stdClass Object ( [id] => 535693 [title] => Kako je Rimac 'ukrao' autoshow na Ženevskom jezeru [alias] => kako-je-rimac-ukrao-autoshow-na-zenevskom-jezeru [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Da na 88. izdanju međunarodnog salona automobila u Ženevi, koji je zasigurno jedan od najutjecajnijih, ako ne i najutjecajniji autosalon na svijetu, nije bilo Mate Rimca sa svojim novim električnim hiperautomobilom Concept_Two koji raspolaže s fantastičnih 1914 "konja", dojam s ove velike manifestacije bio bi u najmanju ruku nepotpun.

I ovako su osjećaji ostali podijeljeni. S jedne strane – nikad manje etabliranih izlagača, baš kao i – nikad manje noviteta. Situacija da se na salonu u Ženevi nisu pojavili europski velikani poput Fiata i Opela, već oplakanu Lanciu nećemo ni spominjati, djeluje pomalo frustrirajuće.

Izostanak Opela pravdao se nedavnim prelaskom u PSA korporaciju. Istina, službeno Opel nije imao noviteta, što ga je odagnalo od dolaska u Ženevu, no bilo je još onih koji noviteta nisu imali pa su se ipak pojavili. Kod Fiata je situacija posebno zbunjujuća jer kod njih već dugo vremena nema noviteta ili dolaze u vrlo malim količinama.

Nad tvrtkom FCA (Fiat Chrysler Automobil) kao da je potpunu dominaciju preuzela njezina američka komponenta, Jeep je s druge strane bio itekako lijepo predstavljen, i talijanski sportski glamur koji su, istina vrlo temperamentno, predstavili Alfa Romeo, Ferrari i Maserati.

Ferrari je predstavio najnoviju verziju modela 488 Pista, laganiju verziju u odnosu na standardni GTB za 90 kg čiji je twinturbo osnažen na 721 KS (standardno 670 KS).

S druge strane, u Ženevi je bio Rimac. Zahvaljujući činjenici da se prvog novinarskog dana pompozno, uz nastup planetarno poznatih 2Cellos, otkrivao dugo najavljivani Concept_Two, na nastavak fantastične Rimčeve priče o supersportskim električnim automobilima pristigla je golema novinarska kolonija iz Hrvatske.

Hrvatski je proizvođač svijetu uistinu isporučio pravo čudo. Što zbog maksimalne snage od 1914 KS i okretnog momenta od 2300 Nm između 0 i 6500 "điri", što zbog ubrzanja od 0 do 100 km/h koje iznosi samo 1,97 sekundi, što zbog maksimalne brzine od 412 km/h, čime je C-Two postao najbrži i najsnažniji automobil na svijetu. Baterija je kapaciteta 120 kWh, što mu omogućava doseg od 650 kilometara bez punjenja.

A ni cijena Concepta_Two nije zanemariva jer košta 1,7 milijuna eura, i to bez poreznih davanja. U Hrvatskoj bi vjerojatno bio skuplji još 25 posto za visinu PDV-a.

Direktor dizajna i voditelj dizajnerskog projekta Concepta_Two Adriano Mudri istaknuo je da kod ovako supersnažnih i brzih automobila treba zadovoljiti nekoliko kriterija prije dizajna. Glavni zadatak bio je da vozač bude u središtu automobila, koji ne smije biti neudoban, a istovremeno mora biti i performantan.

Tek nakon toga na red dolazi izgled. Izazov je bio ispuniti spomenute ciljeve, a pritom je trebalo ukomponirati bateriju od 120 kWh, smanjiti koeficijent otpora zraka na 0,28 i istodobno omogućiti hlađenje elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini zrakom koji ulazi i izlazi kroz otvore, a da se ne smanji sila pritiska na podlogu.

U svakom slučaju, Rimčev tim uspio je zadržati prepoznatljiv izgled prethodnika, odnosno njegov DNK. A to je vrlo bitno kod novih proizvođača automobila općenito, jer kad stvaraš brend, moraš postati i ostati prepoznatljiv.

Također se kao sve prisutnija novost, koja se, dakako, mora uvažavati, ističe činjenica da se, baš kao i u Rimčevu slučaju, lepeza proizvođača širi oko čitavog planeta. Digitalna revolucija, komunikacija preko interneta, mogućnost brzog i besplatnog disperziranja znanja na taj su način u jednoj mjeri stvorili i Rimca.

U tu filozofiju uklapa se i ono što je 88. Ženeva također ponudila, a to je autonomna vožnja. U tom smislu sve je jasno: u bliskoj budućnosti vozači će polako početi nestajati kao obaveza da bi se neko vozilo sigurno kretalo. Tome u prilog govore već danas poznati i jako rašireni radarski sustavi, kao i povezanost automobila sa satelitskom navigacijom.

Ti elementi uz sveopću digitalizaciju na to usmjeravaju, no i dalje, kad je konkretni salon u pitanju, takvi su automobili, čiji sada dakle naziv dobiva svoj puni smisao, još uvijek u zoni SF-a. Djeluju hiperkonceptno, daleko su od realnosti i potpuno je nejasno je li riječ o samovozima koje će posjedovati privatni vlasnici ili nam dolazi neki novi tip javnog prijevoza.

Puno bliže realnosti i značajnijoj prihvaćenosti su električni automobili. Njih danas nudi većina proizvođača, dok o hibridnim inačicama ne treba ni govoriti. U zonu realnosti već polako dolaze i njihovi dometi, u pravilu su veći od 250 kilometara, što jamči značajnije širenje.

Uzmemo li, primjerice, da prosječni hrvatski vozač godišnje prevali 12.000 kilometara, jasno je da mu je punjenje potrebno samo četiri puta mjesečno, ili jednom tjedno. K tome, podaci iz naše zemlje govore kako se 80 posto kilometraže prijeđe vrlo blizu mjesta stanovanja, tako da ni u tom smislu nema opasnosti.

No, ima je u nabavnoj cijeni, koja nikako ne može na realne grane, odnosno približiti se običnim automobilima. Još uvijek je u pravilu dva puta viša, što znači da je vrlo teško eksploatacijom doći do povrata uloženog, ma koliko struja bila desetak puta povoljnija u zoni potrošnje goriva.

Jer koliko je za domet dobar mali hrvatski godišnji kilometarski prosjek, toliko je on za povrat novca uloženog u električni automobil – loš.

Naposljetku, evo nas i kod onoga čemu smo do sada uvijek iskazivali najveću pažnju: kod automobila koji idu u red onoga što se i danas najviše traži i vozi, kod – "običnih" automobila. Obilazimo, primjerice, izložbeni prostor najmoćnijeg od najmoćnijih koncerna, Volkswagena.

Središnje lice, dakle sam VW – isključivo koncepti, automobili koji najavljuju da se ta tvrtka vrlo brzo u velikom postotku seli u sferu električnih automobila. Glavni lik te priče je konceptni I.D., koji bi trebao biti njihov najvažniji kompaktni proizvod bliske budućnosti. S I.D. predznakom predstavljeni su i kombi, kao i automobil blizak B-segmentu, te I.D. Vizzion – top limuzina na struju.

No, noviteta koji bi se uskoro trebali preseliti na prometnice nije bilo, pa tako ni najavljenog i jako iščekivanog SUV-a Touarega. Škoda je, istina, redizajnirala Fabiju, približila je izgledom i njezinu masku Octaviji, no i njima su draži bili koncepti poput Visiona X, automobila što bi trebao postati najmanjim crossoverom u njihovoj gami.

Slično se ponio i Seat, kod kojega je pak naglasak stavljen na novi, sportski brend – Cupra. Postupak nije nov, japanska autoindustrija često ga primjenjuje, no moglo bi se u ovom slučaju govoriti i o svojevrsnom "tunningu" jer teško da će Cupra nuditi baš nove modele.

Porsche je bio moćan, zanimljiv je njegov kompaktni crossover Mission E na struju, dok je povratak u realni svijet ponudio prvenstveno – Audi. Njegov niz A6, A7 i A8 svakako je impresivan i luksuzan, a u konkretnom slučaju pokazuje kako Volkswagen ima snage za oba svijeta, električni i s njim povezani autonomni, kao i onaj kakav danas poznajemo i volimo – klasični. Bio je tu i Porsche 911 GT3 RS sa 520 KS, najsnažniji serijski automobil ovog brenda.

Francuzi – kako koji. Renault se prvenstveno trudio pokazati što sve sprema za blisku budućnost. Od hiperautomobila za autonomnu vožnju EZ-GO, čija je dužina 5,2 metra, a širina 2,2 metra, pa sve do manjeg električnog Zoe, koji je dobio novi motor i znatno veći doseg.

Partner iz koncerna Nissan svoj je nastup bazirao na novoj generaciji Leafa, trenutno najprodavanijeg električnog automobila na svijetu, a tu je i Dacija, koja nije predstavila ništa novo, ali se i dalje, s razlogom, ponosi novom generacijom Dustera.

Iskazala se pak PSA grupacija. Peugeot je tako predstavio novo izdanje svoga starog simbola, upečatljivog lava dužine 12 i visine 4,8 metara. Apsolutno predimenzionirana figura dominirala je njihovim prostorom, no ma koliko lav sve natkrilio, jako se lijepo moglo vidjeti i njihov najzanimljiviji novitet, drugu generaciju limuzine 508.

Iznimno dopadljiv i nadasve elegantan primjerak unutar D-segmenta pokazuje da Peugeot ima zanimljiv put u bitci za veći dio tržišnoga kolača koji inače tradicionalno grizu njemački proizvođači.

Citroen je nastup bazirao na redizajniranom C4 Cactusu, koji bi trebao izboriti jako lijepe prodajne brojke unutar kompaktne klase. Da, bila je tu i nova generacija Berlinga, koji u mnogim elementima također donosi Cactusovu ili C3 genetiku. Apsolutno tako, i Peugeot je predstavio blizanca Berlinga, koji više ne nosi naziv Partner, nego – Rifter.

Njemački su moćnici Mercedes i BMW bili razigrani. Posebno se to odnosi na Bavarce, koji su Ženevu obojili u X boje. Konačno je predstavljena i radna verzija X7, mada je i dalje drže konceptom, a jako su zanimljivi crossoveri X1, X2 te druga generacija modela X4, čiji je stražnji kraj sada puno ljepši. Mercedes je imao brojne sportske inačice svojih automobila, no naglasak je ipak bio na A i C klasi.

I sad Daleki istok, Južna Koreja i cijeli Japan. Oni se, dakako, ne boje ni jednog doba ili svijeta. Korejci lepezom modela, izgledom, kvalitetom i funkcionalnošću polako preuzimaju primat ne samo u crossoverskim, nego u svim narodnijim klasama. Posebno se to dobro može vidjeti kod Kije, ili konkretno kod njezina kompakta Ceeda. Premda, i Hyundai s električnom Konom ili jednakim takvim SUV-om Nexo najavljuje još bolje globalne prodajne brojke.

Završno s Hyundaijem, u osvajanje kreće i nova verzija Santa Fe. Toyota je predstavila novu generaciju Aurisa. Njezin najrašireniji model postao je dizajnerski, vizualno znatno zanimljiviji i atraktivniji, što će mu se jako dobro honorirati, a obnovljen je i Aygo. U Lexusu se posebno nadaju dobrom uspjehu modela UX.

Riječ je, dakako, o crossoveru kompaktne klase i vrlo atraktivnog dizajna. Honda se ponosila novom generacijom CR-V-a, ali i sa, u sportskom smislu, jako razigranom ponudom Civica, Suzuki je naglasak stavio na mogućnost "all grip" pogona na sve kotače većine svojih modela, dok primjerice Mazda, osim blago redizajnirane "šestice", nije imala noviteta.

Imao ga je s druge strane Ford. No, ma koliko je većina iščekivala novu generaciju superpopularnog Focusa, stigao je "divlji" Mustang Bullitt koji je proizveden u povodu 50. obljetnice filma "Bullitt" u kojem je čuveni Steve McQueen vozio Mustang iz 1968. godine. Riječ je o 5.0-litrenom V8 agregatu s 450 "konja" i 526 Nm okretnog momenta.

Treba zaključiti da su u Ženevi nedvojbeno predstavljeni najvažniji trendovi. Ima još vremena do najavljene budućnosti, no više se ne bi smjelo ni pomišljati da će automobilska industrija ići u bilo kojem drugom smjeru a da na njegovu kraju nisu električni automobili i autonomna vožnja. Ili nam je barem takvo nešto Ženeva htjela poručiti.

Inače, na izložbenom prostoru Palexpo u Ženevi nastupilo je 180 različitih brendova i izlagača, a računa se da je na novinarskom danu bilo oko deset tisuća predstavnika javnih medija.

Indijci i Kinezi

Jako je zanimljiv bio nastup i indijskog Tate. Iako su danas pogledi po pitanju naglog razvoja automobilskog tržišta uglavnom uprti u Kinu, pomalo u njezinoj sjeni događa se i žestoka "automobilizacija" Indije. Uostalom, i u njihovu slučaju riječ je o državi koja ima više od milijardu stanovnika, tako da ne čudi snažna prisutnost Tate u Švicarskoj.

Uostalom, izniman rast proizvodnog programa, i to jako zanimljivog, ima i Jaguar, a zna se u čijem je on vlasništvu – indijskom, dakako! Proširimo li priču u tom smjeru, u Ženevi se pojavio i Volvo, koji već nekoliko godina ne izlaže u Parizu ili Frankfurtu.

S razlogom je došao u Ženevu, jer je dan prije termina rezerviranih za novinare Volvo XC40 osvojio prestižnu titulu na finalu najznačajnijeg europskog izbora za automobil godine "Car of the Year".

Bez zamjerke je, pa ovaj zanimljivi kompaktni crossover ima velike šanse zavladati na teritoriju premium automobila tog segmenta. Zanimanje je izazvao i novi karavan V60, koji djeluje doista impozantno. Da ne zaboravimo, i vlasnici Volva su – Kinezi.

Ukupno 119 premijera

Na ovogodišnjoj Ženevi ukupno je zabilježeno 119 premijera, od toga njih 89 ide u red svjetskih, dok je 20 europskih. Iako tako baš i nije djelovalo. Mnogi su proizvođači, naime, izložili tek blago redizajnirane automobile, a u red premijera idu i one inačice koje su dobile nove pogonske agregate.

Kad bi se govorilo o istinskim novitetima, složit ćemo se da ih je bilo manje do trideset. Istodobno je veliki broj izloga na salonu u Ženevi bio bez premijera. Kako su sami istaknuli, to su od masovnijih proizvođača bili Suzuki, Dacia, baš kao i mali Smart.

Kako se čini, nije baš vrijeme za razmetljive, skupocjene i brze automobile jer Pagani, Koenigsegg, Bugatti, pa ni Abarth nisu izložili nešto novo. U toj nisci spomenimo još i Isuzu, moćnog japanskog proizvođača pick-upova, ali i brojnih pogonskih agregata koje koristi niz drugih proizvođača.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => električni automobili su budućnost [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-03-13 08:13:14 [created_by] => 3231 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-03-13 18:01:12 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-03-13 08:13:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3719 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654086.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654013.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654014.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654015.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654016.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654017.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654018.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654019.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654020.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654021.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654037.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654038.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654039.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654040.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654041.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654042.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654043.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654044.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654046.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654066.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654067.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654068.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654069.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654070.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654071.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654073.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654074.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654075.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654087.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654088.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654089.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654090.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654091.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654092.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9638485.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9639346.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9640150.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9640092.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9642552.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9642539.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9654158.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/11\/Auto Moto\/9642403.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1270"},{"size0":"1920x1081"},{"size0":"1920x1100"},{"size0":"1920x1228"},{"size0":"1920x1265"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x2560"},{"size0":"1920x1234"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7360285 Threads: 3 Questions: 1524732239 Slow queries: 4635530 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110502555 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/kako-je-rimac-ukrao-autoshow-na-zenevskom-jezeru-535693 [printLink] => /mozaik/zivot/kako-je-rimac-ukrao-autoshow-na-zenevskom-jezeru-535693?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 322612 [name] => mate rimac [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => mate-rimac [link] => /tag/mate-rimac ) [1] => stdClass Object ( [id] => 419885 [name] => auto-moto [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => auto-moto [link] => /tag/auto-moto ) [2] => stdClass Object ( [id] => 373896 [name] => Rimac C_Two [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => rimac-c-two [link] => /tag/rimac-c-two ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => električni automobili su budućnost [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kako je Rimac 'ukrao' autoshow na Ženevskom jezeru [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3231 [name] => Zdravko Juričko [username] => zdravko-juri-ko [email] => zdravko-juri-ko@sd.hr [password] => $2y$10$3MSPsNGO8ltots48kqbe2.FwzW7b1js7M1r/8s.nUTTSs2kSnHPxu [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/zdravko-juricko-3231 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1749 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/33a10ba883a053e58de979010155c54c?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654086.jpg [galleryCount] => 42 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654086.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654013.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654014.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654015.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654016.jpg [title] => ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654017.jpg [title] => ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654018.jpg [title] => ) [7] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654019.jpg [title] => ) [8] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654020.jpg [title] => ) [9] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654021.jpg [title] => ) [10] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654037.jpg [title] => ) [11] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654038.jpg [title] => ) [12] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654039.jpg [title] => ) [13] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654040.jpg [title] => ) [14] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654041.jpg [title] => ) [15] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654042.jpg [title] => ) [16] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654043.jpg [title] => ) [17] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654044.jpg [title] => ) [18] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654046.jpg [title] => ) [19] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654066.jpg [title] => ) [20] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654067.jpg [title] => ) [21] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654068.jpg [title] => ) [22] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654069.jpg [title] => ) [23] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654070.jpg [title] => ) [24] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654071.jpg [title] => ) [25] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654073.jpg [title] => ) [26] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654074.jpg [title] => ) [27] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654075.jpg [title] => ) [28] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654087.jpg [title] => ) [29] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654088.jpg [title] => ) [30] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654089.jpg [title] => ) [31] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654090.jpg [title] => ) [32] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654091.jpg [title] => ) [33] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654092.jpg [title] => ) [34] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9638485.jpg [title] => ) [35] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9639346.jpg [title] => ) [36] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9640150.jpg [title] => ) [37] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9640092.jpg [title] => ) [38] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9642552.jpg [title] => ) [39] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9642539.jpg [title] => ) [40] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9654158.jpg [title] => ) [41] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/11/Auto Moto/9642403.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Da na 88. izdanju međunarodnog salona automobila u Ženevi, koji je zasigurno jedan od najutjecajnijih, ako ne i najutjecajniji autosalon na svijetu, nije bilo Mate Rimca sa svojim novim električnim hiperautomobilom Concept_Two koji raspolaže s fantastičnih 1914 "konja", dojam s ove velike manifestacije bio bi u najmanju ruku nepotpun.

I ovako su osjećaji ostali podijeljeni. S jedne strane – nikad manje etabliranih izlagača, baš kao i – nikad manje noviteta. Situacija da se na salonu u Ženevi nisu pojavili europski velikani poput Fiata i Opela, već oplakanu Lanciu nećemo ni spominjati, djeluje pomalo frustrirajuće.

Izostanak Opela pravdao se nedavnim prelaskom u PSA korporaciju. Istina, službeno Opel nije imao noviteta, što ga je odagnalo od dolaska u Ženevu, no bilo je još onih koji noviteta nisu imali pa su se ipak pojavili. Kod Fiata je situacija posebno zbunjujuća jer kod njih već dugo vremena nema noviteta ili dolaze u vrlo malim količinama.

Nad tvrtkom FCA (Fiat Chrysler Automobil) kao da je potpunu dominaciju preuzela njezina američka komponenta, Jeep je s druge strane bio itekako lijepo predstavljen, i talijanski sportski glamur koji su, istina vrlo temperamentno, predstavili Alfa Romeo, Ferrari i Maserati.

Ferrari je predstavio najnoviju verziju modela 488 Pista, laganiju verziju u odnosu na standardni GTB za 90 kg čiji je twinturbo osnažen na 721 KS (standardno 670 KS).

S druge strane, u Ženevi je bio Rimac. Zahvaljujući činjenici da se prvog novinarskog dana pompozno, uz nastup planetarno poznatih 2Cellos, otkrivao dugo najavljivani Concept_Two, na nastavak fantastične Rimčeve priče o supersportskim električnim automobilima pristigla je golema novinarska kolonija iz Hrvatske.

Hrvatski je proizvođač svijetu uistinu isporučio pravo čudo. Što zbog maksimalne snage od 1914 KS i okretnog momenta od 2300 Nm između 0 i 6500 "điri", što zbog ubrzanja od 0 do 100 km/h koje iznosi samo 1,97 sekundi, što zbog maksimalne brzine od 412 km/h, čime je C-Two postao najbrži i najsnažniji automobil na svijetu. Baterija je kapaciteta 120 kWh, što mu omogućava doseg od 650 kilometara bez punjenja.

A ni cijena Concepta_Two nije zanemariva jer košta 1,7 milijuna eura, i to bez poreznih davanja. U Hrvatskoj bi vjerojatno bio skuplji još 25 posto za visinu PDV-a.

Direktor dizajna i voditelj dizajnerskog projekta Concepta_Two Adriano Mudri istaknuo je da kod ovako supersnažnih i brzih automobila treba zadovoljiti nekoliko kriterija prije dizajna. Glavni zadatak bio je da vozač bude u središtu automobila, koji ne smije biti neudoban, a istovremeno mora biti i performantan.

Tek nakon toga na red dolazi izgled. Izazov je bio ispuniti spomenute ciljeve, a pritom je trebalo ukomponirati bateriju od 120 kWh, smanjiti koeficijent otpora zraka na 0,28 i istodobno omogućiti hlađenje elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini zrakom koji ulazi i izlazi kroz otvore, a da se ne smanji sila pritiska na podlogu.

U svakom slučaju, Rimčev tim uspio je zadržati prepoznatljiv izgled prethodnika, odnosno njegov DNK. A to je vrlo bitno kod novih proizvođača automobila općenito, jer kad stvaraš brend, moraš postati i ostati prepoznatljiv.

Također se kao sve prisutnija novost, koja se, dakako, mora uvažavati, ističe činjenica da se, baš kao i u Rimčevu slučaju, lepeza proizvođača širi oko čitavog planeta. Digitalna revolucija, komunikacija preko interneta, mogućnost brzog i besplatnog disperziranja znanja na taj su način u jednoj mjeri stvorili i Rimca.

U tu filozofiju uklapa se i ono što je 88. Ženeva također ponudila, a to je autonomna vožnja. U tom smislu sve je jasno: u bliskoj budućnosti vozači će polako početi nestajati kao obaveza da bi se neko vozilo sigurno kretalo. Tome u prilog govore već danas poznati i jako rašireni radarski sustavi, kao i povezanost automobila sa satelitskom navigacijom.

Ti elementi uz sveopću digitalizaciju na to usmjeravaju, no i dalje, kad je konkretni salon u pitanju, takvi su automobili, čiji sada dakle naziv dobiva svoj puni smisao, još uvijek u zoni SF-a. Djeluju hiperkonceptno, daleko su od realnosti i potpuno je nejasno je li riječ o samovozima koje će posjedovati privatni vlasnici ili nam dolazi neki novi tip javnog prijevoza.

Puno bliže realnosti i značajnijoj prihvaćenosti su električni automobili. Njih danas nudi većina proizvođača, dok o hibridnim inačicama ne treba ni govoriti. U zonu realnosti već polako dolaze i njihovi dometi, u pravilu su veći od 250 kilometara, što jamči značajnije širenje.

Uzmemo li, primjerice, da prosječni hrvatski vozač godišnje prevali 12.000 kilometara, jasno je da mu je punjenje potrebno samo četiri puta mjesečno, ili jednom tjedno. K tome, podaci iz naše zemlje govore kako se 80 posto kilometraže prijeđe vrlo blizu mjesta stanovanja, tako da ni u tom smislu nema opasnosti.

No, ima je u nabavnoj cijeni, koja nikako ne može na realne grane, odnosno približiti se običnim automobilima. Još uvijek je u pravilu dva puta viša, što znači da je vrlo teško eksploatacijom doći do povrata uloženog, ma koliko struja bila desetak puta povoljnija u zoni potrošnje goriva.

Jer koliko je za domet dobar mali hrvatski godišnji kilometarski prosjek, toliko je on za povrat novca uloženog u električni automobil – loš.

Naposljetku, evo nas i kod onoga čemu smo do sada uvijek iskazivali najveću pažnju: kod automobila koji idu u red onoga što se i danas najviše traži i vozi, kod – "običnih" automobila. Obilazimo, primjerice, izložbeni prostor najmoćnijeg od najmoćnijih koncerna, Volkswagena.

Središnje lice, dakle sam VW – isključivo koncepti, automobili koji najavljuju da se ta tvrtka vrlo brzo u velikom postotku seli u sferu električnih automobila. Glavni lik te priče je konceptni I.D., koji bi trebao biti njihov najvažniji kompaktni proizvod bliske budućnosti. S I.D. predznakom predstavljeni su i kombi, kao i automobil blizak B-segmentu, te I.D. Vizzion – top limuzina na struju.

No, noviteta koji bi se uskoro trebali preseliti na prometnice nije bilo, pa tako ni najavljenog i jako iščekivanog SUV-a Touarega. Škoda je, istina, redizajnirala Fabiju, približila je izgledom i njezinu masku Octaviji, no i njima su draži bili koncepti poput Visiona X, automobila što bi trebao postati najmanjim crossoverom u njihovoj gami.

Slično se ponio i Seat, kod kojega je pak naglasak stavljen na novi, sportski brend – Cupra. Postupak nije nov, japanska autoindustrija često ga primjenjuje, no moglo bi se u ovom slučaju govoriti i o svojevrsnom "tunningu" jer teško da će Cupra nuditi baš nove modele.

Porsche je bio moćan, zanimljiv je njegov kompaktni crossover Mission E na struju, dok je povratak u realni svijet ponudio prvenstveno – Audi. Njegov niz A6, A7 i A8 svakako je impresivan i luksuzan, a u konkretnom slučaju pokazuje kako Volkswagen ima snage za oba svijeta, električni i s njim povezani autonomni, kao i onaj kakav danas poznajemo i volimo – klasični. Bio je tu i Porsche 911 GT3 RS sa 520 KS, najsnažniji serijski automobil ovog brenda.

Francuzi – kako koji. Renault se prvenstveno trudio pokazati što sve sprema za blisku budućnost. Od hiperautomobila za autonomnu vožnju EZ-GO, čija je dužina 5,2 metra, a širina 2,2 metra, pa sve do manjeg električnog Zoe, koji je dobio novi motor i znatno veći doseg.

Partner iz koncerna Nissan svoj je nastup bazirao na novoj generaciji Leafa, trenutno najprodavanijeg električnog automobila na svijetu, a tu je i Dacija, koja nije predstavila ništa novo, ali se i dalje, s razlogom, ponosi novom generacijom Dustera.

Iskazala se pak PSA grupacija. Peugeot je tako predstavio novo izdanje svoga starog simbola, upečatljivog lava dužine 12 i visine 4,8 metara. Apsolutno predimenzionirana figura dominirala je njihovim prostorom, no ma koliko lav sve natkrilio, jako se lijepo moglo vidjeti i njihov najzanimljiviji novitet, drugu generaciju limuzine 508.

Iznimno dopadljiv i nadasve elegantan primjerak unutar D-segmenta pokazuje da Peugeot ima zanimljiv put u bitci za veći dio tržišnoga kolača koji inače tradicionalno grizu njemački proizvođači.

Citroen je nastup bazirao na redizajniranom C4 Cactusu, koji bi trebao izboriti jako lijepe prodajne brojke unutar kompaktne klase. Da, bila je tu i nova generacija Berlinga, koji u mnogim elementima također donosi Cactusovu ili C3 genetiku. Apsolutno tako, i Peugeot je predstavio blizanca Berlinga, koji više ne nosi naziv Partner, nego – Rifter.

Njemački su moćnici Mercedes i BMW bili razigrani. Posebno se to odnosi na Bavarce, koji su Ženevu obojili u X boje. Konačno je predstavljena i radna verzija X7, mada je i dalje drže konceptom, a jako su zanimljivi crossoveri X1, X2 te druga generacija modela X4, čiji je stražnji kraj sada puno ljepši. Mercedes je imao brojne sportske inačice svojih automobila, no naglasak je ipak bio na A i C klasi.

I sad Daleki istok, Južna Koreja i cijeli Japan. Oni se, dakako, ne boje ni jednog doba ili svijeta. Korejci lepezom modela, izgledom, kvalitetom i funkcionalnošću polako preuzimaju primat ne samo u crossoverskim, nego u svim narodnijim klasama. Posebno se to dobro može vidjeti kod Kije, ili konkretno kod njezina kompakta Ceeda. Premda, i Hyundai s električnom Konom ili jednakim takvim SUV-om Nexo najavljuje još bolje globalne prodajne brojke.

Završno s Hyundaijem, u osvajanje kreće i nova verzija Santa Fe. Toyota je predstavila novu generaciju Aurisa. Njezin najrašireniji model postao je dizajnerski, vizualno znatno zanimljiviji i atraktivniji, što će mu se jako dobro honorirati, a obnovljen je i Aygo. U Lexusu se posebno nadaju dobrom uspjehu modela UX.

Riječ je, dakako, o crossoveru kompaktne klase i vrlo atraktivnog dizajna. Honda se ponosila novom generacijom CR-V-a, ali i sa, u sportskom smislu, jako razigranom ponudom Civica, Suzuki je naglasak stavio na mogućnost "all grip" pogona na sve kotače većine svojih modela, dok primjerice Mazda, osim blago redizajnirane "šestice", nije imala noviteta.

Imao ga je s druge strane Ford. No, ma koliko je većina iščekivala novu generaciju superpopularnog Focusa, stigao je "divlji" Mustang Bullitt koji je proizveden u povodu 50. obljetnice filma "Bullitt" u kojem je čuveni Steve McQueen vozio Mustang iz 1968. godine. Riječ je o 5.0-litrenom V8 agregatu s 450 "konja" i 526 Nm okretnog momenta.

Treba zaključiti da su u Ženevi nedvojbeno predstavljeni najvažniji trendovi. Ima još vremena do najavljene budućnosti, no više se ne bi smjelo ni pomišljati da će automobilska industrija ići u bilo kojem drugom smjeru a da na njegovu kraju nisu električni automobili i autonomna vožnja. Ili nam je barem takvo nešto Ženeva htjela poručiti.

Inače, na izložbenom prostoru Palexpo u Ženevi nastupilo je 180 različitih brendova i izlagača, a računa se da je na novinarskom danu bilo oko deset tisuća predstavnika javnih medija.

Indijci i Kinezi

Jako je zanimljiv bio nastup i indijskog Tate. Iako su danas pogledi po pitanju naglog razvoja automobilskog tržišta uglavnom uprti u Kinu, pomalo u njezinoj sjeni događa se i žestoka "automobilizacija" Indije. Uostalom, i u njihovu slučaju riječ je o državi koja ima više od milijardu stanovnika, tako da ne čudi snažna prisutnost Tate u Švicarskoj.

Uostalom, izniman rast proizvodnog programa, i to jako zanimljivog, ima i Jaguar, a zna se u čijem je on vlasništvu – indijskom, dakako! Proširimo li priču u tom smjeru, u Ženevi se pojavio i Volvo, koji već nekoliko godina ne izlaže u Parizu ili Frankfurtu.

S razlogom je došao u Ženevu, jer je dan prije termina rezerviranih za novinare Volvo XC40 osvojio prestižnu titulu na finalu najznačajnijeg europskog izbora za automobil godine "Car of the Year".

Bez zamjerke je, pa ovaj zanimljivi kompaktni crossover ima velike šanse zavladati na teritoriju premium automobila tog segmenta. Zanimanje je izazvao i novi karavan V60, koji djeluje doista impozantno. Da ne zaboravimo, i vlasnici Volva su – Kinezi.

Ukupno 119 premijera

Na ovogodišnjoj Ženevi ukupno je zabilježeno 119 premijera, od toga njih 89 ide u red svjetskih, dok je 20 europskih. Iako tako baš i nije djelovalo. Mnogi su proizvođači, naime, izložili tek blago redizajnirane automobile, a u red premijera idu i one inačice koje su dobile nove pogonske agregate.

Kad bi se govorilo o istinskim novitetima, složit ćemo se da ih je bilo manje do trideset. Istodobno je veliki broj izloga na salonu u Ženevi bio bez premijera. Kako su sami istaknuli, to su od masovnijih proizvođača bili Suzuki, Dacia, baš kao i mali Smart.

Kako se čini, nije baš vrijeme za razmetljive, skupocjene i brze automobile jer Pagani, Koenigsegg, Bugatti, pa ni Abarth nisu izložili nešto novo. U toj nisci spomenimo još i Isuzu, moćnog japanskog proizvođača pick-upova, ali i brojnih pogonskih agregata koje koristi niz drugih proizvođača.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>










































[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/kako-je-rimac-ukrao-autoshow-na-zenevskom-jezeru-535693 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=5952541490169e1241411b3c3c6cb5b10c0cd8ca [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Kako+je+Rimac+%26%23039%3Bukrao%26%23039%3B+autoshow+na+%C5%BDenevskom+jezeru&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fkako-je-rimac-ukrao-autoshow-na-zenevskom-jezeru-535693 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fkako-je-rimac-ukrao-autoshow-na-zenevskom-jezeru-535693 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => električni automobili su budućnost [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Životelektrični automobili su budućnost

Kako je Rimac 'ukrao' autoshow na Ženevskom jezeru

13. ožujka 2018. - 09:13

Da na 88. izdanju međunarodnog salona automobila u Ženevi, koji je zasigurno jedan od najutjecajnijih, ako ne i najutjecajniji autosalon na svijetu, nije bilo Mate Rimca sa svojim novim električnim hiperautomobilom Concept_Two koji raspolaže s fantastičnih 1914 "konja", dojam s ove velike manifestacije bio bi u najmanju ruku nepotpun.

I ovako su osjećaji ostali podijeljeni. S jedne strane – nikad manje etabliranih izlagača, baš kao i – nikad manje noviteta. Situacija da se na salonu u Ženevi nisu pojavili europski velikani poput Fiata i Opela, već oplakanu Lanciu nećemo ni spominjati, djeluje pomalo frustrirajuće.

Izostanak Opela pravdao se nedavnim prelaskom u PSA korporaciju. Istina, službeno Opel nije imao noviteta, što ga je odagnalo od dolaska u Ženevu, no bilo je još oni...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 13:47