Mozaik Gastro

Ljeti također

Masna hrana za vitko tijelo: ove 'problematične' namirnice mnogi izbjegavaju, ali nisu teške kao što biste pomislili; Ubacite ih što prije u meni

Ljeti također

Iako se ne radi o nekom novom otkriću, već činjenici u koju su itekako upućeni mnogi, nikada nije suvišno pripomenuti kako se grupe hrane u potpunosti ne bi smjele izbacivati iz prehrane.

No jednom kad padne odluka i krene se na dijetu, najprije nastradaju ugljikohidrati i masti, njih se, dokazano, ljudi najprije nastoje riješiti. Same po sebi nemaju dobar prizvuk, dok proteini pak uživaju popularnost zahvaljujući fitness uživljenicima.

Plan prehrane "očišćen" pak masti i ugljikohidrata, rezultira nekvalitetnim mršavljenjem koje je udar na tijelo. Neraznovrsna prehrana i manjak nutrijenata donose cijeli niz posljedica na zdravlje, a ako pritom i smršavite koji kilogram, brojna istraživanja tu su da vam brutalnu stvarnost vrate u lice.

Kontrola porcija i manje prerađenih namirnica jedini su put. A u procesu mršavljenja itekako vam mogu pomoći i masne namirnice, bogate, dakako, onim zdravim mastima, piše Times of India. To su redom:

1. Avokado

Zbog svoje masne teksture avokado slovi za maslo među voćem. Namažite pola avokada na raženi kruh i imate savršen doručak koji će vaše tijelo opskrbiti mastima, vlaknima i ugljikohidratima te podariti energiju za čitavo jutro.

Dobar je za one koji muku muče s povišenim kolesterolom. Pripazite s porcijom, budući da na 100 grama avokado ima čak 23 grama masti. Pola bi trebalo biti sasvim dovoljno, drugu polovinu ostavite u hladnjaku ili iskoristite za omiljeni ljetni umak guacamole.

2. Losos

Nebrojeno puta pisalo se o blagodatima ove masne sjeverne ribe. Neke slavne žene, među njima i Victoria Beckham, kunu se da zanosni izgled njihove kože ovisi upravo o konzumaciji omega-3 masnih kiselina kojima ova riba obiluje.

Salata od lososa idealan je ljetni ručak, tvrde nutricionisti. Izmiješajte slanutak, kvinoju, zelenu salatu i komadiće lososa. Varijacije na temu recepta možete pronaći na društvenim mrežama, gdje ova namirnica uživa veliku popularnost.

3. Orasi

Jedna klasična namirnica koju mnogi izbjegavaju zbog količine masti koje sadrže orašasti plodovi. No orasi se mogu u domaćim supermarketima naći po vrlo povoljnoj cijeni i ne postoji razlog da ih izbjegavate. Pripazite pritom samo na količinu.

Spakirajte šaku oraha, sjemenki i suhoga voća te posegnite za mješavinom u trenucima kad vam padne koncentracija na poslu.

4. Jaja i jogurt

Nema razloga ni da eliminirate jaja s menija. Tvrdo kuhano jaje sadrži svega 70ak kalorija, a odličan je i doručak prženo na malo ulja s povrćem (najbolje špinatom). Oni koji izbjegavaju jaja često se odriču i mliječnih proizvoda, no jogurt bi vam također mogao poslužiti kao saveznik u kvalitetnom mršavljenju. Probiotici kojima obiluje pomažu u održavanju probave, a to je jedna od važnijih stavki kada je u pitanju gubitak kilograma.

5. Maslinovo ulje

Maslinovo ulje temelj je mediteranske prehrane, a uz to je, kako neki kažu, i moćan antioksidans. Sadrži vitamine E i K, kao i dobre masti, stoga ga koristite kao začin salatama ovoga ljeta. I ovdje pripazite s količinom i vrstom - važno je da se radi o ekstradjevičanskom maslinovom ulju kako biste izvukli najveće dobrobiti.

Naslovnica Gastro