Mozaik Život

suzuki grand vitara 1.9 ddis

Izvrstan na cesti i terenu: ako je dobro očuvan i servisna knjižica uredno ispunjena, kupnja ovog SUV-a je isplativa

suzuki grand vitara 1.9 ddis

Suzukijeva Grand Vitara prestala se proizvoditi 2015. godine, i to nakon dva redizajna koja su obavljena na trećoj generaciji toga robusnog SUV-a koja je 2005. godine predstavljena u Frankfurtu. Dolazio je kao model s tri i pet vrata, a bio je posljednji Mohikanac među SUV-ovima koji je zadržao šasiju jer je konkurencija odustala od te koncepcije.

U odnosu na konkurenciju nešto je “muškiji”, s većom krutošću karoserije. Nova rešetkasta konstrukcija šasije izrađena iz jednog dijela povećala je krutost karoserije, te omogućila veliki razmak od tla ne povećavajući ukupnu visinu vozila (1695 mm). Zahvaljujući tome, stabilnost na cesti je dobra, dok su terenske sposobnosti beskompromisne.

Duža verzija Grand Vitare ima pet vrata i pruža puno više komfora putnicima u unutrašnjosti. Model koji smo isprobali bio je opremljen 1.9-litrenim DDiS turbodizelašem sa 129 KS, koji je idealan za hrvatsko tržište zbog manje potrošnje.

Turbodizelaš obujma 1870 ccm s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva odlično se nosi s karoserijom luksuznog SUV-a ukupne težine 1700 kilograma.

Zahvaljujući podnici udaljenoj od tla 20 centimetara te stalnom vrlo učinkovitom pogonu 4x4, uopće se ne treba bojati sići s asfalta. To više što se nudi reduktor, kao i diferencijal ograničenog proklizavanja, kojim se upravlja bez problema, elektroničkim putem preko okretnog prekidača.

Svladavanju terenskih prepreka pridonose i kratki prijenosni omjeri, ali i čvrsta samonosiva karoserija, te kruta i izdržljiva šasija. Grand Vitara je na lošem makadamskom putu i po planinskim vrletima puno udobnija i komfornija od mnogih SUV-ova. Ni na asfaltu japanski SUV sa šasijom nije uopće loš. 

Bez većih problema

Testni primjerak proizveden je 2008. godine i prešao je 135.000 kilometara, pri čemu njegov vlasnik nije imao većih problema. Kod kupnje ovakvog primjerka treba voditi računa da SUV ipak nije previše vremena proveo izvan asfalta. To se najbolje može utvrditi podizanjem na dizalicu i pregledom podnice.

Bez obzira na sve, ako je primjerak dobro očuvan bez vidljivih oštećenja, ako je servisna knjižica uredno ispunjena i svi papiri uredni, kupnja ovog SUV-a je isplativa.

Tehničke  karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski
Obujam: 1870 ccm
Snaga: 129 KS pri 4000/min
Moment: 300 Nm pri 1750-2500/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Dimenzije: 4490 x 1810 x 1695 mm
Ubrzanje: 13,1 s
Najveća brzina: 170 km/h
Potrošnja: 6,6l/100 km
Prtljažnik: 398/1386 l
Proizvodnja: 2005.-2015.

Naslovnica Život