Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

JOŠ SI TU Bella Thorne vidi mrtve ljude

FILM: I Still See You; nadnaravni triler; SAD, 2018.; REŽIJA: Scott Speer; ULOGE: Bella Thorne, Richard Harmon; DISTRIBUCIJA: Blitz; OCJENA: **

Premisa filma je zanimljiva i visoko-konceptualna. Nakon energetskog incidenta u vladinu laboratoriju, stradali nisu posve otišli na onaj svijet, već se na ovome ukazuju kao duhovi, 'ostanici'. Heroina i svatko drugi vide mrtve ljude, ali 'Još si tu' ne razvija premisu kako spada da bi bio novo 'Šesto čulo' ili 'Ispod površine', a i nećka hoće li postati natprirodni horor-triler u stilu Shyamalana ili ostati nadnaravna misterijica 'young adult' poetike. U naj-sceni filma Ronnie i Kirk odlaze u epicentar katastrofe, gdje ljudi dolaze namiriti voajerstvo gledanjem jedne djevojke, žrtve umorstva, kako umire. Prizori nesretnice zapele u petlji vlastite smrti ilustrira kakav je film mogao biti da nije i sam zapeo u 'loopu' između slično žanriranih živih i mrtvih filmova o duhovima, s nagnućem potonjima.

"U svijetu u kojem mrtvi šetaju među živima ništa nije onako kako se čini." – "Još si tu" (2018.)

Bella est stella. Bella Thorne. Mlada američka glumica je zvijezda za ovo moderno doba kad se ta titula stječe raznoraznim (s)ekscesima, golotinjom, pijančevanjem i sličnim "clickbait" materijalima iz domene skandaliziranja javnosti i njime izazvanog privlačenja pažnje pod svaku cijenu. Dosta je Belli da se s dlakama ispod pazuha prošeta crvenim tepihom na premijeri novog filma i eto je na portalima. Ako poljubi bivšu curu svoga brata, još bolje, klikovi samo dalje rastu.

A internet se doslovce ruši nakon što snimi pornografske reklame za vlastitu liniju šminke i u videu naglašenih seksualnih aluzija šlagom spreja potpuno golo tijelo, jedva prekrivajući ružičaste dijelove. Thorne znade biti seksi u prosječnom muškom oku kao nekakva divlja, razuzdana Keira Knightley iz pornića. No, naglašavanje takvog imidža šteti glumici koja ionako ima pojesti još puno pure da bi se mjerila s Keirom u glumačkom smislu, premda bi Bella na spomen palente vjerojatno rekla tipično američki "that's, like, gross".

Kad se Bella u njezinom najnovijem filmu "Još si tu" nađe razmjerno pristojno snimljena pod tušom u dva navrata, u kinu smjesta izaziva komešanje i dobacivanje mlađih (muških) gledatelja koji su klikali na spomenuti video za šminku i očekuju da kamera dođe s njezine strane zavjese ili da joj barem ručnik, s kojim se ogrnula, sklizne s grudi. Druga tuš-scena, naravno, nije u smislu šoka mogla nadmašiti legendarnu hororsku sekvenciju iz Hitchcockova "Psiha" ili barem biti efektna kao slične u filmovima poput "Demona" Henrija-Georgesa Clouzota i "Ispod površine" Roberta Zemeckisa, no izostao je istinski "bu" momenat prilikom naglog ukazanja ominozna polunaga duha plavih očiju iza zavjese.

Duha mladog muškarca Briana (Thomas Elms) koji zatim bez riječi dolazi do umivaonika i na zrcalu od pare štampanim slovima ispisuje riječ "RUN" ("BJEŽI"), a Bellin lik, Veronica "Ronnie" Caulder, prestravljeno ga gleda s poda kupaone, gdje je završila kad se od šoka saplela i pala iz kade. Iduće ukazanje duha nešto je strašnije budući da će se njegovo lice otopiti računalnim efektima, no "I Still See You" se nećka bi li postao natprirodni horor-triler u stilu utjecajna M. Night Shyamalana ("The Sixth Sense") ili ostao nadnaravna misterijica (post)apokaliptične "young adult" poetike ("The Darkest Minds" itd.).

Zbog toga ne razvija premisu kako spada da bi postao novo "Šesto čulo" ili "Ispod površine". A premisa je zanimljiva i visoko-konceptualna, nadahnuta lijepo naslovljenim, šest godina starim romanom "Break My Heart One Thousand Times" Daniela Watersa. "Svi se sjećaju gdje su bili tog dana, kad se to dogodilo", pripovijeda nam se priča dok kamera boravi u školskom razredu. Najednom, puca staklo učionice, u daljini sijevne plavi bljesak i nastaje kaos iz filma katastrofe.

Deset godina kasnije, doznajemo da je taj događaj, energetski incident u vladinu laboratoriju, preživjelima "oduzeo ljude koje smo voljeli". Ti ljudi, međutim, nisu posve otišli na onaj svijet nakon eksplozije, već se na ovome ukazuju kao duhovi, "ostanici". Veronicin grad izgleda "kao da hodate kućom duhova", ma i više od toga. "Kao da je cijeli svijet uklet" i, dodajmo parafrazirajući klinca iz "The Sixth Sense", Ronnie i svatko drugi "vidi mrtve ljude". "Ostanici" su zapeli u vremenskoj petlji pa Ronnie i građani njezinog grada vide kako pokojni u formi duhova rade iste stvari, na istom mjestu, prije nego iščeznu i tako opet i iznova, u začaranom krugu.

Ronniein otac, recimo, čita novine za doručkom i nakon par minuta nestane. Na satu profesora Bittnera (Dermot Mulroney), koji također ima kćer, a Ronnie u njemu vidi očinsku figuru, ubrzo doznajemo tri zakona u vezi "ostanika". Pod jedan, oni nemaju svijest i samo su projekcije iz prošlosti kao hologrami. Dva, stalno se ponavljaju i, tri, ne mogu utjecati na naš svijet. Pojava one muške sablasti, međutim, navodi Ronnie da, uvjerena kako joj želi nauditi, propita bi li aveti mogle komunicirati s nekim i baci se u istraživanje s Kirkom (Richard Harmon), "istinjakom" i lovcem na duhove opsjednutim "ostanicima".

Istraga ih dovodi do sazanja da je Brian ubojica, a njegova žrtva rođena na isti dan prijestupne godine kao Ronnie. Ipak, budući da "u svijetu u kojem mrtvi šetaju među živima ništa nije onako kako se čini", vidimo "twist" na kilometar. Slijedi, dakle, (ne)očekivani "what lies beneath" obrat u predvidljvom otkriću negativca koji, kad se otkrije, remeti logičku koherenciju filma u režiji Scotta Speera ("Step Up 4", nedavno "Ponoćno sunce" također s Thorne), oplemenjena šačicom fino snimljenih ili intrigantnih scena, poput Ronnieine noćne more pod ledom, odnosno njezina i Kirkova odlaska u zabranjeno područje grada.

U epicentru katastrofe oni nailaze na "ostanike" čije se petlje nastavljaju, a ljudi tu dolaze namiriti "reality (ghost) show" voajerstvo gledanjem jedne djevojke, žrtve umorstva, kako umire. Prizori nesretnice "ostanice" zapele u petlji vlastite smrti ilustriraju kakav je film "Još si tu" mogao biti da nije i sam zapeo u "loopu" između slično žanriranih živih ("Šesto čulo", "Ispod površine") i mrtvih filmova o duhovima ("Utvara", "Niz mračni hodnik"), s nagnućem potonjima. Vidim mrtve - ili, ajde, umrtvljene - filmove.

Nakon svijeta duhova - čistilište

Scott Speer u idućem filmu "Edless" nastavlja u sličnom tonu: tinejdžer(ica) se nađe zatočen(a) u čistilištu i pokušava ostvariti kontakt sa svojom pravo ljubavi. Uloge su namijenjene Alexandri Shipp, Nicolasu Hamiltonu i Famke Janssen.

Naslovnica Cinemark