Novosti BiH

PROJEKTI ULAGANJA U PROMETNU INFRASTRUKTURU

Talgo vlakovi na bh-tračnicama

PROJEKTI ULAGANJA U PROMETNU INFRASTRUKTURU

Naručeno je devet modernih garnitura, 89 putničkih vagona u javnosti poznatih talgo vlakova, koji idu 250 kilometara na sat, za što su potrebne moderne pruge

Naručeno je devet modernih garnitura, 89 putničkih vagona u javnosti poznatih talgo vlakova, koji idu 250 kilometara na sat, za što su potrebne moderne pruge

Za novi vlak trebat će moderna pruga / CROPIX
Od 2012. godine i prugama u BiH prometovat će moderni talgo vlakovi koji u Hrvatskoj putnike prevoze već nekoliko godina. No, da bi to bilo moguće, potrebno je obnoviti i modernizirati zapuštene pruge u BiH.

- Naručili smo devet modernih garnitura, odnosno 89 putničkih vagona u javnosti poznatih talgo vlakova. Oni idu 250 kilometara na sat, no za to su potrebne moderne pruge – kazao je Narcis Džumhur, generalni direktor Željeznica FBiH.

Remont 165 kilometara željezničke pruge kroz BiH bit će nastavljen u rujnu ove godine, za što je osigurano 174 milijuna eura, najvećim dijelom iz kredita Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke, koji iznosi 154 milijuna eura, dok su dodatnih 15 posto osigurale entitetske željezničke kompanije.

Ovo je nastavak radova na obnovi pruga, nakon već završenog projekta “Željeznice 1”, za što je u oba entiteta utrošen 61 milijun eura. Željeznice u BiH su, na osnovi strateškog plana, najprije ulagale u infrastrukturu, pa u teretni promet iz kojeg se ostvaruje najveća dobit, a koji je i nezamjenjiva podrška industriji.

- Uz prugu je smješteno 92 posto industrije i naša obveza je da je pratimo. U 2006. godini prevezli smo 3,7 milijuna tona, a u 2007. godini oko 7,6 milijuna tona tereta. Da nismo bili u stanju to pratiti, nastao bi kolaps u industriji – naglasio je Džumhur

Iz portuglaskog kredita u proteklom razdoblju nabavljeno je 200 modernih teretnih vagona, a uskoro će stići još 358. Istodobno željezničari su u vlastitim radionicama obnovili postojeće vagone, tako da ih je u vlasništvu federalnih željeznica sada 2000, a konačan plan je 3500.

Naslovnica BiH