stdClass Object ( [id] => 623422 [title] => Svako peto vozilo je 'palo': vozači se žale, a bit će sve teže i teže proći tehnički pregled [alias] => svako-peto-vozilo-je-palo-vozaci-se-zale-a-bit-ce-sve-teze-i-teze-proci-tehnicki-pregled [catid] => 299 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

U prvih sedam mjeseci ove godine na tehničkom pregledu pao je 224.331 automobil, odnosno čak 22,89 posto pregledanih vozila, što znači da je više nego svaki peti automobil koji susretnete na cesti tehnički bio neispravan i ne bi ga se smjelo voziti. 

To su podaci Centra za vozila Hrvatske, prema kojima je zabilježeno blago povećanje u odnosu na cijelu 2018. godinu, kada tehnički pregled u prvom pokušaju nisu prošla ukupno 347.942 osobna automobila, odnosno 22,11 posto.

Naime, u posljednje vrijeme vozači se žale kako njihovi automobili sve teže prolaze godišnji tehnički pregled koji je preduvjet za registraciju vozila. Prema njihovom mišljenju djelatnici u Stanicama za tehnički pregled bacaju vozila na pregledu za naizgled najmanje sitnice zbog kojih prije toga nisu imali nikakvih problema.

Navode minorne činjenice poput neispravnog stražnjeg brisača ili razbijenog „mačjeg oka“, zbog kojih im ranije u stanicama nisu pravili probleme. Međutim, podatak da je svaki peti automobil u vašem okruženju tehnički neispravan, pa i zbog najmanje sitnice, nije nimalo ugodna činjenica. Prema mišljenju prometnog stručnjaka dr. Željka Marušića ne postoji mala tehnička neispravnost, jer dovoljno je da se zbog neispravnog stražnjeg brisača smanji vozačev vidokrug i da nedajbože naleti u vožnji u „rikverc“ na neko dijete. A to nikako nije mala neispravnost.

Jedan od razloga zbog kojih više od jedne petine svih vozila na našom prometnicama pada na tehničkom pregledu leži u činjenici da je hrvatski vozni park star u prosjeku 13 godina. Sigurni smo da vozači nisu ljubitelji oldtimera i da bi voljeli voziti novije automobile, ali u našem slučaju problem je u lošem standardu naših ljudi. Drugi, po nama još veći problem su državni nameti i trošarine koji nove automobile čine još nedostupnijima. Socijalnom mjerom neoporezivanja starijih automobila i nametima na nove zapravo se potiče građane da voze starije, lošije i na koncu neispravnije automobile.

Međutim, nije samo starost automobila učinila da vozači stječu dojam da sve teže prolaze na tehničkom pregledu. Djelatnici stanica za tehnički pregled kažu da je od prošle godine na snagu stupila Europska direktiva o tehničkoj ispravnosti vozila, puno strože kontrole njihova rada. Ono za što bi vas nekada na tehničkom pregledu samo opomenuli ili ne bi ni provjerili, danas je razlog za pad na tehničkom pregledu. Prema europskoj direktivi, uvedene su tri kategorije nedostataka: manji, veći i opasni. Tehnički pregled može se proći samo s manjim nedostacima. Veći i opasni razlog su za pad na tehničkom pregledu.

Među manje nedostatke s kojima ćete se provući je, primjerice, manja istrošenost papučica, blaga oštećenja reflektirajuće opreme, prljavi farovi, manja korozija koja ne utječe na integritet karoserije, napuknuta stakla (ako je napuknuće manje i izvan područja kojim prolaze brisači), nedovoljno učvršćen akumulator, nepotpuno napumpana rezervna guma... Manje-više svaki drugi nedostatak na automobilu dovoljan je da vas na tehničkom pregledu ne „puste“ i pošalju u servis, te da vam kažu da se možete vratiti s popravljenim automobilom u roku od 15 dana ako ne želite još jednom platiti tehnički pregled.

Prema pravilniku o tehničkim pregledima vozila, ako nemate tekućine u sustavu za pranje stakala, u stanici za pregled će vas samo opomenuti i reći vam da tekućinu morate naliti do sljedećeg pregleda, ali ako bilo koji dio tog sustava nije u potpunosti ispravan, nećete proći tehnički pregled. Pada se i zbog po vama bezvezne stvari kad smo već kod sustava za pranje stakala, jer ako prskalica perača vjetrobrana prska tekućinu u krivom smjeru – nećete proći. Za stvari poput curenja ulja na karteru, radnik koji vas je eventualno pustio na tehničkom pregledu može dobiti otkaz.

 

Bit će sve teže proći tehnički pregled

U Hrvatskom autoklubu, koji je zadužen za kontroliranje kontrolora, odnosno za inspekciju Stanica za tehnički pregled, kažu da ništa učestalije ne kontroliraju stanice.

Prema njihovim pravilima u svaku stanicu za tehnički pregled dolaze dvaput godišnje, a svake godine imaju između 10 i 15 izvanrednih pregleda, najčešće prema nalogu MUP-a. Upozoravaju, međutim, da će biti sve teže i teže proći tehnički pregled.

Naime, u planu je dodatno automatiziranje tehničkog pregleda vozila pa će sve teže biti da vam kontrolor zažmiri i propusti vas s nekim nedostatkom na automobilu. U osnovi ništa se oko ispravnosti vozila ne mijenja, samo su kontrolori rigorozniji i traže da zadovoljite sve propisane uvjete, pa i one na koje prije usprkos propisima nisu obraćali pažnju.

Dođete li zadnji čas na tehnički pregled, a ustanovi se da ne prolazite zbog nekog nedostatka, može vas i policija kazniti dok vozite, pa makar i prema najbližem servisu.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => u prvih sedam mjeseci [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2019-09-16 07:33:41 [created_by] => 3231 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-09-16 07:36:57 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-09-16 07:59:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 52 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 299 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [getCategoryIdFromPath] => 0 [getFeedByRelatedModules] => 0 [theme] => default [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--automoto [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije iz auto moto svijeta [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, auto moto [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Auto moto [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2019/09/16/SD Portal/9417231.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1920x1258" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 299 [name] => Auto moto [alias] => auto-moto [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 4 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7700493 Threads: 3 Questions: 1626755787 Slow queries: 4831663 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111161683 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 55 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /auto-moto ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /auto-moto/svako-peto-vozilo-je-palo-vozaci-se-zale-a-bit-ce-sve-teze-i-teze-proci-tehnicki-pregled-623422 [printLink] => /auto-moto/svako-peto-vozilo-je-palo-vozaci-se-zale-a-bit-ce-sve-teze-i-teze-proci-tehnicki-pregled-623422?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 419885 [name] => auto-moto [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => auto-moto [link] => /tag/auto-moto ) [1] => stdClass Object ( [id] => 484589 [name] => tehnički pregled vozila [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => tehnicki-pregled-vozila [link] => /tag/tehnicki-pregled-vozila ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => u prvih sedam mjeseci [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Svako peto vozilo je 'palo': vozači se žale, a bit će sve teže i teže proći tehnički pregled [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3231 [name] => Zdravko Juričko [username] => zdravko-juri-ko [email] => zdravko-juri-ko@sd.hr [password] => $2y$10$3MSPsNGO8ltots48kqbe2.FwzW7b1js7M1r/8s.nUTTSs2kSnHPxu [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/zdravko-juricko-3231 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1749 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/33a10ba883a053e58de979010155c54c?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/09/16/SD Portal/9417231.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/09/16/SD Portal/9417231.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

U prvih sedam mjeseci ove godine na tehničkom pregledu pao je 224.331 automobil, odnosno čak 22,89 posto pregledanih vozila, što znači da je više nego svaki peti automobil koji susretnete na cesti tehnički bio neispravan i ne bi ga se smjelo voziti. 

To su podaci Centra za vozila Hrvatske, prema kojima je zabilježeno blago povećanje u odnosu na cijelu 2018. godinu, kada tehnički pregled u prvom pokušaju nisu prošla ukupno 347.942 osobna automobila, odnosno 22,11 posto.

Naime, u posljednje vrijeme vozači se žale kako njihovi automobili sve teže prolaze godišnji tehnički pregled koji je preduvjet za registraciju vozila. Prema njihovom mišljenju djelatnici u Stanicama za tehnički pregled bacaju vozila na pregledu za naizgled najmanje sitnice zbog kojih prije toga nisu imali nikakvih problema.

Navode minorne činjenice poput neispravnog stražnjeg brisača ili razbijenog „mačjeg oka“, zbog kojih im ranije u stanicama nisu pravili probleme. Međutim, podatak da je svaki peti automobil u vašem okruženju tehnički neispravan, pa i zbog najmanje sitnice, nije nimalo ugodna činjenica. Prema mišljenju prometnog stručnjaka dr. Željka Marušića ne postoji mala tehnička neispravnost, jer dovoljno je da se zbog neispravnog stražnjeg brisača smanji vozačev vidokrug i da nedajbože naleti u vožnji u „rikverc“ na neko dijete. A to nikako nije mala neispravnost.

Jedan od razloga zbog kojih više od jedne petine svih vozila na našom prometnicama pada na tehničkom pregledu leži u činjenici da je hrvatski vozni park star u prosjeku 13 godina. Sigurni smo da vozači nisu ljubitelji oldtimera i da bi voljeli voziti novije automobile, ali u našem slučaju problem je u lošem standardu naših ljudi. Drugi, po nama još veći problem su državni nameti i trošarine koji nove automobile čine još nedostupnijima. Socijalnom mjerom neoporezivanja starijih automobila i nametima na nove zapravo se potiče građane da voze starije, lošije i na koncu neispravnije automobile.

Međutim, nije samo starost automobila učinila da vozači stječu dojam da sve teže prolaze na tehničkom pregledu. Djelatnici stanica za tehnički pregled kažu da je od prošle godine na snagu stupila Europska direktiva o tehničkoj ispravnosti vozila, puno strože kontrole njihova rada. Ono za što bi vas nekada na tehničkom pregledu samo opomenuli ili ne bi ni provjerili, danas je razlog za pad na tehničkom pregledu. Prema europskoj direktivi, uvedene su tri kategorije nedostataka: manji, veći i opasni. Tehnički pregled može se proći samo s manjim nedostacima. Veći i opasni razlog su za pad na tehničkom pregledu.

Među manje nedostatke s kojima ćete se provući je, primjerice, manja istrošenost papučica, blaga oštećenja reflektirajuće opreme, prljavi farovi, manja korozija koja ne utječe na integritet karoserije, napuknuta stakla (ako je napuknuće manje i izvan područja kojim prolaze brisači), nedovoljno učvršćen akumulator, nepotpuno napumpana rezervna guma... Manje-više svaki drugi nedostatak na automobilu dovoljan je da vas na tehničkom pregledu ne „puste“ i pošalju u servis, te da vam kažu da se možete vratiti s popravljenim automobilom u roku od 15 dana ako ne želite još jednom platiti tehnički pregled.

Prema pravilniku o tehničkim pregledima vozila, ako nemate tekućine u sustavu za pranje stakala, u stanici za pregled će vas samo opomenuti i reći vam da tekućinu morate naliti do sljedećeg pregleda, ali ako bilo koji dio tog sustava nije u potpunosti ispravan, nećete proći tehnički pregled. Pada se i zbog po vama bezvezne stvari kad smo već kod sustava za pranje stakala, jer ako prskalica perača vjetrobrana prska tekućinu u krivom smjeru – nećete proći. Za stvari poput curenja ulja na karteru, radnik koji vas je eventualno pustio na tehničkom pregledu može dobiti otkaz.

 

Bit će sve teže proći tehnički pregled

U Hrvatskom autoklubu, koji je zadužen za kontroliranje kontrolora, odnosno za inspekciju Stanica za tehnički pregled, kažu da ništa učestalije ne kontroliraju stanice.

Prema njihovim pravilima u svaku stanicu za tehnički pregled dolaze dvaput godišnje, a svake godine imaju između 10 i 15 izvanrednih pregleda, najčešće prema nalogu MUP-a. Upozoravaju, međutim, da će biti sve teže i teže proći tehnički pregled.

Naime, u planu je dodatno automatiziranje tehničkog pregleda vozila pa će sve teže biti da vam kontrolor zažmiri i propusti vas s nekim nedostatkom na automobilu. U osnovi ništa se oko ispravnosti vozila ne mijenja, samo su kontrolori rigorozniji i traže da zadovoljite sve propisane uvjete, pa i one na koje prije usprkos propisima nisu obraćali pažnju.

Dođete li zadnji čas na tehnički pregled, a ustanovi se da ne prolazite zbog nekog nedostatka, može vas i policija kazniti dok vozite, pa makar i prema najbližem servisu.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/auto-moto/svako-peto-vozilo-je-palo-vozaci-se-zale-a-bit-ce-sve-teze-i-teze-proci-tehnicki-pregled-623422 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=b9537f70963d2e17f8cf2900c19474d646b641af [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Svako+peto+vozilo+je+%26%23039%3Bpalo%26%23039%3B%3A+voza%C4%8Di+se+%C5%BEale%2C+a+bit+%C4%87e+sve+te%C5%BEe+i+te%C5%BEe+pro%C4%87i+tehni%C4%8Dki+pregled&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fauto-moto%2Fsvako-peto-vozilo-je-palo-vozaci-se-zale-a-bit-ce-sve-teze-i-teze-proci-tehnicki-pregled-623422 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fauto-moto%2Fsvako-peto-vozilo-je-palo-vozaci-se-zale-a-bit-ce-sve-teze-i-teze-proci-tehnicki-pregled-623422 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => u prvih sedam mjeseci [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Auto motou prvih sedam mjeseci

Svako peto vozilo je 'palo': vozači se žale, a bit će sve teže i teže proći tehnički pregled

16. rujna 2019. - 09:59

U prvih sedam mjeseci ove godine na tehničkom pregledu pao je 224.331 automobil, odnosno čak 22,89 posto pregledanih vozila, što znači da je više nego svaki peti automobil koji susretnete na cesti tehnički bio neispravan i ne bi ga se smjelo voziti. 

To su podaci Centra za vozila Hrvatske, prema kojima je zabilježeno blago povećanje u odnosu na cijelu 2018. godinu, kada tehnički pregled u prvom pokušaju nisu prošla ukupno 347.942 osobna automobila, odnosno 22,11 posto.

Naime, u posljednje vrijeme vozači se žale kako njihovi automobili sve teže prolaze godišnji tehnički pregled koji je preduvjet za registraciju vozila. Prema njihovom mišljenju djelatnici u Stanicama za tehnički pregled bacaju vozila na pregledu za naizgled najmanje sitnice zbog kojih prije toga nisu imali nikakv...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 12:52