm

Međuosovinski razmak: 1455 mm

Udaljenost od podloge: 135 mm

Spremnik goriva: 16 l

Potrošnja: 4,5 l/100 km

Kočnice: sprijeda dvostruki disk, straga disk

Gume: 120/70 ZR17 (sprijeda), 180/55 ZR17 (straga)

Cijena: 72.990 kn

Naslovnica Auto moto