Mozaik Gastro

RECEPT ZA KULTNU 'POTICU'

Uskrsni kolač od sira, bez brašna i šećera najbolji je primjer zdravog deserta, a idealan je i kada idete na put

RECEPT ZA KULTNU 'POTICU'

Potica je izvorna slovenska slastica, vrsta orahnjače (gužvare, gibanice), čiji recept potječe iz srednjeg vijeka, a u XVIII stoljeću je već uvršena u bečke kuharice. U Trstu je zovu putizza.

Neki kažu da je to idealan kolač za putovanje, slovenski lembas, koji daje snagu i radost putniku. Približava se Uskrs, najveći kršćanski blagdan kojeg s radošću slave i oni koji nisu vjernici. Pisanice, šunka, potica i vino ne djeluju na organizam tako pozitivno, stoga smo vam odlučili predložiti recept za poticu koja će biti zdraviji odabir.

Uskrsni običaji se razlikuju od zemlje do zemlje. Po tradicije je veliki petak zapovjedni strogi post, na veliku subotu se blagoslivlja hrana koja se u nedjelju jede za uskrsni doručak. Uz kuhanu šunku, mladi luk, bojana jaja, hren...potica će biti kruna obroka.

Neke od nabrojenih namirnica su dosta 'teške za želudac', pa je recept koji vam nudimo kao tradicionalni uskrsni kolač od sira u kojem nema pšeničnog brašna ni šećera zdrav desert.

Sastojci:

500 grama skute
400 grama jogurta (može biti grčki ili obični s okusom limuna),
200 grama kiselog vrhnja,
4 jaja,
180 grama kokosovog brašna,
nekoliko kapljica limuna i malo naribane limunove korice,
ekstrakt vanilije,
malo ruma,
grožđice.

Priprema:

Sve mliječne sastojke umiješajte u jedinstvenu masu kojoj treba dodati limun i jaja. Žumanjke možete odmah umiješati, a bjelanjak prethodno istucite u čvrsti snijeg i nježno umiješajte. Dodajte kokosovo brašno, vaniliju i grožđice (količina po želji). I na koncu smjesi dodajte rum (najbolje je ako ste u rumu prethodno namočili grožđice). Sve prelijte u silikonski pekač.

Poticu pecite jedan sat na 180 stupnjeva, a potom prebacite na opciju da pećica peče samo odozdo i pustite da se peče još oko pola sata. Kad je pečena ohladite je i servirajte tijekom blagdana kao lagani desert. Naravno, recept možete prilagoditi svome ukusu, pa možete dodati malo sjeckanih ili mljevenih oraha, namočene i isjeckane bajame, naribanu tamnu čokoladu, kolutiće banane i slično.

U slast!

Naslovnica Gastro