stdClass Object ( [id] => 545793 [title] => Vjernik ste i idete redovito u crkvu? Onda su veće šanse da gledate Big Brother od onih koji nisu vjernici [alias] => vjernik-ste-i-idete-redovito-u-crkvu-onda-su-vece-sanse-da-gledate-big-brother-od-onih-koji-nisu-vjernici [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Domaća javnost posljednjih tjedana ostala je zatečena pokretanjem narodnjačkog radija u srcu Zagreba, namijenjenog prvenstveno mladim slušateljima u dobi od 15 do 29 godina – potez njegovih vlasnika zapravo je bio odgovor na sve veću popularnost folk glazbe među hrvatskom mladeži, koja se rado zabavlja u klubovima uz cajkaške hitove.

Nekako s poplavom medijskih napisa o folk radiju u srcu hrvatske metropole dobili smo i novog pobjednika Big Brothera – prostodušnog konobara iz Bjelovara Antonija Orkya Orača, koji je prema vlastitom priznanju do sada 13 puta dao otkaz na poslu, voli popiti, kupati se u fontanama i skidati po kafićima, a uz to nikada nije pročitao nijednu knjigu (čak ni lektiru) i misli da je autor hrvatske himne Dobriša Cesarić. Favorit svih ukućana na koncu je i pobijedio, a na drugom mjestu je, zahvaljujući glasovima gledatelja, završila atraktivna i verbalno prilično agresivna Splićanka Lucija Stojak, djevojka luda za šminkanjem, koja smatra da je bolja od drugih, a svađa joj je, veli, najdraži hobi. BB stanari su, nakon proglašenja pobjednika i završetka showa, do jutra slavili u jednom popularnom narodnjačkom klubu u metropoli.

Predstavljaju li mladi ukućani Big Brother kuće hrvatski prosjek? Kakav sustav vrijednosti njeguje većina današnje mladeži, sukladno trendovima i njihovu životnom stilu i načinu razmišljanja i misli li da je RTL Televizija s posljednjim izdanjem popularnog reality formata pogodila ukus prosječnog hrvatskog gledatelja, upitali smo dr. sc. Krešimira Krolu s Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru.

- Sigurno postoji dio mladih koji se može poistovjetiti s navedenim kandidatima, no prema istraživanjima koje sam provodio s kolegicom Željkom Tonković i kolegom Svenom Marcelićem, pokazuje se da reality emisije preferiraju mladi koji dijelom, ali ne u potpunosti, odgovaraju tom opisu. Ono što je zanimljivo jest svakako činjenica da, s obzirom na povike o "moralnoj relativnosti" programa, program u znatno većoj mjeri gledaju oni mladi koji se više izražavaju vjernicima i koji redovitije pohađaju vjerske obrede, za razliku od onih kojima je vjera manje važan dio osobnog identiteta i društvenih praksi.

Već iz toga proizlazi zaključak kako nije onda riječ o prosječnom ukusu hrvatskog društva, već o specifičnoj podskupini ukusa koji opet ima i svoju specifičnu publiku. Rezultati naših istraživanja o kulturnim potrebama mladih u većim gradovima na Jadranskoj obali ukazali su na najmanje pet tipova televizijskog ukusa, pri čemu je izraženija sklonost prema emisijama poput Big Brothera samo jedan od tih tipova. No, medijski je zanimljivije raspravljati o gledateljima Big Brothera, nego o gledateljima i gledateljicama znanstvene fantastike, fantasyja, dramskog ili informativno-dokumentarnog programa. A to su također mladi ljudi i dio su "prosjeka" hrvatskog društva – kaže dr. sc. Krolo, navodeći da je već sama struktura BB natjecatelja, odnosno selekcija kandidata, napravljena na način da rezonira s očekivanjima publike, bilo da je riječ o "prosječnim osobama", bilo da je riječ o osobama koje su izabrane da "predstavljaju" različite manjinske priče (rasne, etničke, regionalne, vjerske, seksualne).

- Nadodamo li na to selekciju prema psihološkim i karakternim osobinama, dobijemo u suštini grupu koja pleše onako kako, kroz neskriptirani scenarij, nalaže sustav produkcije emisije, ali i kako nalaže angažman publike. Ako ne postoji dovoljno "skandaloznog" ili bilo kojeg drugog oblika aktivnosti koji ne motivira publiku za interakciju s ovakvim sadržajem, onda to može značiti pad gledanosti i dugoročni problem za televizijsku kuću. Hoće li pritom biti popularna osoba s tzv. društveno neprihvatljivim oblikom ponašanja ili osoba koja je u potpunosti u skladu s normama i vrijednostima društva, u suštini je irelevantno dokle god je gledanost na željenoj razini.

Unutar takvog sustava i takvog odnosa publike s Big Brotherom, nezahvalno je davati šire dijagnoze društva ili zaključke o vrijednostima publike budući da je riječ o konstruktu, nikako o realnom društvenom odrazu – objašnjava sociolog, ne želeći poplavu šund glazbe i popularnost TV formata poput Big Brothera karakterizirati kao krivce za nazadovanje hrvatskog društva.

- Društvena erozija događa se zbog cijelog niza znatno važnijih procesa i strukturnih specifičnosti našeg društva, tako da je u potpunosti deplasirano probleme s kojima se suočavamo svaljivati na leđa popularne kulture, bez obzira na to sviđala se ona nekome ili ne. Što se tiče popularnosti tzv. "cajki", već sam, zajedno s kolegicom i kolegom, nekoliko puta naglasio u više javnih nastupa da treba prestati moraliziranje oko nečega što suštinski predstavlja dio glazbene podloge kod dijela današnje mladeži. Više je razloga za to. Prvo, estetski i produkcijski veliki dio onoga što se danas kategorizira kao "cajke" ne razlikuje se previše od suvremenih svjetskih pop glazbenih trendova.

Drugo, kombinacija svjetskog estetskog i produkcijskog trenda s lokalnim temama i na prepoznatljivom jeziku takvu glazbu jednostavno čini očekivanim odabirom dijela te iste mladeži – govori dr. sc. Krolo. Istraživanja koja je provodio s kolegama pokazala su na jasnu poveznicu roditeljskog glazbenog ukusa i ukusa djece pa je u skladu s tim, ako su roditelji slušali ili slušaju neki oblik narodno-zabavne ili narodno-tradicionalne glazbe, postojala znatno veća vjerojatnost da će takav ukus "pokupiti" i djeca.

- S druge strane, ako su roditelji slušali ili slušaju rock, blues ili klasiku, također je veća vjerojatnost da će i djeca imati sklonost istom ili sličnom zvuku. Jedino što mogu pouzdano utvrditi jest da slušanje ove glazbe nije iskaz bunta ili "kušanje zabranjenog voća" jer bi onda naši podaci pokazivali dijametralno suprotnu vezu između roditeljskog ukusa i ukusa djece. Ovdje pak vidimo da je riječ o logičnom nadovezivanju i prijenosu ukusa koji je suštinski sličan, ako ne i identičan – govori dr. sc. Krolo, naglašavajući da glazba i neki drugi oblici ukusa u kulturi nisu uzrok stanju u današnjem društvu nego "naše" institucije i vrijednosti koje smo usvojili kao "naše".

Više zabrinjavaju trendovi poput rastuće netolerancije prema manjinama, sklonosti autoritarnosti i prijeziru prema demokraciji i demokratskim procedurama, rodnom nasilju (pravdanje nasilja u vezama) i visokom društvenom nepovjerenju - kako u druge ljude, tako i u društvene institucije. Eventualno jači angažman i depolitizacija kulturnih ustanova, te otvaranje prema nezavisnoj i suvremenoj kulturnoj produkciji mogao bi ih, veli, donekle kratkoročno ublažiti, a dugoročnim investiranjima i inzistiranjima o važnosti različitosti i raznolikosti u kulturnom stvaralaštvu možda se može promijeniti i onaj dio koji se odnosi na generacijski prijenos kulturnih navika i kulturnog ukusa.

- Međutim, budući da je još uvijek snažna ideologija koja nastoji kulturu u Hrvatskoj "očistiti" od svega onoga što smatra da ne pripada "nacionalnom i tradicionalnom" kulturnom kodu, nisam pretjerano optimističan u pitanju promjene onoga što smo mi zatekli u našem istraživanju. Valja naglasiti, vis-a-vis javnih diskusija o migracijskim valovima ovdašnje mladeži, kako prema našim podacima svoje sredine u znatno većem broju napuštaju oni mladi koji bi sutra trebali biti i nositelji (suvremenog) kulturnog stvaralaštva, dok ostaju oni koje kultura, u širem smislu ponude i proizvodnje, ne zanima. Riječ je o problemu koji također može imati dalekosežne posljedice na sliku kulturnog stvaralaštva i kulturne potrošnje u Hrvatskoj ako se ne krene razvijati strategije i programe koji će nastojati zadržati i taj dio društvenog i kulturnog potencijala zemlje – upozorava dr. sc. Krešimir Krolo.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Sociološko istraživanje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-05-10 23:52:24 [created_by] => 3183 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-05-11 08:01:54 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-05-11 08:14:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7135 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/05\/10\/Mozaik\/9818368.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/10\/Mozaik\/4854847.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/10\/Mozaik\/1384116.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/10\/Mozaik\/7686123.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/10\/Mozaik\/7855348.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"939x522"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1249"},{"size0":"1920x1277"},{"size0":"1920x1320"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38163526 Threads: 3 Questions: 7083690901 Slow queries: 3297294 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 607988861 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 58 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/vjernik-ste-i-idete-redovito-u-crkvu-onda-su-vece-sanse-da-gledate-big-brother-od-onih-koji-nisu-vjernici-545793 [printLink] => /mozaik/zivot/vjernik-ste-i-idete-redovito-u-crkvu-onda-su-vece-sanse-da-gledate-big-brother-od-onih-koji-nisu-vjernici-545793?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 489478 [name] => cajke [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => cajke [link] => /tag/cajke ) [1] => stdClass Object ( [id] => 366968 [name] => big brother 2018 [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => big-brother-2018 [link] => /tag/big-brother-2018 ) [2] => stdClass Object ( [id] => 388019 [name] => sociološko istraživanje [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sociolosko-istrazivanje [link] => /tag/sociolosko-istrazivanje ) [3] => stdClass Object ( [id] => 388020 [name] => rtl [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => rtl [link] => /tag/rtl ) [4] => stdClass Object ( [id] => 418899 [name] => krešimir krolo [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => kresimir-krolo [link] => /tag/kresimir-krolo ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Sociološko istraživanje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Vjernik ste i idete redovito u crkvu? Onda su veće šanse da gledate Big Brother od onih koji nisu vjernici [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3183 [name] => Mirela Goreta [username] => mirela-goreta [email] => mirela-goreta@sd.hr [password] => $2y$10$KLqvjYODhlreLm54EO849.jVWE3S5eHZDGphl1.9jzT8Yas9vbzum [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/mirela-goreta-3183 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1701 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/4ef0042ff0a20dabc8a5f03fe4953640?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/10/Mozaik/9818368.jpg [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/10/Mozaik/9818368.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/10/Mozaik/4854847.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/10/Mozaik/1384116.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/10/Mozaik/7686123.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/10/Mozaik/7855348.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Domaća javnost posljednjih tjedana ostala je zatečena pokretanjem narodnjačkog radija u srcu Zagreba, namijenjenog prvenstveno mladim slušateljima u dobi od 15 do 29 godina – potez njegovih vlasnika zapravo je bio odgovor na sve veću popularnost folk glazbe među hrvatskom mladeži, koja se rado zabavlja u klubovima uz cajkaške hitove.

Nekako s poplavom medijskih napisa o folk radiju u srcu hrvatske metropole dobili smo i novog pobjednika Big Brothera – prostodušnog konobara iz Bjelovara Antonija Orkya Orača, koji je prema vlastitom priznanju do sada 13 puta dao otkaz na poslu, voli popiti, kupati se u fontanama i skidati po kafićima, a uz to nikada nije pročitao nijednu knjigu (čak ni lektiru) i misli da je autor hrvatske himne Dobriša Cesarić. Favorit svih ukućana na koncu je i pobijedio, a na drugom mjestu je, zahvaljujući glasovima gledatelja, završila atraktivna i verbalno prilično agresivna Splićanka Lucija Stojak, djevojka luda za šminkanjem, koja smatra da je bolja od drugih, a svađa joj je, veli, najdraži hobi. BB stanari su, nakon proglašenja pobjednika i završetka showa, do jutra slavili u jednom popularnom narodnjačkom klubu u metropoli.

Predstavljaju li mladi ukućani Big Brother kuće hrvatski prosjek? Kakav sustav vrijednosti njeguje većina današnje mladeži, sukladno trendovima i njihovu životnom stilu i načinu razmišljanja i misli li da je RTL Televizija s posljednjim izdanjem popularnog reality formata pogodila ukus prosječnog hrvatskog gledatelja, upitali smo dr. sc. Krešimira Krolu s Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru.

- Sigurno postoji dio mladih koji se može poistovjetiti s navedenim kandidatima, no prema istraživanjima koje sam provodio s kolegicom Željkom Tonković i kolegom Svenom Marcelićem, pokazuje se da reality emisije preferiraju mladi koji dijelom, ali ne u potpunosti, odgovaraju tom opisu. Ono što je zanimljivo jest svakako činjenica da, s obzirom na povike o "moralnoj relativnosti" programa, program u znatno većoj mjeri gledaju oni mladi koji se više izražavaju vjernicima i koji redovitije pohađaju vjerske obrede, za razliku od onih kojima je vjera manje važan dio osobnog identiteta i društvenih praksi.

Već iz toga proizlazi zaključak kako nije onda riječ o prosječnom ukusu hrvatskog društva, već o specifičnoj podskupini ukusa koji opet ima i svoju specifičnu publiku. Rezultati naših istraživanja o kulturnim potrebama mladih u većim gradovima na Jadranskoj obali ukazali su na najmanje pet tipova televizijskog ukusa, pri čemu je izraženija sklonost prema emisijama poput Big Brothera samo jedan od tih tipova. No, medijski je zanimljivije raspravljati o gledateljima Big Brothera, nego o gledateljima i gledateljicama znanstvene fantastike, fantasyja, dramskog ili informativno-dokumentarnog programa. A to su također mladi ljudi i dio su "prosjeka" hrvatskog društva – kaže dr. sc. Krolo, navodeći da je već sama struktura BB natjecatelja, odnosno selekcija kandidata, napravljena na način da rezonira s očekivanjima publike, bilo da je riječ o "prosječnim osobama", bilo da je riječ o osobama koje su izabrane da "predstavljaju" različite manjinske priče (rasne, etničke, regionalne, vjerske, seksualne).

- Nadodamo li na to selekciju prema psihološkim i karakternim osobinama, dobijemo u suštini grupu koja pleše onako kako, kroz neskriptirani scenarij, nalaže sustav produkcije emisije, ali i kako nalaže angažman publike. Ako ne postoji dovoljno "skandaloznog" ili bilo kojeg drugog oblika aktivnosti koji ne motivira publiku za interakciju s ovakvim sadržajem, onda to može značiti pad gledanosti i dugoročni problem za televizijsku kuću. Hoće li pritom biti popularna osoba s tzv. društveno neprihvatljivim oblikom ponašanja ili osoba koja je u potpunosti u skladu s normama i vrijednostima društva, u suštini je irelevantno dokle god je gledanost na željenoj razini.

Unutar takvog sustava i takvog odnosa publike s Big Brotherom, nezahvalno je davati šire dijagnoze društva ili zaključke o vrijednostima publike budući da je riječ o konstruktu, nikako o realnom društvenom odrazu – objašnjava sociolog, ne želeći poplavu šund glazbe i popularnost TV formata poput Big Brothera karakterizirati kao krivce za nazadovanje hrvatskog društva.

- Društvena erozija događa se zbog cijelog niza znatno važnijih procesa i strukturnih specifičnosti našeg društva, tako da je u potpunosti deplasirano probleme s kojima se suočavamo svaljivati na leđa popularne kulture, bez obzira na to sviđala se ona nekome ili ne. Što se tiče popularnosti tzv. "cajki", već sam, zajedno s kolegicom i kolegom, nekoliko puta naglasio u više javnih nastupa da treba prestati moraliziranje oko nečega što suštinski predstavlja dio glazbene podloge kod dijela današnje mladeži. Više je razloga za to. Prvo, estetski i produkcijski veliki dio onoga što se danas kategorizira kao "cajke" ne razlikuje se previše od suvremenih svjetskih pop glazbenih trendova.

Drugo, kombinacija svjetskog estetskog i produkcijskog trenda s lokalnim temama i na prepoznatljivom jeziku takvu glazbu jednostavno čini očekivanim odabirom dijela te iste mladeži – govori dr. sc. Krolo. Istraživanja koja je provodio s kolegama pokazala su na jasnu poveznicu roditeljskog glazbenog ukusa i ukusa djece pa je u skladu s tim, ako su roditelji slušali ili slušaju neki oblik narodno-zabavne ili narodno-tradicionalne glazbe, postojala znatno veća vjerojatnost da će takav ukus "pokupiti" i djeca.

- S druge strane, ako su roditelji slušali ili slušaju rock, blues ili klasiku, također je veća vjerojatnost da će i djeca imati sklonost istom ili sličnom zvuku. Jedino što mogu pouzdano utvrditi jest da slušanje ove glazbe nije iskaz bunta ili "kušanje zabranjenog voća" jer bi onda naši podaci pokazivali dijametralno suprotnu vezu između roditeljskog ukusa i ukusa djece. Ovdje pak vidimo da je riječ o logičnom nadovezivanju i prijenosu ukusa koji je suštinski sličan, ako ne i identičan – govori dr. sc. Krolo, naglašavajući da glazba i neki drugi oblici ukusa u kulturi nisu uzrok stanju u današnjem društvu nego "naše" institucije i vrijednosti koje smo usvojili kao "naše".

Više zabrinjavaju trendovi poput rastuće netolerancije prema manjinama, sklonosti autoritarnosti i prijeziru prema demokraciji i demokratskim procedurama, rodnom nasilju (pravdanje nasilja u vezama) i visokom društvenom nepovjerenju - kako u druge ljude, tako i u društvene institucije. Eventualno jači angažman i depolitizacija kulturnih ustanova, te otvaranje prema nezavisnoj i suvremenoj kulturnoj produkciji mogao bi ih, veli, donekle kratkoročno ublažiti, a dugoročnim investiranjima i inzistiranjima o važnosti različitosti i raznolikosti u kulturnom stvaralaštvu možda se može promijeniti i onaj dio koji se odnosi na generacijski prijenos kulturnih navika i kulturnog ukusa.

- Međutim, budući da je još uvijek snažna ideologija koja nastoji kulturu u Hrvatskoj "očistiti" od svega onoga što smatra da ne pripada "nacionalnom i tradicionalnom" kulturnom kodu, nisam pretjerano optimističan u pitanju promjene onoga što smo mi zatekli u našem istraživanju. Valja naglasiti, vis-a-vis javnih diskusija o migracijskim valovima ovdašnje mladeži, kako prema našim podacima svoje sredine u znatno većem broju napuštaju oni mladi koji bi sutra trebali biti i nositelji (suvremenog) kulturnog stvaralaštva, dok ostaju oni koje kultura, u širem smislu ponude i proizvodnje, ne zanima. Riječ je o problemu koji također može imati dalekosežne posljedice na sliku kulturnog stvaralaštva i kulturne potrošnje u Hrvatskoj ako se ne krene razvijati strategije i programe koji će nastojati zadržati i taj dio društvenog i kulturnog potencijala zemlje – upozorava dr. sc. Krešimir Krolo.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>





[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/vjernik-ste-i-idete-redovito-u-crkvu-onda-su-vece-sanse-da-gledate-big-brother-od-onih-koji-nisu-vjernici-545793 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=8361e20535f30f8f39e5b6c9192f5bcd7c8b6009 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Vjernik+ste+i+idete+redovito+u+crkvu%3F+Onda+su+ve%C4%87e+%C5%A1anse+da+gledate+Big+Brother+od+onih+koji+nisu+vjernici&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fvjernik-ste-i-idete-redovito-u-crkvu-onda-su-vece-sanse-da-gledate-big-brother-od-onih-koji-nisu-vjernici-545793 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fvjernik-ste-i-idete-redovito-u-crkvu-onda-su-vece-sanse-da-gledate-big-brother-od-onih-koji-nisu-vjernici-545793 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Sociološko istraživanje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
ŽivotSociološko istraživanje

Vjernik ste i idete redovito u crkvu? Onda su veće šanse da gledate Big Brother od onih koji nisu vjernici

11. svibnja 2018. - 10:14

Domaća javnost posljednjih tjedana ostala je zatečena pokretanjem narodnjačkog radija u srcu Zagreba, namijenjenog prvenstveno mladim slušateljima u dobi od 15 do 29 godina – potez njegovih vlasnika zapravo je bio odgovor na sve veću popularnost folk glazbe među hrvatskom mladeži, koja se rado zabavlja u klubovima uz cajkaške hitove.

Nekako s poplavom medijskih napisa o folk radiju u srcu hrvatske metropole dobili smo i novog pobjednika Big Brothera – prostodušnog konobara iz Bjelovara Antonija Orkya Orača, koji je prema vlastitom priznanju do sada 13 puta dao otkaz na poslu, voli popiti, kupati se u fontanama i skidati po kafićima, a uz to nikada nije pročitao nijednu knjigu (čak ni lektiru) i misli da je autor hrvatske himne Dobriša Cesarić. Favorit svih ukućana na koncu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 06:30