Mozaik Zdravlje

ŠEST I POL BESPRIJEKORNIH SATI

Prije nego krenete spavati, provjerite sve ove stvari! Mogu vas riješiti životnog problema...

ŠEST I POL BESPRIJEKORNIH SATI

Najidealnije bi bilo kada bismo spavali osam sati dnevno, o tome pjevaju i ptičice na grani. No to postići često nam je - nemoguća misija! 

No, nedavno istraživanje sa Sveučilišta u Kaliforniji, provedeno na milijun ljudi, dokazalo je kako nam je dovoljno svega 6 ipo sati za spavanje. U stvari, ljudi koji toliko spavaju žive dulje od onih koji spavaju osam sati, piše Rodale wellness

Ali, dulje spavanje nikoga neće ubiti, već se ovim želi naglasiti kako je važna kvaliteta spavanja, a ne kvantiteta. A da bi vaš san bio kvalitetan, trebali bi povesti računa o ovim "čimbenicima"... 

1. Jaka svjetla 

Najmanje pola sata prije spavanja izbjegavajte paljenje jakih svjetala. Također ne palite ni mobitele, televiziju, laptope niti slušajte glasnu glazbu. Iti pet minuta bilo kojih od navedenih uređaja smanjuje hormon sna, melatonin, i to čak za 50 posto te vas dovodi do krajnje budnosti. 

2. Nasilje

Čak i gledanje nasilja na televiziji i horor filmova onemogućit će vam lagodan san. 

3. Vježbanje 

Nikada ne biste trebali vježbati dva sata prije spavanja, osim ako to ne uključuje jogu ili vježbe disanja. 

4. Izbjegavanje sna

Između 22:45 i 23 zahvaća nas umor od cijelog dana te ako tada ne otiđemo spavati, sve do dva sata ujutro nećemo uspjeti zaspati, dokazala su nedavna istraživanja. To stanje stručno se zove "second wind". 

5. Kofein 

Ako niste ovisnik o kavi suzdržajite se pijenja tog napitka nakon 14 sati ili barem osam sati prije spavanja. Jedino vam se tako neće poremetiti san, pokazala je studija provedena na Michigan Henry Ford bolnici.

6. Stres

Najčešći zajednički razlog koji većini ljudi ometa san je to što ne znau kako raščistiti misli i prestati brinuti. Njima se preporuča pranayama joga ili meditacija, koja stvarno čini čuda i pomaže mozgu da se zaista "isključi". 

 

Naslovnica Zdravlje