stdClass Object ( [id] => 467591 [title] => Ozbiljniji, zanimljiviji, prostranije unutrašnjosti, a sustavi pomoći vozaču prvi put se primjenjuju u klasi [alias] => ozbiljniji-zanimljiviji-prostranije-unutrasnjosti-a-sustavi-pomoci-vozacu-prvi-put-se-primjenjuju-u-klasi [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Kijin bestseler u klasi gradskih automobila Rio, predstavljen na prošlogodišnjem autosalonu u Parizu, kreće od ovog proljeća u prodaju u novom, četvrtom generacijskom izdanju.

O popularnosti Kijina automobila iz B segmenta najbolje govori podatak da je tijekom 2016. godine u svijetu prodano više od 450.000 primjeraka Rija i da je drugi najprodavaniji model ovog korejskog proizvođača automobila na globalnoj razini. 

Novi Rio dolazi s nešto većim dimenzijama i međuosovinskim razmakom, ali i nizom tehnoloških noviteta u domeni multimedije. Što se tiče agregata koji pokreću četvrtu generaciju Rija, svakako najveća novost je novi 3-cilindarski 1.0-litreni turbobenzinac T-GDI s dvije izlazne snage od 100, odnosno 120 KS i izravnim ubrizgavanjem goriva.

U mogućnosti četvrte generacije ovoga gradskog automobila mogli smo se uvjeriti u okolici Sintre i na dijelu čuvene trkaće piste u Estorilu.

Malo duži od prethodnika

Najnoviji Rio je malo povećan u odnosu na prethodnika, tako da je duži 15 mm i sada njegova duljina iznosi 4065 mm. Međuosovinski razmak je povećan za 10 milimetara što mu je u konačnici donio razmak među osovinama od 2580 mm. Visok je 1450 mm, što znači da je 5 mm niži nego prije, te je širi za 5 mm (1725 mm). 

Osim što je povećanjem duljine i međuosovinskog razmaka dobiveno više prostora u unutrašnjosti za vozača i suputnike, povećan je i prtljažnik koji sada ima kapacitet od 325 litara, što je 37 litara više nego kod aktualnog modela. Snižavanjem visine krova za pola centimetra Rio je dobio na dinamičnosti i atraktivnijem izgledu.

Sprijeda Rio donosi najnoviju evoluciju Kijine maske u obliku ‘tigrova nosa’, koja je sada tanja u visini i šira. Integrirani farovi, tanji nego kod prethodnika, dobili su nova LED svjetla u obliku slova U. Novosti na prednjem dijelu su svjetla za maglu pomaknuta nešto više nego prije, te vizualno pridonose stabilnijem i širem izgledu.

Bočna linija potpuno je drukčija nego kod modela treće generacije. Duži je poklopac motora, prednji prevjes i međuosovinski razmak. C stup je tanji i uspravniji nego kod prethodnika, a zadnji prevjes je kraći nego prije. Sve skupa pruža skladniji izgled nego kod prethodnika.

Ravne, čiste linije protežu se cijelom dužinom vozila, što kreira stabilniji i samouvjereniji izgled. Stražnji dio Rija je uspravniji, s gotovo vertikalnim vjetrobranskim staklom. Ravne linije, koje se protežu od maske, preko farova i uzduž gornjeg ruba vrata, nastavljaju se do zadnjeg dijela i završavaju na zadnjim LED svjetlima u obliku strelica.

Ponuda motora sastoji se od ranije poznatih atmosferskih benzinaca, 1.25-litrenog snage 84 KS i 1.4-litrenog sa 100 „konja“, te novog 3-cilindarskog 1.0-litreng T-GDI turbobenzinca s dvije izlazne snage od 100, odnosno 120 KS.

U gami dizelaša je samo 1.4-litreni CRDi turbodizelaš s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva, također s dvije izlazne snage od 77 i 90 KS.

Mali turbobenzinac u svakom slučaju najzanimljiviji je od svih agregata. Njegova slabija verzija istiskuje ravno 100 KS uz okretni moment od 172 Nm između 1500 i 4000 „điri“ uz prosječnu potrošnju od 4,5 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od 102 g/km. 

Prodaja početkom travnja

Snažniji krasi isti okretni moment od 172 Nm u istim „đirima“ uz prosječnu potrošnju od 4,7 l/100 km i emisiju CO2 od 107 g/km. Turbodizelaš obujma 1.4 litre istiskuje 77, odnosno 90 KS uz okretni moment od 240 Nm između 1500 i 2500 „điri“. Emisija CO2 im je 88, odnosno 96 g/km.

Zbog veće uštede goriva, a samim time i smanjenja emisije CO2 slabiji 3-cilindarski turbobenzinac (100 KS) i osnovni turbodizelaš sa 77 KS serijski su opremljeni sustavom Stop&Go.

Motori novog Rija upareni su s ručnim 5-stupanjskim ili 6-stupanjskim mjenjačima, ovisno o snazi motora. Turbobenzinac sa 100 „konja“ ide u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, kao i osnovni atmosferski benzinac obujma 1.25 litara, dok je snažniji uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ide još 1.4-litreni atmosferski benzinac, te obje varijante 1.4-litrenog CRDi turbodizelaša. S automatskim mjenjačem s četiri brzine može biti u kombinaciji jedino 1.4-litreni atmosferac.

Prodaja novog Rija počinje tijekom travnja, a cijena osnovnog modela s atmosferskim benzincem od 84 KS, uz više opreme, trebala bi biti oko 3000 kuna veća nego sada, dakle oko 93.000 kuna.

Unutrašnjost

Novi Kia Rio vozačima pruža moderan dizajn kabine, koji donosi suvremen izgled i veću ergonomiju u odnosu na prethodnika. Kao i vani tako i unutrašnjosti prevladavaju ravne linije po širini armaturne ploče, koje naglašavaju oblik unutrašnjosti i ostavljaju dojam širine u kabini, što povećava osjećaj prostranosti.

Armaturna ploča je blago okrenuta prema vozaču i predstavlja središte novog multimedijskog sustava s ‘plovećim’ HMI sučeljem (human-machine interface) s ekranom osjetljivim na dodir visoke rezolucije. Novo HMI sučelje uvelike je smanjio broj prekidača na središnjoj kontrolnoj ploči.

Novi Rio će se nuditi i s dvobojnim kožnim oblogama. Za moderniji izgled zadužena je kombinacija crne sjajne unutrašnjosti s metalik umecima.

Testne vožnje s različitim agregatima

Na testnim vožnjama u Portugalu najprije smo isprobali verziju s 1.4-litrenim CRDI turbodizelašem s 90 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Ovaj agregat pokazao se vrlo štedljivim, ali istodobno vrlo potentnim tako da je bilo uživanje voziti ga.

Buka je smanjena na najmanju moguću razinu, a stupnjevi prijenosa su odlično prilagođeni. Nakon toga smo na dužoj ruti od preko 140 kilometara vozili osnovnu inačicu s 1.25-litrenim atmosferskim benzinskim motorom i osnovnim paketom opreme.

Bez obzira na nešto bržu vožnju na autocesti, a zatim i po zavojitim planinskim cestama, prosječna potrošnja je u konačnici iznosila 7,0 l/100 km. U startu je Rio s ovim motorom nešto tromiji, ali kada se podigne u više „đire“ odlično drži putnu brzinu. Ipak, dosta šaltanja iz niže u višu i obrnuto prilično je često.

I za kraj smo mogli uživati u novom 3-cilindarskom 1.0-litrenom turbobenzincu snage 100 KS koji nas je ugodno iznenadio. Motor jednostavno prede, ubrzanja su odlična, a tri cilindra gotovo da se i ne osjete. Držanje ceste kod svih inačica je odlično, a i servoupravljač je puno izravniji.

Sustavi pomoći vozaču iz vozila više klase

Kia Rio je dobio niz novih sustava pomoći vozaču koji su do sada bili privilegija vozila iz više klase.

Tako uz uobičajeni ABS i ESP, te čitav niz zračnih jastuka, vozaču su na raspolaganju sustav automatskog kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka (Autonomous Emergency Braking - AEB), sustav upozorenja za napuštanje voznog traka (Lane Departure Warning System – LDWS), automatski tempomat (Auto Cruise Control – ACC), potom stražnja kamera kao i sustav samostalnog parkiranja unatrag (Rear Parking Assist System – RPAS).

Tu je i navigacija sa 7-inčnim displejom koja između ostalog „čita“ prometne znakove vezane za ograničenje brzine.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KIA RIO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-02-08 07:45:49 [created_by] => 3231 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-02-08 18:38:46 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-02-08 07:53:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3862 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2017\/02\/08\/1_01.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/02\/08\/1_02.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/02\/08\/1_03.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/02\/08\/1_04.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/02\/08\/1_05.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/02\/08\/1_06.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["01","02","03","04","05","06"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38194562 Threads: 3 Questions: 7085551431 Slow queries: 3297595 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608034938 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/ozbiljniji-zanimljiviji-prostranije-unutrasnjosti-a-sustavi-pomoci-vozacu-prvi-put-se-primjenjuju-u-klasi-467591 [printLink] => /mozaik/zivot/ozbiljniji-zanimljiviji-prostranije-unutrasnjosti-a-sustavi-pomoci-vozacu-prvi-put-se-primjenjuju-u-klasi-467591?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 419885 [name] => auto-moto [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => auto-moto [link] => /tag/auto-moto ) [1] => stdClass Object ( [id] => 255261 [name] => Kia Rio [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => kia-rio [link] => /tag/kia-rio ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KIA RIO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Ozbiljniji, zanimljiviji, prostranije unutrašnjosti, a sustavi pomoći vozaču prvi put se primjenjuju u klasi [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3231 [name] => Zdravko Juričko [username] => zdravko-juri-ko [email] => zdravko-juri-ko@sd.hr [password] => $2y$10$3MSPsNGO8ltots48kqbe2.FwzW7b1js7M1r/8s.nUTTSs2kSnHPxu [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/zdravko-juricko-3231 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1749 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/33a10ba883a053e58de979010155c54c?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/08/1_01.jpg [galleryCount] => 6 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => 01 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/08/1_01.jpg [title] => 01 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/08/1_02.jpg [title] => 02 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/08/1_03.jpg [title] => 03 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/08/1_04.jpg [title] => 04 ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/08/1_05.jpg [title] => 05 ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/08/1_06.jpg [title] => 06 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Kijin bestseler u klasi gradskih automobila Rio, predstavljen na prošlogodišnjem autosalonu u Parizu, kreće od ovog proljeća u prodaju u novom, četvrtom generacijskom izdanju.

O popularnosti Kijina automobila iz B segmenta najbolje govori podatak da je tijekom 2016. godine u svijetu prodano više od 450.000 primjeraka Rija i da je drugi najprodavaniji model ovog korejskog proizvođača automobila na globalnoj razini. 

Novi Rio dolazi s nešto većim dimenzijama i međuosovinskim razmakom, ali i nizom tehnoloških noviteta u domeni multimedije. Što se tiče agregata koji pokreću četvrtu generaciju Rija, svakako najveća novost je novi 3-cilindarski 1.0-litreni turbobenzinac T-GDI s dvije izlazne snage od 100, odnosno 120 KS i izravnim ubrizgavanjem goriva.

U mogućnosti četvrte generacije ovoga gradskog automobila mogli smo se uvjeriti u okolici Sintre i na dijelu čuvene trkaće piste u Estorilu.

Malo duži od prethodnika

Najnoviji Rio je malo povećan u odnosu na prethodnika, tako da je duži 15 mm i sada njegova duljina iznosi 4065 mm. Međuosovinski razmak je povećan za 10 milimetara što mu je u konačnici donio razmak među osovinama od 2580 mm. Visok je 1450 mm, što znači da je 5 mm niži nego prije, te je širi za 5 mm (1725 mm). 

Osim što je povećanjem duljine i međuosovinskog razmaka dobiveno više prostora u unutrašnjosti za vozača i suputnike, povećan je i prtljažnik koji sada ima kapacitet od 325 litara, što je 37 litara više nego kod aktualnog modela. Snižavanjem visine krova za pola centimetra Rio je dobio na dinamičnosti i atraktivnijem izgledu.

Sprijeda Rio donosi najnoviju evoluciju Kijine maske u obliku ‘tigrova nosa’, koja je sada tanja u visini i šira. Integrirani farovi, tanji nego kod prethodnika, dobili su nova LED svjetla u obliku slova U. Novosti na prednjem dijelu su svjetla za maglu pomaknuta nešto više nego prije, te vizualno pridonose stabilnijem i širem izgledu.

Bočna linija potpuno je drukčija nego kod modela treće generacije. Duži je poklopac motora, prednji prevjes i međuosovinski razmak. C stup je tanji i uspravniji nego kod prethodnika, a zadnji prevjes je kraći nego prije. Sve skupa pruža skladniji izgled nego kod prethodnika.

Ravne, čiste linije protežu se cijelom dužinom vozila, što kreira stabilniji i samouvjereniji izgled. Stražnji dio Rija je uspravniji, s gotovo vertikalnim vjetrobranskim staklom. Ravne linije, koje se protežu od maske, preko farova i uzduž gornjeg ruba vrata, nastavljaju se do zadnjeg dijela i završavaju na zadnjim LED svjetlima u obliku strelica.

Ponuda motora sastoji se od ranije poznatih atmosferskih benzinaca, 1.25-litrenog snage 84 KS i 1.4-litrenog sa 100 „konja“, te novog 3-cilindarskog 1.0-litreng T-GDI turbobenzinca s dvije izlazne snage od 100, odnosno 120 KS.

U gami dizelaša je samo 1.4-litreni CRDi turbodizelaš s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva, također s dvije izlazne snage od 77 i 90 KS.

Mali turbobenzinac u svakom slučaju najzanimljiviji je od svih agregata. Njegova slabija verzija istiskuje ravno 100 KS uz okretni moment od 172 Nm između 1500 i 4000 „điri“ uz prosječnu potrošnju od 4,5 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od 102 g/km. 

Prodaja početkom travnja

Snažniji krasi isti okretni moment od 172 Nm u istim „đirima“ uz prosječnu potrošnju od 4,7 l/100 km i emisiju CO2 od 107 g/km. Turbodizelaš obujma 1.4 litre istiskuje 77, odnosno 90 KS uz okretni moment od 240 Nm između 1500 i 2500 „điri“. Emisija CO2 im je 88, odnosno 96 g/km.

Zbog veće uštede goriva, a samim time i smanjenja emisije CO2 slabiji 3-cilindarski turbobenzinac (100 KS) i osnovni turbodizelaš sa 77 KS serijski su opremljeni sustavom Stop&Go.

Motori novog Rija upareni su s ručnim 5-stupanjskim ili 6-stupanjskim mjenjačima, ovisno o snazi motora. Turbobenzinac sa 100 „konja“ ide u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, kao i osnovni atmosferski benzinac obujma 1.25 litara, dok je snažniji uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ide još 1.4-litreni atmosferski benzinac, te obje varijante 1.4-litrenog CRDi turbodizelaša. S automatskim mjenjačem s četiri brzine može biti u kombinaciji jedino 1.4-litreni atmosferac.

Prodaja novog Rija počinje tijekom travnja, a cijena osnovnog modela s atmosferskim benzincem od 84 KS, uz više opreme, trebala bi biti oko 3000 kuna veća nego sada, dakle oko 93.000 kuna.

Unutrašnjost

Novi Kia Rio vozačima pruža moderan dizajn kabine, koji donosi suvremen izgled i veću ergonomiju u odnosu na prethodnika. Kao i vani tako i unutrašnjosti prevladavaju ravne linije po širini armaturne ploče, koje naglašavaju oblik unutrašnjosti i ostavljaju dojam širine u kabini, što povećava osjećaj prostranosti.

Armaturna ploča je blago okrenuta prema vozaču i predstavlja središte novog multimedijskog sustava s ‘plovećim’ HMI sučeljem (human-machine interface) s ekranom osjetljivim na dodir visoke rezolucije. Novo HMI sučelje uvelike je smanjio broj prekidača na središnjoj kontrolnoj ploči.

Novi Rio će se nuditi i s dvobojnim kožnim oblogama. Za moderniji izgled zadužena je kombinacija crne sjajne unutrašnjosti s metalik umecima.

Testne vožnje s različitim agregatima

Na testnim vožnjama u Portugalu najprije smo isprobali verziju s 1.4-litrenim CRDI turbodizelašem s 90 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Ovaj agregat pokazao se vrlo štedljivim, ali istodobno vrlo potentnim tako da je bilo uživanje voziti ga.

Buka je smanjena na najmanju moguću razinu, a stupnjevi prijenosa su odlično prilagođeni. Nakon toga smo na dužoj ruti od preko 140 kilometara vozili osnovnu inačicu s 1.25-litrenim atmosferskim benzinskim motorom i osnovnim paketom opreme.

Bez obzira na nešto bržu vožnju na autocesti, a zatim i po zavojitim planinskim cestama, prosječna potrošnja je u konačnici iznosila 7,0 l/100 km. U startu je Rio s ovim motorom nešto tromiji, ali kada se podigne u više „đire“ odlično drži putnu brzinu. Ipak, dosta šaltanja iz niže u višu i obrnuto prilično je često.

I za kraj smo mogli uživati u novom 3-cilindarskom 1.0-litrenom turbobenzincu snage 100 KS koji nas je ugodno iznenadio. Motor jednostavno prede, ubrzanja su odlična, a tri cilindra gotovo da se i ne osjete. Držanje ceste kod svih inačica je odlično, a i servoupravljač je puno izravniji.

Sustavi pomoći vozaču iz vozila više klase

Kia Rio je dobio niz novih sustava pomoći vozaču koji su do sada bili privilegija vozila iz više klase.

Tako uz uobičajeni ABS i ESP, te čitav niz zračnih jastuka, vozaču su na raspolaganju sustav automatskog kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka (Autonomous Emergency Braking - AEB), sustav upozorenja za napuštanje voznog traka (Lane Departure Warning System – LDWS), automatski tempomat (Auto Cruise Control – ACC), potom stražnja kamera kao i sustav samostalnog parkiranja unatrag (Rear Parking Assist System – RPAS).

Tu je i navigacija sa 7-inčnim displejom koja između ostalog „čita“ prometne znakove vezane za ograničenje brzine.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
01 02 03 04 05 06
01
02
03
04
05
06
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/ozbiljniji-zanimljiviji-prostranije-unutrasnjosti-a-sustavi-pomoci-vozacu-prvi-put-se-primjenjuju-u-klasi-467591 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=5b3007d0b99bc56e424d48f2fb677ff70c06e152 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ozbiljniji%2C+zanimljiviji%2C+prostranije+unutra%C5%A1njosti%2C+a+sustavi+pomo%C4%87i+voza%C4%8Du+prvi+put+se+primjenjuju+u+klasi&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fozbiljniji-zanimljiviji-prostranije-unutrasnjosti-a-sustavi-pomoci-vozacu-prvi-put-se-primjenjuju-u-klasi-467591 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fozbiljniji-zanimljiviji-prostranije-unutrasnjosti-a-sustavi-pomoci-vozacu-prvi-put-se-primjenjuju-u-klasi-467591 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KIA RIO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
ŽivotKIA RIO

Ozbiljniji, zanimljiviji, prostranije unutrašnjosti, a sustavi pomoći vozaču prvi put se primjenjuju u klasi

8. veljače 2017. - 08:53

Kijin bestseler u klasi gradskih automobila Rio, predstavljen na prošlogodišnjem autosalonu u Parizu, kreće od ovog proljeća u prodaju u novom, četvrtom generacijskom izdanju.

O popularnosti Kijina automobila iz B segmenta najbolje govori podatak da je tijekom 2016. godine u svijetu prodano više od 450.000 primjeraka Rija i da je drugi najprodavaniji model ovog korejskog proizvođača automobila na globalnoj razini. 

Novi Rio dolazi s nešto većim dimenzijama i međuosovinskim razmakom, ali i nizom tehnoloških noviteta u domeni multimedije. Što se tiče agregata koji pokreću četvrtu generaciju Rija, svakako najveća novost je novi 3-cilindarski 1.0-litreni turbobenzinac T-GDI s dvije izlazne snage od 100, odnosno 120 KS i izravnim ubrizgavanjem goriva.

U mogućnosti četvrte gener...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 15:08