Novosti Hrvatska

'67 je previše'

Protureferendumskom kampanjom bavit će se i Ustavni sud: ministar Pavić morat će se očitovati kojim novcem plaća spotove i koja im je svrha

'67 je previše'

Televizijskom i radijskom kampanjom ministra rada i mirovinskog sustava Marka Pavić pozabavit će se u utorak i Ustavni sud. Kako je potvrdio predsjednik Ustavnog suda Miroslav Šeparović, sud je petak zaprimio dopis SDP-ovog zastupnika Peđe Grbina koji traži od njih zaustavljanje ministra da javnim novcem vodi kampanju protiv sindikalne referendumske inicijative "67 je previše".

Vlada novcem poreznih obveznika plaća spotove protiv referenduma!? Sever: To silno košta. Očito se boje koliko potpisa možemo skupiti

Miroslav Šeparović je najavio kako će predložiti u utorak ustavnim sucima da se zatraži očitovanje od Ministarstva rada i mirovinskog sustava o tome iz kojih se sredstava financiraju spotovi u kojima se govori o posljedicama uspjeha referendumske inicijative, kao i podatak o troškovima i svrhi kampanje.

Peđa Grbin tvrdi kako Vlada, odnosno Ministarstvo rada koristi novac poreznih obveznika kako bi financirali kampanju koja je izravno politički usmjerena prema negiranju tvrdnji sindikata i drugih koji sudjeluju u referendumskoj inicijativi '67 je previše'. SDP-ov zastupnik uvjerava da je trošenje javnog novca za protureferendumsku kampanju protivno hrvatskom Ustavu, Zakonu o financiranju referendumskih aktivnosti te Kodeksu dobre prakse Venecijanske komisije.

Naveo je i primjer iz susjedne Slovenije. Tamo je Vrhovni sud, nakon odluke Ustavnog suda ukinuo rezultate referenduma jer je Vlada Slovenije koristila javna sredstva kako bi vodila kampanju protiv referendumske inicijative.

Upitan o navodima Željke Markić da je Vlada Zorana Milanovića vodila kampanju protiv referenduma o ustavnoj definiciji braka 2013. godine, Grbin je odgovorio da kampanja jest postojala, ali nije plaćena javnim sredstvima.

- SDP je vodio kampanju, SDP ju je i platio – odgovorio je Grbin.

Kako je poznato na novinarske upite o tome koliko košta kampanja koju trenutno vode, iz Ministarstva rada nisu konkretno odgovorili. Poručili su tek da je „zakup medijskoga prostora na televiziji ugovoren po standardnim cijenama zakupa TV i radio postaja“ kao i to da se kampanja provodi u travnju i svibnju.

Ni s HRT-a nisu otkrili koliko košta oglašavanje. Na naš upit naveli su kako imaju poslovni ugovor sa Ministarstvom rada i mirovinskog sustava.

- Ministarstvo je naručilo emitiranje promidžbe na radiju i televiziji za kampanju "Što donosi mirovinska reforma sadašnjim i budućim umirovljenicima" koju zakupljuje prema uvjetima iz važećeg javno objavljenog Cjenika oglašavanja HRT-a.
Kampanja traje od 26. travnja do 10. svibnja 2019. godine - odgovorili su HRT-a.

Potpisi za refrendum inicijative "67 je previše" prikupljaju se do subote 11. svibnja.

Naslovnica Hrvatska