Mozaik Zdravlje

PAZITE NA STUPNJEVE

Za večeru planirate ostatke od ručka? Budite oprezni, nije sve dobro podgrijavati, evo čime se možete 'otrovati'; Ove superzdrave namirnice usto temperatura totalno uništava

PAZITE NA STUPNJEVE

Ostaci ručka uvijek dobro dođu, nekada i svjesno napravimo veće količine kako bismo "pokrili" i večeru ili imali obrok i za sutradan.

Podgrijavanje hrane u mikrovalnoj pećnici toliko je praktično pa ih danas posjeduje većina domaćinstava, ali i ureda.

No, morate imati na umu da nije sva hrana namijenjena ponovnom zagrijavanju, zbog bakterija koje se množe nakon hlađenja, promjena koje se događaju tijekom kuhanja kod nekih bjelančevina ili zbog gubitka hranjivih tvari.

Postoje mnoge spekulacije oko toga što se smije jesti dan poslije i podgrijavati, a što ne, ali za nekoliko namirnica preporuke su izdale i organizacije za sigurnost i standard hrane.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lee-yeah (@lee_yeahbento) on


Piletina

Vjerojatno ste već čuli da zagrijavanje ostataka piletine može biti opasno. Podgrijavanje piletine ne mora nužno značiti da ćete se otrovati, ali stručnjaci upozoravaju na oprez.

Važno je osigurati da svaki pojedini dio mesa postigne temperaturu od najmanje 80 stupnjeva Celzijusa kako bi se uništile potencijalne bakterije. Već kuhanu piletinu trebate držati na temperaturi nižoj od 5 stupnjeva ako ju planirate ponovno zagrijavati. Meso koje je stajalo više od 3 dana najbolje je baciti. 

Ako ne znate točnu temperaturu, savjetuje se da ne grijete i ne konzumirate ranije pripremljenu piletinu jer su rizici preveliki da biste se kockali.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cidee (@cidees_kitchen) on


Riža

Bakterije koje se na riži brzo množe ne mogu se uvijek u potpunosti uništiti ponovnim zagrijavanjem. Kod ove namirnice najvažniji je način skladištenja.

Ako se nakon kuhanja riža drži na sobnoj temperaturi, spore bakterija se množe i mogu proizvesti otrov koji nerijetko dovodi do povraćanja i dijareje.

Blagim zagrijavanjem definitivno se nećete riješiti bakterija. Ako svejedno planirati podgrijati rižu, vodite računa o tome da ju tretirate visokom temperaturom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by hughntjohnson (@hughntjohnson) on


Krumpir

Slično kao s rižom, problem s krumpirom nije u samom podgrijavanju, nego u načinu skladištenja nakon pripreme.

Ako se krumpir drži na sobnoj temperaturi, a ne u hladnjaku, stvaraju se idealni uvjeti za razvoj bakterije Clostridium botulinum (koja uzrokuje botulizam), osobito ukoliko je krumpir zamotan u foliju, te nema doticaja s kisikom. Podgrijavanje krumpira neće uvijek eliminirati ovu bakteriju.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Delphine André (@delphineandre3) on


Gljive

Gljive sadrže bjelančevine koje lako narušavaju različiti enzimi i mikroorganizmi. Ako ih ne skladištite valjano, brzo će propasti, a njihova konzumacija uzrokovat će vam probavne tegobe. 

Ako ih držite u hladnjaku manje od 24 sata, nije problem zagrijati ih ponovno, ali na temperaturi od najmanje 70 stupnjeva Celzijusa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Alisa Cooper (@alisa___cooper) on


Špinat i drugo lisnato povrće

Špinat i ostalo lisnato povrće može sadržavati visoke koncentracije nitrata, ovisno o mjestu uzgoja. Sam nitrat je potpuno bezopasan, ali može se pretvoriti u nitrite, a potom i u nitrozamine, za koje je poznato da su kancerogeni. 


Brokula

Da, ovo se povrće vrlo lako zagrijava u mikrovalnoj pećnici, ali imajte na umu da podgrijavanjem gubite čak 97 posto svih hranjivih sastojaka.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Umami mama (@mamaumami) on

Osim toga, u mikrovalnoj ne biste trebali podgrijavati ni jaja, smrznuto voće, umak od rajčice, mesne prerađevine, kruh, kelj, celer i hranu koju ste već podgrijavali.

Naslovnica Zdravlje