Novosti Hrvatska

kilometarske kolone zbog radova, a alternativni pravci zatvoreni

Gužva na Dalmatini, a nema alternative: stara cesta za Zagreb sezonu čeka raskopana

kilometarske kolone zbog radova, a alternativni pravci zatvoreni

Zbog lošeg stanja kolnika i obnove zatvorena je prometnica Knin- -Gračac i ne zna se kada će biti otvorena. Gužve na Dalmatini smanjit će se u lipnju nakon što budu puštene obje cijevi u ‘Sv. Roku’ i ‘Maloj Kapeli’

Prve ovosezonske prometne gužve pokazale su mnoštvo kritičnih točaka na (auto)cestama koje su plod objektivnih okolnosti kao što su radovi, ali i nenajavljenih ili kasno objavljenih zatvaranja prometnica zbog čega su se stvarale kilometarske kolone poput onih na zapadnom ulazu u Split.

Najnoviji “biser”, međutim, dolazi s ceste Knin-Gračac koja je već šest dana zatvorena zbog uništenog kolnika na predjelu Malovan, čime je vozačima praktično oduzeta jedna od alternativa za obilaženje gužvi pred portalima Tunela “Sveti Rok” kojim će se do lipnja prometovati lijevom, novom cijevi.

Umjesto da upravo tada za promet budu dostupne sve moguće obilaznice, sada je, eto, zatvorena “planinska” dionica prometnice D1 koja je na tom dijelu već duže vrijeme oštećena pukotinama po širini kolnika, što je ostavljalo dojam vožnje preko željezničkih tračnica.

Iz direkcije “Hrvatskih cesta” su se uoči sezone odlučili za obnovu najoštećenijeg dijela ceste Knin-Gračac, u duljini od četiri kilometra, a posao vrijedan 8,5 milijuna kuna su povjerili splitskom “Poduzeću za ceste”.

No, kada će se ponovno moći vozilima “starom” cestom između Dalmacije i Like, koja je svakodnevno dodatno opterećena kamionskim prometom, nisu nam znali reći ni u tvrtki “Ceste Zadarske županije” koja održava taj potez.

Zbog povećanog priljeva vozila zabilježene su i prve ovogodišnje kolone ispred tunela “Sveti Rok” i “Mala Kapela” u kojima se za jednosmjerni promet prilagođavaju stare cijevi, što obuhvaća “šminkanje” tunelskih zidova i usklađivanje signalizacije, a budući da to uključuje i radove s obje strane Velebita, dvosmjerno se jednom stranom kolnika već tjednima vozi na nekoliko dionica između čvorova Sveti Rok i Posedarje.

Raspetljavanje riječkog čvora

Redovito održavanje razlog je što se na nekoliko mjesta otežano vozi pojedinim dionicama Dalmatine, ali i na ostalim hrvatskim autocestama, posebice na potezu od Zagreba do Rijeke.

Upravo raspetljavanje riječkog prometnog čvora uzrok je tamošnje višemjesečne cestovne blokade, jer se zbog izgradnje južnog kolnika gradske obliaznice sav promet prema Istri i Sloveniji kao i u suprotnom smjeru odvija prebukiranim urbanim središtem.

Gužve očito nisu samo dalmatinski ili riječki problem, jer su zbog izgradnje novih dionica Istarskog ipsilona zatvorene i neke državne ceste od Pule prema zaleđu i zapadnoj obali poluotoka.

Sve u svemu, čini se da se i ovog proljeća ponavlja poznati domaći scenarij po kojem se svi radovi zahuktavaju na proljeće kada se bilježi i pojačavanje prometa na cestama, bez obzira na to je li riječ o objektivnim okolnostima kao što su povoljnije vremenske prilike za gradnju u unutrašnjosti zemlje.

Kada se tome pridodaju i nadolazeći lokalni izbori, odnosno prateća kampanja tijekom koje će se baš tijekom svibnja otvoriti kilometri novih ili obnovljenih prometnica, tada cijela priča postaje barem malo jasnija, bez obzira na to što kolonama iznervirani vozači i njihovi suputnici mislili o svemu.

Gordan ZUBČIĆ

HAC: Nagrada vatrogascima

Vatrogasci “Hrvatskih autocesta” s postaja kod tunela “Sveti Rok” i “Plasina” u ponedjeljak su u sklopu proslave Dana vatrogastva dobili priznanje za najpothvat u prošloj godini, a to je bilo spašavanje nastradalih slovačkih turista na Dalmatini kod Gospića. Nagradu su primila desetorica gasitelja koji čine dio ekipe od 123 HAC-ova vatrogasca koji djeluju u sedam postaja.

 

Naslovnica Hrvatska