Renault Sport izašao je s novom ograničenom serijom modela Clio koja je dobila naziv prema bolidu F1 momčadi ovog francuskog proizvođača.
Clio R.S.18 u crno-žutoj kombinaciji boja Renaultovih F1 bolida i agresivnog dizajna je namijenjen zaljubljenicima u automobilističke utrke i zagriženim kolekcionarima.
Clio R.S.18 se temelji na verziji Clio R.S. 220 EDC Trophy, najsnažnijoj izvedbi Clia R.S, i predstavlja utjelovljenje ambicija momčadi Renault Sport Formula 1 te je nadahnut prestižnom serijom automobilističkih utrka u kojoj Renault sudjeluje već 40 godina.
Također, novi model slijedi stope brojnih ograničenih serija Clia R.S. koje su tijekom godina odavale počast Renaultovim uspjesima u Formuli 1.
Clio R.S.18 kao novost donosi sive naljepnice i novi R.S. logotip u obliku dvostrukog dijamanta koji su izravne referencije na momčad Renault Sport Formula 1 i bolid s kojim se utrkuje ove sezone.
Sirius žuta boja Renault Sporta krasi prednji spojler, bočne ukrasne letvice i središnje vijke naplataka te stvara snažan kontrast crnoj boji karoserije. Jedinstveno za ovu inačicu su potpuno crne oznake na stražnjem kraju, Renaultov dijamant i logotip R.S. na braniku, a tu je i crni difuzor.
Ovaj Clio nigdje ne prolazi nezamijećen, jer ako ga se slučajno ne vidi sigurno ćete ga čuti. Prigušen 1,6-litreni turbobenzinac sa 220 KS preuzet iz Trophyja do punog izražaja dolazi nakon pritiska na tipku R.S.
Drive i prelaska iz Normala u Sport način rada. Zvuk mu u tom slučaju momentalno dobiva dublju, puniju i znatno privlačniju batudu, a pri ručnom šaltanju poznatog 6-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (EDC) i svakom puštanju oglasi i specifičnim, uvijek uzbudljivim zvukom iz Akrapovičevih ispušnih cijevi.
Akrapovič je serijski dio opreme, baš kao i Trophy ovjes koji je nešto niži i primjetno krući od standardnog.
S ovim turbobenzincem od 220 „konja“ koji ima 20 KS više u odnosu na „obični“ R.S. zahvaljujući većem turbu, crno-žuta zvijer sprinta od 0 do 100 km/h za 6,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 235 km/h. U svakodnevnoj upotrebi u gradskoj vožnji putnici će ga često proklinjati.
No svaki vozač ovakvog Clija, kad krene nizati zavoje u suludom tempu i pritom pratiti svoja vremena na središnjem zaslonu (prikazuje doslovce sve što bi ga moglo zanimati, od trenutne isporuke snage i okretnog momenta, zakreta upravljača, rada turbine, vremena po krugovima...) dobro zna zašto ga je odabrao.
Sve je ovdje podređeno vozaču, i svi spomenuti detalji i Launch Control i precizan, lijepo oblikovan i odgovarajuće presvučen upravljač u kombinaciji Alcantare i Nappa kože.
Na njegovu vrhu je i prošiveni „nišan“ u crvenoj boji, istoj onoj u kojoj su izvedeni još neki detalji u unutrašnjosti, kao i sigurnosni pojasevi.
Na pragovima je i serijski broj konkretnog primjerka koji je namijenjen ponajprije fanovima i kolekcionarima te onima koji nemaju problema s potrošnjom od devet ili deset litara. Kroz velike 18-colne naplatke naziru se crvene čeljusti snažnih kočnica sprijeda i straga.
Testni model Clio R.S. 18 košta 28.955 eura, a uz nešto dodatne opreme kao što su paket Trophy (kožne presvlake s crvenim prošivom R.S., grijana prednja sjedala, posebna prednja sjedala Trophy s integriranim naslonom za glavu), paket Udobnost (automatski klima uređaj, električno preklopivi vanjski retrovizori, električni podizači stražnjih stakala...) metalik boja (specijalna R.S. žuta Sirius & Trophy) cijena u konačnici je 33.215 eura.
Tehničke karakteristike
Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V
Obujam: 1618 ccm
Snaga: 220 KS pri 6050/min
Okretni moment: 260 Nm pri 2000/min
Mjenjač: automatski EDC, 6 stupnjeva
Pogon: prednji
Dimenzije: 4067 x 1732 x 1450 mm
Međuosovinski razmak: 2589 mm mm
Prtljažnik: 300/1145 l
Ubrzanje: 6,6 s
Najveća brzina: 235 km/h
Potrošnja: 9,4 l/100 km
Cijena: testni model 28.955 eura, s doplatama 33.215 eura