Novosti Hrvatska

PREMIJERKO I PREDSJEDNIČE, EVO KAKO ĆETE UŠTEDJETI Prodajte skupe mercedese i BMW-ove i vozite škode!

Premijerka Kosor  vozi se u BMW-u serije 7 vrijednom najmanje dva milijuna kuna, a predsjednik Ivo Josipović u BMW-u ‘petici’, dok rjeđe koristi passat volkswagen i mercedes E250

Za razliku od domaćih kompanija poput “Podravke”, koje “režu” troškove poslovanja smanjivanjem broja i snage službenih automobila, u javnom sektoru potpuno je suprotna situacija, jer Sabor, Vlada, ministarstva te državne agencije i uredi koriste oko 5000 vozila, pri čemu je taj vozni park lani, usred krize, pojačan za tristotinjak automobila. Za financiranje goriva državne “ergele” limenih konja izdvaja se najmanje milijun kuna mjesečno, pa je pravo pitanje trebaju li baš sve službe imati najskuplja vozila.

Vozni park MUP-a

Premda oko 80 posto voznog parka zapravo čine vozila iz sustava MUP-a, u oči upadaju posebno opremljeni i zaštićeni automobili kojima se služe premijerka Jadranka Kosor, šef Sabora Luka Bebić te predsjednik Ivo Josipović, čijem su Uredu na raspolaganju vozila Počasne zaštitne bojne, koja je dio Glavnog stožera Oružanih snaga.


Riječ je ponajprije o BMW-u serije 7 kojim se koristi predsjednica Vlade, vrijednom najmanje dva milijuna kuna, koji je nabavljen tijekom mandata njezina prethodnika Ive Sanadera, te o automobilu istog tipa kojim se koristi prvi čovjek hrvatskog parlamenta. Predsjednik Josipović najčešće se vozi u BMW-u “petici”, a rjeđe koristi volkswagen (VW) passat i mercedes E250.

Ministri se u pravilu voze u BMW-ovima serije 5 i audijima A6, koji prosječno zapadaju oko pola milijuna kuna, a ponajprije je riječ o potpredsjedniku Vlade Domagoju Ivanu Miloševiću (BMW 5), te o ministrima Martini Dalić, Branku Bačiću, Darku Milinoviću, Petru Čobankoviću, Božidaru Pankretiću, Draženu Bošnjakoviću, Jasenu Mesiću i Tomislavu Iviću (svi audi A6), dok BMW-ove serije 5 koriste i Đuro Popijač, Gordan Jandroković i Damir Bajs. Iz tog standarda iskaču ministri Božidar Kalmeta (BMW M5), Davor Božinović (mercedes E250) i Tomislav Karamarko (audi A8), dok je ispod “prosjeka” ministar Davorin Mlakar s audijem A4.

milinovic_auto-080809

Vrlo precizan stav o načinu uštede u javnom voznom parku istaknuli su čitatelji “Slobodne Dalmacije”, koji su u anketi na našem internetskom portalu gotovo pola glasova dali škodi kao “najprimjerenijem automobilu za premijerku Kosor i predsjednika Josipovića”. Na drugom su mjestu svrstali Mercedesove modele, a na treće BMW-ove. Nije teško pretpostaviti da se glas javnosti odnosio na škodu superb, najvrjedniji model češkog proizvođača u većinskom vlasništvu VW-a, pa se postavlja pitanje bi li to bio dobar, a ujedno i štedljiv izbor za državni vrh.

cobankovic_ministarstvo8-070310

Naravno da bi, pogotovo zbog toga što škoda superb na stražnjim sjedalima nudi i veći komfor od dvostruko skupljih modela visoke srednje klase, poput našim vlastodršcima i menadžerima u državnim poduzećima omiljenih BMW-ova serije 5 i audija A6. U opciji ima raspon motora od štedljivog dizelaša 1.6 TDI sa 105 konjskih snaga do “nabildanog” benzinca 3.6 VR6 s 260 “konja”, s pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem, pa svatko može izabrati optimalnu verziju.

Na rubu bankrota

Dakle, trebala je svima voda doći do grla, a država se naći na rubu bankrota kako bismo shvatili da treba stati na kraj gramzivosti onih koji automobile kupuju tuđim novcem. Kad se tako kupuje, onda “beg nije cicija”, pa našim “odlikašima” nije dosta audi A6 2.0 TDI sa 177 konjskih snaga, koji može potegnuti 228 kilometara na sat i do “stotke” ubrzava za 8,7 sekundi, niti BMW 520d sa 184 “konja”, koji ide 227 kilometara na sat i do stotke sprinta u 8,1 sekundi. A ne, to je malo, pa se na prste jedne ruke mogu nabrojiti takve verzije.

Kad se kupuje novcem poreznih obveznika, ne ide se ispod audija A6 3.0 TDI quattro s 245 konjskih snaga, kakvim je šef Nacionalnog parka “Plitvička jezera” prebrzo vozeći nedavno izazvao tragičnu nesreću pokraj Otočca, i BMW-a 530d, s kožom i ostalim, često i “perverznim” doplatama, pri čemu je cijena takvih modela rijetko niža od pola milijuna kuna. Našim dužnosnicima dovoljni bi bili i višestruko jeftiniji modeli, kao što je škoda superb koju su predložili naši čitatelji.

GORDAN ZUBČIĆ, ŽELJKO MARUŠIĆ

I škoda superb može biti skupa

Škoda superb dobar je primjer automobila za političare jer je to jeftinija, a znatno prostranija verzija VW passata. No, ne treba kupovati najskuplju verziju, poput Milana Bandića koji je kupio passat, ali toliko “nabrijan” snagom i opremom da je bio skuplji od mercedesa te klase.


Naslovnica Hrvatska
Page 1 of 2FirstPrevious[1]2Last