Prilozi Auto moto

ŠKODA FABIA 1.0 TSI MONTE CARLO

Oduševljava prostranošću i besprijekornom izradom, prtljažnikom i živahnim turbobenzincem

ŠKODA FABIA 1.0 TSI MONTE CARLO

Treća generacija Škode Fabije, koja je lansirana 2015., lani je prošla tretman laganog faceliftinga, tako da ostaje u igri do 2021. godine, do dolaska četvrtog izdanja češkoga gradskog aduta.

Bez obzira na lagano zatezanje bora, češka “knedlička” je zadržala čvrstoću, prostranost i preciznost izrade, pri čemu nije podlegla pretjeranim dizajnerskim zahvatima. Na prvom mjestu je praktičnost, a nakon toga dolaze šminkerski detalji kao zgodan dodatak. Naravno, stiže sa skupljom opremom, poput raskošnog paketa Monte Carlo, s kojim dolazi panoramski stakleni krov, perforirana koža prošivena crvenim koncem na upravljaču...

Preinake na vanjskom izgledu male Fabije gotovo pa da su teško uočljive na peterovratnoj hatchback verziji kao i na karavanu, koji su jedine dvije karoserijske izvedbe. Redizajnirana rešetka hladnjaka, promijenjeni prednji i stražnji branici, te nova glavna svjetla, kao i stražnja s opcijskom LED tehnologijom, unose više karaktera u Fabiju.

Međutim, više od toga kupce modela iz Mlade Boleslave veselit će prtljažnik obujma 330 litara, koji i dalje ostaje rekorder segmenta, ili sjedeća površina na prednjim sjedalima rastegnuta na 51 centimetar, što je puno ugodnije za dulja putovanja. Novosti su dobrodošle jer se stakla sada spuštaju uz tek jedan, malo dulji pritisak prekidača.

Duh praktičnosti slijedi i dvostrana podnica prtljažnika, s jedne strane prekrivena tkaninom, a s druge lako perivom gumom. Isto tako sada je produžena lista Simply Clever rješenja, otprije poznati praktični dodaci kao strugalica za led u poklopcu spremnika za gorivo i kišobran ispod suvozačkog sjedala. Razlika je jedino što nova Simply Clever rješenja stižu uz doplatu.

Crni alu naplaci od 16 cola, stražnji difuzor, kromirane papučice, upravljač od perforirane kože s crvenim šavovima, sve su to odlike paketa opreme Monte Carlo. Pritom upakirana u vatrenocrveni lak, zbilja je pravi magnet za poglede. Diskretni natpis Monte Carlo zgodan je začin opreme koja u Fabiju donosi sportski ugođaj.

Već dokazani i provjereno dobri 3-cilindarski 1,0-litreni TSI turbobenzinac od 95 KS, raspoloživih između 5000 i 5500 “điri”, obogaćen je filtrom čestica, te ostavlja puno bolji dojam u vožnji od osnovnog atmosferskog benzinca sa 75 KS.

Slabijem benzincu je unaprijeđen sustav ubrizgavanja, ali to očito nije bilo dovoljno jer snažniji trocilindraš ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi, za razliku od “atmosferca” kojem za to treba 14,9 sekundi.

Fabijin tubobenzinac može se pohvaliti okretnim momentom od 160 Nm između 1800 i 3500 “điri”, te je vrlo živahan i ni jednog trenutka ne dopušta vozaču da poželi jaču verziju od 110 KS, koja je i nešto skuplja. Ovaj izvrstan turbobenzinac uparen je s ručnim mjenjačem s pet brzina, čiji su stupnjevi odlično raspoređeni.

Pritom je peti stupanj dugačak radi manje potrošnje, ali naš je dojam da bi mu puno bolje pristajao 6-stupanjski ručni mjenjač. Naročito na autocesti, gdje doduše troši vrlo malo. Inače, maksimalna brzina mu je 184 km/h.

Paket opreme Monte Carlo doista je bogat i teško je nabrojiti sve što ima. Lakše je kazati što nema. Ali bez obzira na to, testna Fabia je imala niz doplata (automatska klima, automatsko uključivanje svjetala, bi-LED glavna svjetla, stražnji parkirni senzori, sjedalo vozača i suvozača podesivo po visini...).

Bez dodatne opreme, Fabia Monte Carlo košta 14.735 eura, dok se s doplatama cijena penje na 17.080 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12 V

Obujam: 999 ccm

Snaga: 95 KS pri 5000-5500/min

Okretni moment: 160 Nm pri 1800-3500/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3992 x 1732 x 1467 mm

Međuosovinski razmak: 2470 mm

Prtljažnik: 330/1150 l

Ubrzanje: 10,8 s

Najveća brzina: 184 km/h

Potrošnja: 4,6 l/100 km;

Cijena: testni model 14.735 eura, s doplatama 17.080 eura

 

Naslovnica Auto moto