Mozaik Zdravlje

GASITE SE POSTEPENO

Često vam noću ne dolazi san na oči, a sve ste pokušali? U postelji probajte 'formulu 4-7-8', višestruko je korisna

GASITE SE POSTEPENO

Puno je osoba koje se žale na problem s nesanicom. Još više je onih koji javno o tome baš i ne govore, ne traže pomoć i način da njihov organizam, iscrpljen dugogodišnjim lošim spavanjem, konačno napravi "rebalans". Kao da se nauče na postojeće stanje i po inerciji tako funkcioniraju.

Kad je riječ o osobama koje se s ovom mučnom tegobom bore godinama, one bi trebale što prije potražiti liječničku pomoć.

Za one pak, kojima katkad, zbog izrazitije stresnog razdoblja i iscrpljenosti ili tek onako, kao "ničim izazvan", san naprosto ne dolazi na oči, evo nekoliko savjeta koji bi zaista mogli pomoći.

1. GASITE SE POSTEPENO

Najmanje sat vremena prije planiranog odlaska na spavanje prigušite svjetla u vašem stanu, te isključite elektroničke uređaje poput mobitela, tableta, tv-a. Važno je opustiti se prije planiranog počinka, postupno isključiti od svega i umiriti misli.

2. ISTUŠIRAJTE SE

Topli tuš ili kupka mogu biti od velike koristi. Naime, temperatura tijela se brzo spušta kada izađete iz tople kupaonice, a istraživanja su pokazala da smanjenje temperature može izazvati pospanost, jer se brzina otkucaja srca smanjuje, a metabolizam se usporava. Tako će se i vaše tijelo i vaš mozak lakše ugasiti.

3. ČITAJTE UZ LAGANO SVJETLO

Ukoliko nikako ne uspijevate usnuti, bjesomučnim prevrtanjem i gledanjem na budilicu nećete ništa postići, vjerojatno ćete se još više "unervoziti". Upalite lagano svjetlo i radite nešto što vas umiruje: čitajte, rješavajte križaljku, pijuckajte čaj ili topli kakao.

3. PROBAJTE FORMULU 4-7-8

"Formula 4-7-8" krije jednostavne vježbe disanja s velikim učinkom na opuštanje i općenitu blagodat za organizam. Udišite kroz nosnice 4 sekunde, usredotočite se na vaša pluća, mislima prateći kako se ispunjavaju zrakom, zadržite zrak 7 sekundi i lagano ga otpuštajte kroz usta 8 sekundi. Ponavljajte koliko ste raspoloženi, vjerojatno ćete taman "usred jedne etape" i usnuti.

 

Naslovnica Zdravlje