Novosti Hrvatska

Bajs: Hrvatski turizam u minusu, ali manjem od konkurencije

Trenutni booking za glavnu turističku sezonu je lagano u porastu, iako nije dostignuta lanjska razina, a rezultati rezervacija najbolji su kod kvalitetnijeg smještaja, u privatnom smještaju i marinama, izjavio je danas ministar turizma
Damir Bajs na konferenciji za novinare na kojoj je najavljen i početak nove promidžbene akcije "Postani ambasador hrvatskog turizma".

Podsjećajući da je "glavni cilj ove godine biti bolji od konkurencije", Bajs je kazao da, prema posljednjim dostupnim usporedivim podacima, onima za prva četiri mjeseca, u broju dolazaka Hrvatska bilježi minus od 6 posto. No, istaknuo je, taj je minus znatno viši kod konkurenata - u Grčkoj iznosi 7,2 posto, Španjolskoj 12 posto, Italiji 14,6 posto, Crnoj Gori 15,7 posto, a Francuskoj
gotovo 30 posto.

U tim zemljama, dodao je, strani turisti čine od trećine do polovice ukupnog broja turista, a u Hrvatskoj 85 posto, što ukazuje na to da se kod konkurencije bilježi još veći pad stranih dolazaka nego u Hrvatskoj, koja pak ima problem s 'podbačajem' domaćih gostiju.

Naime, do kraja travnja broj dolazaka stranih gostiju manji je za 4 posto nego u isto vrijeme lani, a domaćih je gostiju bilo 9 posto manje, dok je kod noćenja razlika i veća - stranih je jedan posto manje, a domaćih 11 posto.

Neslužbeni podaci turističkih zajednica za prvih pet mjeseci govore pak o 11 posto manje domaćih dolazaka i noćenja te 8 posto manje stranih gostiju sa 7 posto manje noćenja nego lani.

Podaci ukazuju i na pad u kongresnom, kao i na pozitivna kretanja u kontinentalnom turizmu, ali taj segment čini tek 5 posto ukupnog hrvatskog turizma.

Sve to, prema riječima ministra turizma, ukazuje na nužnost većeg privlačenja domaćih gostiju, za koje je veće ranije pokrenuta 3,3 milijuna kuna vrijedna kampanja "Kad srce kaže ljeto...", ali i orijentaciju na "last minute" ponudu, koja će očito biti presudna za uspješnost ovogodišnje turističke sezone.

U tom cilju od danas resorno ministarstvo i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) pokreću 2,3 milijuna kuna 'tešku' promidžbenu akciju "Postani ambasador hrvatskog turizma", fokusiranu uglavnom na internet promociju kroz web stranicu ambasadorturizma,com.hr te aplikacije i oglašavanje na globalnim online medijima, poput Facebooka, MySpace-a i sl., kao i kroz suradnju s inicijativom whycroatia.org.

Uz slavne Hrvate, poput nogometnih reprezentativaca, hrvatski će turizam na taj način promovirati i strani turistički novinari, dobitnici nagrada "Zlatna penkala", ali i svi građani kroz sudjelovanje u promotivnim kvizovima i igrama, snimanju promotivnih video materijala i sl.

(H)

Naslovnica Hrvatska